• Lucht je Hart

    Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet Qreaties delen?

    Schrijf hier dan alles van je af.




    Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.


    De huid is officieel mijn minst favoriete orgaan

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat is echt in zo'n situatie het kutste wat iemand kan zeggen.


    Ik heb er ook echt een allergie voor ontwikkeld :') Samen met 'je mag me altijd bellen' (cat)

    Frey_ schreef:
    (...)

    +1, en een motie om het strafbaar te maken voor mensen die met 'komt wel goed' reageren als je voorzichtig eerlijk aan durft te geven dat niet "alles goed" is. Dat bagitaliseert compleet waar je doorheen gaat, en sommige dingen komen niet goed. (Kuch kuch mensen die dat zeiden toen mijn vader net overleden was kuch.)

    Ik wil hier "sterkte met X" aan toevoegen, ik snap dat het goed bedoeld is, maar pleur op met je nietszeggende meuk!

    Satoru schreef:
    (...)
    Ik wil hier "sterkte met X" aan toevoegen, ik snap dat het goed bedoeld is, maar pleur op met je nietszeggende meuk!


    De Nederlandse equivalent van 'thoughts & prayers'

    Frey_ schreef:
    (...)

    Ik heb er ook echt een allergie voor ontwikkeld :') Samen met 'je mag me altijd bellen' (cat)

    That awkward moment wanneer ik dat al meerdere keren tegen je gezegd heb 😅


    Caution first, always.

    Cid schreef:
    (...)
    That awkward moment wanneer ik dat al meerdere keren tegen je gezegd heb 😅


    Same tho hahaha
    Aan de mensen hierboven; wat zijn dan wel boodschappen die je op zulke momenten graag hoort?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Same tho hahaha
    Aan de mensen hierboven; wat zijn dan wel boodschappen die je op zulke momenten graag hoort?

    Idk niet zoveel, ik heb liever dat je gewoon de dingen zegt die je wilde bespreken/een leuk gesprek voert of dat het daadwerkelijk niet erg is om het over iets vervelends te hebben ipv van die nietszeggende comforts die elk gesprek een beetje dood maken. Ook als er iets stom gaat wil ik normale en leuke gesprekken voeren... Sure als het gesprek op het einde is en we daarna weg gaan zijn sommige dingen soort van oke als afsluiting, maar ga me al helemaal niet random "sterkte" appen als je via via iets gehoord hebt.

    Frodo schreef:
    (...)

    Same tho hahaha
    Aan de mensen hierboven; wat zijn dan wel boodschappen die je op zulke momenten graag hoort?


    De reden dat ik mijn bericht postte was omdat ik momenteel nogal door een lastige periode met angstaanvallen, stress en twijfel zit waardoor ik al een maand niet op het werk ben. Om de zoveel tijd word ik door leidinggevenden gebeld en standaard hun eerste vraag is "alles goed?". Zoals hierboven aangegeven is het niet heel sociaal wenselijk om "nee" te antwoorden, zeker niet als de afstand op persoonlijk vlak zo groot is. Mijn standaard antwoord is dus altijd "Bwuah çava". Ik denk dat als ik dat tegen jou antwoord, jij meteen door hebt dat het dus absoluut niet goed gaat en jij zou daar op inspringen. Tegenover de personen waar ik het nu tegen zeg, die vliegen daar gewoon over alsof ze de vraag initieel zelfs niet gesteld hebben. En dan heb ik zoals hierboven gezegd liever dat ze gewoon ter zake komen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Frodo schreef:
    (...)

    Same tho hahaha
    Aan de mensen hierboven; wat zijn dan wel boodschappen die je op zulke momenten graag hoort?


    Dit verschilt héél erg per persoon, maar als ik voor mijzelf mag spreken... Ik vond het heel fijn als mensen doorvroegen, in plaats van het oncomfortabele onderwerp te ontwijken. Dat kunnen vragen met een positieve lading zijn: 'vertel eens, wat voor mens was je vader' of 'wat is je favoriete herinnering aan hem'. Of vragen met een emotionele lading: 'hoe herdenk je hem vandaag' of 'hoe was zijn uitvaart voor jou'. Als ik er zelf namelijk eenmaal over begin door (bijvoorbeeld) te zeggen 'vandaag gaat niet zo goed, dit was pap's sterfdag', dan probeer ik de deur open te zetten om erover te praten. Niet om te horen 'sterkte'/'gecondoleerd' of 'het komt wel goed', want heel crú gezegd, die berichtjes zijn niet voor de ontvanger. De ontvanger heeft daar niks aan, er zit geen emotie of warmte in. Dat soort antwoorden zijn voor de zender om het onderwerp snel en netjes af te sluiten zonder het al te veel aan te raken. Het is vrij letterlijk een dooddoener :')



    Cid schreef:
    (...)
    That awkward moment wanneer ik dat al meerdere keren tegen je gezegd heb 😅


    Ik weet heel goed dat je het altijd liefdevol hebt bedoelt, dus ik kan het ook in die context plaatsen <3 Het lastige is, je kan er niets mee als ontvanger. Het voelt namelijk niet als een èchte uitnodiging, ik zou na zo'n appje nooit overwegen om je random te bellen om over zoiets te praten. De drempel is te groot, als je begrijpt wat ik bedoel. En in alle eerlijkheid, de meeste mensen die het zeggen verwachten eigenlijk ook niet dat je belt. Ik quote even een andere schrijver die het misschien iets beter uit kan leggen:

    "Want hoe welgemeend ook, dit is hulp die je met lege handen achterlaat... Omdat je in je diepste wanhoop niet wilt bellen en niet kúnt bellen, omdat je slechts denkt: nee, het gaat niet! Zij moeten míj bellen!"

    Je moet heel ver uit je comfortzone reiken om iemand anders te bellen (deels ook omdat we erg geconditioneerd worden om het allemaal alleen te doen), en dat is op zo'n moment gewoon echt te moeilijk. Het is net zoiets als iemand zelf om een cadeautje moeten vragen vs. iemand komt zelf met een cadeautje aan, maar dan met veel meer emotie en eenzaamheid.

    Dus nogmaals, het ligt niet aan de intentie (want die was goed, en dat weet ik). Maar zelfs als je het echt meent dat iemand altijd mag bellen: in die momenten van diep, diep verdriet kan de ontvanger niet doen wat de zender hoopt te bereiken <3



    Ik hoop heel erg dat dit allemaal niet judgemental overkomt, want zo bedoel ik het niet. Er zit veel pijn achter en dat komt soms een beetje onaardig naar boven, zoals in mijn vorige berichtjes waar ik bashte op 'je mag me altijd bellen'. Maar dit was algemene pijn en had niks met jullie te maken (flower)

    [ bericht aangepast op 4 april 2024 - 15:19 ]

    @voorgaande discussie: Mag ik even zeggen dat het echt gewoon ook goed is dat er hier zo kan over gepraat worden? Super fijn om te lezen.

    Wat ik (voor mij persoonlijk) ook nog wel wil nuanceren is: bellen is inderdaad een drempel, maar ieders noden zijn ook anders. Voor mij is het bijvoorbeeld fijn dat je zou vragen: 'Wil je erover praten of praat je liever over wat anders?'. Maar dat ben ik dan weer c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Silverwalker schreef:
    @voorgaande discussie: Mag ik even zeggen dat het echt gewoon ook goed is dat er hier zo kan over gepraat worden? Super fijn om te lezen.

    Wat ik (voor mij persoonlijk) ook nog wel wil nuanceren is: bellen is inderdaad een drempel, maar ieders noden zijn ook anders. Voor mij is het bijvoorbeeld fijn dat je zou vragen: 'Wil je erover praten of praat je liever over wat anders?'. Maar dat ben ik dan weer c:

    Oh yes please! Geef opties! "Wil je dat ik help voor een oplossing of wil je gewoon ranten?" is er ook zo eentje.

    Sorry to break into yalls conversation


    Why do i feel like such a useless shit aaaaaaah


    help

    Frey_ schreef:
    (...)

    Ik weet heel goed dat je het altijd liefdevol hebt bedoelt, dus ik kan het ook in die context plaatsen <3 Het lastige is, je kan er niets mee als ontvanger. Het voelt namelijk niet als een èchte uitnodiging, ik zou na zo'n appje nooit overwegen om je random te bellen om over zoiets te praten. De drempel is te groot, als je begrijpt wat ik bedoel. En in alle eerlijkheid, de meeste mensen die het zeggen verwachten eigenlijk ook niet dat je belt. Ik quote even een andere schrijver die het misschien iets beter uit kan leggen:

    "Want hoe welgemeend ook, dit is hulp die je met lege handen achterlaat... Omdat je in je diepste wanhoop niet wilt bellen en niet kúnt bellen, omdat je slechts denkt: nee, het gaat niet! Zij moeten míj bellen!"

    Je moet heel ver uit je comfortzone reiken om iemand anders te bellen (deels ook omdat we erg geconditioneerd worden om het allemaal alleen te doen), en dat is op zo'n moment gewoon echt te moeilijk. Het is net zoiets als iemand zelf om een cadeautje moeten vragen vs. iemand komt zelf met een cadeautje aan, maar dan met veel meer emotie en eenzaamheid.

    Dus nogmaals, het ligt niet aan de intentie (want die was goed, en dat weet ik). Maar zelfs als je het echt meent dat iemand altijd mag bellen: in die momenten van diep, diep verdriet kan de ontvanger niet doen wat de zender hoopt te bereiken <3



    Ik hoop heel erg dat dit allemaal niet judgemental overkomt, want zo bedoel ik het niet. Er zit veel pijn achter en dat komt soms een beetje onaardig naar boven, zoals in mijn vorige berichtjes waar ik bashte op 'je mag me altijd bellen'. Maar dit was algemene pijn en had niks met jullie te maken (flower)

    Ah don't worry friend. Ik snap wel wat je ermee bedoelt, ik zou dat zelf waarschijnlijk ook nooit vragen. Als je maar weet dat ik het wel meen. Als je even iemand nodig hebt, ben ik er écht om je als vriend op te vangen. Al lost het niks op en is het alleen om je even af te leiden en misschien te laten lachen.😉

    Grote knuffel voor iedereen in dit topic. <3 Life is hard :c


    Caution first, always.

    Silverwalker schreef:
    @voorgaande discussie: Mag ik even zeggen dat het echt gewoon ook goed is dat er hier zo kan over gepraat worden? Super fijn om te lezen.

    Wat ik (voor mij persoonlijk) ook nog wel wil nuanceren is: bellen is inderdaad een drempel, maar ieders noden zijn ook anders. Voor mij is het bijvoorbeeld fijn dat je zou vragen: 'Wil je erover praten of praat je liever over wat anders?'. Maar dat ben ik dan weer c:


    Inderdaad, dank je wel voor alle antwoorden, goed om te weten (: dan kan ik erop letten om minder standaard zinnetjes te gebruiken, moest er zoiets voorvallen in mijn omgeving.
    En indd een grote knuffel voor iedereen


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Voor de tienduizendste keer: game dev is hard lmao (fish)


    Caution first, always.