• De stelling van vandaag luidt:
    Criminele allochtonen zouden het land uitgezet moeten worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Dit is mijn signature...

    Ik vind dat criminele allochtonen op dezelfde manier berecht en behandeld moeten worden als de mensen met Nederlandse afkomst die zich misdragen hebben. Zelf vind ik wel dat er een limiet gemaakt moet worden, van "als je zo vaak iets verboden doen moet je wel uit het land", maar je moet niet zozeer ene onderscheid maken.

    Ja, ik vind dat een goed idee. Ik ben namelijk niet van mening dat autochtone en allochtone criminelen hetzelfde berecht zouden mogen worden. Voordat je me racistisch gaat noemen, lees alsjeblieft even verder.
    Autochtone criminelen zijn ons probleem, maar allochtonen die niet door de Nederlandse overheid zijn gedwongen om naar Nederland te komen, zijn dat naar mijn mening niet. Ze komen hier zelf naar toe, de een om te werken en de ander vanwege oorlog in eigen land. Enfin, wij dwingen ze niet om het land te betreden en de wet van onze maatschappij na te leven: daar kiezen ze zelf voor. En als deze mensen zich niet kunnen gedragen, dan mogen ze er van mij uitgezet worden en teruggestort worden naar het land waar ze in eerste instantie vandaan kwamen. Hiermee doel ik niet op snelheidsboetes en een snoepje uit de Kruidvat stelen, dat beseffen we hopelijk wel. Maar moord, verkrachting of andere zware delicten; daarvoor zouden ze op deze wijze gestraft mogen worden.

    Echter vind ik wel dat dit met een soort systeem moet werken zoals het Nederlandse rijbewijs. Daar ben je de eerste vijf jaar een beginnend bestuurder, en daarna dus niet meer. Als allochtonen dus vijf jaar in Nederland of België zijn, zouden ze dus het recht verkrijgen om als een Nederlandse crimineel berecht te worden en dus in Nederland de celstraf uit mogen zitten. Vijf jaar is overigens maar een voorbeeld, dus zeer zeker geen nummer dat ik er echt aan wil opleggen. Het gaat om het idee.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tyene schreef:
    Ja, ik vind dat een goed idee. Ik ben namelijk niet van mening dat autochtone en allochtone criminelen hetzelfde berecht zouden mogen worden. Voordat je me racistisch gaat noemen, lees alsjeblieft even verder.
    Autochtone criminelen zijn ons probleem, maar allochtonen die niet door de Nederlandse overheid zijn gedwongen om naar Nederland te komen, zijn dat naar mijn mening niet. Ze komen hier zelf naar toe, de een om te werken en de ander vanwege oorlog in eigen land. Enfin, wij dwingen ze niet om het land te betreden en de wet van onze maatschappij na te leven: daar kiezen ze zelf voor. En als deze mensen zich niet kunnen gedragen, dan mogen ze er van mij uitgezet worden en teruggestort worden naar het land waar ze in eerste instantie vandaan kwamen. Hiermee doel ik niet op snelheidsboetes en een snoepje uit de Kruidvat stelen, dat beseffen we hopelijk wel. Maar moord, verkrachting of andere zware delicten; daarvoor zouden ze op deze wijze gestraft mogen worden.

    Echter vind ik wel dat dit met een soort systeem moet werken zoals het Nederlandse rijbewijs. Daar ben je de eerste vijf jaar een beginnend bestuurder, en daarna dus niet meer. Als allochtonen dus vijf jaar in Nederland of België zijn, zouden ze dus het recht verkrijgen om als een Nederlandse crimineel berecht te worden en dus in Nederland de celstraf uit mogen zitten. Vijf jaar is overigens maar een voorbeeld, dus zeer zeker geen nummer dat ik er echt aan wil opleggen. Het gaat om het idee.

    Volledig mee eens.


    ars moriendi

    Ik weet niet meer of ik hier eerder op heb gereageerd, maar ik zie nooit zo goed in wat we daarmee zouden bereiken, eigenlijk. Het is geen oplossing voor criminaliteit en ergens voelt het enorm vreemd om mensen die hier iets hebben misdaan weer terug te schuiven naar waar ze zijn geboren, want is het niet logischer om ze juist hier te willen berechten voor wat híér is gebeurd? (Ik neem tenminste aan dat het de bedoeling zou zijn om de "criminelen" in hun land van herkomst nog op een of andere manier te straffen - ik zal niet eens beginnen over hoe bizar het me lijkt om verkrachters op een vliegtuig te zetten en ze vervolgens weer vrij te laten rondlopen waar ze landen, en ik neem aan dat niemand dat voor ogen had.) Sowieso, hoe bepaal je een faire grens tussen "crimineel" en "prima burger"/"nog net niet crimineel genoeg dat hij/zij hier mag blijven"? Zet je mensen met een verblijfsvergunning of mensen die misschien zelfs al een Nederlands paspoort hebben (volgens alle definities die ik ken ook nog gewoon allochtonen) ook het land uit wanneer ze iets doen wat je niet leuk vindt, of laat je die wel hier hun straf uitzitten?

    Wat ik daarnaast altijd erg lastig vind in dit soort discussies is dat iedereen alleen lijkt te denken aan het standaardbeeld van een allochtoon, dus aan vluchtelingen en duidelijk niet-blanke mensen, meestal van buiten Europa. Mijn moeder, een Duitse vrouw die nu meer dan twintig jaar in Nederland woont en een dubbele nationaliteit heeft, is ook officieel gezien nog steeds een allochtoon. Zet je een Belg die in Lelystad woont en de bak in moet voor weet ik veel, belastingfraude, dan terug over de grens naar België, terwijl hij hier een leven heeft en zijn familie en vrienden in Nederland wonen? Dat lijkt ontzettend hard, want op die manier straf je iemand niet alleen voor wat hij of zij heeft gedaan, maar ook voor het feit dat hij in een ander land is geboren door hem volkomen te ontwortelen en in een soms volkomen vreemde omgeving te dumpen. En als het antwoord op de vraag nee is, waarom is het dan wel ja voor een specifieke andere groep allochtonen?

    Daarnaast, stonden onze gevangenissen niet juist leeg? Meer criminelen in Nederland zou goed zijn voor het behoud van werkgelegenheid. :W Kidding, obviously.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Alleen 'ja' als het bij autochtonen (100% nederlanders, anderen zijn allochtonen) ook het geval is.
    Anders is het discriminatie.


    (This signature is removed for copyright infringement)



    Mensen hebben vreemde ideeën over problemen oplossen.


    i put the fun in funeral

    Nee. Dat vind ik discriminerend. Als de criminele allochtonen eruit moeten, stuur de onzen ook maar weg dan.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Geen mening.

    Niet als ze hier al lang wonen, maar die vluchtelingen die moorden en stelen mogen wat mij betreft het land uit.
    Natuurlijk mag je hier komen als je moet vluchten, maar wees dan een beetje dankbaar en houd je aan de regels.

    Joycciie schreef:
    Ik vind persoonlijk van wel.

    Ik ook ;$


    Try to trust people who support you in hard times. Because you can't trust others. –– Me.

    Undertaker schreef:
    Ja. Ze zijn naar dit land gekomen omdat ze het hier beter hebben, gaan ze hier een beetje rotzooi trappen! Ze zijn hier te gast en horen zich net zoals ieder ander te gedragen.


    Allochtonen en immigranten zijn niet hetzelfde.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Allochtonen en immigranten zijn niet hetzelfde.

    Wat maakt het uit? Het blijven gasten.

    Aurea schreef:
    (...)
    Wat maakt het uit? Het blijven gasten.


    Vind ik niet. Ik vind iemand zeker geen 'gast' als je ouder(s) hebt van een buitenlandse afkomst, terwijl jezelf gewoon in Nederland geboren kan zijn.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Vind ik niet. Ik vind iemand zeker geen 'gast' als je ouder(s) hebt van een buitenlandse afkomst, terwijl jezelf gewoon in Nederland geboren kan zijn.


    Dit dus. Er is een groot verschil tussen een immigrant en een allochtoon, en dit soort kwesties laten maar weer eens zien wie er wel of geen verstand van heeft. En dat diegenen die er geen verstand van hebben het hardste roepen dat ze er allemaal uit moeten. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ze zijn hier omdat ze vaak niet anders kunnen! En als ze criminelen zijn dan is het wel een optie om ze het land uit te zetten maar dan moeten criminele nederlanders ook weg volgens mij hoor!