• De stelling van vandaag luidt:
    Criminele allochtonen zouden het land uitgezet moeten worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Dit is mijn signature...

    Gewoon alle criminele mensen het land uit. Zowel allochtoon als autochtoon. Als ze zich niet kunnen gedragen, gaan ze maar weg.


    26 - 02 - '16

    Da's het probleem niet oplossen, dat is jezelf verlossen van het probleem en het in iemand anders zijn kar schuiven. Niet bepaald een goede oplossing lijkt me.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Iracebeth schreef:
    Gewoon alle criminele mensen het land uit. Zowel allochtoon als autochtoon. Als ze zich niet kunnen gedragen, gaan ze maar weg.


    Heaven is a place that we all have

    Iracebeth schreef:
    Gewoon alle criminele mensen het land uit. Zowel allochtoon als autochtoon. Als ze zich niet kunnen gedragen, gaan ze maar weg.


    Ik vind dat om eerlijk te zijn een beetje problemen in andermans schoenen schuiven.

    Ik denk dat het beter is om de criminaliteit te voorkomen dan nadat de criminaliteit al begaan is, de criminelen het land uit te zetten.


    -

    Iracebeth schreef:
    Gewoon alle criminele mensen het land uit. Zowel allochtoon als autochtoon. Als ze zich niet kunnen gedragen, gaan ze maar weg.


    Ik snap je wel, maar waar moeten ze dan naartoe? Geen elk land zou ze willen.

    Ik zou eerder stellen dat de allochtone criminelen en zeker de illegalen naar de gevangenis in hun land van herkomst worden gestuurd en eventueel daar verder worden berecht. België heeft het al moeilijk met gevangenisplaatsen.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 13:30 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Iracebeth schreef:
    Gewoon alle criminele mensen het land uit. Zowel allochtoon als autochtoon. Als ze zich niet kunnen gedragen, gaan ze maar weg.

    Criminaliteit komt voor een groot deel ook door de maatschappij zelf hoor, dus ze het land uitzetten gaat nooit werken als je de maatschappij niet aanpast.

    Oneens dus. Het is belangrijker dat je naar re-integratie gaat werken zodat criminelen leren om terug in de maatschappij te functioneren en zien dat ze wel kansen krijgen. Als je ze het land gaat uitzetten is de kans groot dat ze opnieuw crimineel gedrag gaan vertonen, maar dan ergens anders.


    Take me to wonderland

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Ik snap je wel, maar waar moeten ze dan naartoe? Geen elk land zou ze willen.

    Ik zou eerder stellen dat de allochtone criminelen en zeker de illegalen naar de gevangenis in hun land van herkomst worden gestuurd en eventueel daar verder worden berecht. België heeft het al moeilijk met gevangenisplaatsen.


    chaos makes the muse

    Je kunt autochtone criminelen het land niet uitzenden. Waar gaan we ze naartoe sturen? Mars? Pluto? De maan?
    Hoe dan ook, betreffende allochtone criminelen vind ik het gewoon heel moeilijk, omdat je misdaden hebt waarvoor het voor mij niet nodig is om ze onmiddellijk het land uit te zetten, dus ik vind dat die sowieso een tweede kans gegeven moet worden. Wie daarna nog eens hervalt, mag voor mijn part ook terug naar hun land van herkomst, ja. Langs de andere kant worden de nabestaanden van de eventuele slachtoffers dan wel niet vergoed, dus hoe zou je dat oplossen? Het gaat echt niet zo makkelijk als gedacht wordt. Je kunt niet zomaar pats boem pal iemand het land uitzetten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Interessante stelling.
    Momenteel blijkt de Nederlandse wet hier best krom in te zijn van wat ik heb begrepen.
    Allochtonen die worden verdacht van criminele activiteiten worden bij voorbaat al het land uitgezet tot hun onschuld is bewezen. (gaat dan wel om allochtonen zonder een Nederlandse paspoort dacht ik, vluchtelingen e.d.)
    Moest direct denken aan Tinkebell (Nederlandse kunstenares) Zij maakt er nu een film over: https://www.voordekunst.nl/projecten/4597-diy-een-project-van-tinkebell

    Ik vind het wel goed als mensen eerst berecht worden voordat er een beslissing wordt gemaakt met waar die persoon dan naartoe moet. Ik denk dat het per situatie afhankelijk is en dat het niet zo zwart/wit is. Niet iedereen moet in het land blijven en niet iedereen moet er per direct uit.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2016 - 13:59 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    WOOOW holy shit dit is een stelling uit 2009 btw :')
    Dacht dat het van deze week was


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    WOOOW holy shit dit is een stelling uit 2009 btw :')
    Dacht dat het van deze week was


    We herbruiken even stellingen. Dit is dus de stelling van de week.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Nou ja, het ligt ook weer aan welke misdaad er gepleegd is. Als iemand hier geen NL paspoort en/of verblijfvergunnig heeft en die doet iets vreselijks dan vind ik wel dat diegene mag opzouten. Maar zodra ze hier mogen blijven kun je dat gewoon niet maken.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Metamorphoses schreef:
    Ik zou eerder stellen dat de allochtone criminelen en zeker de illegalen naar de gevangenis in hun land van herkomst worden gestuurd en eventueel daar verder worden berecht. België heeft het al moeilijk met gevangenisplaatsen.

    Deze stelling vind ik nogal vreemd. Als we dat gaan doen, moeten we dat met alle criminelen doen. Plus, naar waar stuur je ze dan? "Buiten het land" is makkelijk gezegd, maar in de praktijk? Land van herkomst? Vol oorlogsgebied? Wie betaalt hun retourtje? En hun familie? Over welke misdaden gaat het? Ik vind het geen duidelijke en mogelijk beledigende stelling. Oneens.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Zou cruel zijn, toch?

    Nederland heeft er zelf voor gezorgd dat allochtonen hier zijn gekomen. Ze hadden gastarbeiders nodig, die voor hun de lager betaalde banen opvulden. Die mensen zijn nooit meer weggegaan, hebben hun familie erbij gehaald en zijn zich gaan voortplanten. De Nederlandse regering heeft daar toentertijd geen stokje voor gestoken. De meeste jongeren en kinderen hebben tegenwoordig een Nederlands paspoort en niet eens meer een paspoort van het land waar hun ouders vandaan komen. Dus volgens de wet zijn ze Nederlands. Als ze een misdaad begaan, stuur je ze dan het land uit? Waarheen dan? Want ze zijn Nederlands.

    Wel is meer dan de helft van de gevangenen buitenlands (staat op CBS). Daar moeten ze wat aan doen. De omstandigheden verbeteren voor die mensen bijvoorbeeld, zodat ze geen misdaden hoeven te plegen om rond te komen.


    "I solemnly swear that i am up to no good."