• De stelling van vandaag luidt:
    Abortus zou verplicht moeten zijn voor zwangere tieners

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Dit is mijn signature...

    Ik vind dat het niet verplicht moet zijn, Niet dat ik vind dat tieners jong aan kinderen moeten beginnen... maar ik vind dat ze nog wel de vrijheid mogen hebben om te beslissen wat ze ermee doen


    They call me dr. phil

    dat vind ik een belachelijke stelling..

    ..omdat het toch de keuze van de ouders moet zijn. Stel je bent supergelukkig dat je zwanger bent en dan moet je abortus plegen en voel je je de rest van je leven ellendig. Plus: abortus is niet zonder risico's, als iets mis gaat kun je mss nooit meer kinderen krijgen!

    Oneens, baas in eigen buik zeg ik maar.


    death to the one at the end of the serenade.

    BenBarnes schreef:
    dat vind ik een belachelijke stelling..

    ..omdat het toch de keuze van de ouders moet zijn. Stel je bent supergelukkig dat je zwanger bent en dan moet je abortus plegen en voel je je de rest van je leven ellendig. Plus: abortus is niet zonder risico's, als iets mis gaat kun je mss nooit meer kinderen krijgen!

    Fout! Dat zeggen de gyneacologen voor de vrouwen schrik aan te doen. Een abortus is ZONDER gevaar!


    death to the one at the end of the serenade.

    oneens, iedereen moet zelf kunnen kiezen.
    zommige zijn tege abortus en doen het daarom niet andere willen hun kind houden en vaak gaat dat goed.dus ik zie niet in waarom.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    DeadSocks schreef:
    (...)
    Fout! Dat zeggen de gyneacologen voor de vrouwen schrik aan te doen. Een abortus is ZONDER gevaar!
    niks is zonder gevaar het kan altijd fout gaan(het gaat 90% van de gevaallen wel goed maar de kanst bestaat).en trouwens er sterevn genoeg vrouwen door een arbortus.
    en gyneacologen mogen dat niet zeggen, de meesten doen dat ook niet.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Eens en oneens.
    Ik denk dat tieners niet in staat zijn een kind op te voeden.
    Ik ben voor abortus, aangezien ik zelf niks kan herinneren van toen ik nog maar een garnaal was.
    Oneens omdat ik vind dat iedereen dat zelf mag bepalen.
    Als je er zelf voor hebt gekozen zwanger te raken, vind ik het goed.
    Als je vanwege religieuze redenen tegen abortus bent, snap ik dat helemaal.
    Als je er zelf vrede mee hebt gevonden het kind op de wereld te laten komen, oké.
    Maar ik vind niet dat je dan zodra het kind er is, je het afstaat. Dat is niet goed. Wie weet hoe ongelukkig het kind is dat hij nooit door zijn eigen moeder is opgevoed.
    En je moet je moeder ook niet met het kind opzadelen. Dat vind ik ècht niet kunnen. Heb jij een kind, is het jóuw verantwoordelijkheid.
    Kijken óf je het wel aankunt en dat het dan blijkt dat je gewoon echt niet in staat bent het kindje op te voeden, dan maak je het zó ongelukkig en dat vind ik gewoonweg zielig.
    Maar ik vind alsnog dat je niemand kunt dwingen abortus te laten doen.
    En familie moet zich er ook niet mee bemoeien.
    Als je familie heel religieus is, maar jij niet, of je wil het gewoon ècht niet, moet je het zelf bepalen en heeft niemand daar wat over te zeggen.
    Sowieso als het mij zou overkomen door een verkrachting, zou ik er constant aan herinnerd worden, dus zou het een abortus worden.
    Als je weet wie de vader is, zou ik het hem wel even vertellen^-^


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Esmaye schreef:
    Nah, eens én oneens. Oneens omdat ikzelf echt tegen abortus ben, maar zeker eens omdat er tieners van 14 zijn die een kind krijgen. Een kind met een kind? Het kind heeft een goede opvoeding nodig.

    Agree :Y)


    Never run out of reasons to smile...

    nee!!
    een kind krijgen is nog steeds je eigen keus maar ik vind wel dat het goedkoper moet zijn!


    ik ben niet perfect, ook al zou je het wel zeggen.

    Oneens, abortus mag nooit verplicht worden, maar het moet mogelijk zijn,binnen bepaalde grenzen(verkrachting,misbruik,incest,medische redenen,...)

    DeadSocks schreef:
    (...)
    Fout! Dat zeggen de gyneacologen voor de vrouwen schrik aan te doen. Een abortus is ZONDER gevaar!

    Precies.
    Een abortus moet ook binnen een bepaalde tijd uitgevoerd worden. Anders MOET het kind ter wereld komen.
    Bij een abortus wordt de embryo als het ware "eruit gezogen".
    Het is echt niet zo dat er eierstokken meekomen.
    Het voelt even een paar dagen onwennig aan en een beetje pijnlijk, maar het is totaal niet gevaarlijk.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    cocorainbow schreef:
    nee!!
    een kind krijgen is nog steeds je eigen keus maar ik vind wel dat het goedkoper moet zijn!

    Een abortus is gratis.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Oneens.
    - Tieners die hun kind willen wegdoen, moeten het kunnen doen.
    - Tieners die hun kind willen bijhouden, mogen dat, maar moeten een soort toezichter hebben ofzo.


    007

    Chiyo schreef:
    (...)
    Precies.
    Een abortus moet ook binnen een bepaalde tijd uitgevoerd worden. Anders MOET het kind ter wereld komen.
    Bij een abortus wordt de embryo als het ware "eruit gezogen".
    Het is echt niet zo dat er eierstokken meekomen.
    Het voelt even een paar dagen onwennig aan en een beetje pijnlijk, maar het is totaal niet gevaarlijk.
    arbortus is niet zonder gevaar want geen enkele operatie is zonder gevaar. het kan altijd fout gaan


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Oneens!


    "We are all of us stars, and we deserve to twinkle." -Marilyn Monroe