• heey,
    Het is vandaag 65 jaar gelden dat het D-day was.(landing van de Gealieerde op Normandie)
    Mijn zus en ik zijn naar die herdenking aan het kijken en die is bets mooi.
    Kannon worden afgevuurt, de Lastpost word gespeelt en er komen 4 vliegtuigen over waarvan een recht omhaag gaat(simboliseert de doden) in een hoek van + 85 graden.
    En natuurlijk de toespraken van de franse peresidenkt en Barak Obama.

    Echt heel mooi,
    na dat wou ik ff melden
    -xx-


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Er is vandaag ook een D-Day film. Is het toevallig Saving Private Ryan?


    No growth of the heart is ever a waste

    Aurelia schreef:
    Er is vandaag ook een D-Day film. Is het toevallig Saving Private Ryan?
    weet niet ik ken maar 1 D-day film en dat is The longest day.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    En wtf is D-day ? Oo'

    JOYCEVIPx schreef:
    En wtf is D-day ? Oo'
    D-day is de landig van de gealieerde op Normandie, het begin van de invasie het eidn van WOII.

    heb je dat niet bij geschidenis gehad?


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)D-day is de landig van de gealieerde op Normandie, het begin van de invasie het eidn van WOII.

    en nu in het nederlands ? :')

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    en nu in het nederlands ? :')

    Wat is er niet te begrijpen? Dat is de start van het einde van de tweede wereldoorlog :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Wat is er niet te begrijpen? Dat is de start van het einde van de tweede wereldoorlog :'D.

    Oke danku,nu versta ik het dus wel :'D Oke what ever,het is niet iets wat ik echt ga vieren of herdenken ofso (:'

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    en nu in het nederlands ? :')

    de Amerikanen en Canadezen en Engelse en Russen komen op D-day aan op een stukje strand in Normandie Frankrijk, die dag is er een van de grootse gevechten geweest van de 2de wereld oorlog.

    uiteindlijk kregen de gealieerde het stukje strand in handen en gingen ze verder naar de rest van Frankrijk en de rest van Europa.

    dit was het begin van het einde voor de oorlog.
    (zie nederland 1)


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Oke danku,nu versta ik het dus wel :'D Oke what ever,het is niet iets wat ik echt ga vieren of herdenken ofso (:'
    waarom zou je het is ook helemaal niet belangrijk om te weten wat D-day is.
    ik bedoel zonder D-day had die oorlog nog wel jaren door kunnen gaan meschien nu noch zelfs


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)waarom zou je het is ook helemaal niet belangrijk om te weten wat D-day is.
    ik bedoel zonder D-day had die oorlog nog wel jaren door kunnen gaan meschien nu noch zelfs

    Ik had zelfs geen idee of er iets bestond en hoe da het er allemaal gelopen is. Het enige wat ik weet is dat de tweede wereldoorlog iets was met duitsers en joden [of was da nu de eerste,nee toch?] (:' Ma ik ben ook niet echt geintresseert in van die dingens (:'

    Ik ben er al de hele dag over aan het denken :')
    Ik heb echt zoveel respect voor die soldaten. Zo erg dat ik er soms dagen of zelfs weken depressief van loop, kan ik over niks anders denken of dromen. Echt heel weird.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Ik had zelfs geen idee of er iets bestond en hoe da het er allemaal gelopen is. Het enige wat ik weet is dat de tweede wereldoorlog iets was met duitsers en joden [of was da nu de eerste,nee toch?] (:' Ma ik ben ook niet echt geintresseert in van die dingens (:'
    je bedoelt dat je die hele oorlog niks boeid. dat het je niet boeit dat miljoenen mensn zijn vergast, dat miljoenen zijn gestorven voor onze vrijheid en dat miljoenen mensen(gewonen) gestorven zijn aan kou of honger of uiputting?
    en dat dit alles zich zelf bijna heeft herhaald
    dat boeit je niet?


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Philadelphia schreef:
    Ik ben er al de hele dag over aan het denken :')
    Ik heb echt zoveel respect voor die soldaten. Zo erg dat ik er soms dagen of zelfs weken depressief van loop, kan ik over niks anders denken of dromen. Echt heel weird.
    dat heb ik ook weleens. niet hele weken maar dagen wel zeker met deze dingen.
    en dan kan ik er niet tegen dat mensen het niet eens boeien.sorry maar daar wor dik kwaat van


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    de Amerikanen en Canadezen en Engelse en Russen komen op D-day aan op een stukje strand in Normandie Frankrijk, die dag is er een van de grootse gevechten geweest van de 2de wereld oorlog.

    uiteindlijk kregen de gealieerde het stukje strand in handen en gingen ze verder naar de rest van Frankrijk en de rest van Europa.

    dit was het begin van het einde voor de oorlog.
    (zie nederland 1)


    Inderdaad, behalve dat de Russen aan het Oostfront vochten en niet in Normandië.
    De Amerikanen ded Utah en Omaha beach, de Engelsen Gold en Sword en de Canadezen deden Juno. Ze zeggen dat op Utah en Omaha het ergst werd gevochten en dat de stranden de volgende dag nog rood zagen van het bloed. Operatie Overlord heeft echt heel veel levens gekost, maar het was inderdaad het begin van het einde. Dat is ook een reden waarom ik niet snap waarom zoveel mensen Amerikanen haten, nadat ze zoveel voor ons gedaan hebben...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    SleepingSun schreef:
    (...)je bedoelt dat je die hele oorlog niks boeid. dat het je niet boeit dat miljoenen mensn zijn vergast, dat miljoenen zijn gestorven voor onze vrijheid en dat miljoenen mensen(gewonen) gestorven zijn aan kou of honger of uiputting?
    en dat dit alles zich zelf bijna heeft herhaald
    dat boeit je niet?

    klinkt grof en kort,maar neen,inderdaad. Ik ben echt niet geintresseert in dat gedoe,daar kan ik niets aan doen. En wat dan nog? Het is gebeurd,zelfs voor dat we geboren waren. We kunnen het niet terug draaien ze Oo' En we zullen het wel zien wanneer het trug gebeurd zeker? We gaan toch allemaal dood. Als het niet door de oorlog is dan is het door iets anders. Nja sorry,maar dat intreseert mij echt niets en daar kan ik niets aan doen.