• heey,
    Het is vandaag 65 jaar gelden dat het D-day was.(landing van de Gealieerde op Normandie)
    Mijn zus en ik zijn naar die herdenking aan het kijken en die is bets mooi.
    Kannon worden afgevuurt, de Lastpost word gespeelt en er komen 4 vliegtuigen over waarvan een recht omhaag gaat(simboliseert de doden) in een hoek van + 85 graden.
    En natuurlijk de toespraken van de franse peresidenkt en Barak Obama.

    Echt heel mooi,
    na dat wou ik ff melden
    -xx-


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    welke film was het.
    sommige kunnen inderdaat best saai zijn maar de meeste zijn zo mooi en schokkkent

    Dat weet ik echt niet Oo Er werd geschoten en mensen gingen dood.

    SleepingSun schreef:
    (...)ik ken hem we hebben hem volgens mij op dvd.
    maar ik wil die niet alleen zien en niemand wil meekijken


    Dude da's spijtig :O Als ik met mijn examens gedaan heb ga ik de hele dag band Of brothers kijken :Y)


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Philadelphia schreef:
    (...)

    Dude da's spijtig :O Als ik met mijn examens gedaan heb ga ik de hele dag band Of brothers kijken :Y)

    ik ga het een keer proberen in de zomervakantie.
    want niemand wilt hem met me kijken(mijn beste vriendin rent al weg als ze 2 druppels bloed ziet)


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    ik ga het een keer proberen in de zomervakantie.
    want niemand wilt hem met me kijken(mijn beste vriendin rent al weg als ze 2 druppels bloed ziet)

    Hij valt nogal mee qua bloederigheid. Er zijn er echt veel ergere, maar ik kan je hem niet genoeg aanraden... gewoon geweldig ^^


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Ja sorry hoor. Maar het is gebeurd,en daarmee uit. We kunnen het nu niet gaan voorkomen dat het nooit is gebeurd enzo. Ik ben gewoon niet geintresseert in die oorlogsdingens Oo' ik weet zelfs niet wanneer het oorlog was, dusja. Het enige wat ik weet is dat de duitsers de 'slechterikken' waren.

    joodse slaftoffers: 5.754.400
    burger doden: 41.363.400
    militare doden: 25.037.500
    totaal doden: 72.155.800

    nee het is niet belangrijk om dit te herdenken


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    joodse slaftoffers: 5.754.400
    burger doden: 41.363.400
    militare doden: 25.037.500
    totaal doden: 72.155.800

    nee het is niet belangrijk om dit te herdenken

    Ze zijn gewoon dood weetje. Niks meer kan er veranderd worden. Het is gebeurd.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Ze zijn gewoon dood weetje. Niks meer kan er veranderd worden. Het is gebeurd.
    ja en ze zijn gestorven voor ONZE & JOUW vrijheid. we hadden net zo goed nog in die oorlog kunnen zitten.

    het is onrespectloos om zo te denken over die mensen.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)ja en ze zijn gestorven voor ONZE & JOUW vrijheid. we hadden net zo goed nog in die oorlog kunnen zitten.

    het is onrespectloos om zo te denken over die mensen.

    We zouden nooit in die oorlog terecht zijn gekomen,omdat we nooit geboren zouden worden. Als ik nu naar mijn broer ga en ik zeg: het is vandaag D-day. Dan zegt die ofwel; is het niet Bday vanplaats Dday,want het is toch Birth en niet dirth day? ofwel zegt die; Wat is dat voor een ding. Als ik naar mijn ouders gaan zeggen ze: oooh,is dat vandaag? (als ze het kennen)

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Ze zijn gewoon dood weetje. Niks meer kan er veranderd worden. Het is gebeurd.

    Ik ga hier niet te veel meer over zeveren want jijhebt natuurlijk recht op je eigen mening en ik moet straks studeren, maar je moet je eens indenken dat jij toen een Joodse was.
    Je had een vader en een moeder en broertjes en zusjes, een gezin maw, en op een dag worden jullie allemaal gedeporteerd. Je hoort jaren niks van je familie en als je dan eindelijk uit dat kamp best - terwijl je er uit ziet als een leven skelet, stinkend, al minstens 3 jaar geen fatsoenlijke maaltijd gehad en je mensen hebt zien sterven van de honger en uitputting- krijg je te horen dat ze allemaal vergast, verbrandt en in een massagraf gedumpt zijn.

    En dan als je oud bent, zegt de jongere generatie : Het is toch gebeurt, vergeet het gewoon,' Dat doet denk ik verdomd veel pijn. En niet zoals pijn in 'ik ben depri omdat mijn vriendje een ander heeft' ofzo. Maar écht pijn.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Philadelphia schreef:
    (...)
    Ik ga hier niet te veel meer over zeveren want jijhebt natuurlijk recht op je eigen mening en ik moet straks studeren, maar je moet je eens indenken dat jij toen een Joodse was.
    Je had een vader en een moeder en broertjes en zusjes, een gezin maw, en op een dag worden jullie allemaal gedeporteerd. Je hoort jaren niks van je familie en als je dan eindelijk uit dat kamp best - terwijl je er uit ziet als een leven skelet, stinkend, al minstens 3 jaar geen fatsoenlijke maaltijd gehad en je mensen hebt zien sterven van de honger en uitputting- krijg je te horen dat ze allemaal vergast, verbrandt en in een massagraf gedumpt zijn.

    En dan als je oud bent, zegt de jongere generatie : Het is toch gebeurt, vergeet het gewoon,' Dat doet denk ik verdomd veel pijn. En niet zoals pijn in 'ik ben depri omdat mijn vriendje een ander heeft' ofzo. Maar écht pijn.

    Ja sorry dat ik er zo over denk. maar het intresseert mij echt niets. Ik ga mij echt niet druk maken over iets dat gebeurd is dat je niet meer kunt trug draaien. En zo denk ik daarover. Ik ben ooit [4 of 3 jaar geleden],mee gegaan naar zo een kamp,van schooluitstap. En ik doe dat geen tweede keer meer,ik vond echt,nja,dat zul je nu wel weten wat ik er van vond. Dees jaar gingen we er wee rnaartoe,maar ik ben thuis gebleven,ik kon er echt niets gaan doen Oo' Het is misschien wel erg dat die mensen gedood werden omdat ze joods waren. Maar dat is al,punt.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    We zouden nooit in die oorlog terecht zijn gekomen,omdat we nooit geboren zouden worden. Als ik nu naar mijn broer ga en ik zeg: het is vandaag D-day. Dan zegt die ofwel; is het niet Bday vanplaats Dday,want het is toch Birth en niet dirth day? ofwel zegt die; Wat is dat voor een ding. Als ik naar mijn ouders gaan zeggen ze: oooh,is dat vandaag? (als ze het kennen)

    de D staat voor Decision.

    en je weet niet of je was geboren of niet.
    en de meeste oorlogen die er na zijn geweest habben met WOII te maken zelfs de oorlog van nu in Israel.of ken je die ook niet


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    de D staat voor Decision.

    en je weet niet of je was geboren of niet.
    en de meeste oorlogen die er na zijn geweest habben met WOII te maken zelfs de oorlog van nu in Israel.of ken je die ook niet

    was het niet in irak ? Oo

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    was het niet in irak ? Oo

    er zijn meefere oorlogen.
    israel was van de joden en israeliers.
    met gaza strok en zo


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)je bedoelt dat je die hele oorlog niks boeid. dat het je niet boeit dat miljoenen mensn zijn vergast, dat miljoenen zijn gestorven voor onze vrijheid en dat miljoenen mensen(gewonen) gestorven zijn aan kou of honger of uiputting?
    en dat dit alles zich zelf bijna heeft herhaald
    dat boeit je niet?

    Heb je er al ooit aangedacht dat er heel erg veel mensen zijn waarvan het hen niet boeit wat er toen gebeurde. Like, mensen denken als volgt; het is lang geleden en ver van mijn bed.
    Big deal.
    Wind je toch niet zo op. Om eerlijk te zijn vind ik die oorlogen nog wel eens goed. Er zijn teveel mensen hier op de planeet.

    xRapunzel schreef:
    (...)
    Heb je er al ooit aangedacht dat er heel erg veel mensen zijn waarvan het hen niet boeit wat er toen gebeurde. Like, mensen denken als volgt; het is lang geleden en ver van mijn bed.
    Big deal.
    Wind je toch niet zo op. Om eerlijk te zijn vind ik die oorlogen nog wel eens goed. Er zijn teveel mensen hier op de planeet.
    het was niet ver van haar bed.
    ik mag er tog van uitgaan dat iemadn van 16 weet waneer WOII was en wat het ongeveer inhoud?
    en bedoel je dat je het goed vnd als menzen zomaar worden vemoord of begrijp ik je nou verkeetrt?


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥