• heey,
    Het is vandaag 65 jaar gelden dat het D-day was.(landing van de Gealieerde op Normandie)
    Mijn zus en ik zijn naar die herdenking aan het kijken en die is bets mooi.
    Kannon worden afgevuurt, de Lastpost word gespeelt en er komen 4 vliegtuigen over waarvan een recht omhaag gaat(simboliseert de doden) in een hoek van + 85 graden.
    En natuurlijk de toespraken van de franse peresidenkt en Barak Obama.

    Echt heel mooi,
    na dat wou ik ff melden
    -xx-


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    JOYCEVIPx schreef:
    En wtf is D-day ? Oo'

    Heb je dat nooit geleerd op school? o__o


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Philadelphia schreef:
    (...)

    Inderdaad, behalve dat de Russen aan het Oostfront vochten en niet in Normandië.
    De Amerikanen ded Utah en Omaha beach, de Engelsen Gold en Sword en de Canadezen deden Juno. Ze zeggen dat op Utah en Omaha het ergst werd gevochten en dat de stranden de volgende dag nog rood zagen van het bloed. Operatie Overlord heeft echt heel veel levens gekost, maar het was inderdaad het begin van het einde. Dat is ook een reden waarom ik niet snap waarom zoveel mensen Amerikanen haten, nadat ze zoveel voor ons gedaan hebben...
    ok dat van die Russen wist ik ook niet zeker, mar de rest zat daar wel


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)dat heb ik ook weleens. niet hele weken maar dagen wel zeker met deze dingen.
    en dan kan ik er niet tegen dat mensen het niet eens boeien.sorry maar daar wor dik kwaat van


    Daar ben ik het zo mee eens. Mijn vrienden interesseren zich er ook niet voor terwijl ik een lichte obsessie heb. En ze doen er altijd vervelend over dat ik dat achter mij moet laten liggen, dat dat verleden is, dat ik dat moet vergeten. Ik vind dat niet eerlijk. hoe kàn je zoiets nu vergeten? Dat is gewoon puurste waanzin. Alles wat er daar gebeurt is...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    SleepingSun schreef:
    (...)ok dat van die Russen wist ik ook niet zeker, mar de rest zat daar wel

    Jep de rest zat er wel :')


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    klinkt grof en kort,maar neen,inderdaad. Ik ben echt niet geintresseert in dat gedoe,daar kan ik niets aan doen. En wat dan nog? Het is gebeurd,zelfs voor dat we geboren waren. We kunnen het niet terug draaien ze Oo' En we zullen het wel zien wanneer het trug gebeurd zeker? We gaan toch allemaal dood. Als het niet door de oorlog is dan is het door iets anders. Nja sorry,maar dat intreseert mij echt niets en daar kan ik niets aan doen.
    sorry maar dit si gewoon onrespectvol.
    miljoenen soldaten zijn die dag gestorven voor onze, JOUW vrijheid.

    er zijn wel erge dingen gebeurt in WOII dan sterven.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    PARAPLAN schreef:
    (...)
    Heb je dat nooit geleerd op school? o__o

    Neen :'D het is 3 jaar geleden dat ik geschiedenis heb gekregen. En serieus,ik wist echt niet dat er een dag bestond dat zo noemde. Dus laat staan dat ik weet waarover het gaat en de geschiedenis er van ken :'D

    Philadelphia schreef:
    (...)

    Daar ben ik het zo mee eens. Mijn vrienden interesseren zich er ook niet voor terwijl ik een lichte obsessie heb. En ze doen er altijd vervelend over dat ik dat achter mij moet laten liggen, dat dat verleden is, dat ik dat moet vergeten. Ik vind dat niet eerlijk. hoe kàn je zoiets nu vergeten? Dat is gewoon puurste waanzin. Alles wat er daar gebeurt is...
    en wat bijna weer is gebeurt met de koude oorlog en dat gedoe in de SU. maar nee dat boeit niet...


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)sorry maar dit si gewoon onrespectvol.
    miljoenen soldaten zijn die dag gestorven voor onze, JOUW vrijheid.

    er zijn wel erge dingen gebeurt in WOII dan sterven.

    Ja sorry hoor. Maar het is gebeurd,en daarmee uit. We kunnen het nu niet gaan voorkomen dat het nooit is gebeurd enzo. Ik ben gewoon niet geintresseert in die oorlogsdingens Oo' ik weet zelfs niet wanneer het oorlog was, dusja. Het enige wat ik weet is dat de duitsers de 'slechterikken' waren.

    SleepingSun schreef:
    (...)en wat bijna weer is gebeurt met de koude oorlog en dat gedoe in de SU. maar nee dat boeit niet...

    Koude oorlog? Su?

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Ja sorry hoor. Maar het is gebeurd,en daarmee uit. We kunnen het nu niet gaan voorkomen dat het nooit is gebeurd enzo. Ik ben gewoon niet geintresseert in die oorlogsdingens Oo' ik weet zelfs niet wanneer het oorlog was, dusja. Het enige wat ik weet is dat de duitsers de 'slechterikken' waren.

    ik heb het erover dat het onrespectvol is omdat er miljoenn soldaten gestorven zijn voor JOUW vrijheid. en het kan zo weer gebeuren als we het veregeten. dat weer bijna een hele groep mensen uitsterven.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)en wat bijna weer is gebeurt met de koude oorlog en dat gedoe in de SU. maar nee dat boeit niet...

    Inderdaad, ik bedoel, ik vind het niet erg als mensen daar minder in geïnteresseerd zijn, maar je zou die soldaten toch op zijn minst moeten respecteren? Die jongens zijn gewoon ver ver weg van huis naar hier gekomen, hier aan stukken geschoten door de Duitsers of het koud gehad en honger geleden, hun vrienden zien sterven en allemaal om ons uit de miserie te helpen... En dan zoiets zeggen vind ik eigenlijk gewoon zielig.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Koude oorlog? Su?

    SU= Sofjet Unie
    Koude oorlog= een soort ruzie tussen VS en SU dat nooit een echte oorlog is geworden


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    ik heb het erover dat het onrespectvol is omdat er miljoenn soldaten gestorven zijn voor JOUW vrijheid. en het kan zo weer gebeuren als we het veregeten. dat weer bijna een hele groep mensen uitsterven.

    Het gaat heus niet weer gebeuren gewoon omdat we die dag vergeten hoor Oo'

    SleepingSun schreef:
    (...)
    SU= Sofjet Unie
    Koude oorlog= een soort ruzie tussen VS en SU dat nooit een echte oorlog is geworden

    Dat is echt chinees Oo

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Ja sorry hoor. Maar het is gebeurd,en daarmee uit. We kunnen het nu niet gaan voorkomen dat het nooit is gebeurd enzo. Ik ben gewoon niet geintresseert in die oorlogsdingens Oo' ik weet zelfs niet wanneer het oorlog was, dusja. Het enige wat ik weet is dat de duitsers de 'slechterikken' waren.


    Eigenlijk waren de Duitsers niet de 'slechteriken' maar de Nazi's. En heb je eigenlijk wel een flauw idee waar die mensen doorgegaan zijn? Zo niet heb ik een tip voor : kijk eens naar Saving Private Ryan. En dat is maar een film ...


    Frankly my dear, I don't give a damn.