• heey,
    Het is vandaag 65 jaar gelden dat het D-day was.(landing van de Gealieerde op Normandie)
    Mijn zus en ik zijn naar die herdenking aan het kijken en die is bets mooi.
    Kannon worden afgevuurt, de Lastpost word gespeelt en er komen 4 vliegtuigen over waarvan een recht omhaag gaat(simboliseert de doden) in een hoek van + 85 graden.
    En natuurlijk de toespraken van de franse peresidenkt en Barak Obama.

    Echt heel mooi,
    na dat wou ik ff melden
    -xx-


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Philadelphia schreef:
    (...)
    Inderdaad, ik bedoel, ik vind het niet erg als mensen daar minder in geïnteresseerd zijn, maar je zou die soldaten toch op zijn minst moeten respecteren? Die jongens zijn gewoon ver ver weg van huis naar hier gekomen, hier aan stukken geschoten door de Duitsers of het koud gehad en honger geleden, hun vrienden zien sterven en allemaal om ons uit de miserie te helpen... En dan zoiets zeggen vind ik eigenlijk gewoon zielig.

    ik ook ik bedoel, ze zijn gestorven en eger voor ONZE vrijheid. mensen vind het toch ook erg als je dingen als de watersnoot ramp niet kent of de vuurwerkramp.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Het gaat heus niet weer gebeuren gewoon omdat we die dag vergeten hoor Oo'

    Dat is juist het gevaar :')
    Mensen leren al eeuwen uit het verleden. het is de schrik van het verleden dat ze er voor doet zorgen dat de toekomst beter is...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    SleepingSun schreef:
    (...)
    ik ook ik bedoel, ze zijn gestorven en eger voor ONZE vrijheid. mensen vind het toch ook erg als je dingen als de watersnoot ramp niet kent of de vuurwerkramp.

    Juist, heb je ooit al eens Band Of Brothers gezien?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Dat is echt chinees Oo

    sofjet unie= rusland en de oostblok landen.
    koude oorlog is moeilijkj om uitteleggen. de VS en de SU hate mekaar en er was bijna eer oorlg uitgebroken(kernoorlog) maar het is nog net goed gegaan.

    dat allemaal ter aanlijding van WOII.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    ik ook ik bedoel, ze zijn gestorven en eger voor ONZE vrijheid. mensen vind het toch ook erg als je dingen als de watersnoot ramp niet kent of de vuurwerkramp.

    vuurwerkamp ? watersnoot ramp ? wat is dat nu weer.

    Philadelphia schreef:
    (...)

    Eigenlijk waren de Duitsers niet de 'slechteriken' maar de Nazi's. En heb je eigenlijk wel een flauw idee waar die mensen doorgegaan zijn? Zo niet heb ik een tip voor : kijk eens naar Saving Private Ryan. En dat is maar een film ...

    Maar ik kijk niet naar oorlogsfilms,omdat ik het nog al ... saai vind.

    Philadelphia schreef:
    (...)
    Juist, heb je ooit al eens Band Of Brothers gezien?
    nee maat wel veel oorlogs films zoals:
    - la vita e bella
    - das boot
    - the longest day
    - a bright to far
    - kannonen van navarone
    en nog veel meer

    maar ik wil hem wel graag zien.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Maar ik kijk niet naar oorlogsfilms,omdat ik het nog al ... saai vind.

    Dat dacht ik vroeger ook, maar toen heb ik er eens een gekeken met mijn vader en het is toen echt tot me doorgedrongen wàt daar juist gebeurt is, en waarom het belangrijk is dat we dat herrineren...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    vuurwerkamp ? watersnoot ramp ? wat is dat nu weer.
    vuurwerkramp sorry


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Philadelphia schreef:
    (...)
    Dat dacht ik vroeger ook, maar toen heb ik er eens een gekeken met mijn vader en het is toen echt tot me doorgedrongen wàt daar juist gebeurt is, en waarom het belangrijk is dat we dat herrineren...

    Dat dacht ik vroeger,en dat denk ik nu ook nog. Mijn papa was er ooit is eentje aan het zien en ik zat naast hem. Maar ik ben gewoon weg gegaan,ik vond het echt saai.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Het gaat heus niet weer gebeuren gewoon omdat we die dag vergeten hoor Oo'
    juist wel want als we het vergeten weten we niet hoe erg het was en kan het weer gebeuren.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)nee maat wel veel oorlogs films zoals:
    - la vita e bella
    - das boot
    - the longest day
    - a bright to far
    - kannonen van navarone
    en nog veel meer

    maar ik wil hem wel graag zien.

    Band of Brothers is een miniserie van HBO. Het is een waargebeurt verhaal over Easy Company een compagnie uit de 101st Airborne. Het begint van het moment dat ze opgeleidt worden en het eindigt met het einde van de oorlog. Die serie heeft me zoveel doen in zien... ongelofelijk...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    SleepingSun schreef:
    (...)vuurwerkramp sorry

    Ken ik niet.

    JOYCEVIPx schreef:
    (...)
    Dat dacht ik vroeger,en dat denk ik nu ook nog. Mijn papa was er ooit is eentje aan het zien en ik zat naast hem. Maar ik ben gewoon weg gegaan,ik vond het echt saai.

    welke film was het.
    sommige kunnen inderdaat best saai zijn maar de meeste zijn zo mooi en schokkkent


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Philadelphia schreef:
    (...)
    Band of Brothers is een miniserie van HBO. Het is een waargebeurt verhaal over Easy Company een compagnie uit de 101st Airborne. Het begint van het moment dat ze opgeleidt worden en het eindigt met het einde van de oorlog. Die serie heeft me zoveel doen in zien... ongelofelijk...
    ik ken hem we hebben hem volgens mij op dvd.
    maar ik wil die niet alleen zien en niemand wil meekijken


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥