• De stelling van vandaag luidt:
    Topsporters zouden minder moeten verdienen dan ze nu doen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Eens. Architecten en andere mensen die een job beoefenen zijn ook heel goed in hun vak, waarom zouden topsporters, die het nog eens hebben verdiend via een hobby, zoveel meer moeten verdienen. Arbeiders en anderen zijn veel belangrijker, zij zorgen dat de economie blijft draaien (door productie enzovoort). Die topsporters zorgen helemaal nergens voor, dan eens de olympische spelen of andere wedstrijden te gaan winnen. Steek het geld maar in belangrijkere zaken dan mensen die goed zijn in hun hobby.


    What you see, is what you get.

    WillFANTASYx schreef:
    Eens.
    Niet heel veel minder maar sommigen verdienen gewoon te veel, stop dat geld ergens anders in. Iets nuttigers.


    None but ourselves can free our minds.

    Eens. Het is gewoon belachelijk dat voetbalclubs miljoenen betalen om iemand binnen te krijgen. Miljoenen waar makkelijk iets nuttigers mee kan worden gedaan, bijvoorbeeld het oplossen van de wereldcrisis.
    En bovendien hebben veel van die gasten een ego van hier tot aan Tokio, die verdienen een trap onder de kont ipv geld.
    Voetbal en andere sporten worden gewoon verkracht door al die fuckers die het puur om het geld doen. Ik mag hierin lekker naief zijn, maar toch is hart voor het spel belangrijk.
    Fuck yeah.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hmm, niet mee eens. Ze trainen keihard, en hebben haast geen tijd meer voor zichzelf. Dus ik vind wel dat ze goed mogen verdienen.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Philadelphia schreef:
    Als ze geen doping nemen; niet akkoord
    Als zij wél doping nemen; akkoord. Het probleem is dat heel het topsport verkloot is door doping, degenen die echt talent hebben zijn bijna gedwongen om ook doping te gebruiken omdat een stel apen het nodig vond hun spieren op te blazen. En er is er geen één die in staat is die cirkel te doorbreken. Of ze willen het niet. Maar topsport kost enorm veel geld voor zo'n hoop bedriegerij te zijn, kunnen ze beter goeie slaapplaatsen voor gevluchte, alleenstaande moeders en daklozen enzo bouwen. Da's tenminste nuttig !


    Some people make the world special just by being in it

    Mee eens.

    Kijkt nou naar Cristiano Ronaldo! Hy krygt zoveel geld voor tegen een bal te trappen? -_-


    Let's do this poo

    Ik zou niet weten waarom.


    I live for the applause, you will die for it.

    Mee eens.
    Topsporters beoefenen vaak alleen hun hobby: ja, ze steken er bloed, zweet en tranen in. Maar het volk heeft er verder geen profijt aan.
    En als je als bijv. voetbal als gewone hobby wilt beoefenen moet je er geld voor betalen!

    Ze kunnen minstens de helft van het salaris in iets nuttigers stoppen: gezondheidszorg of misschien met dat geld proberen een oplossing te vinden voor de kredietcrisis?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    oneens, die mensen doen er ook wel heel veel voor.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    xBiteMe schreef:
    Eens. Stop dat geld maar in de gezondheidszorg ofzo. (cat)

    mee eens. Sport is heel stom. Ik kijk er nooit naar op televisie en bij voetbal bijvoorbeeld, ze trappen een klein balletje in een doel en daarmee verdienen ze veel. Hele grrote onzin dus!! :P


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Half eens : Tuurlijk mogen ze betaald worden voor hun beroep, maar dan liever evenveel dan een gewone arbeider.

    Philadelphia schreef:
    Als ze geen doping nemen; niet akkoord
    Als zij wél doping nemen; akkoord. Het probleem is dat heel het topsport verkloot is door doping, degenen die echt talent hebben zijn bijna gedwongen om ook doping te gebruiken omdat een stel apen het nodig vond hun spieren op te blazen. En er is er geen één die in staat is die cirkel te doorbreken. Of ze willen het niet. Maar topsport kost enorm veel geld voor zo'n hoop bedriegerij te zijn, kunnen ze beter goeie slaapplaatsen voor gevluchte, alleenstaande moeders en daklozen enzo bouwen. Da's tenminste nuttig !
    Wy would a Stock noted company like Ajax invest in healthcare or homeless mothers?

    Eens!!
    Topsport is totaal nutteloos in deze samenleving. Want, wat bereikt het in ons leven? Juist, helemaal niets!! Hoogstens een leuk gespreksonderwerp, maar wat heb je daar nou aan? Beter geven ze dit geld aan mensen die we echt nodig hebben, zoals bouwvakkers, of de bakker, die mensen zijn écht nodig! Als zij er niet waren, waren wij er niet. Daarom vind ik dat zíj dat geld wél verdienen, en die voetballers niet.


    Life is hard and then we die

    Vind ik wel.
    Je weet maar nooit of zij een spelletje spelen door middel van doping te gebruiken, en ze oefenen hun passie uit. Het is werk, maar ze krijgen belachelijk veel geld.
    Maar dat is ook met acteurs, en artiesten.


    -