• De stelling van vandaag luidt:
    Abortus zou minder als moord moeten worden gezien en meer als een uitweg voor vrouwen die niet zwanger willen zijn

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    vind ik an de ene kant wel,als ik nu zwanger zou zijn zou ik ook abortus plgn
    like ik zelf vind me er nog niet klaar voor
    + ik voed liever een baby op als ik me er volledig op kan concentreren het is een mens hé, niet een knuffel die je alleen maar grijpt als je er mee wilt spelen
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Iedereen heeft nou eenmaal een eigen mening over abortus.


    A. ikmisje.

    XLightAngelX schreef:
    (...)

    Nou, als je verkracht bent kon je er niks aan doen dat je zwanger bent en als je geen kinderen wilt vind ik dat je dat abortus mag plegen. Als ik 20 ben en ik word verkracht en ik ben daardoor zwanger terwijl ik helemaal geen kinderen wil pleeg ik abortus. En verder vind ik dat een kind van 14 geen kind mag opvoeden want dat is gewoon niet normaal. Of vind jij dat een kind van 14 een baby mag opvoeden?

    En natuurlijk is het ook fout van kinderen van 14/15 dat ze zwanger zijn geworden en geen condoom hebben gebruikt maar ik vind dat hun wel abortus mogen plegen en kinderen boven de 17/18 niet want zoals ik net zei, kinderen van 14/15 kunnen geen kind opvoeden en iemand van 17/18 wel. En als je 17/18 bent bent mag je opzich nog wel abortus plegen maar dan wel voor 8 weken, anders niet

    C'est niet mijn punt.
    Ik bedoel:
    Abortus wordt als fout gezien omdat het moord zou zijn.
    Stel het is moord (ben ik het niet mee eens).
    Als je dan verkracht wordt, is het niet erg je kind te 'vermoorden',
    Als het is doordat je geen condoom gebruikte zoals vaak komt doordat meisjes niet durven te zeggen dat ze het veilig willen doen,
    Doordat ze de pil vergeten etc., is het wel erg je kind te 'vermoorden'.
    Als je 14 of 15 bent mag je wel je kind 'vermoorden',
    Als je 17 of 18 bent mag je niet je kind 'vermoorden'?
    Dus, als je verkracht bent, of onder de zestien krijg je per definite het recht om te 'moorden'?
    Want dat is eigenlijk gewoon belachelijk.
    En waarom moeten vaak een stuk of 7 mensen (het meisje, haar ouders, de jongen, zijn ouders, het kind) boeten, voor één foutje?
    Dat vind ik serieuze onzin.
    Daarbij vind ik abortus GEEN moord.
    Het kind leeft nog niet zélf, en het heeft geen bewustzijn.
    Het kind heeft het niet door en heeft nog niet geleefd.
    Dieren maken we ook gewoon dood om te eten, en die hebben al wel geleefd, maar dat is niet erg?
    Waarom is dat verschil zo groot, mensen zijn ook gewoon dieren...

    [ bericht aangepast op 3 aug 2009 - 23:05 ]


    Mew <3

    Niet mee eens

    Technisch gezien heb je een kind vermoord eh

    Alleen als het om verkrachting gaat ofzo dat is anders

    [ bericht aangepast op 3 aug 2009 - 23:16 ]


    I'm not a supermodel, I still eat at McDonalds

    Cosmia schreef:
    (...)
    C'est niet mijn punt.
    Ik bedoel:
    Abortus wordt als fout gezien omdat het moord zou zijn.
    Stel het is moord (ben ik het niet mee eens).
    Als je dan verkracht wordt, is het niet erg je kind te 'vermoorden',
    Als het is doordat je geen condoom gebruikte zoals vaak komt doordat meisjes niet durven te zeggen dat ze het veilig willen doen,
    Doordat ze de pil vergeten etc., is het wel erg je kind te 'vermoorden'.
    Als je 14 of 15 bent mag je wel je kind 'vermoorden',
    Als je 17 of 18 bent mag je niet je kind 'vermoorden'?
    Dus, als je verkracht bent, of onder de zestien krijg je per definite het recht om te 'moorden'?
    Want dat is eigenlijk gewoon belachelijk.
    En waarom moeten vaak een stuk of 7 mensen (het meisje, haar ouders, de jongen, zijn ouders, het kind) boeten, voor één foutje?
    Dat vind ik serieuze onzin.
    Daarbij vind ik abortus GEEN moord.
    Het kind leeft nog niet zélf, en het heeft geen bewustzijn.
    Het kind heeft het niet door en heeft nog niet geleefd.
    Dieren maken we ook gewoon dood om te eten, en die hebben al wel geleefd, maar dat is niet erg?
    Waarom is dat verschil zo groot, mensen zijn ook gewoon dieren...

    Man, hier heb ik niks meer aan toe te voegen. : )


    ok

    tamere schreef:
    (...)
    Man, hier heb ik niks meer aan toe te voegen. : )

    Jeuj ;D
    Ik kan altijd maar weinig mensen vinden die er ook zo over denken (hier iig) : P


    Mew <3

    Cosmia schreef:
    (...)
    Jeuj ;D
    Ik kan altijd maar weinig mensen vinden die er ook zo over denken (hier iig) : P

    Hahaha 8D


    ok

    als je verkracht bent, eens
    ander moet je het veilig doen, dus oneens
    dus kan twee meningen hebben:Y)


    dress me, i'm your mannequin.

    Ik ben het er DEELS mee eens.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2009 - 17:24 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Clumsy schreef:
    Niet mee eens

    Technisch gezien heb je een kind vermoord eh

    Alleen als het om verkrachting gaat ofzo dat is anders

    Technisch gezien juist niet, de foutus is nog niet volgroeit(tot het mag natuurlijk) dus is het geen kind en dus geen moord


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    jep, helemaal mee eens.

    Een baby mag pas komen als het in alle opzichten gewenst is door de beide ouders die stabiel door het leven gaan en die in staat zijn een kind op te voeden zoals het hoort.

    Mee eens dus, abortus is geen moord, het is alleen maar een levensharde beslissing voor het welzijn van je kind.


    Where there is a sea there are pirates...

    legt aan de situatie.
    als een vrouw bijvoorbeeld verkracht is, en ze is zwanger, en wil het kind niet, dan begrijp ik dat ze abortus wilt plegen.

    maar voor een wijf dat domweg gewoon het aan het doen is zonder condoom, tjaa dan ben je gewoon dom.

    maar aan de andere kant; als dat kind zonder liefde en zorg op de aarde word gezet, dan is ze/hij ook niet gelukkig.


    ik ben overal te zien, maar nergens verkrijgbaar!

    Eens (cat)


    Never run out of reasons to smile...

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Technisch gezien juist niet, de foutus is nog niet volgroeit(tot het mag natuurlijk) dus is het geen kind en dus geen moord

    Ja, inderdaad. Als het een baby is, mag abortus al niet meer. Maar daarvoor is het nog geen moord, hoor?
    Vind ik dan.


    ok