• De stelling van vandaag luidt:
    Talenonderwijs moet al starten in de kleuterschool

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Oneens, ze moeten eerst hun eigen taal 100% beheren, de basisvakken goed kennen en vooral opgroeien.

    ze hebben nu al moeilijk met hun eigen taal te leren.


    death to the one at the end of the serenade.

    Ja, ik bedoel ze hebben niet voor niets dora uitgevonde(cat)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    ja, kinderen leren sneller een taal als ze klein zijn..


    Je moet worden wie je bent.

    Een beetje mee eens. Kleine kinderen nemen informatie gemakkelijker inzich op als pubers. Maar dan moet je het ook weer niet te moeilijk maken voor ze. Je kan beter Engels of Duits doen. Frans is beter als ze op het middelbaar zitten. Want Engels en Duits zijn de twee gemakkelijkste talen voor Nederlanders. Want het Nederlands lijkt toch wel veel op het Duits. En Engels is ook best makkelijk te leren.

    xoxo'


    I'll live every second like it is my last one <3

    Ja, want het is bewezen dat kinderen het sneller oppakken als ze kleiner zijn. Zo hebben ze er later minder last van.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens, ik heb nooit engels gehad op de basisschool en toen ik dus naar de middelbare ging, wist ik nog geen woord, nou dan voel je je wel klote.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Vanaf groep 5 mogen ze van mij Duits& Engels krijgen, en dan de 7e Frans. :Y)

    Ja zoals engels, als je zo vroeg mogelijk begint des te beter je ermee op groeit en makkelijker het word. :]


    TIKTAKTIKTAK ** -- BOEM!

    Mee eens, dat zou véél beter zijn. :]


    Let the Night embrace you

    mij maakt het niet uit omdat ik zowiezo een tale knobbel ben.Gaven ze me dat in de kleuterklas was ik een wandelende woordenboek van iedere taal


    Maak mijn story's bitte/Let's do a peaceXxX

    mee eens,
    daarom moet het niet meteen zoveel zijn dat ze moeten leren maar de beginwoordjes zoals oui, non, çava...


    Just a simple "I love you" (:

    Heel erg oneens.


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Ik vind het een goed idee. Het wil niet zeggen dat ze echt les moeten krijgen.Maar gewoon op spelende wijs een paar woordjes af en toe. Zo word het volgens mij in het 5de ook gemakkelijker voor de kinderen.


    Everyone smiles in the same language.

    Philadelphia schreef:
    Nee, ik vind niet dat kleuters een tweede taal moeten kunnen voor ze hun eigen taal vlot kunnen spreken, lezen en schrijven.


    None but ourselves can free our minds.