• De stelling van vandaag luidt:
    Talenonderwijs moet al starten in de kleuterschool

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    echt niet xD like ik heb zo'n film gezien waar ze kinderen al alles leerde op die leeftijd like was zo zielig en streng
    kinderen moeten kunnen spelen, en zelf nog wat dingen ontdekken..ze moeten eerst hun sociaal beeld vereikn in plaats van hun brein
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Oneens
    Die kinderen kunnen amper rekenen/hun eigen taal en dan wil je ze Frans en Duits gaan leren?! En hoe willen ze daar tijd voor maken? Op mijn school hadden we net genoeg tijd voor alle vakken, dus daar passen geen extra talen bij.
    Ze kunnen wel in groep 7/8 ofzo een extra pakket maken voor kinderen die het willen leren, maar wie wilt dat nou =.=

    RandomRhythm schreef:
    ja

    hebben ze er later minder moeite mee en dus een voorsprong op hun leeftijdsgenoten


    I Agree

    Ik heb nu zelfs nog zware problemen met talen alleen Engels gaat x'd


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Eens en oneens. Eens omdat je als kind makkelijker iets aanleert, en daardoor iedereen tegen de leeftijd van 18, als ze van de humaniora afgaan, tenminste zich goed kunnen uitdrukken in een andere taal. Want Frans en Engels kan je altijd gebruiken en zijn zeer belangrijke talen. Oneens omdat je als kleuter nog veel andere dingen moet leren, ze moeten nog leren schrijven, rekenen, lezen,.. en een 4-jarige kan zich zelfs in zijn eigen taal niet altijd goed uitdrukken. Dus hoe ga je hen dan een ander-talig woord verklaren als ze de NL-vertaling nog niet eens begrijpen..?
    Edit: al zouden ze er wel vroeger mee mogen beginnen dan 11 jaar... Ik denk dat 8 of 9 jaar dan beter is..

    [ bericht aangepast op 25 juli 2009 - 15:04 ]

    Oneens, kleuters kunnen amper fatsoenlijk Nederlands praten, laat staan een andere taal.

    Ja, is wel een goed idee, als je zo oud bent pak je het sneller op en raak je eraan gewend.


    blame the bully.

    RandomRhythm schreef:
    Nee

    Laat die koters eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands praten.


    It's heavy but you are not the only one

    Met Nederlands zeker.Maar met andere talen niet echt les geven maar ga met ze zo iets als Dora kijken ofzo, daar leren ze heel veel van.Of doe van die Dora spellen.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    RandomRhythm schreef:
    Nee

    Laat die koters eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands praten.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Zwáár oneens.
    Mijn moeder werkt op een school en ze wilden eerst een progamma waar in de kleuterklas de kinderen al engels leerden
    Mijn moeder werkt op een school waar best veel kinderen met buitenlandse ouders die geen nederlands of geen goed nederlands spreken, de kinderen zijn dus al minder goed in Nederlands, en dan nog even extra gaan verwarren met nóg een taal erbij.
    Heel slecht idee.


    Mew <3

    Oneens.
    Kleutertjes kunnen niet eens zo heel goed hun eigen taal & ze horen te spelen.


    Sweet dreams will come true.

    xSTARGIRL schreef:
    Oneens.
    Kleutertjes kunnen niet eens zo heel goed hun eigen taal & ze horen te spelen.


    Maar ik ben het er wel mee eens als dat onderwijs dan niet zwaar schriftelijk is, maar dat ze gewoon de basiswoordjes enzo kennen en zich min of meer kunnen orienteren in die taal.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ben je gék?!


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    What? Noo! Die kindertjes moeten met popjes spelen, en met auto's roetsjen, niet naar saai niet verstaanbaar gebrabbel luisteren.


    Life is hard and then we die

    RandomRhythm schreef:
    Nee

    Laat die koters eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands praten.


    a figment of your imagination