• De stelling van vandaag luidt:
    Talenonderwijs moet al starten in de kleuterschool

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Lijkt me niet slecht. Hoe jonger je begint met een taal aan te leren, hoe sneller je de taal kan oppikken, dat is nu eenmaal zo. Het wordt pas op latere leeftijd moeilijker om een taal te leren. Babies kan je trouwens perfect tweetalig opvoeden maar dan moeten de ouders de twee talen wel erg goed beheersen :]

    eens, kinderen leren heel snel en het maakt de talen op de middelbare school makkelijker

    Juah, met dat programma Muzzy (nerd)


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Ik vind wel dat ze Engels eerder moeten geven dan pas in groep 7.
    Maar voor de rest, laat het maar zoals het is.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    In de kleuterklas kunnen de meesten nog niet eens deftig schrijven, wat zouden ze een tweede taal gaan leren?

    Wat betreft Engels, absoluut. Zoizo ben ik wel een voorstander van twee talig opvoeden. Uit onderzoek is gebleken dat een kind dat twee talig is opgevoed elke nieuwe tweede vreemde taal gemiddeld genomen beter en sneller leert dan een kind die niet twee talig is opgevoed. En ik als dyslect zie daar dus veel voordelen in :D


    *uNkNoWn*

    Nou kleutertjes leren beter als oudere kinderen en ik denk dat het helemaal niet erg is...


    ...

    Niet in de kleuterschool!
    Ik vind dat ze in de kleuterschool sowieso nog geen les moeten hebben.Ze moeten leren met andere kinderen om kunnen gaan en dat ze veel plezier hebben met hun leeftijdsgenoten.Vanaf de lagere school zou ik wel Engels kunnen aanraden en hoger Frans ofzo.
    Maar al vanaf de kleuterklas?! Dat is gekkewerk,vind ik.


    - hoi ;D

    Ik vind dat ze eerder wel eerder mogen beginnen met Engels te geven, maar voor de rest hoeft er niet veel meer talen bij vind ik..

    Oneens.


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Oneens, als je kleuter bent hoor je te spelen, geen Engels te leren.


    At the moment everything goes wrong, I'll be there for you!

    Sommige kleuters kunnen nog geen eens deftig Nederlands x'D
    Nou alle kleuters zeggen tegen mij altijd Mejel xd


    - hoi ;D

    Ik vind dat het moet, want hoe vroeger je een taal leert, hoe beter dat gaat.