• De stelling van vandaag luidt:
    Scholen moeten zich meer bemoeien met het privé leven van de leerlingen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    50/50.
    Alleen als er échte grote problemen dreigen te gebeuren.
    Ik had vroeger een lerares die vond dat ik wat meer met een bepaald meisje uit mijn klas op moest trekken, en ze wou dat ik haar altijd meenam naar de film. Kinda annoying.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Lion schreef:
    Oneens. Iedereen moet met zijn eigen leven bemoeien. Ik bedoel, een leraar is een leraar, natuurlijk kunnen ze je wel eens helpen, maar ze moeten niet té ver gaan.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Lion schreef:
    Oneens. Iedereen moet met zijn eigen leven bemoeien. Ik bedoel, een leraar is een leraar, natuurlijk kunnen ze je wel eens helpen, maar ze moeten niet té ver gaan.


    Pop ate my heart.

    oneens, dan heb je gewoon geen privé leven meer.
    Ik heb er echt geen zin in als mijn mentor de hele tijd in mijn nek zit te hijgen als ik ruzie he ofzo.


    Alis volat propriis

    in sommige gevallen mee eens. Leerlingen met problemen thuis, denk aan mishandeling enzo, kunnen best wat steun en hulp van school gebruiken.

    Als dingen thuis niet helemaal lekker lopen kan school ook in goede ontsnap plek zijn, even weg van de spanning thuis.


    Bij andere moet je weer oppassen, de school mag zich niet zomaar in iedereen's leven gaan bemoeien. Dan krijg je alleen maar rechtzaken en problemen.

    Laten we zeggen dat je dit op vrijwillege, of selectieve basis moet doen.


    express yourself

    iedereen op school veroorzaakt als het goed is zijn/haar eigen problemen. Pas als het ècht zo erg is dat het in je eentje onoplosbaar is moet je hulp vragen. Nu wordt er (vind ik) al teveel gezeurd. Als school zich er zelf nog mee gaat bemoeien wordt dat alleen maar erger. Er zijn gewoon mensen met denkbeeldige problemen soms.
    (ik geloof best dat er mensen zijn met echte problemen maar je hebt ook van die trieste gevalletjes)


    Alis volat propriis

    Nee. Mijn school bemoeit zich al teveel met mij en ik wordt er moe van.


    Stop holding me under and let me breathe.

    eens en oneens ik vind wel dat school loverboys en dat soort dingen moet proberen tegen te houden dus als mensen bijvoorbeeld veel spijbelen dat ze gaan kijken waarom maar ik vind niet bij iedereen dat kunnen ze gewoon niet doen


    Het komt wel goed schatje <3

    NEE
    ze moeten uit mijn leven blijven.
    Ze moeten er nooit ingekomen zijn, eigelijk.
    ik mag ook niet in hun leven kijken ofwel??
    HATE TO SCHOOL(duivel)


    Everyone has his or her beauty but not everyone see it

    nee daar bedank ik voor
    ze bemoeien zich nu al genoeg met ons leven
    -(slechte) ervaring-


    Change, the only good thing in this world.

    twiddict schreef:
    iedereen op school veroorzaakt als het goed is zijn/haar eigen problemen. Pas als het ècht zo erg is dat het in je eentje onoplosbaar is moet je hulp vragen. Nu wordt er (vind ik) al teveel gezeurd. Als school zich er zelf nog mee gaat bemoeien wordt dat alleen maar erger. Er zijn gewoon mensen met denkbeeldige problemen soms.
    (ik geloof best dat er mensen zijn met echte problemen maar je hebt ook van die trieste gevalletjes)


    het probleem is dat ze die met de echte problemen er zo uit pikken -ervaring-


    Change, the only good thing in this world.

    Eens,

    een tijdje geleden ben k gebruikt geweest en zat ik brak op school. En er was geen enkele docent die iets opmerkte of mij er naar vroeg.


    'I love you too,' I said. 'More than my own life.'

    Alleen als de leraar weet dat er iets niet goed is thuis of op school.


    *~* Proud Luxury *~*

    echt niet!!

    axially schreef:
    (...)

    het probleem is dat ze die met de echte problemen er zo uit pikken -ervaring-

    no way. Ik moet de hele tijd met de hele klas in therapie voor onzin als 'cyberpesten'. Hoe kun je daar last van hebben? De meeste computers hebben een uitknop.
    En ik vind dat mensen zich in het algemeen teveel aanstellen.


    Alis volat propriis