• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Voiceless schreef:
    (...)

    Mijn achternaam is Koerts
    Mijne ook 8D Ofja.. Turks. Het betekend iig tijger. :3


    I live for the applause, you will die for it.

    Langs de ene kant heb ik zoiets van 'goed' maar langs de andere sluit ik me ook aan bij een variant op iets wat Voltaire ooit zei ; 'I do not agree with what you do but I will defend to the death your right to do it'


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Joker schreef:
    (...)Mijne ook 8D Ofja.. Turks. Het betekend iig tijger. :3
    Ik denk dat ze bedoelt dat haar achternaam 'Koerts' is, niet dat het een Koertse naam is. Of interpreteer ik dat nu verkeerd? o-o


    Only losers can act the way you do

    JustLikeYou schreef:
    (...)
    Het liefst wel =)
    Wrm kome jullie allemaal naar hier, die kome vo 1 rede naar hier omda ze hier ni moete werke en hier krijge ze veel en krijge ze geld enal..
    En de meeste marokanen zijn arrogant en denke da ze het van het zijn en ik kan ze gwn ni uitstaan..

    Ik ben zelf geen Marokkaan, maar ik heb wel Turkse en Marokkaanse vrienden en wat jij zegt is verre van waar. Waar je niets over weet, zwijg je beter over.

    Renaissence schreef:
    (...)Ik denk dat ze bedoelt dat haar achternaam 'Koerts' is, niet dat het een Koertse naam is. Of interpreteer ik dat nu verkeerd? o-o


    Je interpreteert het goed ;3
    Geesje Koerts. Omfg, :'D


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Weetje, hoofddoek is oke. Dat vind ik niet zo erg, het is een culturele keuze. Maar boerka gaat er echt wel over.


    Where there is a sea there are pirates...

    Wanneer kunnen we eens in harmonie leven op deze verotte aardbodem?
    Dios mios.


    I've got your back like a bra strap.

    Wauw, het verbaast me dat België eerder is dan Nederland. Of is het bij ons al zo?


    Life is hard and then we die

    Ik vind dat echt schande. Als ze dat willen dragen dan mogen ze dat ook. Dat is toch hun keuze?


    All this dampness is damp.

    JustLikeYou schreef:
    (...)
    Het liefst wel =)
    Wrm kome jullie allemaal naar hier, die kome vo 1 rede naar hier omda ze hier ni moete werke en hier krijge ze veel en krijge ze geld enal..
    En de meeste marokanen zijn arrogant en denke da ze het van het zijn en ik kan ze gwn ni uitstaan..


    Ik ben moslim. Mijn grootouders zijn naar België moeten komen omdat in Turkije geen werk meer was te vinden. Mijn grootvader werkte in een mijn. Hij was een harde werker en heeft zijn leven bijna verloren tijdens zijn werk. Mijn beste vriendin is Marokkaans en zij is alles behalve arrogant. En leer Marokkanen goed te typen, wil je? Praat niet over iets waar je duidelijk niets van af weet.

    [ bericht aangepast op 1 april 2010 - 22:43 ]


    All this dampness is damp.

    Ascendancy schreef:
    Kunnen ze dat ook niet in NL verbieden?


    In Nederland is het allang verboden. Hoofddoeken mogen nog wel, al willen ze daar ook verandering in brengen.


    Save me with your love tonight.

    Boerka kan ik mee leven. Maar de rest van de mensen moet met weet ik veel hoeveel domme identificatie regeltjes door het leven, en zodra je zo'n jurk over je kop trekt, hoeft dat opeens niet meer. Als je zo'n ding thuis wilt dragen, prima. Maar op straat, op het werk of in andere openbare gelegenheden NEE. Dus goed ding! Nou maar hopen dat dat in NL ook snel gaat gebeuren :D

    Utopia schreef:
    (...)

    In Nederland is het allang verboden. Hoofddoeken mogen nog wel, al willen ze daar ook verandering in brengen.

    Alleen de PVV,en die krabbelt nu ook terug.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Genius schreef:
    Ik vind dat die mensen het zelf mogen weten of ze dat dragen of niet..


    Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad.

    Ik vind ook dat het verboden moet worden. Waarom zouden ze die dingen dragen in een land, dat niet van hun is. Sorry, ik ben nog al voor mijn eigen land.


    Sometimes it's best not to care.