• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Sommige (ik noem geen namen) zeggen dat mensen in Turkije ons als westerlingse meisjes een hoer, of weet ik veel noemen. Ik ga al heel veel jaartjes naar Turkije, en ik ben nog nooit uitgescholden voor hoer of wat dan ook. Misschien kijken ze je in de binnenlanden wat raar aan, maar dan moet je je even aanpassen, netjes je schouders bedekken en een lange broek aan ofzo. Net als veel turken (helaas niet allemaal, waardoor een mini groepje het verpest voor de rest) zich hier in Nederland aanpassen. In de toeristengebieden kijken ze echt niet meer raar op van iemand met een laag uitgesneden topje en een mini rokje of wat dan ook.

    Dat moest ik even kwijt.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Cheshire schreef:
    (...)
    Ben ik helemaal met je eens. Ik bedoel, een andere mening hebben kan, maar je kunt ook te ver gaan. Als je je er zo aan ergert, stel ik voor dat je je niet tot haar niveau verlaagt. Scheelt jou weer energie, toch? :)
    Ik verdedig en geef niet op. Als iedereen gaat opgeven zijn we nergens. Voor mij ligt het gevoelig omdat ik vroeger door mijn afkomst gepest werd. Iets wat Nederlanders of Belgen niet helemaal kunnen snappen maar wel inleven. Dan zou jij toch ook op je tenen getrapt zijn als je zoiets leest.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    Royalty schreef:
    (...)Ik verdedig en geef niet op. Als iedereen gaat opgeven zijn we nergens. Voor mij ligt het gevoelig omdat ik vroeger door mijn afkomst gepest werd. Iets wat Nederlanders of Belgen niet helemaal kunnen snappen maar wel inleven. Dan zou jij toch ook op je tenen getrapt zijn als je zoiets leest.

    Ook dat ben ik met je eens. Maar begrijp dat sommige mensen in dit soort dingen, hoe kut het ook is, gewoon zo blijven denken over "buitenlanders". Dat is in ieder land zo, en dat soort standpunten en meningen kun je niet snel veranderen.
    edit: Van de andere kant respecteer ik je felheid. Echt waar. Ik vind het mooi als mensen opkomen voor hun eigen nationaliteit. Ik denk alleen dat je er niet veel mee kunt veranderen.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 19:28 ]


    ars moriendi

    Ascendancy schreef:
    Sommige (ik noem geen namen) zeggen dat mensen in Turkije ons als westerlingse meisjes een hoer, of weet ik veel noemen. Ik ga al heel veel jaartjes naar Turkije, en ik ben nog nooit uitgescholden voor hoer of wat dan ook. Misschien kijken ze je in de binnenlanden wat raar aan, maar dan moet je je even aanpassen, netjes je schouders bedekken en een lange broek aan ofzo. Net als veel turken (helaas niet allemaal, waardoor een mini groepje het verpest voor de rest) zich hier in Nederland aanpassen. In de toeristengebieden kijken ze echt niet meer raar op van iemand met een laag uitgesneden topje en een mini rokje of wat dan ook.

    Dat moest ik even kwijt.
    Ik ben eerlijk. Jongens zien meisjes die zo rond lopen wel eerder als.. prooi maar dat is hier ook. Verder zullen ze echt nooit iemand zomaar uitschelden. Misschien een paar maar er zijn overal rotte appels.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    Ascendancy schreef:
    Sommige (ik noem geen namen) zeggen dat mensen in Turkije ons als westerlingse meisjes een hoer, of weet ik veel noemen. Ik ga al heel veel jaartjes naar Turkije, en ik ben nog nooit uitgescholden voor hoer of wat dan ook. Misschien kijken ze je in de binnenlanden wat raar aan, maar dan moet je je even aanpassen, netjes je schouders bedekken en een lange broek aan ofzo. Net als veel turken (helaas niet allemaal, waardoor een mini groepje het verpest voor de rest) zich hier in Nederland aanpassen. In de toeristengebieden kijken ze echt niet meer raar op van iemand met een laag uitgesneden topje en een mini rokje of wat dan ook.

    Dat moest ik even kwijt.
    Inderdaad. Ik ben al meer dan 7 keer in Turkije geweest en nog nooit heeft iemand vrienden van mij, mij of mijn moeder uitgescholden voor hoer omdat we een shortje en een topje aanhadden.


    Only losers can act the way you do

    Royalty schreef:
    (...) Ik ben eerlijk. Jongens zien meisjes die zo rond lopen wel eerder als.. prooi maar dat is hier ook. Verder zullen ze echt nooit iemand zomaar uitschelden. Misschien een paar maar er zijn overal rotte appels.


    Gewoon hetzelfde als ik Nederland/België dus. Helaas zal er altijd een klein groepje zijn die het voor de rest verpest of het nou Turken of types like Geert Wilders zijn.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Royalty schreef:
    (...) Bij mij ging het nooit om de Burka daar heb ik wel respect voor maar whatever. Het ging me om mensen die rot over de hooffdoek deden, toen werd ik kwaad en reageerde ik misschien niet netjes. Sorry daarvoor. Maar dat meisje brengt het echt op een ander niveau. Ik heb geen mening over Marokkanen maar ik verdedig ze wel omdat niemand iemand moet discrimineren.
    Dat weet ik, dat het bij jou nooit om de boerka ging, maar om het respect. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de 'buitenlanders'. Ze scheren ze allemaal over 1 kam en dat is echt niet leuk voor mensen zoals jij. Mensen die van afkomst Turk zijn. Want jullie zijn net zoals ons, in principe. Jullie verdienen ook respect en gelijkheid. Niemand heeft het recht om over hoofddoeken zo lullig te doen. Als er nu een paar mensen zijn die ervoor kiezen om dat te dragen? Het is maar een doek op hun hoofd, niet voor hun gehele gezicht. ._.

    Ja, waarschijnlijk gebruik ik heel zwakke argumenten, want ik weet er echt niet veel van eigenlijk en ik kan het niet goed verwoorden. ;x


    Only losers can act the way you do

    In plaats dat ze zich bezig houden met de economie of zoiets hebben gaan ze over boerkas discuseren.. maarja


    You can run but not hide

    Ik ben dan wel geen mod maar eh, kunnen het alsjeblieft on-topic houden?(cat)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    `fftjes
    Wat ik me nu ff afvraag he.. hoeveel mensen zitten er hierzo die uit 'moslimlanden' komen?
    ik dacht dat het er kei weinig waren.. maar nu ik al de reacties ff zie denk ik; wow :| Xd


    we were always meant to say goodbye.

    xNEVER schreef:
    `fftjes
    Wat ik me nu ff afvraag he.. hoeveel mensen zitten er hierzo die uit 'moslimlanden' komen?
    ik dacht dat het er kei weinig waren.. maar nu ik al de reacties ff zie denk ik; wow :| Xd


    Wat maakt het uit waar users vandaan komen? Van mijn part komen ze van mars, zolang ze aardig zijn vind ik het goed hoor.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ascendancy schreef:
    (...)

    Wat maakt het uit waar users vandaan komen? Van mijn part komen ze van mars, zolang ze aardig zijn vind ik het goed hoor.


    ik vroeg het mezelf gewoon af- meer niet.


    we were always meant to say goodbye.

    xNEVER schreef:
    (...)

    ik vroeg het mezelf gewoon af- meer niet.


    Oké, sorry dat ik zo bot deed.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Scrubs schreef:
    (...)

    Ik ben zelf half marokkaans& half Nederlands.
    En ik draag ook geen hoofddoek.

    Maaroke, wat is Koerts?
    Kom je dan uit Koerdië ofzo? xd.


    Mijn achternaam is Koerts


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ascendancy schreef:
    (...)

    Oké, sorry dat ik zo bot deed.


    xd maakt niet uit


    we were always meant to say goodbye.