• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Hoofddoeken dragen vind ik prima. Bij burka's weet je niet precies met wie je te maken hebt, zeg maar. Ik vind dat mensen zich wel moeten aanpassen aan een land waar ze gaan wonen, zoals taal spreken enzo, maar een hoofddoek wat de meeste dragen voor hun geloof, vind ik niet per sé schokkend. Ze kunnen moeilijk al hun oude gewoontes 'doei' zeggen.
    Over dat aanpassen enzo als wij naar Turkije of Marokko zouden gaan? Volgens mij wordt het daar heus niet toegestaan om een kerk te bouwen?? Of wel?
    Dat is iets wat ik me afvraag...niet aanvallend bedoeld. :)

    JustLikeYou schreef:
    Omg ik snap ni da die da kunne drage :S
    En ja nu gaan al die makake zeker opt straat protestere omda ze da ni moge drage enzo --" Dikke aanstellers..
    1 ding, Ga dan terug naar elle eige land, ma da zulle ze ni doen want hier werke ze ni en krijge ze toch meer geld als echte Belge..
    WATBLIEF, moeten we oprotten naar ons eigen land? GODVERDOMME .___. 1, 2, 3, 4....


    I live for the applause, you will die for it.

    Psychic schreef:
    Ik begrijp het wel. Aangezien er veel overvallen worden gepleegd door mensen die allemaal van die gezichtsbedekkende dingen op hun hoofd hebben. Maar aan de ene kant vind ik het erg tegenover het geloof die die mensen hebben.


    Only losers can act the way you do

    Thingies schreef:
    (...)
    Dan mogen petten, capuchons en mutsen dus ook niet meer ;x

    Ergens vind ik het wel goed dat de boerka verboden is, want zo kun je niemand herkennen. Het is alleen wel tegen hun geloof in.


    Maybe It's not my weekend, but its gonna be my year.

    Joker schreef:
    Sommige zijn echt vieze racisten :') En zulke mensen kan Sem wel schieten.
    Ik ben zelf Turk/Koerts (Nederlands&Duits) maar ik geloof nergens in, dus ik draag die doeken ook niet. Hoofddoeken moeten ze wel mogen dragen, boerka's zijn wat te overdreven.


    Ik ben zelf half marokkaans& half Nederlands.
    En ik draag ook geen hoofddoek.

    Maaroke, wat is Koerts?
    Kom je dan uit Koerdië ofzo? xd.


    Smiling but close to tears.

    Scrubs schreef:
    (...)

    Ik ben zelf half marokkaans& half Nederlands.
    En ik draag ook geen hoofddoek.

    Maaroke, wat is Koerts?
    Kom je dan uit Koerdië ofzo? xd.
    Mijn vader komt uit Koerdistan (ligt in Turkije)


    I live for the applause, you will die for it.

    JustLikeYou schreef:
    Omg ik snap ni da die da kunne drage :S
    En ja nu gaan al die makake zeker opt straat protestere omda ze da ni moge drage enzo --" Dikke aanstellers..
    1 ding, Ga dan terug naar elle eige land, ma da zulle ze ni doen want hier werke ze ni en krijge ze toch meer geld als echte Belge..


    omg, Als jij ooit in een ander land zou wonen, en iemand zegt tegen je: 'Ga naar je eigen land.'
    wollah.
    Ik zweer jonge, je zou dat écht niet leuk vinden.


    Smiling but close to tears.

    Maar zouden wij ook kerken mogen bouwen in turkije/marokko?

    Joker schreef:
    EN OHJA, alsof Christelijken alles zijn. Sommige zijn ook van die Heilige Boontjes met Jezus in hun tuin en weetikveel.
    Oh jongeh, ik kan hier zo boos over worden.

    Voel je niet zo aangevallen.

    Daarbij is dit nou eenmaal een christelijk land. Je kunt Nederlanders niet aanvallen op het feit dat zij hun eigen geloof uitdragen (wat al bijna niet meer voorkomt).


    ars moriendi

    Cheshire schreef:
    (...)
    Voel je niet zo aangevallen.

    Daarbij is dit nou eenmaal van oorsprong een christelijk land. Je kunt Nederlanders niet aanvallen op het feit dat zij hun eigen geloof uitdragen (wat al bijna niet meer voorkomt).


    Dan kunnen Nederlanders buitenlanders ook neit aanvallen, omdat hun hun eigen geloof niet uitdragen.
    Je hebt het nu soortvan zelf gezegd.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 18:57 ]


    Smiling but close to tears.

    Cheshire schreef:
    (...)
    Voel je niet zo aangevallen.

    Daarbij is dit nou eenmaal een christelijk land. Je kunt Nederlanders niet aanvallen op het feit dat zij hun eigen geloof uitdragen (wat al bijna niet meer voorkomt).

    Een land kan geen eigen geloof hebben de mensen die in het land wonen hebben een eigen geloof.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Scrubs schreef:
    (...)

    omg, Als jij ooit in een ander land zou wonen, en iemand zegt tegen je: 'Ga naar je eigen land.'
    wollah.
    Ik zweer jonge, je zou dat écht niet leuk vinden.
    Ben benieuwd of ze op vakantie gaat naar het buitenland :')


    I live for the applause, you will die for it.

    Clairvoyance schreef:
    (...)
    Dat begrijp ik best (: Maar waarom komen ze dan in een land wonen waar dat toch sowieso niet mag?

    Omdat het hier eerst wel mocht en als ze later pas komen wonen zijn ze vrij dom :P


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    JustLikeYou schreef:
    Omg ik snap ni da die da kunne drage :S
    En ja nu gaan al die makake zeker opt straat protestere omda ze da ni moge drage enzo --" Dikke aanstellers..
    1 ding, Ga dan terug naar elle eige land, ma da zulle ze ni doen want hier werke ze ni en krijge ze toch meer geld als echte Belge..

    Kijk, zulke reacties vind ik er best over. Dat is echt gewoon té racistisch en ruzie uitlokken.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 18:58 ]

    Scrubs schreef:
    (...)

    Dan kunnen Nederlanders buitenlanders ook neit aanvallen, omdat hun hun eigen geloof niet uitdragen.
    Je hebt het nu soortvan zelf gezegd.

    Nee hoor. Ik bedoel dat ieder land nu eenmaal zijn eigen religie heeft. Dat moeten buitenlanders ook respecteren, net zoals wij hen moeten respecteren. (H)
    Er zijn alleen grenzen, vind ik. En een boerka overschreid die grens.


    ars moriendi