• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Exercitus schreef:
    (...)
    Niet kwaat bedoelt maar als men het hier zo erg vind waarom gaan ze dan niet terug(ik zeg niet dat het ook zo bij jou is, ik hoor dit soort dingen gewoon vaak). In belgië en in nederland moet je herkenbaaqr overstraat dus het is logies dat de boerka verboden word, een hoofdoek is een ander verhaal.
    En vaak word je als meisje in o.a. trukijen uitgescholden voor hoer als je spagetiebandjes draag.
    Dan wil ik graag weten waar jij bent geweest en dat komt vaak niet door de bandjes maar door de borsten die waarschijnlijk heel erg opvallen dan. Trouwens Turkse meisjes doen dat ook alleen daar is toch meer respect voor omdat meisjes als toerist vaak zich door jongens laten versieren. Zo krijgen ze een naam. Ik sla mijn neven altijd op hun kop als ze zoiets alleen maar durven te denken. Want ik heb er een hekel aan. Maar het ging me ook om de hoofddoek want ik las een paar die daar lullig over deden.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    melxXxbill schreef:
    Hoofddoeken dragen vind ik prima. Bij burka's weet je niet precies met wie je te maken hebt, zeg maar. Ik vind dat mensen zich wel moeten aanpassen aan een land waar ze gaan wonen, zoals taal spreken enzo, maar een hoofddoek wat de meeste dragen voor hun geloof, vind ik niet per sé schokkend. Ze kunnen moeilijk al hun oude gewoontes 'doei' zeggen.
    Over dat aanpassen enzo als wij naar Turkije of Marokko zouden gaan? Volgens mij wordt het daar heus niet toegestaan om een kerk te bouwen?? Of wel?
    Dat is iets wat ik me afvraag...niet aanvallend bedoeld. :)
    Er zijn kerken in Turkije.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    O, sorry...dat wist ik niet :(. Dan heb ik niks gezegd..

    JustLikeYou schreef:
    Omg ik snap ni da die da kunne drage :S
    En ja nu gaan al die makake zeker opt straat protestere omda ze da ni moge drage enzo --" Dikke aanstellers..
    1 ding, Ga dan terug naar elle eige land, ma da zulle ze ni doen want hier werke ze ni en krijge ze toch meer geld als echte Belge..

    Ik mag jou niet. Het is vrij respectloos om zoiets te zeggen. Ik was ook kwaad toen ik dit allemaal las, maar ik ging niemand uitschelden. En geloof me in ons land is geen economische crisis. Maar sommige zijn hier geboren,lan. Puh.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    > let wel een beetje op je woordenschat alsjeblieft!


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    melxXxbill schreef:
    O, sorry...dat wist ik niet :(. Dan heb ik niks gezegd..
    maakt niks uit joh!


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    n boerka vind ik eigenlijk niet mogen, maar zolang je het gezicht kan zien vind ik dat ze alles mogen dragen. k bedoel, voor streng christelijk geloof dragen vrouwen heel vaak rokken. Je kan moeilijk zeggen dat dat ook niet mag. waarom zouden ze hun haar niet mogen bedekken?


    Who needs love when there is chocolate

    iedereen moet zichtbaar zijn voor iedereen, en ook moet iedereen zich aanpassen.

    Royalty schreef:
    (...) Dan wil ik graag weten waar jij bent geweest en dat komt vaak niet door de bandjes maar door de borsten die waarschijnlijk heel erg opvallen dan. Trouwens Turkse meisjes doen dat ook alleen daar is toch meer respect voor omdat meisjes als toerist vaak zich door jongens laten versieren. Zo krijgen ze een naam. Ik sla mijn neven altijd op hun kop als ze zoiets alleen maar durven te denken. Want ik heb er een hekel aan. Maar het ging me ook om de hoofddoek want ik las een paar die daar lullig over deden.

    Ik ben nooit in Turkije geweest maar ik heb verhalen gehoord. Ze waren in het binnen land,niet in de grote steden,maar ik weet niet waar.
    Ik snap je ik vind hoofdoeken ook gewoon kunnen,ik vind alleen dat je iemands gezicht moet zien.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben er nog niet uit wat ik daarvan vind.


    No growth of the heart is ever a waste

    Joker schreef:
    (...)WATBLIEF, moeten we oprotten naar ons eigen land? GODVERDOMME .___. 1, 2, 3, 4....

    Het liefst wel =)
    Wrm kome jullie allemaal naar hier, die kome vo 1 rede naar hier omda ze hier ni moete werke en hier krijge ze veel en krijge ze geld enal..
    En de meeste marokanen zijn arrogant en denke da ze het van het zijn en ik kan ze gwn ni uitstaan..


    Stop wishing, Start doing..

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik ben nooit in Turkije geweest maar ik heb verhalen gehoord. Ze waren in het binnen land,niet in de grote steden,maar ik weet niet waar.
    Ik snap je ik vind hoofdoeken ook gewoon kunnen,ik vind alleen dat je iemands gezicht moet zien.

    Oh misschien waren het hele ouderwetse mensen. Die zijn moeilijk. Die zijn ook niet zo op toeristen. Stel je voor dat die overal zouden zijn en met zovele dan ga je ze ook niet mogen. Wat de burka betreft...moeten ze zelf weten. Ik heb er wel respect voor.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    JustLikeYou schreef:
    (...)
    Het liefst wel =)
    Wrm kome jullie allemaal naar hier, die kome vo 1 rede naar hier omda ze hier ni moete werke en hier krijge ze veel en krijge ze geld enal..
    En de meeste marokanen zijn arrogant en denke da ze het van het zijn en ik kan ze gwn ni uitstaan..
    Pardon.... jij wil dat ik terug ga naar mijn eigen land?


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    Ik heb hier een paar mensen in de straat wonen, die vrouw loopt ook idd steeds in rokken. Maar dat is weer een kledingstuk die in veel landen gedragen wordt. Dat zien mensen dan weer niet als 'vreemd' op een of andere manier. Boerka's/hoofddoeken worden niet overal gedragen waardoor mensen het weer 'vreemd' vinden. Een boerka mag van mij worden afgeschaft, in niet islamitische landen dan. De hoofddoek moet eigenlijk gewoon geen problemen opleveren. Zoals sommige hier zeggen, dat de petten dan ook niet meer mogen......een pet zit voor je gezicht en zou je dan moeten vergelijken met een boerka, niet met een hoofddoek. Die zit niet in het gezicht.

    JustLikeYou schreef:
    (...)
    Het liefst wel =)
    Wrm kome jullie allemaal naar hier, die kome vo 1 rede naar hier omda ze hier ni moete werke en hier krijge ze veel en krijge ze geld enal..
    En de meeste marokanen zijn arrogant en denke da ze het van het zijn en ik kan ze gwn ni uitstaan..
    Durf dan ook niet ergens op vakantie te gaan.
    En je hebt geluk dat dit niet face-to-face is, meisje.


    I live for the applause, you will die for it.