• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    JustLikeYou schreef:
    (...)
    Het liefst wel =)
    Wrm kome jullie allemaal naar hier, die kome vo 1 rede naar hier omda ze hier ni moete werke en hier krijge ze veel en krijge ze geld enal..
    En de meeste marokanen zijn arrogant en denke da ze het van het zijn en ik kan ze gwn ni uitstaan..


    Ik ben ook voor met deze regel, maar wat jij zegt gaat te ver.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Joker schreef:
    (...)Durf dan ook niet ergens op vakantie te gaan.
    En je hebt geluk dat dit niet face-to-face is, meisje.

    da is anders e -_-
    Ergens wone en op vakantie gaan -_-"
    En ja ik ken alleen ma de slechte kant van da soort mense ik ken geen enkele of heb geen 1 gezien ofzo die gwn was zoals andere..


    Stop wishing, Start doing..

    Ik snap dat de boerka verboden wordt, mensen moeten herkenbaar blijven. Maar het zou níet kunnen alles hoofddoeken verboden zouden worden. Er zijn vrouwen en meisjes die ervoor kiezen om dat te dragen en als dat hun zou afgepakt worden, zou dat wel erg zijn.


    Only losers can act the way you do

    Joker schreef:
    (...)Durf dan ook niet ergens op vakantie te gaan.
    En je hebt geluk dat dit niet face-to-face is, meisje.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 19:17 ]


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    JustLikeYou schreef:
    (...)
    da is anders e -_-
    Ergens wone en op vakantie gaan -_-"
    En ja ik ken alleen ma de slechte kant van da soort mense ik ken geen enkele of heb geen 1 gezien ofzo die gwn was zoals andere..
    Mijn vader komt hier niet voor het geld. Wij zijn een gelukkig gezinnetje. En mensen zoals jij kan IK NIET UISTAAN. Nog eens: Je hebt geluk dat je niet voor me staat, ik had je allang helemaal verbouwd.

    En daarbij, als je op vakantie gaat in Turkije of waardanook, kan ik toch ook zeggen dat je moet oprotten naar je eigen tyfus kaasland?

    Sorry Mods. Racisten kan ik wel schieten. Hopelijk begrijpen jullie dat...


    I live for the applause, you will die for it.

    JustLikeYou schreef:
    (...)
    Het liefst wel =)
    Wrm kome jullie allemaal naar hier, die kome vo 1 rede naar hier omda ze hier ni moete werke en hier krijge ze veel en krijge ze geld enal..
    En de meeste marokanen zijn arrogant en denke da ze het van het zijn en ik kan ze gwn ni uitstaan..



    Sorry hoor maar wil je zeggen dat alle nederlanders normaal doen dan? ik ken hier ook genoeg nederlanders die oók arrogant doen, en denken dat ze alles zijn.


    we were always meant to say goodbye.

    Joker schreef:
    (...)Mijn vader komt hier niet voor het geld. Wij zijn een gelukkig gezinnetje. En mensen zoals jij kan IK NIET UISTAAN. Nog eens: Je hebt geluk dat je niet voor me staat, ik had je allang helemaal verbouwd.

    En daarbij, als je op vakantie gaat in Turkije of waardanook, kan ik toch ook zeggen dat je moet oprotten naar je eigen tyfus kaasland?

    Sorry Mods. Racisten kan ik wel schieten. Hopelijk begrijpen jullie dat...

    Ten eerste woon ik ni in da kaasland, ma da land eronder..
    En ik ga zwijge want anders ga ik mij mss eens kwaad make.. =)


    Stop wishing, Start doing..

    Jongens, laten we allemaal even met respect met elkaar omgaan..


    ars moriendi

    Royalty schreef:
    (...) Dat meisje maakt me echt woedend. Het is gewoon echt respectloos, vind je niet?


    ik ben het met je eens; die reacties make mij echt gwn boos.


    we were always meant to say goodbye.

    JustLikeYou schreef:
    (...)
    Ten eerste woon ik ni in da kaasland, ma da land eronder..
    En ik ga zwijge want anders ga ik mij mss eens kwaad make.. =)
    Je wordt maar boos, ik ben al boos vanaf jou 1e klote reactie. En met die lachende smileys laat je juist zien dat JIJ hier arrogant bent.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 19:18 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Cheshire schreef:
    Jongens, laten we allemaal even met respect met elkaar omgaan..
    Daar ben ik het met je mee eens. Maar dat meisje krijgt van mij geen respect. Niks persoonlijks maar ze gaat te ver.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    Joker schreef:
    (...) Je wordt maar boos, ik ben al boos vanaf jou 1e klote reactie. En met die lachende smileys laat je juist zien dat JIJ hier arrogant bent.
    Agreed. Maar Joker blijf rustig, scheld haar niet ofzo want dan ga je naar haar niveau en geef je haar gelijk dat wij niet deugen.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    Royalty schreef:
    (...) Dat meisje maakt me echt woedend. Het is gewoon echt respectloos, vind je niet?
    Mij, een rasechte Belg, maakt ze ook ontzettend woedend. Ja, er zijn veel Marokkanen die rel schoppen, maar dat wilt toch niet zeggen dat iedereen uit die landen zo zijn? Er zijn héél veel aardige Turken en andere buitenlanders. En wat heeft de boerka daarmee te maken? Ze willen hen niet weg uit hun land, ze willen gewoon dat de mensen herkenbaar worden. En daarbij; een hoofddoek mag nog wel, wat ik normaal vind, want als die zouden worden afgeschaft, zou dat erg zijn voor de mensen die ervoor kiezen om dat te dragen. Dat meisje heeft haar standpunten echt gevestigd op één groep; de probleemgroep. Er zijn veel meisjes uit die streken die helemaal geen hoofddoek dragen en zelfs niet geloven. Als zij niets verkeerd doen (met of zonder hoofddoek), dan is er toch niets aan de hand? ._.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 19:21 ]


    Only losers can act the way you do

    Royalty schreef:
    (...) Daar ben ik het met je mee eens. Maar dat meisje krijgt van mij geen respect. Niks persoonlijks maar ze gaat te ver.

    Ben ik helemaal met je eens. Ik bedoel, een andere mening hebben kan, maar je kunt ook te ver gaan. Als je je er zo aan ergert, stel ik voor dat je je niet tot haar niveau verlaagt. Scheelt jou weer energie, toch? :)


    ars moriendi

    Renaissence schreef:
    (...)Mij, een rasechte Belg, maakt ze ook ontzettend woedend. Ja, er zijn veel Marokkanen die rel schoppen, maar dat wilt toch niet zeggen dat iedereen uit die landen zo zijn? Er zijn héél veel aardige Turken en andere buitenlanders. En wat heeft de boerka daarmee te maken? Ze willen hen niet weg uit hun land, ze willen gewoon dat de mensen herkenbaar worden. En daarbij; een hoofddoek mag nog wel, wat ik normaal vind, want als die zouden worden afgeschaft, zou dat erg zijn voor de mensen die ervoor kiezen om dat te dragen. Dat meisje heeft haar standpunten echt gevestigd op één groep; de probleemgroep. Er zijn veel meisjes uit die streken die helemaal geen hoofddoek dragen en zelfs niet geloven. Als zij niets verkeerd doen (met of zonder hoofddoek), dan is er toch niets aan de hand? ._.
    Bij mij ging het nooit om de Burka daar heb ik wel respect voor maar whatever. Het ging me om mensen die rot over de hooffdoek deden, toen werd ik kwaad en reageerde ik misschien niet netjes. Sorry daarvoor. Maar dat meisje brengt het echt op een ander niveau. Ik heb geen mening over Marokkanen maar ik verdedig ze wel omdat niemand iemand moet discrimineren.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?