• Ik vond het nou net zo'n leuk discussie topic.(cat)
    Lees titel^

    [ bericht aangepast op 9 juni 2010 - 21:51 ]


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    ScrapAttack schreef:
    (...)
    Dat is wat anders. Het gaat over buitenlanders die hier komen wonen, niet op vakantie komen. :P

    Ja maar hoe wil jij het verschil zien tussen een buitenlandse toeristen of een turk die hier woont.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Flashpoint schreef:
    (...)
    Maar kijk, en toeristen dan? :9~


    AH! Goeie, nja de voertaal hea. Engels. Maar toeristen moeten zich eigenlijk ook aanpassen. Het verschil is ze wonen hier niet dus moeten dit niet! ik werk in een bakkerij en daar komen zoveel duitsers, als ik niet Duits kon praten, kon ik die mensen niet helpen.


    "Let them eat cake!"

    Flashpoint schreef:
    (...)
    Ja maar hoe wil jij het verschil zien tussen een buitenlandse toeristen of een turk die hier woont.


    omdat een fatsoenlijke turk die hier woont ook wel nederlands zal spreken:P

    Flashpoint schreef:
    (...)
    Maar kijk, en toeristen dan? :9~

    Die mensen wonen hier niet en zijn hier dus op vakantie. Het lijkt me onnodig om één taal uit hun hoofd te leren om hier op vakantie te kunnen. Wij redden ons wel in het Engels en Duits en sommige hebben ook nog een talent voor Frans.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Versace schreef:
    (...)

    Jawel. Ik had laatst nog franse in mijn rij ;) en die konden geen nl
    Dan is dat hoogstwaarschijnlijk een tourist geweest?

    Flashpoint schreef:
    (...)
    Ja maar hoe wil jij het verschil zien tussen een buitenlandse toeristen of een turk die hier woont.

    Dat word moeilijk. Daarom is het handig als alle buitenlanders die hier komen wonen gewoon vloeiend nederlands kunnen spreken.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Mythical schreef:
    (...)

    AH! Goeie, nja de voertaal hea. Engels. Maar toeristen moeten zich eigenlijk ook aanpassen. Het verschil is ze wonen hier niet dus moeten dit niet! ik werk in een bakkerij en daar komen zoveel duitsers, als ik niet Duits kon praten, kon ik die mensen niet helpen.

    Maar een Japanner bijvoorbeeld kan dat niets schelen want die komt hier bijv. maar voor een maand en gaat dan weer weg. dus waarom dan al die moeite.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Flashpoint schreef:
    @ Mythical
    Dat ga ik dus niet doen want ik word dan echt gestressed en zonder iets om iets van af te bijten ga ik dus echt vechten met iemand die het oneens met mij is haha


    Kies niet voor de politiek meid. We willen je sparen (:


    "Let them eat cake!"

    Haha toen gaf ik jullie iets om echt over na te denken :9~


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Flashpoint schreef:
    (...)
    Ja maar hoe wil jij het verschil zien tussen een buitenlandse toeristen of een turk die hier woont.
    Dat merk je zeker wel, een toerist staat niet als 'hangjongere -sorry weet geen beter woord- ' en scheldt niemand uit. :+

    Flashpoint schreef:
    (...)
    Maar een Japanner bijvoorbeeld kan dat niets schelen want die komt hier bijv. maar voor een maand en gaat dan weer weg. dus waarom dan al die moeite.


    Die Japanner moet maar even Engels praten, wij passen ons niet aan hem aan.


    "Let them eat cake!"

    Juneau schreef:
    Maar Frans Engels etc zijn talen die ieder onderwijs krijgt. Ze wonen nu in Nederlands, dus zouden ze ook Néderlands moeten kunnen. In publieke omgevingen vind ik gewoon dat je Nederlands moet spreken zodat iedereen je simpelweg kan verstaan. (:


    Dus je wil zeggen dat als Allochtonen hier in Nederland Engels praten i.p.v. Arabisch het wel opeens goed is? Omdat we dat hier op school leren? Het is en blijft een andere taal, die lang niet iedereen begrijpt.


    Scream for mercy!

    Juneau schreef:
    (...)Dan is dat hoogstwaarschijnlijk een tourist geweest?


    Nope ik had het gevraagd in het engels, ze woonde hier al vijf jaar ofzo ;)
    Dus soms hebben we geen keuzes en moeten we wel een andere taal praten, anders kunnen wij die mensen niet helpen.


    You can run but not hide

    Mythical schreef:
    (...)

    Kies niet voor de politiek meid. We willen je sparen (:

    Ben ik ook niet van plan.
    Zie je me over 10 jaar plots op tv met Geert Wilders ofzo vechten op tv omdat die man me stresst.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Flashpoint schreef:
    Haha toen gaf ik jullie iets om echt over na te denken :9~


    een japanner herkend iedereen al aan die huge ass camera die om zijn/haar nek hangt:P

    en die praten meestal gewoon grappig engels:P