• De stelling van vandaag luidt:
    Het slaat nergens op dat je op school geen petten mag dragen, maar wel hoofddoeken

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    geen mening.


    They call me dr. phil

    Exercitus schreef:
    Pet snap ik nog,dan kan je de ogen niet zien, maar dat je geen hoed mag dragen en een hoofddoekje wel vind ik echt belaggelijk.

    En kom nu niet aan met het moet van de Islam want,ik heb gehoort,dat het niet in de Koran staat. En daarbij als ik een hoed moet dragen voor mijn geloof dan mag dat ook niet!


    Daar heb je een punt mee. Want Joodse jongens mogen geen keppeltjes dragen op scholen, terwijl ze dat van hun geloof 'moeten'. En Moslima's mogen het dan weer wel met hun hoofddoekjes. Dat vind ik oneerlijk. Waarom moslima's wel en joden niet?

    [ bericht aangepast op 4 juli 2010 - 21:08 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Eens


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    AK47 schreef:
    (...)

    Daar heb je een punt mee. Want Joodse jongens mogen geen keppeltjes dragen op scholen, terwijl ze dat van hun geloof 'moeten'. En Moslima's mogen het dan weer wel met hun hoofddoekjes. Dat vind ik oneerlijk. Waarom moslima's wel en joden niet?

    Eigenlijk bedoel ik niet de geacepteerde geloven maar bv mijn geloof,het heidense geloof. Maar het komt op het zelde neer.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens. Een pet dragen is je eigen keuze, een hoofddoek dragen is voor velen verplicht van hun ouder, hun geloof.
    Een pet en een hooddoek is niet hetzelfde.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Eigenlijk bedoel ik niet de geacepteerde geloven maar bv mijn geloof,het heidense geloof. Maar het komt op het zelde neer.


    Ik begreep je ook wel, maar ik vond het een mooi aansluitpunt om op te reageren. ;)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    helemaal mee eens !


    Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk.

    Nee, dat vind ik wel eerlijk. Bij mijn weten heeft een pet niets met godsdienst of geloof te maken, en een hoofddoek wel.


    History is not hatred.

    @ Goliath

    maar alsnog ze mogen wel wat op hun hoofd dan mogen wij dat toch ook we zijn allemaal gelijk.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Exercitus schreef:
    Pet snap ik nog,dan kan je de ogen niet zien, maar dat je geen hoed mag dragen en een hoofddoekje wel vind ik echt belaggelijk.

    En kom nu niet aan met het moet van de Islam want,ik heb gehoort,dat het niet in de Koran staat. En daarbij als ik een hoed moet dragen voor mijn geloof dan mag dat ook niet!



    Daar heb je een punt mee. Want Joodse jongens mogen geen keppeltjes dragen op scholen, terwijl ze dat van hun geloof 'moeten'. En Moslima's mogen het dan weer wel met hun hoofddoekjes. Dat vind ik oneerlijk. Waarom moslima's wel en joden niet?

    Daar ben ik het helemaal mee eens


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Een hoofddoek is niet verplicht van het geloof, dus stop maar alvast met die dingen te roepen, want dat is helemaal niet waar. (;
    Ja, iedereen is gelijk, dus ik vind niet dat het een wel mag & het ander niet. Of allebei, of allebei niet.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    NanaWingless schreef:
    Oneens, een pet draag je niet voor je geloof.
    Heeft iemand erover nagedacht wat die meisjes met hoofddoeken thuis zou kunnen overkomen als ze geen hoofddoek dragen, maar dat wel moeten van hun ouders?


    Een hoofddoek draag je ook niet voor het geloof, maar wat jij zegt over hoe strikt de regels in die culturen zijn, ja, daar heb je wel gelijk in. (;


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    xRapunzel schreef:
    Oneens. Een pet dragen is je eigen keuze, een hoofddoek dragen is voor velen verplicht van hun ouder, hun geloof.
    Een pet en een hooddoek is niet hetzelfde.

    Als een hoofddoek voor het moslimgeloof verplichtig is,dan is een hoed voor mijn geloof verlicht. En dan nog mag je het niet dragen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Bij ons mag beide :Y)

    Laten we nou niet moeilijk doen over zoiets onbenulligs (krul)


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.