• De stelling van vandaag luidt:
    Het slaat nergens op dat je op school geen petten mag dragen, maar wel hoofddoeken

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Umerla schreef:
    Een hoofddoek is niet verplicht van het geloof, dus stop maar alvast met die dingen te roepen, want dat is helemaal niet waar. (;
    Ja, iedereen is gelijk, dus ik vind niet dat het een wel mag & het ander niet. Of allebei, of allebei niet.

    Maar het is wel vet kut als je door je ouders afgestraft wordt als moslimmeisje omdat je school het verbiedt jou je hoofddoek te laten dragen :o


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Umerla schreef:
    Een hoofddoek is niet verplicht van het geloof, dus stop maar alvast met die dingen te roepen, want dat is helemaal niet waar. (;
    Ja, iedereen is gelijk, dus ik vind niet dat het een wel mag & het ander niet. Of allebei, of allebei niet.

    Misschien niet van het geloof maar wel van de ouders(krul)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Portugal schreef:
    (...)
    Misschien niet van het geloof maar wel van de ouders(krul)

    En als ik van mijn vader verplicht een pet moet dragen? Dat is het zelfde maar dan meg je het als nog niet(niet aanvallend ofzo).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    En als ik van mijn vader verplicht een pet moet dragen? Dat is het zelfde maar dan meg je het als nog niet(niet aanvallend ofzo).

    Een pet hoort niet bij een cultuur. Een hoofddoek wel.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Portugal schreef:
    (...)
    Een pet hoort niet bij een cultuur. Een hoofddoek wel.

    Hoe weet jij nou wat er bij mijn cultuur hoort. Als ik voor mijn geloof ene pet moet dragen mag ik dat niet en dat klopt niet. Alleen maar omdat hun geloof vaker voor komt en ge scepteert is en het mijne niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Een hoofddoek hoort bij het geloof van de moslims. Een pet daarentegen hoort niet bij een geloof. Behalve als mensen zo gek zijn een heilige pet te gaan aanbidden.
    Dan ga ik echt denken dat mensen gek worden...
    Hail pet. _O_
    Nee, het klinkt niet eens.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 3:01 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    Appelmoes schreef:
    (...)
    Maar het is wel vet kut als je door je ouders afgestraft wordt als moslimmeisje omdat je school het verbiedt jou je hoofddoek te laten dragen :o


    Portugal schreef:
    (...)
    Misschien niet van het geloof maar wel van de ouders(krul)


    Ja, dat is waar. Maar daar kan de school niets aan doen.

    Er was ergens in een land (volgens mij in België,) dat er geen hoofddoeken gedragen mogen worden op scholen, en als de ouders dat verbieden dat ze dan een fikse boete krijgen. Nou, die zie ik het niet keer op keer verbieden als het zo gaat.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 9:31 ]


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Exercitus schreef:
    (...)
    Hoe weet jij nou wat er bij mijn cultuur hoort. Als ik voor mijn geloof ene pet moet dragen mag ik dat niet en dat klopt niet. Alleen maar omdat hun geloof vaker voor komt en ge scepteert is en het mijne niet.

    Kap met die pet, jezus. Het hoort gewoon niet bij een geloof, en dan heb ik het over een normaal geloof. En het hoort ook niet bij een cultuur, accepteer het. Een hoofddoek daarin tegen hoort wel bij een cultuur, en het moet gewoon misschien van die ouders om bepaalde redenen. Niemand gaat zeggen dat je een pet op moet.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Hoofdoeken dragen mensen voor hun geloof, petjes draag je alleen voor versiering.
    Dus dat hoofddoeken wel mogen en petjes niet, vind ik een redelijke regel.


    wth.

    Het slaat nergens op dat je geen petten mag dragen. Ik vind het gewoon respect voor het geloof dat hoofddoeken wel mag.
    Dus gedeeltelijk mee eens, maar ik vind het een verkeerde vergelijking


    Write down what you can not say

    Oneens
    Hoofddoeken zijn met het geloof. Petten alleen assecoires (Ofseu)
    Deze stelling ben ik het on eens.
    Maar als de stelling anders zou zijn, like "Het is onzin dat je in de klas geen petten mag dragen" Ben ik het wel eens. Het slaat nergens dat je die neit op mag houden. Je kan toch gewoon je gezicht nog zien? Wij mogen ook nooit mutsen ophouden, dat vind ik wel de grootste onzin. Dat kan toch helemaal geen kwaat?


    If Taylor wood be dead, the filmindustry wood be too

    Portugal schreef:
    (...)
    Kap met die pet, jezus. Het hoort gewoon niet bij een geloof, en dan heb ik het over een normaal geloof. En het hoort ook niet bij een cultuur, accepteer het. Een hoofddoek daarin tegen hoort wel bij een cultuur, en het moet gewoon misschien van die ouders om bepaalde redenen. Niemand gaat zeggen dat je een pet op moet.

    Bedankt dat je mijn geloof obnormaal noemt!Mijn geloof is even normaal als het geloof van moslims,alleen minder voorkoment of geacepteert. In mijn geloof dragen vrouwen(soms ook mannen maar dat komt niet zo vaak voor) vaak doeken over hun hoofd,zeker de pritseressen. Het is dan geen pet maar ik mag dat als nog niet dragen.
    Als een hoofddoek mag dan moet alles wat met welk geloof dan ook te maken heeft mogen dus dan zou ik een doek op mijn hoofd mogen dragen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Leuk. Een discussie over petten en hoofddoeken. Mensen, laten we elkaar niet gaan afslachten voor een pet of een hoofddoek. Het is maar een simpele stelling.
    -Sprint vlug het topic uit voor er meer ruzie komt-


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Bedankt dat je mijn geloof obnormaal noemt!Mijn geloof is even normaal als het geloof van moslims,alleen minder voorkoment of geacepteert. In mijn geloof dragen vrouwen(soms ook mannen maar dat komt niet zo vaak voor) vaak doeken over hun hoofd,zeker de pritseressen. Het is dan geen pet maar ik mag dat als nog niet dragen.
    Als een hoofddoek mag dan moet alles wat met welk geloof dan ook te maken heeft mogen dus dan zou ik een doek op mijn hoofd mogen dragen.
    Ik lees nergens dat zij zegt dat je geloof abnormaal is.


    I live for the applause, you will die for it.

    Joker schreef:
    (...)Ik lees nergens dat zij zegt dat je geloof abnormaal is.

    ze zecht dat ze het over de normale geloven heeft en dan komt heb bij mij over dat mijn geloof niet normaal is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall