• De stelling van vandaag luidt:
    Je zou net zoals in Amerika je rijbewijs op je zestiende moeten kunnen halen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Oneens, vele jongeren hebben dan echt de verantwoordelijkheid niet en ze kunnen het vaak niet betalen. Rijlessen én auto én verzekering is vaak te duur. Nu niet bij iedereen, maar er gebeuren nu al zoveel accidenten met 18-25 jarigen. Dus nee,ik ben het niet eens.

    16 Jarige die mogen auto rijden?
    Jongen, dat word onze dood(nerd)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Oneens. Ik zie de ongelukken al voor me. Op 16jarige leeftijd zijn de meeste nog niet verantwoordelijk genoeg voor een rijbewijs en auto.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Oneens, dat is veel te onverantwoordelijk! Ik voel me zelf nu al niet heel de tijd op mijn gemak als ik aan het rijden ben en ik vind dat als je nog maar 15 of 16 bent je nog niet oud genoeg bent om achter het stuur te kruipen want het is ten slotte een auto.


    But love's a malady without cure

    Dan vallen er nog meer doden. Ik vind dat de leeftijd best nog wel hoger mag.


    Let the Night embrace you

    Ik weet het niet ik ben al 16 geweest en word bijna 18
    Maar ze willen het van het jaar instellen dat je op je 17de al mag
    beginnen met rijden(A)
    Maar ja daar heb ik straks niks meer aan:|
    Maar ik denk dat als we al met 16 jaar beginnen dat er dan meer ongelukken gebeuren. Dus misschien is het het best om het gewoon nog maar even bij de scooter rijbewijs te houden;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    oneens.. het aantal ongelukkig zal nog meer stijgen per jaar! 16 -18 zijn vaak de jaren van het bewijzen van jezelf hoe cool je wel niet bent en daar hoort het vele drinken bij als ze dán ook nog gaan autorijden


    every little thing is gonna be alright.

    Ja :9~
    Maar dan moet het ook wel stoppen met overnemen van dingen uit de VS


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    ik zou het wel chil vinden :D
    hoef ik niet elke dag een uur te fietsen:D


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Nee, er worden nu al veel ongelukken veroorzaakt door beginnende rijders. Als de leeftijd nog lager gaat wordt het te onverantwoordelijk.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Carcass schreef:
    Oneens. Wat is het nut? Nog meer in de prak gereden auto's door een mix van alcohol en rijden? ( niet álle zestienjarigen btw. )


    All I need is your love

    t zou wel handig zijn,

    maar het is gewoon niet handig hier (:


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Ik vind het zo wel prima hoor, sommige 16jarigen zie ik liever nog niet in het verkeer haha =')


    Life is hard and then we die

    In Nederland mag je je hele leven fietsen, en op je 16e motorrijden. Dat zorgt er juist voor dat je geleidelijk aan kennis maakt met het verkeer, en ik vind het juist goed dat je pas op je 18e mag autorijden. In Amerika zijn de 16-jarigen sowieso volwassener dan hier, én het is ook slechter voor het millieu als plotseling al die jongeren gaan autorijden. Daarnaast, leer je hier op (of in veel gevallen voor) je 16e kennismaken met alcohol, en pas 2 jaar daarna mag je autorijden; dan heb je er ervaring mee, en dat voorkomt veel auto-ongelukken, is bewezen.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Qlimax schreef:
    Oneens. Er zijn al genoeg "jongeren" die een gevaar op de weg zijn, dan zouden al die scooter tjappies zeker ook nog een auto krijgen? Sowieso dat er dan meer ongelukken gebeuren en nóg meer verkeersregels komen.


    Never say Never