• Op een andere site zag ik eens een topic staan waarin ze gingen proberen om 1000 redenen te bedenken waarom Harry Potter beter is dan Twilight. Dus toen dacht ik: "Hé, dat kunnen wij ook."
    So here it goes.

    1. Harry Potter telt zeven delen, de Twilight Saga maar vier.


    Felix

    210. Twilight is alleen voor meisjes
    211. Edward is niet eens knap
    212. Bij Harry Potter wordt je film niet verstoord door gillende meisjes omdat een six-pack zijn T-shirt uittrekt, gewoon om een wonde te verzorgen
    213. Bij Harry Potter kon ik niet slapen als ik aan bepaalde delen van de boeken kwam vlak voor bedtijd. Had ik bij Twilight geen last van
    214. HP heeft tenminste boeiende personages, zelfs degenen die géén hoofdpersonage zijn, waar je een pov van kunt schrijven. Bij twilight weet je gewoon van iedereen wat hij/zij denkt/doet als Bella niet in de buurt is. Of ze doen niks boeiend. Bij HP heb je bijvoorbeeld Perkamentus (oh, wat ben ik stout, stiekem reclame aant maken voor mijn eigen story xD)

    Oké, eigenlijk vind ik ze allebei goe, maar dit is gewoon leuk ;)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    215 hp eindigt tenminste realistisch. Er gaan mensen dood en bij twilight niet.
    216 bij ho wordt er spanning opgebouwd naar een groot gevecht en dan komt dat gevecht tenminste. Bij twilight wacht je in het laatste boek ook op een groot gevecht maar er gebeurt niks.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    217. Twilight heeft de zwarte mantels van de Volturi afgepakt van HP, ik weet zeker dat Robert Pattinson daarachter zit :Y)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    218. Harry Potter is veel realistischer, nee niet het toverengedoe, maar bijvoorbeeld hetgene wat er is tussen Lord Voldemort en Harry, Voldie heeft zijn eigen vijand geschapen, harry zou nooit zo fel tegen hem opgekomen zijn als hij zijn ouders niet vermoord had en doen dictators dat niet altijd? Ook het schoolleven, leuke en domme leraren, huiswerk, proefwerken en ga zo maar door. Jep Potter owned gewoon.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    219. Omdat er gewoon een plaatje is van Snape die Edward vermoord omdat hij een gay,sparkling monster is.



    groter


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    220: Molly weasley & Lily Potter geven pas echt voorbeelden van moederliefde, bij Bella lachtte haar moeder (trailer) toen ze ging trouwen op haar 18e.
    221: Onmogelijke liefde komt voor in HP: Severus Sneep. En bij twilight? Daar neemt Bella verkering met een VAMPIER. Nog realistischer kan niet toch? -ahum ahum-
    222: Realisme, niet iedereen word de populaire nieuwe meid die in Forks komt wonen en opeens iedereen vind haar leuk. -.-
    223: Bij twilight heb je; Weerwolven - Vampieren en Renesmee. En in HP heb je mudblood halfblood en pureblood? Welke klinkt leuker, zeg eens eerlijk?
    224: VAMPIEREN ZIJN NIET KNAP! En ze glinsteren ook niet, het zijn moordlustige wezens die niet eens in de zonlicht kunnen OVERLEVEN!? Laat staan dat ze eventjes gaan glinsteren en licht geven. COme on Meyer, get realistic.
    225: Harry Ron en Hermione vormen een betere groep dan Bella en Edward.
    226: Ron is veel beter dan Bella, haar klungeligheid word niet eens in de film genoemd! Ron is knap en klungelig in de film & de boeken.
    227: De gesprekken tussen Kristen en Robert zijn ongemakkelijk, in Hp niet.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    laatste

    228: Ik schaam me altijd als ik met mijn ouders twilight kijk, bij HP laat ik ze trots zien wie wie is.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    229: Mijn ouders kijken zelfs HP en ze zijn christelijk:Y)


    =

    230. Mijn ouders kijken nog liever HP dan Twilight, en dat zegt heel wat want ze haten het allebei =P


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    231: Mijn moeder kent alle hoofdpersonen bij naam(krul)

    232: HP is voor alle leeftijden.

    233: We've got snape(dance)


    =

    Pemberley schreef:
    176. ik heb gehuild bij meerdere potterfilms, ik huil nooit bij films en ook niet bij twilight.
    177. ik ga huilen als hp gedaan is, als tw gedaan is ga ik gewoon zeggen, ah spijtig
    178. als hp eindigt, eindigt een deel van onze jeugd, kan je niet zeggen van tw ha?


    Precies. Die moest ik ff quoten. x'd Btw, gister had ik Deathly Hallows 1 weer gezien en ik moest weer huilen. - Doe ik anders nooit. BIJ HET STUKJE DAT DOBBY DOODING XD.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    234. Mijn vader noemt Twilight 'seks' en HP grappig. :]

    [ bericht aangepast op 27 juni 2011 - 11:44 ]


    There's power in the words you whisper.

    235. Emma Watson is de bestbetaalde actrice
    236. mijn vader heeft alle HP boeken in 1 zomer gelezen (hij leest NOOOOOOIT)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    237. Omdat gewaden heel wat leuker zijn dan een potje glitters.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    238 HP is geen twillight(dance)


    Shoganai i ne~