• Deel 1

    Het broeikaseffect heeft toegeslagen; maar niet zoals de wetenschappers hadden verwacht. Delen van de wereld missen en alles ligt nu uit elkaar. De aarde bestaat enkel uit stukken land, die ergens los rond vliegen. Één man – de corrupte Tjerkov- probeert, na zijn succesvolle wereldovername, macht over het hele universum te krijgen. Er is waternood, armoede en er dreigt een nog grotere economische crisis te komen. Een paar mensen, voegen zich bij het verzet. Zij heten ‘Skypirates’( of S.P.O. (SkyPirates Official)). S.P.O. is begonnen door de nu oude man; Jake Menson. Maar zodra Jake vermist is, komt er niks meer van. De Skypirates blijven aan de grond tot meer mensen zich aansluiten en ze overhalen Jake te redden.






    Skypirates - Addison - JamieLynn - Catheryn - Tholomew en Daniels - Locke
    Spheres (Mensen van Tjerkov)- James- Alessandrio - Ashlee - Paige- Lola - Drake
    Random andere mensen -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 19:34 ]


    We're all mad here.

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Nu kon ik me niet meer inhouden.
    "Met alle respect, mevrouw. Maar ik ben een brave knul. Jij bent hier degene met het ego en de achterbaksheid. Ik doe altijd netjes wat er van me verwacht wordt. Ik dien jou en je vader zonder morren en met plezier. Maar soms zou een beetje nederigheid en respect je héél goed staan,"


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Mhihi, ik ben ontzettend melig, dus vergeef mijn reacties die zuigen.x]

    Ashlee Tanya Tjerkov
    Ik bijt ontzettend hard op mijn lip, tot ik het bloed proef. Ik wil zoveel dingen tegelijk schreeuwen, dat ik het niet eens allemaal op een rijtje krijg in mijn hoofd. 'Ik ben nog nooit zo beledigd! Ik zit vol nederigheid en respect, je moet het alleen verdienen!' schreeuw ik uiteindelijk uit, waarna ik hem een klap in zijn gezicht geef. Alessandrio verdient dat duidelijk niet.


    everything, in time

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik gaf geen krimp toen ze me sloeg.
    "Ja, alleen tegenover je vader. Daar ben je altijd lief en onschuldig bij. Maar als hij niet kijkt, denk je dat alles van jouw is. Ik dien je vader én jou met plezier en je bent de tweede machtigste op dit schip. Maar soms vergeet je dat je vader boven je staat,"


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Paige Emily Dawn. ~ The Sphere, gevangene.
    Ik volgde het gesprek en was verbaasd over dat Ashlee hem zomaar sloeg. "Ashlee, heb je soms niets beters te doen dan anderen alstig te vallen?" vroeg ik geïrriteerd, ik irriteerde me rot aan haar. Maar ik irriteerde me aan velen op dit schip, ze dachten allemaal dat ze heel wat waren en alles konden doen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ashlee Tanya Tjerkov.
    Gewoon tot tien tellen. Een, twee, drie, vier..
    'Dat is gewoon helemaal niet waar!' Wat verlang ik nu naar James. 'Je liegt dat je barst, lelijke aap.' Ik ben zo woedend dat ik maar met alles ga gooien wat in me opkomt. Het meest frustrerende is nog wel dat hij zo rustig blijft, terwijl ik tegen hem sta te schreeuwen. Dat doet mij juist nog slechter uitkomen. 'Ik weet prima waar mijn vader staat en hij verdient die positie. Jij die van jou echter niet, of je nu met plezier dient of niet.' Plots begon Paige zich er ook nog eens te bemoeien. 'En jij moet je er al helemaal niet mee bemoeien want je hebt niets te zeggen. Ik kan ervoor zorgen dat je zo terugvliegt naar je cel, waar je mag blijven rotten.'

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 13:11 ]


    everything, in time

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik lachte even geamuseerd.
    "Ik verdien mijn positie niet? Met alle respect, maar zonder mij zouden jullie niks zijn. Je weet heel goed dat ik de beste piloot ben van het zootje dat hier rondloopt. Zonder mij zou de helft tegen het eerste het beste rotsblok crashen. Trouwens, ben je vergeten wie JOU met een Hyperion heeft leren vliegen? Juist ja, ik. Ik heb gewerkt voor waar ik nu sta. En ik laat me niet intimideren door jou geraas. Ik ken je lang genoeg om te weten dat het leeg gebrul is,"
    Ik schrok van mijn eigen protest. Maar het lag al jaren op mijn maag te wroeten. Ik keek haar strak aan toen ze Paige bedreigde.
    "Ik weet niet of je het doorhebt, maar we zitten in haar cel,"

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 13:13 ]


    Nobody ever said I was sane, my love.

    James Menson

    Na het goede gesprek met Menneer Tjerkov haastte ik me naar Ashlee, ik merkte al snel waar ze was; haar boze geschreeuw hoorde ik van ver. Ik ademde diep in en liep de kamer in. 'Schatje, alles oké?' Ik zette mijn beste glimlach op en staarde naar de gevangene en de jongen erachter Alessandrio. Het misbaksel, hij stond hoger dan ik en was vol van zichzelf. In ieder geval; ik vond hem vol van zichzelf zitten. Ik kende hem niet goed. Menneer 'de beste piloot van the Sphere. ' Mijn blik werd onvriendelijker en ik keek terug naar Ashlee; ze was zelfs mooi als ze zo boos was.


    We're all mad here.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'Je moet niet steeds "met alle respect" zeggen als je geen respect voor me hebt. Je zegt van wel, maar je laat het niet zien.' Als hij begint over het vliegen hou ik mijn mond. Was hij dat? Ik probeer in mijn geheugen te graven. Voor zover ik me kan herinneren hebben James en mijn vader dat geleerd, verder niemand. 'Dat was jij volgens mij helemaal niet. En, wat dan nog?' zeg ik leeg. Oh verdomme. Gelukkig kwam precies op dat moment James aanlopen. 'Ah, jij! Zeg me dat jij me hebt leren vliegen op een Hyperion!' Ik werp Paige een dodelijke blik toe. Dat mens is dood voor mij, en binnenkort voor iedereen.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 13:18 ]


    everything, in time

    Paige Emily Dawn. ~ The Sphere, gevangene.
    Eigenlijk vond ik het wel amusant hoe Ashlee zich opwond. "Als je zo boos blijft kijken krijg je vroeger rimpels," plaagde ik haar en grijnsde. Het was eruit voordat ik er echt erg in had, maar ach, ik wilde ook wel eens plezier. Altijd braaf doen en luisteren naar wat er naar je gezegd werd was ook geen pretje.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Alessandrio Hector - The Sphere
    "Nee, Ashlee, dat was ik. Je was nog maar 12 en ik was net 18 geworden. Niet vergeten dat ik je al ken sinds je 4 bent. Waar is die vrolijke Ashlee gebleven van toen? Toen we nog beste maatjes waren en je me kwam smeken om je te leren vliegen, ookal wilde je vader dat niet omdat je te jong was? Ik heb meer respect voor je dan je denkt, Ashlee. Maar soms betekent respect hebben voor iemand die persoon wijzen op hoe arrogant en zelfingenomen hij wel niet is,"
    Ik rechtte mijn rug en beantwoordde James's vuile blik al even vies. Dit was iets tussen mij en Ashlee, moeial.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 13:22 ]


    Nobody ever said I was sane, my love.

    James Menson

    'Ik heb je leren vliegen op een hyperion; Alleen je bent altijd te lui zelf te vliegen.' Ik grinnikte. Ik streelde over haar arm. Ik staarde naar het meisje; de gevangene. Alessandrio leek het wel voor haar op te nemen; in ieder geval.. Zij voor hem. Ik grijnsde. 'Is onze "Beste piloot" aan het daten met een gevangene' Mijn stem klonk spottend en ik trok een wenkbrauw op. Ze had die opmerking over Ashlee niet mogen maken. Ik keek Alessandrio aan en greep paige bij haar keel. 'Het zou zo zonde zijn; Alessandrio.. Als je vriendinnetje omkomt. Of niet soms?' Ik keek hem diep aan. Hopend op wat woede.


    We're all mad here.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    Zoals hij dat zij, op die manier klonk het zo.. mooi. Ik kan het me echt niet meer herinneren, terwijl ik me toch zeker wel dingen van toen ik twaalf was zou moeten kunnen herinneren. 'Ik ben niet arrogant en zelfingenomen,' zeg ik uiteindelijk een heel stuk zachter en rustiger. 'Jij bent zo gemeen tegen me,' vervolg ik terwijl ik tegen James aan ga staan en mijn armen om zijn middel sla. Het is nooit leuk om te horen hoe iemand je duidelijk op je fouten wijst. Als hij niet snel wat aardiger ging doen, dán zou ik pas gemeen en respectloos worden.


    everything, in time

    Paige Emily Dawn. ~ The Sphere, gevangene.
    Plots greep James me bij mijn keel, die zag ik niet aankomen. Ik wist waar hij op uit was, o god, Alessandrio houd je alsjeblieft in. Ik redde me wel, altijd al gedaan. "Laat me los," siste ik en keek James strak aan. Ik merkte dat ik steeds minder lucht kreeg en hoopte vurig dat hij guaw los zou laten.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik kwam langzaam overeind en keek James recht aan.
    "Doe wat je niet laten kunt, James," beet ik vijandig.
    "Maar weet dat je nogaltijd een vuile Skypirate bent in mijn ogen. Dat je Tjerkov's gat kust en Ashlee opvrijt haalt niet weg dat je de zoon bent van die Jake. Misschien moet je zelf maar oppassen dat je het leven erbij laat,"
    Ik keek weer naar Ashlee.
    "Gemeen tegen jou? Ik ben eerlijk, Ashlee. Ik ben de enige die vlakaf durft te zeggen dat je verandert bent. En als je het je niet wilt herinneren dat er vroeger zoiets als vrienschap bestond in je hart, dan is dat heel spijtig. Want ik herinner het me nog wel. Ik ben 'gemeen', zoals je het noemt, omdat de vriendelijk van jou uit al jaren verdwenen is. En dat, Ashlee, dat noemt met actie-reactie,"
    Pfoe, blij dat dat eruit was. Maar als James Paige nu niet snel losliet, lag hij binnen de kortste keren overboord.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    James Menson

    'Wat jij wilt, liefje.' Ik gooide haar tegen de muur. Ik draaide me terug tot Alessandrio en keek hem aan. Ik mocht hem gewoon niet, gewoon helemaal niet. Nog niet eens een beetje. Ik sloeg mijn ogen even dicht en keek toen naar Ashlee. Misschien kreeg ze echt vroeg rimpels.. Ik hoorde zijn woorden over mijn 'vader' ik slikte. Ik haalde uit en sloeg hem recht op zijn gezicht. 'Jij moet beter op je woorden letten,' siste ik.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 13:31 ]


    We're all mad here.