• De stelling van vandaag luidt:
    Religie verdient geen respect, zoals ziektes geen respect verdienen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    religies vind ik onnodig, maar om ze te vergelijken met ziektes gaat toch net wat te ver


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Wacht,vergelijk je een religie nou met een ziekte? Sorry maar als je dat doet ben je gek. Een religie is zo anders dan een ziekte. Een religie doet zo veel voor mensen, daarin vind men zo veel steun(bv tijdens ziekte) en het is iets heel moois. Ja het kan verkeert gebruikt worden maar dat gaat (meestal) tegen de religie in dus hoort het niet meer bij de religie.
    Oneens dus.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens, deze stelling verdient geen respect.
    Het is onzin om religie met een ziekte te vergelijken.


    I am an idiot, I move.

    Haha we zijn echt in de geloof stemming nu met al die religiestellingen :']
    Goeie overigens, en ik durf hier geen antwoord op te geven aangezien ik dan behoorlijk wat problemen krijg :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik snap je idee erachter Rick, maar nee :P


    Life is hard and then we die

    C18 schreef:
    Haha we zijn echt in de geloof stemming nu met al die religiestellingen :']
    Goeie overigens, en ik durf hier geen antwoord op te geven aangezien ik dan behoorlijk wat problemen krijg :]

    Dit antwoord vat ik op als een eens :Y)


    I am an idiot, I move.

    Religie zelf hoort sowieso geen respect te krijgen. Iemand die een geloof aanhangt hoort respect te krijgen, net als elk mens respect hoort te krijgen. Niet meer, niet minder. Maar religie vergelijken met een ziekte vind ik een beetje ver gaan..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Qua schelden, niet nee.
    En anders, verdienen ziektes respect, want mensen kunnen er vreselijk pijn e.d. mee hebben, ziektes verdienen zeker respect.
    Religies, echter, zijn verzonnen door de mens zelf en omdat het allemaal geestelijk is, verdienen ze geen respect nee, maar omdat je alsnog de mening moet respecteren van mensen, om zo met elkaar te kunnen leven en oorlogen/ruzies te voorkomen, kun je ze het beste maar laten voor wat het is en er geen aandacht aan besteden. Respect voor de mensen, ja. Niet voor hun reliegies gebasseerd op leugens en verzinsels.

    Ik scheld wel met religieuse getinte woorden, maar dat vind ik persoonlijk minder erg dan schelden met een ziekte:X
    Maar toch oneens, religie is niet alleen slecht en ziektes wel


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik vind het echt te ver gaan om religies met ziektes te vergelijken. Oké, er zijn een hoop ruzies/oorlogen om religie ontstaan, maar dat is alleen maar door mensen die gewoon een excuus nodig hadden zoiets te doen gedaan. En je hebt natuurlijk altijd een paar idioten. Ik vind het onzin.


    Alis volat propriis

    Yawp schreef:
    Oneens, deze stelling verdient geen respect.
    Het is onzin om religie met een ziekte te vergelijken.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Ecanus schreef:
    Religie zelf hoort sowieso geen respect te krijgen. Iemand die een geloof aanhangt hoort respect te krijgen, net als elk mens respect hoort te krijgen. Niet meer, niet minder. Maar religie vergelijken met een ziekte vind ik een beetje ver gaan..

    twiddict schreef:
    Ik vind het echt te ver gaan om religies met ziektes te vergelijken. Oké, er zijn een hoop ruzies/oorlogen om religie ontstaan, maar dat is alleen maar door mensen die gewoon een excuus nodig hadden zoiets te doen gedaan. En je hebt natuurlijk altijd een paar idioten. Ik vind het onzin.


    Ex astris, sciencia

    Oneens,
    Religie kan voor mensen heel belangerijk zijn en verdiend respect, en hoeft niet met ziektes vergeleken te worden, want hoe je het ook draait of keert, een religie is geen ziekte of zoiets.
    Sorry voor diegene die de stelling bedacht heeft maar deze stelling is echt pure onzin!


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Oke, nu heb ik toch echt genoeg van deze onzin stellingen


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.