• die nog een beetje kan rekenen?

    Echt waar hoor, ik hoor zo vaak van mensen dat ze iets heel simpels niet kunnen of erger; Nog nooit hebben gehad.
    Een vriendin van mij heeft geen flauw idee hoe je van 40% bijvoorbeeld een breuk maakt en heeft dan ook gene idee hoeveel minuten 40% van 1 uur is enzo.. En ze is echt niet de enige o-o''

    Ik begrijp nu pas echt wat ze op 't nieuws enzo bedoelde met dat Nederlanders niet goed genoeg kunnen rekenen.. '___'

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    SilverDoe schreef:
    (...)

    Waarom kunnen mensen dit! Ik snap er niks van. Die som weet ik. Deze nog niet:

    3/4 (1/5x + 7) + 1 = 0

    (Ik zit hier gewoon mensen af te vragen naar dingen die ik niet weet> xD

    Haha, ik ga ze niet allemaal voorzeggen, je moet gewoon steeds dezelfde stappen zetten. Eerst haakjes wegwerken, dan alle x'en links en de rest rechts, en dan zorgen dat links alleen een x overblijft. (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    SilverDoe schreef:
    (...)

    Waarom kunnen mensen dit! Ik snap er niks van. Die som weet ik. Deze nog niet:

    3/4 (1/5x + 7) + 1 = 0

    (Ik zit hier gewoon mensen af te vragen naar dingen die ik niet weet> xD


    Edit: ik snap het al, het is een breuk:W

    [ bericht aangepast op 1 dec 2011 - 16:13 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    SilverDoe schreef:
    (...)

    Waarom kunnen mensen dit! Ik snap er niks van. Die som weet ik. Deze nog niet:

    3/4 (1/5x + 7) + 1 = 0

    (Ik zit hier gewoon mensen af te vragen naar dingen die ik niet weet> xD


    Eerst hele getallen maken. Dus de ene is 1/5 en de ander 3/4

    Doe je alles het keer 20 (5x4) en dan krijg je:
    15 (4x + 140) + 20 = 0

    Je moet trouwens alle xen naar de linkerkant van =teken brengen, de 'gewone' getallen naar rechterkant.
    Als je een getal van bijv. links naar rechts verplaats dan wordt het van bijvoorbeeld -3 gewoon +3, of van +3 naar -3.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    4/10de en 24 minuten. Het is soms nog even rekenen maar het wordt inderdaad heel slecht op de basis scholen gegeven. Want van af ongeveer groep 6/7 mag je een rekenmachine gebruiken. Dan weet je het al. Alles gaat via de rekenmachine -.-' en dan krijg je het gerotzooi op de middelbare school dat niemand meer weet wat een staartdeling is. En als je het eenmaal snapt is er geen zak meer aan.


    Love sheds light one the darkest of times

    Endure schreef:
    (...)

    Eerst hele getallen maken. Dus de ene is 1/5 en de ander 3/4

    Doe je alles het keer 20 (5x4) en dan krijg je:
    15 (4x + 140) + 20 = 0

    Je moet trouwens alle xen naar de linkerkant van =teken brengen, de 'gewone' getallen naar rechterkant.
    Als je een getal van bijv. links naar rechts verplaats dan wordt het van bijvoorbeeld -3 gewoon +3, of van +3 naar -3.


    Wow, Dankje! Dat helpt echt!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SixxAM schreef:
    4/10de en 24 minuten. Het is soms nog even rekenen maar het wordt inderdaad heel slecht op de basis scholen gegeven. Want van af ongeveer groep 6/7 mag je een rekenmachine gebruiken. Dan weet je het al. Alles gaat via de rekenmachine -.-' en dan krijg je het gerotzooi op de middelbare school dat niemand meer weet wat een staartdeling is. En als je het eenmaal snapt is er geen zak meer aan.


    Ik mocht mijn rekenmachine pas helft eerste gebruiken.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    SixxAM schreef:
    4/10de en 24 minuten. Het is soms nog even rekenen maar het wordt inderdaad heel slecht op de basis scholen gegeven. Want van af ongeveer groep 6/7 mag je een rekenmachine gebruiken. Dan weet je het al. Alles gaat via de rekenmachine -.-' en dan krijg je het gerotzooi op de middelbare school dat niemand meer weet wat een staartdeling is. En als je het eenmaal snapt is er geen zak meer aan.


    Ik begon pas rekenmachines te gebruiken in de 1e? In groep 6-8 moest ik het maar met staartdelingen enzo doen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hangt ervan af wat ik wel en niet kan.
    Ik heb er anyway heel veel moeite mee, en als ik die voorbeelden zie, weet ik dat ik dat ook niet kan. :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Ik heb Discalculie, let's see that as an excuse. Nee echt, ik mag zoveel wiskunde leren als ik wil, het gaat gewoon niet. (no_chears)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Rekenen vond ik altijd al makkelijk, nu nog steeds. Ik doe zoveel mogelijk uit mn hoofd, rekenmachine kan ik echt slecht mee omgaan + duurt langer.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Reassurance schreef:
    Ik kan wel goed rekenen (: Alleen ik ben gewoon lui, dus ik typ vrijwel alles automatisch op mijn rekenmachine in.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    SilverDoe schreef:
    Ik ben op zich wel goed in rekenen, maar het is bij mij vooral wiskunde. Ik snap daar geen ene flikker van. Bijvoorbeeld dit: 2x = 17. Goed deze is wel superduper simpel! Die kan ik zelfs! Oke. Deze:
    5(x-1) - 3x = 3 (x-5) . Als iemand me kan helpen zou ik dat echt fijn vinden! (A)


    Heb k in de 2e gehad:

    Eerst haakjes
    5(x-1) - 3x = 3 (x-5)
    5x -5 -3x = 3x -15

    Dan alle x'en naar de linker kan, de getallen naar de rechterkant. Als je aan bijv. dus de ene kant +5 moet doen, doe je dat ook aan de andere kant.

    5x -3x -3x = 5 -15

    Dan alles van elkaar aftrekken en bij elkaar optellen

    -x = -10

    Er moet x komen, dus delen door -1

    x = 10

    Zo moet ie kloppen :) Anders faal ikxD


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Heb k in de 2e gehad:

    Eerst haakjes
    5(x-1) - 3x = 3 (x-5)
    5x -5 -3x = 3x -15

    Dan alle x'en naar de linker kan, de getallen naar de rechterkant. Als je aan bijv. dus de ene kant +5 moet doen, doe je dat ook aan de andere kant.

    5x -3x -3x = 5 -15

    Dan alles van elkaar aftrekken en bij elkaar optellen

    -x = -10

    Er moet x komen, dus delen door -1

    x = 10

    Zo moet ie kloppen :) Anders faal ikxD


    Dankjewel! En het klopt!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik had het in de 1e ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik kan wel rekenen ja ^_^


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!