• Duitsland 1942: Een jaartal dat de geschiedenis in zal gaan als een storm van gebeurtenissen. Met de Tweede Wereldoorlog in volle gang aan de oppervlakte, heeft niemand oog voor een andere soort oorlog die zich tussen de vechtende soldaten en lijdende mensen plaatsvindt: een duistere oorlog tussen vampiers. In een voor hen zeer gunstige tijd waar het mensenbloed vloeit als nooit tevoren, besluiten de eeuwenoude Europese aristocratische vampierleiders Caellum en Alchar hun clans te versterken en de vampieroorlog nieuw leven in te blazen, buiten het oog van de rumoerige maatschappij. Hun doel: de andere clan vernietigen en de machtigste groep vampiers worden die de onderwereld ooit heeft gekend. Hun middelen: kracht en aantallen. Het ultieme wapen waar de twee leiders op azen: Een eeuwenoude verloren ketting die de drager ervan onmenselijke kracht geeft. In ruil voor het recht van het dragen ervan, wordt de ziel aan de duivel verkocht.
    In ruil voor het participeren in een clan wordt de vampier bescherming en rijkdom beloofd.
    Er is geen ruimte voor Einzelgängers, vampiers die zich bewust afzijdig houden van de oorlog. De vampierclans kennen een zero tolerancebeleid en zullen deze vampiers als ze eenmaal zijn opgespoord, overhalen om zich bij hen aan te sluiten of te vernietigen.

    Maar wat zal er met hun plannen gebeuren als de vampiers onvoorzichtig worden door het vloeiende mensenbloed en hun ras zo blootstellen, tegen wil en dank? Zal de oorlog veranderen in een oorlog die niet alleen gericht is tegen de mensheid, maar ook tegen de wezens van de onderwereld zelf? Of zullen enkele menselijke opportunisten hun slag slaan en proberen de Einzelgängers over te halen deel uit te maken van de menselijke oorlog en hen zo van een onbeperkte voorraad bloed kunnen voorzien en beter nog; misschien zelfs macht in de wereld van de mensen.
    En mag men er wel zo zeker vanuit gaan dat de ketting die onmetelijke kracht schenkt, wel in handen van een vampier terechtkomt?

    Don’t look at the future, don’t look at the past. Our time has come, right here and right now. We will fight for our right and seize power!

    Tiny reminders.

    • Vampiers zijn niet te doden met loden kogels, alleen met zilveren kogels en wapens en daglicht.
    • Vampiers kunnen zich niet voortplanten met mensen. Ja, seks hebben kan wel.
    • Vampiers kunnen een beperkte tijd zonder bloed. Langer als mensen zonder voedsel kunnen, maar afhankelijk van hun lichamelijke inspanningen op regelmatige basis.
    • Kledij beschermt vampiers tegen daglicht. Blote lichaamsdelen zijn er erg vatbaar voor.

    Houd er alsjeblieft rekening mee dat het verhaal zich afspeelt in Duitsland en niet aan één van de twee fronten. Dit is bewust gedaan om andere rollen in landen waarmee Duitsland in oorlog is ook een kans te geven mee te doen als spion, militair oid om het machtscentrum aan te vallen/infiltreren, en tevens Duitse burgers een rol te laten spelen, in case people don’t want to participate as a military.

    Raadpleeg de story voor een beeld van de tijdsgeest.


    R
    ollen [Mens].

    Mogelijke suggesties: Soldaat in opleiding van de Wehrmacht/SS, lid van de Hitlerjugend (voor jongens) Bund Deutscher Mädel (voor meisjes), één van de nazi partijleiders (bijv. Adolf Hitler), generaal/officier, burger, verzetslid, onderduiker, spion.

    Emily Jessica Grace (20) - Spion. By Clubbed.
    Lise Jager (20) - Burger. By Humble.
    Adrian Duncan Ross (23) - Amerikaanse soldaat. By Vluuv.
    Elisabeth Jones (21) - Mens. By Endure.

    Rollen [Vampier].
    Mogelijke suggesties: Eén van de twee clanleiders, clanleden, einzelgängers, vrouw van één van de twee clanleden, verrader binnen de clan.

    Fjodor Iljitsj Nazarov (24/108) - Einzelgänger/RA soldier. By Shogun.
    Dawn Franklin (20/112) - Spion/clanlid. By RainbowDay.
    Jena Berkhoff (19/20) - Einzelgänger. By JaiRy - Afwezig.
    Sarah Louise Wagner (7) - Clanlid. By Proprius.
    Vidic Zeitlin (26/334) - Kapitein clan Alchar. By Sid.
    Pandora (25/478) - Vrouw Alchar. By Vluuv.
    Alchar Zaryn (30/610) - Clanleider. By Shogun.
    Lirit Isolde Hildegard (20/606) - Einzelgänger/verrader. By Statler.


    Tiny reminders voor het spelen. Mist hier nog een goeie regel, meld het :]. Het is vakantie, dus ik kan best een dingetje of twee over het hoofd hebben gezien. Normaal ook, daar niet van.
    - Gelieve geen drieregelposts. Als je geen inspiratie hebt, voel je vrij om, om hulp te roepen of wacht tot de inspiratie weer vloeit.
    - Geen personages doden zonder toestemming van de speler. Ernstig verwonden, verminken, verkrachten, martelen en beroven mag wel. War, y’know.
    - Dit is een RPG die zich afspeelt in de geschiedenis, for fun dus en geen geschiedenistoets die je moet leren. Je wordt niet tegen de muur gezet als je wat tijdsfouten maakt.
    - Geen beslissingen voor andermans personages maken en perfect players maken.
    - Gelieve pas joinen als je ook daadwerkelijk van plan bent te gaan posten!



    Last, but not least: Viel Spaß!

    [ bericht aangepast op 2 mei 2012 - 16:45 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ja, die laatste zin was voor Jena bedoeld :]. Moest eigenlijk Duits voorstellen, maar afijn, ik ga nu wel op Duits over.

    Fjodor - Einzelgänger/soldaat RA.

    De vampier stelt zich voor als Jena en zegt ons dat we op z'n zachtst gezegd niet erg voorzichtig waren met ons gevecht. Althans, dat maak ik op uit haar Duits. Desalniettemin neem ik Werners woorden over de clans uiterst serieus. Stel dat ze hier is om nieuwe leden te rekruteren voor Alchar en Caellum, dan kunnen we nog wat gaan beleven. Maar aan de andere kant; waarom zou ze alleen op pad gaan, helemaal zonder versterking? Dat zint me niet. Tenzij het een val is. Of misschien is ze een einzelgänger, net zoals ik. Dat zou eigenlijk een stuk logischer zijn.
    'Gut, gut. Wenn mann kämpfen muss, denn such ein gute gegner,' zeg ik tegen de vampier, duidelijk weer vallend in mijn accent. Werner kan maar niet ophouden met lachen.
    'Oh god, Fjodor. Je Duits is nog belabberder dan mijn Russisch.' 'Hou je verdomde-'
    'Ilja?' Gelijktijdig draaien we ons om en voor Werner de kans heeft, loop ik op Lise af en kniel bij haar neer. 'Kalt, du bist kalt,' zeg ik verbaasd. Het klopt, haar huid voelt hetzelfde aan als die van een vampier in rust. Ik moet naar terug naar huis brengen. Ik neem haar in mijn armen en loop bij het gezelschap vandaan
    'Zeg Ilja,' zegt Werner dan, 'geef haar maar aan mij, ik weet er wel raad mee.' Hij stapt op me af en bekijkt Lise op een nogal duidelijke manier.
    'Wunderschön, du bist wunderschön. Und jetzt.. lass mich ein bisschen prüfen.'
    'Werner, ik waarschuw je,' sis ik. Hij trekt zich er echter niks van aan en streelt langs haar wang. 'Ilja hier ist freundlich, aber so naiv. Ich weiss sehr gut was Frauen willen. Dein Haut...' Hij omklemt haar keel met zijn hand. 'Werner..'
    'Wie ein Beutetier, so viel Angst. Hab kein Angst. Es soll schnell und schmerzlos sein, das verspreche ich dir.' Hij likt langs haar wang en hals en in een flits zie ik zijn tanden tevoorschijn komen.
    'Nu ben je er geweest!' Ik geef hem een harde trap, waardoor hij tegen een boom knalt en tegen de grond valt. Mijn blik flitst naar Jena, de vampier.
    'Nach Hause, sie muss nach Hause,' zeg ik met Lise in mijn armen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dawn Franklin
    'Ik weet het niet precies ergens bij de grenzen misschien.'Zei ik half. Ik begon na te denken. Ze zeiden niet waar ik heen ging, allen dat ik ongeveer ergens in Duitsland en Polen zou zijn.Een heel plannetje begon in mijn hoofd te vormen. Zelfs dat kon me niet tegenhouden.'Ze hebben gezegd dat ik jouw kan meenemen, maar ze kommen me om half 12 halen en dan is het bewolkt.'Ik keek naar buiten. Zware regen wolken met onweer kwamen aankomen zetten. Ik herkende ze meteen. 'Als je meewilt heb je een opties is dat je een hoed draagt en Lange kleren en we zonne allergie stand houden. Je kan ook de wagen volgens zodra het donker worden.'Zei ik snel. Ik maakte veder een plannetje in mijn hoofd en pakte wat spullen om in te pakken. Waaronder paar of mijn vertrouwde messen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Sarah Louise Wagner

    Ik knik. 'Ik zal het zonnealergie verhaal wel volhouden.'
    Zeg ik. 'Als ze me dan daar zien dan zullen ze zich vast
    afvragen hoe ik dan bij jou gekomen ben. Ik sta op van de
    bank en vraag haar of ik misschien kan helpen met inpakken.
    Het zou nog lastig gaan worden omdat ik behalve wat ik nu aan
    had geen kleren had.

    Dawn Franklin
    'Ik vertel wel dat je mijn nichtje bent van mijn veel oudere zus. Die is omgekomen bij een bombardement van jullie huis en dat jij hier naar toe werd gebracht zodat ik voor jouw kon zorgen tot je oud genoeg bent.' Zei ik overtuigend zonder stem verandering van liegen in mijn stem. Mensen zijn te bijgelovig. 'Je hoeft niet mee te helpen.' Zei tegen haar toen ze vroeg of ze mee wilde helpen met in pakken. Ik haalde een oude koffer uit de kast. Ik deed hem open.'Dit zijn kleren uit de Clan die we hebben voor als een jong iemand zoals jij er bij komt. Ze zijn vrij modern allen een beetje oud, maar dat valt mee. In deze tijd van oorlog maakt kleding niet uit wat het is.'Ik pakte nog wat kleren uit de koffer, waaronder een hoed met sluiers dat beschermt tegen de zon en een lang jurkje met kousen. En natuurlijk een lang bijpassend jasje, Het zag er schattig uit. Ik stopte wat andere spullen in de koffer. Ik keek in mijn eigen kast wat ik nog niet in had gepakt. Toen ik de laatste spullen snel had ingepakt pakte ik mijn kleren. Een simpele Licht blauwe rokje met een geruite donker blauwe bloes. Ik deed zelf geen kousen aan , maar gewoon ballerina's met een licht roze strik erop. Normaal kleedde ik me nooit tuttige , maar dit was een onderdeel van het plan. Zo normaal mogelijk doen. ook deed ik nog rode lippen stift op. Blauwe handschoentjes aan en een hoed met een witte bloem. 'Hopelijk is dit niet te.' Zei ik en keek naar de klok. Nog maar een paar minuten en echt alles was ingepakt. 'Doe snel je kleren aan. ze zijn over een paar minuten.' Zei ik rustig en vriendelijk.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    [Ik heb 't even druk, dus vandaar dat ik even niet post/ iets gepost heb]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Waarom herinnerde me niemand eraan dat ik nog een personage aan moest maken? :'D Lol, maar over 3 weken heb ik toetsweek.. Dus ik moet nog even kijken of ik nog ergens tijd vind xo


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Haha LOL naja, take your time ;]. Ik ben overigens Vluuv's man in deze RPG. Dat personage moet ik nog aanmaken, trololo.


    No growth of the heart is ever a waste

    Lol, ik zou ook graag dat mijn personage iets is van een ander, dat springt vaak wat makkelijker in =p Het wordt trouwens een vrouw Ö Of zijn er daar te veel van? En was van plan er simpel mensje van te maken, want die zijn er te weinig vind ik [:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Er zijn inderdaad behoorlijk veel vrouwen, maar Vluuv maakt een man aan en ik maak nog een clanleider aan dus voel je vrij ;].
    Misschien kun je een clanlid worden van dezelfde clan als Dawn Franklin. Ik ga joinen als Alchar, dus ik stel voor dat jullie lid zijn van Caellums clan, om 't een beetje in evenwicht te houden. Ik zal d'r wel effekes een bericht sturen.


    No growth of the heart is ever a waste

    [Oke, mijn duits suckt of sterker nog, ik begrijp het maar voor een klein deel.. So correct me when i did/said something wrong. ]

    Jena Berkhoff - Einzelgänger

    'Gut, gut. Wenn mann kämpfen muss, denn such ein gute gegner,’ reageerde hij, hier en daar wat gebrekkig. De vreemde man achter hem blijft lachen, iets wat de blonde man niet echt waardeert maar voordat hij zijn zin naar hem af kan maken klinkt er een zachte ‘Ilja,’ uit de jonge vrouw. Gezien hij daar direct op reageerd ga ik er maar vanuit dat dat zijn naam is.’Kalt, du bist kalt,’ zegt hij tegen haar en neemt haar vervolgens in zijn armen. De vreemde man zegt iets en loopt daarna op Ilja en de vrouw af. 'Wunderschön, du bist wunderschön. Und jetzt.. lass mich ein bisschen prüfen.' zegt hij en trekt zich vervolgens totaal niks aan van wat Ilja tegen hem zegt. Hij streel haar wang en terwijl hij haar nek omklemt met zijn hand praat hij tegen haar op een manier die zelfs mij niet bevalt. 'Wie ein Beutetier, so viel Angst. Hab kein Angst. Es soll schnell und schmerzlos sein, das verspreche ich dir,’ spreekt hij en likt daarna over haar wang. Dan gebeurd er iets wat voor Ilja de druppel is en trapt de man vervolgens zo hard weg dat hij tegen een boom aanknalt om daarna op de grond terecht te komen. ‘Net goed,’ mompel ik zacht met opgetrokken wenkbrauw en richt mijn blik vervolgens weer op Ilja en de vrouw in zijn armen. 'Nach Hause, sie muss nach Hause,’ zegt hij tegen me waarop ik hem vervolgens niet begrijpend aankeek, ik snapte dat ze naar huis moest maar wat moet ik daarmee? Verwachte hij nou dat ik mee ging? Ik zuchte even en wierp weer een vlugge blik op de vreemde man. ‘Moet ik ergens mee helpen?’ vroeg ik daarna en wilde me ergens voor mijn hoofd slaan omdat ik me zou gaan mengen in dingen die ik waarschijnlijk niet zou begrijpen. Alhoewel, dat had ik al gedaan door twee vechtende vampiers uit elkaar te halen. Dank u wel, almachtige maker, voor mijn verfijnde opvoeding. Niet dus.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Lise - Burger
    Ilja komt gelukkig snel naar me toe en tilt me op, opnieuw kreun ik even omdat elke beweging enorm pijnlijk is.
    'Kalt, du bist Kalt,' zegt hij. Ik heb het ook ijskoud, maar ik heb niet de kracht iets tegen hem te zeggen. Jammer, want ik wil hem maar al te graag vragen wie "Fjodor" is, een naam die ik steeds voorbij hoor komen. Later.
    Nadat Ilja me heeft opgetild, loopt hij van het gezelschap weg. We stoppen echter als de andere man weer tegen hem begint te praten in dezelfde onverstaanbare taal als net. Daarna begint hij tegen mij.
    'Wunderschön, du bist wunderschön. Und jetzt.. lass mich ein bisschen prüfen.' Proeven, waar heeft hij het over? Ilja zegt wat terug tegen hem, maar de man lijkt het volkomen te negeren en strijkt langs maar haar. Ik heb geen idee wat die man van me moet, maar ik vind het maar niets.
    'Ilja hier ist freundlich, aber so naiv. Ich weiss sehr gut was Frauen willen. Dein Haut...' Zijn hand omklemt mijn keel en mijn hart en mijn ademhaling gaan ongeveer drie keer zo snel als net. Mijn blik blijft als gehypnotiseerd naar hem kijken en ik vraag me af waarom Ilja niets doet. Vervolgens zegt de man dat ik zo bang lijk als een prooi, om de een of andere manier voel ik me ook zo. Hab kein Angst, zegt hij, maar daar trap ik niet meer in, dat heb ik eerder gehoord. Hij zegt dat "het" snel en pijnloos zal zijn, maar nog altijd heb ik geen idee wat hij bedoelt. Ineens verschijnen er twee enorme hoektanden en een hele hap lucht ontsnapt uit mijn mond als ik schrik. Het is dat mijn keel protesteert te gillen, anders had ik dat nu wel gedaan.
    Een enorme pijn steekt door mijn rug als Ilja de man een trap verkoopt, maar deze keer is het niet erg. De trap was verdient. Ik kijk hem even dankbaar aan en glimlach flauwtjes. Het lijkt er niet op dat Ilja het bij deze trap wil laten zitten en hij begint in zijn gebrekkige Duits tegen het andere meisje te praten. Ik ben blij dat er nog iemand Duits spreekt, maar denk niet dat zij mij naar huis zou kunnen dragen. Ze ziet er niet uit alsof ze daar genoeg kracht voor heeft.
    Ik wil graag zeggen dat ik zelf zou kunnen lopen, maar ik weet dat me dat niet gaat lukken.


    everything, in time

    Haha no problem, ik ben ook geen ster :'D.

    Fjodor - Einzelgänger/soldaat RA.

    De vampier genaamd Jena vraagt wat ze moet doen en ik wenk kort naar Werner, die nog bijkomt van de harde trap die ik hem heb gegeven. Ik wil haar zeggen: zorg dat hij Lise niet aanvalt, maar zou bij god niet weten hoe ik dat moet vertalen.
    'Zie je?' zegt hij met schorre stem als hij bijkomt. 'Het stikt van de vampiers in de Pruisische bossen. Ik vind het wel vermakelijk hoor. Duitsland gaat eraan, let op mijn woorden! Ze mogen me in de gaskamers gooien in die verrotte kampen als ze daar gelukkig van worden!' Hij begint te lachen. Gaskamers? Welke gaskamers? Waar bazelt die idioot over?
    'Ik heb geen tijd voor deze onzin, Werner.' Ik wend me tot Jena, met Lise in mijn armen.
    'Bitte, schliess ihm die Mund.'
    Werner begint te lachen.
    'Oh alsjeblieft, Fjodor. Oh helemaal vergeten. Ilja! Jij denkt alleen maar aan moedertje Rusland, maar weet je wat er met al die krijgsgevangenen gebeurt als ze in het verkeerde kamp terechtkomen? Pang, pang, pang! Ze zijn het doelwit voor schietoefeningen van de SS! En als ze niet meewerken dan worden ze samen met de joden in de gaskamer gegooid! Best innovatief, die nazi's. Ze zijn nog wreder dan vampiers, die had dat gedacht? Afijn, m'n beste maat. Als de Russen hier ooit nog alles aan flarden komen schieten, zal ik ze de groeten van je doen.' Gaskamers? Er waren helemaal geen gaskamers in het kamp waar ik terecht was gekomen. Wat een achterlijke redenering. Wat moeten Duitsers met gaskamers als ze genoeg kogels hebben om mensen om zeep te helpen? Ik brom even spottend in mezelf en draag dan Lise naar binnen. In de woonkamer kom ik een andere, ditmaal blonde jonge vrouw tegen. Haar blik kruist de mijne en haar ogen worden groot. Dan springt ze overeind en grist een mes tevoorschijn.
    'Kein-' 'Mein Gott! Lise! Was hast du getan! Erzähl mir, jetzt! Jetzt, du schweinhunde!'
    'Kein sorgen, sie gegen Baum gefallen, sie muss zu Bett. Bitte, lass mich sie zu Bett-' 'NEIN! Du bist total bescheuert! Lass Lise los, sonst-' Ik duik opzij om haar uithaal te ontwijken. Verdomd, dit duurt te lang.
    'Alle Russen sind gleich, wer denkst du doch dass du bist? Was hast du getan, sag es mir jetzt! Sie vergewaltigt?' Ik hoop dat Jena gauw hierheen komt, ik krijg koppijn van deze vrouw. Toch is het ergens best amusant. Ze moest eens weten wat ik echt was.
    'Ich bin kein Russe, mein Name ist Ilja. Ich komme aus Polen, verstehst du? Und jetzt Lise zu Bett.' Zonder nog aandacht aan haar te besteden loop ik de trap op en leg haar op het eerste het beste bed dat ik zie.
    'Komm zurück, du schweinhunde!' Ik slaak een zucht, spring nog voor ze me te pakken heeft het raam uit en vlucht de bossen in. Ik kom al gauw aan op de open plaats bij de vampier Jena en Werner.
    'Ich will wissen, ob hier Clans sind,' zeg ik tegen Jena.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2012 - 17:47 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Jena Berkhoff - Einzelgänger

    Als reactie op mijn vraagt knikt Ilja kort naar de vreemde man op de grond, wat hij me precies probeert te vertellen weet ik niet maar mijn gevoel zegt me dat de man niet dichter bij Ilja of de jonge vrouw moet komen. Nauwlettend houd ik hem in de gaten als hij weer bijkomt en tegen Ilja begint te praten. Mijn nekharen gaan overeind staan vanwege de manier waarop hij spreekt en lacht, deze man stond mijn totaal niet aan. ‘Bitte, schliess ihm die Mund,’ zegt Ilja tegen me als hij zich weer tot me wend. Een speelse blik verschijnt op mijn gezicht als ik naar de vreemde man kijk, hem de mond snoeren deed ik met veel plezier. Op dat zelfde moment begint hij weer te lachen en praat vervolgens weer tegen Ilja in de vreemde taal. Als het zover zou komen wilde ik toch weleens weten in welke taal ze nu spraken, het was me in iedergeval duidelijk geworden dat beide mannen geen duitsers waren. Als Ilja zich brommend omdraait en met de jonge vrouw naar binnen loopt, richt ik me tot de vreemde man. Zijn blik stond echter nieuwsgierig en iets te geïnteresseerd terwijl hij me volledig opnam, iets wat ik echter niet waardeerde en een waarschuwende grom over mijn lippen liet rollen. ‘Beter kijk je de andere kant op, anders zal ik er voor zorgen dat je nooit meer naar een vrouw kunt kijken,’ siste ik daarna tegen hem. Hij mompelde onverstaanbare dingen terwijl hij een brede grijns op zijn gezicht had staan. Mijn handen begonnen te jeuken en net op het moment dat ik hem een flinke knal wilde verkopen klonk er vanuit binnen een hoop geschreeuw. Even stond ik in tweestrijd, en dat was nieuw voor me want dat had ik nog nooit gestaan in mijn twintig jaar als vampier zijnde. Wat ging ik doen? De vreemdeling langs me een paar nodige tikken verkopen, op zijn zachts gezegd, of naar binnen gaan om te kijken wat er gebeurde? Ik besloot om toch maar even te kijken wat er binnen gebeurde. Daar stond een blonde vrouw woedend te zwaaien met een mes terwijl ze tegen Ilja schreeuwde, deze probeerde uit te leggen wat er was gebeurd maar toen hij daar niet echt de kans voor leek te krijgen liep hij snel naar boven met de jonge vrouw nog steeds in zijn armen. Hij zou zich hier vast wel zelf uit redden, bedacht ik me en liep terug naar de open plek waar de vreemde man inmiddels was opgestaan en met een geamuseerd gezicht mijn kant op keek. Ik wierp hem een vernietigende blik toe toen ik snelle voetstappen onze kant op hoorde komen. Ilja was weer terug, het was hem toch gelukt om zonder kleerscheuren het huis te verlaten. 'Ich will wissen, ob hier Clans sind,' zegt hij tegen me waarop ik hem weer met een niet begrijpende blik aankeek. ‘Clans?’ reageer ik vragend terug. ‘Ik weet niet of hier clans zijn aangezien ik er nog nooit van gehoord heb,’ vervolgde ik en wendde mijn blik van de zijne af. Volgens mij was dit best een beschamend iets, het feit dat ik niet eens wist wat of wie een clan was. Onopvallend haalde ik lichtjes mijn schouders op, er waren zo vast nog meerdere dingen die ik niet wist of kon.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2012 - 13:26 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Lise - Burger
    Wanneer we binnen komen is Gabriele de eerste persoon die ik zie, ik glimlach opnieuw flauwtjes omdat ik blij ben dat ze weer terug is. Lang duurt het niet, want ze springt meteen op en begint Ilja uit te schelden en beschuldigen. Ik wil haar duidelijk maken dat het niet Ilja's schuld was, maar hij noch ik komen tussen Gabriele's woorden door. De woorden lijken Ilja echter niets te doen en wanneer Gabriele hem niet naar boven wil laten lopen, doet hij dit toch. Hoewel mijn bed een stuk zachter licht, doet de druk van het matras nog steeds zeer.
    Ook Gabriele is mee baar boven gelopen en ze gaat gewoon verder met beledigen. Ik zie Ilja nog net uit het raam springen, voor ze voor de tweede keer een uithaal met het mes kan doen. Gabriele roept hem vanalles na totdat hij uit het zicht verdwenen is, daarna richt ze zich tot mij.
    'Wat heeft dat monster je aangedaan? Jezus Lise, je lippen zijn helemaal blauw!' zegt ze terwijl ze de dekens onder me vandaan trekt, hier stopt ze direct mee als ze mij hoort kreunen.
    'Au, rug,' zeg ik zwak. Gabriele laat de dekens los, draait me op mijn zij, neemt het mes opnieuw vast en scheurt het bovenstuk van mijn jurk los. Ik hoor haar schrikken.
    'Het ziet er niet uit, Lies,' haar stem trilt een beetje. 'Alsof iemand je zo'n honderd zweepslagen heeft gegeven en je rug is een grote blauwe plek.' De blauwe plek is logisch, dat andere is waarschijnlijk ontstaan toen ik via de boom omlaag de sneeuw in gleed. Voorzichtig draai ik me weer op mijn rug waar ik mijn beste vriendin met een afvragend gezicht zie staan.
    'Ik heb het koud,' is het enige wat ik zeg. Gabriele schudt haar hoofd, legt de dekens over me heen en kruipt vervolgens naast me in bed. Ik draai mijn hoofd naar haar toe zodat we met onze gezichten naar elkaar toe liggen.
    'Waar ben je toch allemaal in belandt? Je praat niet meer met me, stop met de geheimen, laat het allemaal los nu het nog kan. Verraad die man en alles wordt weer zoals het was. Ik wil mijn beste vriendin niet verliezen,' tranen stromen over Gabriele's wang, met mijn duimen veeg ik ze weg en maak sussende geluiden. Antwoord even kan ik niet, die moet ik nog van Ilja krijgen. En hoewel ik er een moord voor zou doen om alles weer te laten worden zoals het was, weet ik dat ik Ilja niet zou kunnen verraden.


    everything, in time

    Kay, hoog tijd dat ik weer es ga posten :].
    Enne, ik ga cheaten. Fjodor's slechte Nederlandse zinnen dienen als zijn poging tot Duits, zijn normale zinnen als Russisch.

    Fjodor - Einzelgänger/soldaat RA.

    'Clans? Ik weet niet of hier clans zijn aangezien ik er nog nooit van gehoord heb.' Mijn wenkbrauwen vliegen even van verbazing de lucht in als mijn blik de hare kruist. Ik kijk even onderzoekend in haar ogen, waarna ik een klein vochtig wolkje damp door mijn neusgaten naar buiten laat glippen. Mijn blik kruist die van Werner. Mijn koude hand streelt langs de binnenkant van de zakken van mijn uniform. Ze weet het echt niet. Ze weet echt niet waarover ik het heb.
    'Jij niet weten wat clans zijn. Jij in gevaar als je niet oppast, net zoals ik. Alchar en Caellum gevaarlijk.' Het enige probleem is; ik weet nog of ze hier nog zijn. Als dat wel zo is, kunnen ik en deze vampier nog heel veel op ons dak krijgen. Duitsers zijn dan misschien vervelend met hun moorden en vernielzucht, maar rivaliserende clans kunnen de doodsteek zijn voor vampiers zoals ik. Het verbaast me dan ook dat zij hier niks van weet. Tenzij... tenzij ze een nieuwe vampier is.
    'Als jij niet wil in clan, oppassen. Rode Leger beter dan clan, Duits kamp beter dan clan, SS beter dan clan.'
    Ik draai me even om en kijk door de boven naar de richting van Lises huis. Ze zal een verklaring willen voor dit alles. Misschien is het verstandig als ik hem nu smeer hier en haar om zeep help. Dan heb ik op z'n minst voldoende bloed om weer een tijdje door te gaan. Desalniettemin, ik hoop dat ze niet tersluiks wat woorden heeft opgevangen van Werner aangezien het nu allemaal net interessant begint te worden. Werner wendt zich tot Jena.
    'Wat onze Rus Ilja hier bedoelt, is dat clans puur kwaad zijn. Vampiers verlagen zich niet tot zoiets als oorlogvoeren, behalve een keer een vrienschappelijk gevechtje. Alhar en Caellum zijn de clanleiders waar elke vampier die zijn vrijheid en zijn eigen wil lief is, bij uit de buurt moet blijven. Zie dit als een goed advies. En nu we dat achter de rug hebben, misschien kunnen we eens uit eten.' Ik slaak een zucht. Iemand moet hem eens een flinke stomp geven.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2012 - 17:54 ]


    No growth of the heart is ever a waste