• Een groep jongeren word uitgekozen voor een geheim project. Project Morbid. Ze zijn met niet veel maar ze zijn heel verschillend en afkomstig uit bijna alle werelddelen. Op het kleine eiland worden ze getraind en opgeleid zonder dat ze weten waarom, zonder te weten dat ze speciaal zijn, anders zijn. Want iedere mens heeft bepaalde Machten, ze moeten alleen maar tot uiting gebracht worden.




    Trainers
    - Carolina Maellis Sawyer (Hoofdtrainster|Oprichtster)
    - Rose Victoria Stann

    jongeren.

    - Joachim Nowak
    - Jess(ica) Alexis Lane
    - Jayden Micah Rhodes
    - Celeste Artemis Dubois
    - Val (Valentin) Gray
    - Elín Jónsdóttir
    - Liberty Roxanne Summers
    - Jace Dagget



    Rose Victoria Stann

    Joachim Nowak
    Jess(ica) Alexis Lane
    Celeste Artemis Dubois
    Jace Dagget



    Carolina Maellis Sawyer

    Val (Valentin) Gray
    Elín Jónsdóttir
    Liberty Roxanne Summers



    Wat afspraken.


    # Ik wil vragen om toch iets meer dan 1 zinnetje te schrijven, het is heus niet zo moeilijk om een post te schrijven van een vijftal zinnen. Je hoeft ook geen posts van 800 woorden te gaan schrijven als de rest dat doet.
    # Maak geen ruzie, hou het leuk. Personages onderling mogen natuurlijk wel ruzie maken.
    # Houd je alsjeblieft aan de verhaallijn.
    # Don’t be scared. Stuur je personage gewoon op anderen af, PB mij of een ander dan om te vragen waar zijn personage is en of die naar jouw personage kan gaan.
    # Verhaal kwijt? Stop dan niet zomaar zonder wat te melden, maar vraag waar de rest is of om een kleine samenvatting.
    # Je maakt geen grote beslissingen in je eentje en bestuurt de anderen hun personage niet!
    # Have fun

    Je kan nog steeds inspringen als jongere!


    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 19:21 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Haha, slechte ervaringen met zijn verleden en toen kon de normaal zo beheerste Val zich even niet inhouden ^^'.


    No growth of the heart is ever a waste

    Jace Dagget.
    Als ik merk dat er iemand naar me kijkt - zoek ik meteen naar die starende blik. Hmm, een jongen. Denk ik, als mijn blik die met hem kruist. Een plezierige blik kwam er in mijn ogen, en mijn lippen krulden zich gemeen omhoog. De jongen balden zijn vuisten, en zijn blik kruisde toen met een meisje dat tegenover hem zit. Aandachtig bekeek ik haar toen: lichtbruine ogen, blonde haren, een dun postuur, en.. Mijn ogen gleden over haar lichaam. Een blik met lust, en nog steeds diezelfde grijns.
    Ik hoefde maar een paar stappen te zetten richting de jongen en het meisje. Ik boog voorover en leunde met mijn handen op de tafel. "Well hello, how are you beauty?" Alhoewel ik die flirterige blik in mijn grijs-groene ogen sprak - ik gaf totaal geen emotie of gevoel vrij; niet van wat ik dacht, voelde, of zag/ liet zien. Niets. Al zat die genieperige glimlach wel nog steeds op mijn gezicht, dit betekende niets. Ik liet geen gevoel zien. Ze konden dus niet zien wat ik nou wilde, en of ik uberhaupt wel gevoel had.
    Ik ging op de stoel zitten, en terwijl ik dat deed duwde ik een beetje met mijn elleboog in de zij van de jongen, die tegenover haar zit. Niemand gaat wat in hem zien. Zo bijzonder is die jongen niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Val Gray.

    'Eh, nee dat geeft niet.'
    Licht overdonderd door Elin's verandering in haar ogen, besluit ik maar voor me uit te kijken. Ik ben mezelf ervan bewust dat ik veel dingen oppik en ca 80% van die dingen kan ik wegdoen als 'onbruikbaar'. Maar de overige 20%... soms heb ik er zelf moeite mee te bepalen welke informatie nuttig is en welke niet.
    Dan richt ze zich rechtstreeks tot mij.
    'Hoe voelde dat?'
    'Eh..' Overdonderd door de vraag, doe ik mijn uiterste best mezelf een houding te geven. Ze lijkt me niet iemand die me zal gaan uitlachen als ik vertel wat mijn hoofd net bezighield. Misschien zal ze door hebben gehad dat ik niet iemand ben die gauw boos wordt. In dat geval.. mijn blik flitst kort naar die van haar. Zou het kunnen dat ze goed is in karakters analyseren? Dat zou haar een perfecte mol kunnen maken. Mijn mond zakt een stukje open bij die bevinding. Vervolgens sluit ik hem snel weer.
    'Nou,' begin ik. 'Het voelt als een mengeling van vernedering, machteloosheid en acceptatie. Hoewel die drie zaken niet hetzelfde percentage hebben, mocht je ze in een cirkeldiagram zetten.'
    Ik haal een appel uit de fruitschaal op tafel en voorzie mezelf. Zwijgend neem ik een paar beetjes. Meer lef, meer lef, meer lef. Goed, Alex. Jij je zin, ga nu uit m'n kop.
    'Waarom vroeg je dat, als ik zo vrij mag zijn? Het is in de voor mij bekende situaties erg ongebruikelijk. Niet dat ik het erg vind.' Ik schenk haar een zachte blik, om duidelijk te maken dat ik werkelijk niks kwaads bedoel met mijn zinnen.
    Op het moment dat ze antwoord lijkt te willen geven, wendt de nieuweling zich plotseling tot ons. Zijn ogen kruisen kort en fel de mijne, om zich vervolgens tot Elin te wenden. Ik voel een soort adrenalinerush door mijn lijf vloeien, mijn overlevingsmechanisme, hoe je het wil noemen. Iets zegt me instinctief dat dit niet snor dit.
    "Well hello, how are you beauty?"
    Goed. Val, hou op met die vooroordelen van je, dat gaat je nergens brengen. Gun mensen een kans. Als je dat niet doet, dan ben je geen haar beter dan al die mensen die jij kortzichtig hebt genoemd!
    Er verschijnt een kort glimlachje op mijn mond, alhoewel zijn onleesbare uitdrukking me ergens verontrust.
    'Aangenaam, ik ben V-' Ik knipper een paar keer verbijsterd met zijn ogen als de jongeman alle ruimte voor zichzelf opeist en zowaar een elleboog in mijn zij plant.
    'Eh..' Ik verschuif zwijgend mijn stoel, wens in het diepste van mijn wezen dat Jess wat van haar assertiviteit kan doorsturen naar mij. Met een zachte hand probeer ik zijn elleboog uit de weg te halen, maar deze blijft onvermurwbaar op zijn plaats.
    'Zou je je elleboog daar weg willen halen?' vraag ik rustig, het pijnlijke gevoel negerend.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 20:00 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    [Ahw, wat een klootzak is die Jace toch! Het deed me wel pijn om dat stukje te schrijven hoor. Ik vind Valentin zo lief & schattig, hihi C: Maarja, mijn personage doet zulke dingen nou eenmaal.]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Elín

    Ik schrik op en kijk voor me als er plots iemand met zijn handen op tafel steunt.
    'Well hello, how are you beauty?' zegt de jongen met de lustgevoelens net. Ik wil nog een poging doen om vriendelijk te antwoorden tot hij gaat zitten en daarbij Val nogal hardhandig port met zijn elleboog.
    'Prima,' antwoord ik droogjes. Ik richt me weer op de jongen waarmee ik eerst in gesprek was.
    'Eh... Nou. Het voelt als een mengeling van vernedering, machteloosheid en acceptatie. Hoewel die drie zaken niet hetzelfde percentage hebben, mocht je ze in een cirkeldiagram zetten.'
    Terwijl ik de woorden tot me laat doordringen neemt Val een hapje uit zijn appel. Vanuit mijn ooghoeken kijk ik even naar de andere jongen. Het bevalt me niet, hoe hij naar me keek net. Ik voel me een stuk vlees dat door de keuring moet. En dan die openingszin, nee zo moeten ze het niet aanpakken bij mij. Ik ben dankbaar wanneer Val weer begint te praten.
    'Waarom vroeg je dat, als ik zo vrij mag zijn? Het is in de voor mij bekende situaties erg ongebruikelijk. Niet dat ik het erg vind,' zegt hij met een zachte blik. Mijn ogen flitsen weer naar de andere jongen.
    'Ehm, ik beloof je dat ik je dat nog wel een keertje vertel,' zeg ik met een klein glimlachje. Val vertrouw ik, vreemd genoeg nu al. De andere jongen, niet echt nee. Ik probeer nog een keer om Val te lezen, nog steeds niks. 'Ik kan je wel vertellen dat ik je interessant vind,' voeg ik er aan toe. 'Al bedoel ik dat niet zoals die twee meiden die je net om hun vinger probeerden te winden,' zeg ik met opgetrokken wenkbrauw wanneer ik aan de duidelijke flirtpogingen van het donkerharige meisje denk. Zo vulgair ben ik niet.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Haha, ik vind het geniaal :9~
    Z'n karakter is in elk geval overtuigend neergezet *O*.


    No growth of the heart is ever a waste

    Stalingrad schreef:
    Haha, ik vind het geniaal :9~
    Z'n karakter is in elk geval overtuigend neergezet *O*.

    Haha, nou dat is dan mooi. Ik ben blij dat je dat vindt, hehe. :'D Ik ga zo antwoorden, dus ze kunnen garanderen dat ze nog niet van Jace af zijn. x'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Haha nice *O*.

    Val Gray.

    'Ehm, ik beloof je dat ik je dat nog wel een keertje vertel,' zegt Elin dan tegen me en ik weet van haar houding dat ze haar uiterste best doet om de jongeman bij ons te negeren. In tegenstelling tot veel jongens van mijn leeftijd, ben ik absoluut geen voorstander van haantjesgedrag. Misschien komt het omdat mijn testosteronpeil een stuk minder hoog is dan dat van de gemiddelde jongen, maar dat is ook maar een gok. Nu ik het me bedenk, ik kan me niet herinneren dat hij zich ooit heeft voorgesteld. Mijn blik glijdt nu naar de arm, die nog niet heeft bewogen. Zijn aandacht is volledig gefixeerd op Elin. Ik heb met haar te doen, want je hoeft geen genie te zijn om door te hebben dat deze soort aandacht het laatste is waar ze behoefte aan heeft.
    'Ik begrijp het,' zeg ik en mijn hand reikt zich al uit naar mijn koffie. Op dat moment schiet een pijnscheut door mijn zij. Ik had niet naar voren moeten bukken. Nee wacht, zit ik mezelf nu de schuld te geven? Hij had met zijn poten van me af moeten blijven. Meer is er niet van. Ik wil net een felle blik zijn kant op schieten - en geloof me, dat zijn het soort blikken die bij mij erg zeldzaam zijn - tot Elin haar mond open doet.
    'Ik kan je wel vertellen dat ik je interessant vind,' zegt ze. Ik trek een ongemakkelijk glimlachje, omdat ik niet helemaal weet wat ik daarvan moet denken. Normaal ben ik ook in staat wat meer helder te denken dan nu, maar met meneer Brulaap hier in ons gezelschap kan er van mij kant niet veel goeds vanaf.
    'Eh.. dank je. Denk ik,' zeg ik zacht.
    'Al bedoel ik dat niet zoals die twee meiden die je net om hun vinger probeerden te winden.' Ik trek een waterig glimlachje. Toch ben ik ervan overtuigd dat zowel Celeste als Jess niets in mij zien. Althans, niet in de zin van een.. partner. Ik kan me voorstellen dat Jess iemand zoekt die pit heeft. Ja.. eigenlijk zie ik haar nog wel aan de hand lopen van een ruige rocker. Ik glimlach om mijn gedachten. En Celeste... waar kan ik haar aan kopppelen? Aan een Spaanse romanticus. Iemand die de kunst van het verleiden (lees: een groot zwart gat voor mij) net zo goed beheerst als zijzelf.
    'Oh.. nou ja.. ik denk dat ze een geintje maakten. Ik heb namelijk met Jess de nacht doorgebracht. Al moet ik zeggen dat ik niet veel meer dan een paar uur slaap heb gehad.'
    Mijn gezicht verandert weer naar zijn gewoonlijke uitdrukking en even blijven mijn ogen op de arm van de man hangen, me totaal niet bewust van hoe mijn woorden net over kunnen komen. Ik slaak een innerlijke zucht. Oh ja. Hij was er ook nog.


    No growth of the heart is ever a waste

    Elín

    'Oh.. nou ja.. ik denk dat ze een geintje maakten. Ik heb namelijk met Jess de nacht doorgebracht. Al moet ik zeggen dat ik niet veel meer dan een paar uur slaap heb gehad.'
    Ik sluit mijn ogen en schud mijn hoofd. Met mijn hand probeer ik het onderwerp letterlijk weg te wuiven.
    'Ehm ja, de details hoef ik niet te weten,' zeg ik blozend. Het gaat me helemaal niet aan wat er in zijn slaapkamer gebeurt en ik wil het niet weten ook. Pas dan besef ik dat de jongen van net er ook nog is. Onbewust schuif ik wat dichter naar Val toe. Ik voel me vreemd, bekeken. Ik zou nog een keer in mijn appel bijten om iets te doen te hebben maar helaas had ik die enkele minuten geleden al op. Ik zie mijn kopje koffie voor me staan en neem er een teug van. Wanneer ik de donkerbruine vloeistof doorgeslikt heb trek ik een grimas. Het is lauw, eerder koud. Ik zet mijn tas weer op tafel en schuif ze ver bij me vandaag. Nerveus begin ik met mijn voeten onder tafel te wiebelen. Waarom moet die kerel mij hebben? Kan hij niet beter achter die twee andere wijven aangaan? Zij hebben heel wat meer pit dan ik. Meer nog, ze zouden het vast fijn vinden mocht hij zo tegen hun praten.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Jace Dagget.
    'Prima,' antwoord het meisje kortaf. Ach, het is zo'n iemand. Dan draait ze zich om naar de jongen die naast mij zit, en begint tegen hem te praten. Ik grinnik. Naast me hoor ik dat de jongen zich wilt voorstellen. Het intresseert me niet hoe die gozer heet. Ik wil alleen de naam van dit meisje. 'Zou je je elleboog daar weg willen halen?' Hoor ik de jongen naast me zeggen. Niet dat ik er op reageer, want ik verdoe mijn tijd niet aan zulke jochies. "Wat is de naam van deze, mooie dame?"
    Af en toe flitsen haar ogen naar me toe, en dan weer terug naar de jongen naast me. 'Al bedoel ik dat niet zoals die twee meiden die je net om hun vinger probeerden te winden,' hoor ik het meisje zeggen. Mijn ogen flitsen snel naar de jongen naast me. Hij? De meisjes proberen met hém te flirten? Een sadistische glimlach kwam er op mijn gezicht. Dat kan niet. 'Oh.. nou ja.. ik denk dat ze een geintje maakten. Ik heb namelijk met Jess de nacht doorgebracht. Al moet ik zeggen dat ik niet veel meer dan een paar uur slaap heb gehad.' Antwoord de jongen vervolgens. Verbaasd kijk ik hem aan. Hij weet van wanten. Wacht, misschien liegt hij. Dan is er maar één manier om hierachter te komen. Ik richt me naar hem, en zijn witte haar valt me op. Raar kijk ik ernaar. Hoezo heeft hij zijn haar zo? Nou ja, hij moet het zelf weten. "En? Hoe was het?" Vraag ik aan de jongen. Mijn elleboog zat niet meer in zijn zij, deze leunde nu op de tafel. Het meisje is uit beeld, al kan ik haar wel in mijn ooghoeken zien.. als ik zou willen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Val Gray.

    'Ehm ja, de details hoef ik niet te weten,' zegt ze dan. Ik merk hoe er een blos op haar gezicht verschijnt. Heel licht onder haar blanke huid. Wat gepuzzeld haal ik de schouders op. Goddank heeft Brulaap zijn schouder uit mijn zij gehaald, zodat ik in alle rust een slok van mijn koffie kan nemen.
    'Nu ja, ik denk ook niet dat die details echt noemenswaardig zijn.' Sterker nog: ik denk dat Jessica me persoonlijk zou villen als ik vertelde wat zij mij heeft verteld. Bovendien heb ik haar een belofte gemaakt en die ben ik niet van plan te breken.
    "Wat is de naam van deze, mooie dame?" onderbreekt de jongeman ons gesprek dan. Hij heeft zijn naam ook niet verteld, al moet ik zeggen dat ik best tevreden ben over zijn omdoping tot Brulaap. Ik betrap mezelf op deze lichte vorm van sadisme, maar weet mijn gezicht even neutraal te houden als hij normaal staat. Goed Val, hou op met die gedachten. Zo zit je niet in elkaar. Maar ergens.. ergens is het zo leuk. Wat ben ik ook een kind soms.
    Hoe groot de neiging ook is om nu op te staan en een kop koffie te halen, ik doe het niet. Ik heb namelijk het vermoeden dat Elin er absoluut niet op zit te wachten om hier alleen met Brulaap te zitten. Dus ik besluit dan maar het laatste restje espresso door mijn keel te gooien.
    Ineens draait de jongen zich een kwartslag om en richt zich tot mij. Verbaasd kijk ik hem aan. Wat is dit? Meteen is de aard van zijn blik duidelijk: minachtend, walgend, niet-begrijpend. Als ik een kakkerlak was, had hij me onder zijn schoen geplet. Misschien vorm ik een bedreiging voor hem, omdat hij geen hoogte van me kan krijgen. Zoiets is mogelijk. Ik weet me ook geen raad met mensen bij van wie ik geen hoogte kan krijgen. Zoals bij Jess toen en het tot voor kort onverklaarbare gedrag van Celeste. En ja, ook nu.
    'En? Hoe was het?' Het duurt even voor ik door heb waar hij naar refereert.
    'Gezellig,' reageer ik naar waarheid en haal kort de schouders op. Waarom hij me zo indringend aan moet kijken om een simpele vraag te stellen snap ik niet. Op de een of andere manier weet ik er goed in te slagen mijn adrenalinerush te verbergen. Hij heeft een intimiderende air om zich heen en ik slaag er niet in om hoogte te krijgen van zijn karakter en ware intenties. Dat betekent.. dat ik moet oppassen met mijn vooroordelen.
    Ik slik even in mijn droge keel. Ik heb nu toch een ongelofelijke behoefte aan koffie. Met die training in het vooruitzicht mag ik mezelf trakteren op een flinke dosis cafeine.
    'Moet ik voor jullie koffie meebrengen? Ikzelf ben namelijk wel toe aan nog een kopje.' Ik haal even de bril van mijn hoofd en wrijf in een oog. Alhoewel ik gewassen ben, zie ik eruit alsof ik afgelopen nacht een oorlog heb gevoerd. Ik zou toch dolgraag eens een paar uurtjes slaap willen hebben.


    No growth of the heart is ever a waste

    Elín

    De jongen richt zijn aandacht nu op Val en ik ben blij dat ik hem mijn naam niet meer hoef te vertellen.
    'En? Hoe was het?'
    Ik rol met mijn ogen, wat een zwijn. Wat een typische macho. Waarschijnlijk heeft hij daarbeneden iets niet veel groter dan mijn pink zitten.
    'Gezellig,' antwoordt Val.
    Ik trek vragend een wenkbrauw op. Gezellig? Dat is toch geen woord om seks mee te beschrijven? Romantisch, opwindend of desnoods vulgaire woorden die ik liever niet in de mond neem, maar gezellig? Ik zit een beetje verward een lok haar om mijn vinger te winden terwijl ik er wijs uit probeer te raken.
    'Moet ik voor jullie koffie meebrengen? Ikzelf ben namelijk wel toe aan nog een kopje.'
    Ik spring zo snel als ik kan overeind.
    'Ik haal wel,' zeg ik met een lieve glimlach. Ik zou op dit ogenblik veel doen om even bij die griezel weg te kunnen. Zonder een antwoord af te wachten loop ik naar het koffie apparaat. Ik sta even te twijfelen of ik voor Griezel een kopje zou meenemen, maar besluit het dan uiteindelijk maar wel te doen. Ik heb al één iemand tegen de schenen getrapt en misschien laat hij ons dan wel gewoon gerust. Wanneer ik drie kopjes vol heb, zet ik ze op een dienblad. Handig. Ik leg er enkele klontjes suiker en drie lepeltjes bij. Voorzichtig keer ik terug, in de hoop dat ik niet val. Gelukkig kom ik veilig bij de tafel aan. Ik schuif het dienblad er eerst op en ga dan weer veilig naast Val zitten. Ik neem een kop en zet hem meteen aan mijn lippen om genante gesprekken verder te vermijden of mezelf er op z'n minst buiten te houden. Als snel trek ik hem terug weg. Dit spul is heet! Te koud, te heet. Ik voel me net Goudlokje.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Even een vraagje, mag ik Celeste op jullie afsturen? c:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    [Van mij wel.]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Jace Dagget
    'Gezellig,' antwoord de jongen op mijn vraag. Gezellig? What the- Is hij homo ofzo? Heeft hij geen gevoel.. Seks hoort een opwindend avontuur te zijn. Geen 'gezellig' iets. Het is iets privé's. Verbaasd kijk ik naar hem. Uit mijn ooghoeken zie ik het meisje opstaan, en weg lopen. Op de achtergrond hoor ik haar zeggen dat ze koffie gaat halen. Mooi. Dan heb ik nu de gelegenheid om er wat over te zeggen.
    "Pardon? Wat? Seks hoort niet gezellig te zijn, maat." Wat een harteloos iemand is hij. Afkeurend kijk ik hem aan. Aan dit soort gasten had ik nou een hekel, en al liet ik dit niet zien.. Ik had echt een hekel aan ze. En al gedroeg ik me er zelf naar, hun mening over mij boeide mij niet. "Dit is niet goed. Weet je uberhaupt wel hoe je ze moet behandelen?" Kwam er mijn mond uitrollen. Hoe kan dat meisje nou seks met hem hebben gehad? Dat kleine beetje gevoel van liefde dat boven kwam borrelen deed pijn, en ik drukte dat gevoel snel weg.
    Voordat ik verder kon gaan om hem wat uit te horen of hem wat bij te leren, komt het meisje teruglopen met koffie. Als ze nou iets langer was weg gebleven. Nou ja, wat boeit het?

    Jess(ica) Alexis Lane.
    Hij had geen antwoord gegeven op mijn vraag. Hier zat ik echt mee. Waarom deed hij nou zo? Hij gedraagt zich als een klein kind. Als hij nou een gesprek met mij aanging om alles te vertellen waar hij mee zat, en of ik iets verkeerds gedaan had, dan snapte ik het nog wel. Maar hij zei er helemaal niets over. Hij houdt kil zijn mond dicht. Goed, als hij het zo wilde spelen. 'Weet je, Otto? Kom maar naar mij toe als je met me wilt praten.. en of je er uberhaupt wel klaar voor bent.' Ik wilde mijn woorden inslikken, maar ik kotste ze min of meer uit. 'Want naar mijn idee ben je er niet klaar voor. Ik had echt een goede indruk van je. Dat heb ik nog steeds, maar..' Ik stopte even en bedacht hoe ik het ging zeggen. 'Je doet nu zo anders.' Ja, dat was het. Ik kon hem moeilijk uitschelden, dat maakte niets goed. 'Dus kom naar me toe als je er klaar voor bent.' Herhaalde ik nog eens, en met die zin sloot ik af. Ik knikte naar hem als groet, en liep vervolgens terug naar de eetzaal. Uch, waarom doen mensen zo moeilijk hierover? Of misschien kan het ook zijn dat hij dat niet geleerd heeft? Misschien heeft hij niet geleerd om confrontaties op te lossen of aan te gaan? Ik wil hem er best mee helpen, maar dan moet hij ermee naar mij toegaan.. De bekende aankomsthal kwam weer in zicht, en mijn ogen gingen automatisch naar het senseo-apparaat. Goed, een sterke koffie voor Jess, please. Ik pakte een bekertje en zette die er onder. Vervolgens drukte ik op een knopje voor de koffie. Een zwart goedje kwam eruit pruttelen. Na een piepje haalde ik het eronder uit, en liep de eetzaal weer in. Op de een of andere manier maakte mijn buik altijd een draai bij deze lucht. Ik voelde me er niet goed bij. Alle geuren van het eten vermengden zich samen tot één, en dat maakte mij misselijk. En dan mocht ik wel van eten houden, maar ik hield niet zo van mijn lichaam. Met een beknepen neus liep ik Val's kant weer op. Met gefronsde wenkbrauwen keek ik Val aan. Wie is die knakker die zo naast hem zit?


    Don't walk. Run, you sheep, run.