• Natuurlijk hoor je wel eens van die vreselijke verhalen over mensen die het hebben, maar dat een dierbaar iemand het opeens krijgt, verwacht je niet. En dat is toch wel een beetje erg zwaar (no_chears).
    Ik hoorde gisteren, totaal uit het niets, dat mijn moeder kanker heeft. Het drong niet echt tot me door, doet het nog steeds niet eigenlijk. Ik ben die dag gewoon gaan paardrijden en dacht er niet zoveel meer overna. Toen ik later in bed lag, moest ik plots ontzettend huilen.
    Deze ochtend durfde ik bijna geen woord tegen mijn moeder te zeggen, omdat ik bang was dat ik zou gaan huilen. Op school zei ik er ook niets over, tot mijn mentrix aan het eind van de dag zei dat ik altijd naar haar toe kon komen om te praten (mijn moeder had haar gemaild). Toen voelde ik de tranen weer opkomen en ben naar mijn kluis gerend. Mijn vriendinnen zagen het natuurlijk en uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar om het ze te zeggen. Ze reageerden zeer meelevend, sommigen huilden zelfs mee. Dat luchtte best op.
    Het zit in mijn moeder's darmen. Vandaag heeft ze twee scans gehad waarvan ze woensdag de uitslag weet. Als het zich niet heeft verspreid, kan het operatief verwijderd worden en is er voor de rest niet zo veel aan de hand. Als het zich wel verspreid heeft, dan komt de chemo en al die narigheid... Dus tot de uitslag zit ik bloednerveus te proberen om het van me af te zetten. Ik ben niet echt iemand die over dit soort dingen met mensen uit mijn omgeving praat of zo, dus het is lastig om mee om te gaan :c. Heeft er iemand ervaring met dierbaren die ook kanker hebben/hadden?

    Update: Mijn vader had zijn mail open laten staan en ik moest gewoon wel lezen wat hij had gestuurd. In de mail staat dat als het zich verspreid heeft, mijn moeder waarschijnlijk niet zal genezen. Fuck this, ik ben nu echt moedeloos. Klote kanker (no_chears). Wist niet dat het echt al zo erg was...

    Update II: Vandaag was de uistlag, goed nieuws! Sterker nog, het is de beste uitslag die mogelijk was! Er is geen uitzaaiing dus het is nog niet gevaarlijk. Hoogstwaarschijnlijk moet mijn moeder wel aan chemo, maar geen hele heftige: De bijwerkingen zullen als het goed is meevallen en ze zal bijvoorbeeld wel gewoon haar haar houden. Daarna moet er nog iets operatiefs gebeuren. Beetje 'n vaag verhaal, maar ik was eigenlijk al afgehaakt nadat mijn moeder me vertelde dat er geen uitzaaiing was :'D. Het enige 'vervelende' nu is dat de vakantie naar Spanje misschien niet doorgaat, maar het klinkt echt ongelovelijk stom om dat vervelend te noemen. Ik mag immers super super super blij zijn dat mijn moeder zal genezen (-afkloppen-).
    Pas als het zo dicht bij je komt, realiseer je je hoe verschrikkelijk kanker is. Voor iedereen die nu, in welke vorm dan ook, te maken heeft met kanker: Het kan altijd beter worden, geef de moed niet op. En mensen die dierbaren aan kanker zijn verloren: Gecondoleerd, ik snap nu nog beter hoe dat moet zijn... .

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 21:31 ]


    i put the fun in funeral

    Heel veel sterkte <3
    & ik heb op zich wel ervaring.. Mijn oom is er aan overleden. Was door heel zijn lichaam verspreid.
    & mijn papa heeft het twee keer gehad & twee keer overleefd (:
    De eerste was bij zijn blaas of darmen en de tweede was een kankergezwel bij zijn borst.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Dat is echt heel verschrikkelijk voor je =\ Ik hoop echt dat de uit komst op z'n minst een beetje positief is!

    Zelf had ik twee ooms die beiden aan kanker zijn overleden. Volgens mij hadden ze allebei huidkanker.. Mijn opa en oma geloof ik ook, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen; mijn opa was dood voor ik werd geboren en mijn oma stierf toen ik ongeveer 5 jaar was, dus dat herinner ik me niet erg goed.

    Maar ik weet zeker dat jij je nu veel erger voelt dan ik toen deed, aangezien dit je moeder is en ik niet eens vaak met die familie praatte. Ik hoop echt voor je dat het goed afloopt! <333

    [ bericht aangepast op 9 maart 2012 - 23:36 ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Rebecca, die weet dat. Weet ik weer ;]
    Maar die is nu niet meer online, zie ik.
    Ik weet er eigenlijk weinig tot vrijwel niets van af, alleen dat het zovewl mensenlevens verwoest.

    Ik wens je wel héél véél sterkte en ik hoop voor jou, je moeder en alle bekenden dat het een, voor jullie, positieve uitslag wordt. (flower)


    Deep inside, I've never felt alive

    Mijn moeder is er 5 jaar geleden aan overleden, hersentumoren met uitzaaiingen in de longen. Het was zwaar toen ze ziek was, hoewel ik me niet heel veel kan herinneren. Het was zwaar toen ze stierf. Maar weet je wat, op het moment dat het gebeurt, wat ook mag gebeuren, kan je het aan. Je bent sterk genoeg, dat weet ik zeker. En je moeder en de rest van je familie ook.
    Het enigste wat ik kan zeggen is veel sterkte en blijf positief. Vooral positief blijven, de moeder van een vriendin van mij had ook kanker en die is nu helemaal schoon, dus het kan goed komen. Ik hoop dat dat voor jou ook geld.
    Als er iets is, als je wilt praten, je kan altijd naar mij komen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Jeetje, echt super veel sterkte. o.o'' <3

    [ bericht aangepast op 9 maart 2012 - 23:44 ]


    Full of envy behind that anonymous mask

    Ten eerste heel veel sterkte. Ik hoop echt voor je dat de uitslagen van je moeder goed zijn.Ik begrijp exact wat je mee maakt, er is vorig jaar bij mijn moeder kanker vast gesteld. Gelukkig is ze 'genezen', ze moet geen bestraling etc meer, dus ik heb echt geluk gehad. Bij jou moeder is het iets erger, aangezien ze chemo moet krijgen etc. Ik hoop echt voor je dat het goed komt, maar ik zou zeggen: "Probeer possitief te blijven denken." Want als je dat niet doet gaat het niet goed komen, dat weet ik. Je moet ook weten dat huilen mag en dat je het niet allemaal mag laten op hoppen (je gevoelens etc) vertel het tegen iemand (ook al doe je het niet graag). Zo zorg je er voor dat je het even allemaal aan iemand kan vertellen en dat helpt. Het is trouwens begrijpelijk dat het moeilijk is om er over te praten, ik deed het echt niet graag. Ik heb het mijn beste vriendin pas minstens twee maanden later verteld en sommige in mijn klas weten het nog altijd niet.

    Als je nog iets moeten weten etc, laat het me maar weten desnoods. Ik hoop echt dat het goed komt


    Live life limitless.

    Bedankt voor de lieve reacties, echt super lief c:

    Boulevard schreef:
    Ten eerste heel veel sterkte. Ik hoop echt voor je dat de uitslagen van je moeder goed zijn.Ik begrijp exact wat je mee maakt, er is vorig jaar bij mijn moeder kanker vast gesteld. Gelukkig is ze 'genezen', ze moet geen bestraling etc meer, dus ik heb echt geluk gehad. Bij jou moeder is het iets erger, aangezien ze chemo moet krijgen etc. Ik hoop echt voor je dat het goed komt, maar ik zou zeggen: "Probeer possitief te blijven denken." Want als je dat niet doet gaat het niet goed komen, dat weet ik. Je moet ook weten dat huilen mag en dat je het niet allemaal mag laten op hoppen (je gevoelens etc) vertel het tegen iemand (ook al doe je het niet graag). Zo zorg je er voor dat je het even allemaal aan iemand kan vertellen en dat helpt. Het is trouwens begrijpelijk dat het moeilijk is om er over te praten, ik deed het echt niet graag. Ik heb het mijn beste vriendin pas minstens twee maanden later verteld en sommige in mijn klas weten het nog altijd niet.

    Als je nog iets moeten weten etc, laat het me maar weten desnoods. Ik hoop echt dat het goed komt


    Ik ben echt blij voor je dat je moeder het redt (:. Dankje voor je reactie ^^.
    Die chemo hoeft misschien niet, als het zich niet verder verspreid heeft. Dat hoop ik echt ontzettend. En ik vond het al erg moeilijk om het tegen de meiden uit mijn klas te zeggen, andere vrienden ga ik het vertellen als ik weer even wat meer moed heb.


    i put the fun in funeral

    Wat verschrikkelijk om te horen.. ):
    Heel veel sterkte


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat de uitslagen goed (of ja naar omstandigheden goed) zijn.

    Verder heeft mijn opa kanker en dat kreeg ik ook uit het niets te horen, hij zit er echt doorheen en kan ook niet meer beter worden. Als alles gaat zoals gepland krijgt/pleegd/heeft/(hoe je dat ook zegt) hij volgende week Euthanasie en gaat hij dus dood (voor de mensen die niet weten wat dat is: hij laat een spuitje zetten en slaapt in) en ondertussen is mijn tante ook even lekker geestelijk en lichamelijk ziek dus het komt allemaal mooi door elkaar.

    Kowalewicz schreef:
    Bedankt voor de lieve reacties, echt super lief c:

    (...)

    Ik ben echt blij voor je dat je moeder het redt (:. Dankje voor je reactie ^^.
    Die chemo hoeft misschien niet, als het zich niet verder verspreid heeft. Dat hoop ik echt ontzettend. En ik vond het al erg moeilijk om het tegen de meiden uit mijn klas te zeggen, andere vrienden ga ik het vertellen als ik weer even wat meer moed heb.


    Ik ben er ook heel blij om, ik hoop echt dat jouw moeder er ook door raakt. Gewoon possitief blijven, iets anders kan je eigenlijk niet doen. Hopelijk moet de chemo niet, dat zou heel erg goed zijn (:
    Ik begrijp je helemaal, dat het moeilijk is om tegen je vriendinnen etc te vertelen. Vooral mensen die ik goed ken, vooral ben hen had ik het moeilijk om het te vertellen. Mensen die ik amper sprak waren makkelijker (zoals mijn klastitularissen etc.). Je moet het ook niet iedereen vertellen, alleen als je het echt wilt en je er zeker van bent.
    Als je ooit nog een vraag of what ever hebt (ik weet dat ik het al gezegd heb maar ik zeg het toch nog maar eens (;) dan mag je die altijd aan me stellen.
    Nog eens veel sterkte (:


    Live life limitless.

    Dat is echt erg, veel sterkte <3
    & vorig jaar op 2 mei is één van m'n beste vrienden aan leukemie gestorven. M'n opa een paar weken daarna aan farynxkanker (keelkanker). Paar dagen geleden gehoord dat m'n vriendje een kleine tumor in z'n hersenen heeft, maar gelukkig kan die aan de hand van een operatie weggenomen worden, ook al zijn er nog veel risico's..
    xx

    Jeetje, dat is echt heftig en zeker geen leuk nieuws :( Ik hoop dat alles goed komt. Mijn oud tante heeft dat ook gehad, maar omdat ze er op tijd bij waren is het goed gekomen. Ik hoop dat het met jouw moeder ook zo is. Je mag me altijd pb'en ;)

    Sterkte komende tijd (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Wow dat is wel erg. Bij mijn vader dachtrn ze ook dat hij miss. Kanker had maarrgelukkig niet. Een vriendin van mij heeft borstkanker want haar ouders hebben dat ook maar tot nu toe geen last. Ik hoop voorje dat alles goed komt. Heel veel sterkte. Als je wilt mijn pb staat open voor je


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Jezus, wat erg! Echt heel heel héel erg veel sterkte. <3


    Nouja, ik heb een oma die heeft kanker. Pas is bij een operatie die tumor weg gehaald (in haar wang ofzo zat ie) en het ging heel goed in eens, ze ging ook echt goed vooruit. Maar nu is ontdekt dat de tumor nog helemaal niet volledig weg is en moet ze elke dag worden bestraald, en nouja.. Ik moet er echt om huilen, maar ik vind het ook heel erg voor mijn mama, omdat zijn nou ook de hele tijd zo verdrietig is. En als ik wel ergens heel slecht tegen kan dan is het dat wel..


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    ik had in groep 4 een vriendin met kanker:(
    en mijn hond heeft nu ook kanker:(


    You can't not look cool with a crossbow.