• De stelling van deze week luidt:
    De schrijfstijl van iemand op Quizlet, geeft een beeld over hoe die persoon in real life is

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Quiescent schreef:
    Volgens mij halen mensen schrijfstijlen en verhaallijnen/gebeurtenissen met elkaar door de war(cat)

    Dit wat hierboven genoemd wordt daar sluit ik me volledig bij aan , even kort uitgelegd is een schrijfstijl de manier hoe mensen zich uitdrukken in woorden. Een verhaallijn is weer iets heel anders dat geeft de loop van je verhaal aan en om toch nog even op al die anderen te reageren ben ik het er niet helemaal mee eens dat een verhaallijn iets over jou als persoon vertelt. Mensen verwerken inderdaad soms dingen die ze zelf meegemaakt hebben in een verhaal, soms is die inspiratie heel ver gezocht. Stel dat ik een biografie ga schrijven over mijn leven dan zegt dat niets over hoe ik ben maar iets over wat ik heb meegemaakt pas op het moment dat ik ga vertellen hoe ben ik met die dingen omgegaan, wat voelde ik etc. kun je een beter beeld vormen. Dit gaat lang niet altijd op als ik een fictieverhaal schrijf gebruik ik vaak personages die een compleet ander karakter hebben dan ik. Ook dit verschilt per persoon. Wat betreft schrijfstijl denk ik dat je een beeld kunt vormen over iemand maar dan is het nog steeds de vraag of dat beeld wel juist is.


    You can turn off the sun, but I'm still gonna shine -The remedy-

    scribere schreef:
    (...)
    Dit wat hierboven genoemd wordt daar sluit ik me volledig bij aan , even kort uitgelegd is een schrijfstijl de manier hoe mensen zich uitdrukken in woorden. Een verhaallijn is weer iets heel anders dat geeft de loop van je verhaal aan en om toch nog even op al die anderen te reageren ben ik het er niet helemaal mee eens dat een verhaallijn iets over jou als persoon vertelt. Mensen verwerken inderdaad soms dingen die ze zelf meegemaakt hebben in een verhaal, soms is die inspiratie heel ver gezocht. Stel dat ik een biografie ga schrijven over mijn leven dan zegt dat niets over hoe ik ben maar iets over wat ik heb meegemaakt pas op het moment dat ik ga vertellen hoe ben ik met die dingen omgegaan, wat voelde ik etc. kun je een beter beeld vormen. Dit gaat lang niet altijd op als ik een fictieverhaal schrijf gebruik ik vaak personages die een compleet ander karakter hebben dan ik. Ook dit verschilt per persoon. Wat betreft schrijfstijl denk ik dat je een beeld kunt vormen over iemand maar dan is het nog steeds de vraag of dat beeld wel juist is.


    We don't share food.

    Soms, sommige mensen vertellen hun eigen ervaringen in een verhaal maar anderen doen dat weer helemaal niet.


    Every revolution begins with a spark.

    Ik ben het er niet helemaal mee eens. Natuurlijk neem je sommige dingen mee in verhalen, maar 16+ verhalen bijvoorbeeld, ik denk niet dat die meiden allemaal die dingen mee hebben gemaakt of zo. Dus, ik ben het er voor een deel mee eens. (=


    I close my eyes, I'll be allright.

    Spotgaai schreef:
    Het kan wel een beetje vertellen over iemand, maar niet alles =)

    voornamelijk uit spelling en interpunctie kun je een aanduiding krijgen van de netheid of de leeftijd.
    iemand met oog voor detail zal veel details gebruiken en iemand schrijft over onderwerpen die hem aanspreken. Maar aan de schrijftijl kun je niet zien of iemand aardig is of niet.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Spotgaai schreef:
    Het kan wel een beetje vertellen over iemand, maar niet alles =)


    Don't lose hope; hold on.

    Ik ben het daar mee eens, maar het geeft natuurlijk niet alles neer ;)


    -You don't know you're beautiful-

    Oneens omdat er ook veel s*ks verhalen zijn op quizlet en ik denk/hoop dat die niet waar zijn.

    Eens omdat ook veel mensen hun eigen leven in een verhaal zetten.

    Gr. zm1a


    ''You need to take his heart'' - anonymous

    Spotgaai schreef:
    Het kan wel een beetje vertellen over iemand, maar niet alles =)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Spotgaai schreef:
    Het kan wel een beetje vertellen over iemand, maar niet alles =)


    Directly, or indirectly, everything we write is for someone.

    De schrijfstijl zelf denk ik eigenlijk best wel wat, nog lang niet alles, maar wel veel denk ik.


    Just keep moving forward and don't give a shit what anybody thinks - Johnny Depp

    schrijfstijl wel qua interpunctie etc,
    personages beetje want daarmee kan je jezelf een beetje verwerken,
    verhaallijnen soms, ligt eraan wat voor soort verhaal. Een fanfic is zelden waargebeurd met die fanfic's hier op quizlet. :Y)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik denk het wel een beetje, maar je moet iemand niet oordelen over de manier waarop hij/zij schrijft.

    Je kan er naar gaan kijken. Misschien schrijft iemand over zijn/haar hobby en dan is het natuurlijk wel zo.


    "I think you draw to much attention, mr. Underhill."

    Het zou kunnen, ik heb geen idee... Alhoewel... Misschien is als iemand met hoofdletters en leestekens op de juiste plaats schrijft, "perfect" zoals hij is, ofzoo... Ik weet het niet...


    If it is meant to be, it will be !