• De stelling van deze week luidt:
    Je zou met meerdere mensen moeten mogen trouwen, mits alle betrokken toestemming geven.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Space schreef:
    (...)

    Klopt, het eigenlijk toch helemaal geen probleem als iedereen er toestemming voor geeft?
    Ik snap eigenlijk niet waarom het niet zou kunnen, als mensen daar gelukkig van worden. Why not?
    Jaloersheid speelt echt geen rol als iedereen in het groepje evenveel van elkaar houd.
    En trouwens, over dat: trouw dan niet en neem een open relatie,
    De meeste mensen vinden het fijn om getrouwd te zijn, een feest te geven, het op papier te hebben etc.
    Sommige mensen vinden dat onzin, maar als je van twee mensen houd en daar mee de rest van je leven mee wilt delen,
    Klinkt misschien gek, maar ik denk echt dat trouwen een soort van zeker gevoel geeft. Dat het sireus is, en niet voor even.
    Maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik blijf erbij dat iedereen met elkaar zou mogen trouwen. Of het nou twee homo's zijn, 3 lesbiennes of twee vrouwen en een man. Ik vind dat het helemaal niks uitmaakt.


    All the awards to this comment.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Tigger schreef:
    (...)

    OMG! Nog iemand die de stelling las! DANK U! :D


    Haha, geen dank!
    (:


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    nerveus schreef:
    Hahaha, oneens. Wat een onzin zeg. Mensen weten echt niet meer wat trouwen inhoud vandaag de dag. Trouwen doe je toch met iemand van wie je houdt en met wie je de rest van je leven wil delen. Owkee, trouwen is tegenwoordig niet meer zo speciaal, je doet het alleen voor de wet en voor een "boterbriefje". Maar toch vind ik niet dat je met meerdere mensen kan trouwen, ik vind dat hetzelfde als vreemdgaan. Dat wordt ook niet geaccepteerd in de maatschappij, dus waarom wel met meerdere mensen trouwen? Ik vind het een beetje een rare stelling xD En ik denk ook niet dat het ooit gaat gebeuren dat je met meerdere mensen zou mogen trouwen, dat zou wel erg ziek zijn.

    helemaal mee eens


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Dit hierboven klopt niet, je kan toch van meerdere mensen houden? Het kan best, vind ik.
    En nogmaals, vreemdgaan is iets heel anders!
    Als je tegen deze stelling bent, moet je betere argumenten verzinnen hoor.


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Space schreef:
    Dit hierboven klopt niet, je kan toch van meerdere mensen houden? Het kan best, vind ik.
    En nogmaals, vreemdgaan is iets heel anders!
    Als je tegen deze stelling bent, moet je betere argumenten verzinnen hoor.


    Mensen mogen hun eigen meningen hebben, maar eht is zó frustrerend als ze te koppig zijn om daarbij anderen in hun waarde te laten en zulke dingen meteen walgelijk gaan noemen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Iedereen mag idd zijn eigen mening hebben, en die respecteer ik altijd.
    Maar alleen als ze goede argumenten hebben, en dat zijn ze niet.
    Vind ik, mijn mening.
    & ik ben echt boos en gefrustreerd.
    Vandaag tijdens bio zei iemand dat hij vond dat als je van het zelfde geslacht houd, dat je dan een ziekte hebt. En hij noemde kanker als voorbeeld. Hij is moslim, en dat respecteer ik. Maar dit is gewoon te erg, mijn beste vriend - hij is homo & dat weet iedereen ( inclusief die jongen ) - zat erbij. Houd je mening dan alsjeblieft voor je :x


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Space schreef:
    Iedereen mag idd zijn eigen mening hebben, en die respecteer ik altijd.
    Maar alleen als ze goede argumenten hebben, en dat zijn ze niet.
    Vind ik, mijn mening.
    & ik ben echt boos en gefrustreerd.
    Vandaag tijdens bio zei iemand dat hij vond dat als je van het zelfde geslacht houd, dat je dan een ziekte hebt. En hij noemde kanker als voorbeeld. Hij is moslim, en dat respecteer ik. Maar dit is gewoon te erg, mijn beste vriend - hij is homo & dat weet iedereen ( inclusief die jongen ) - zat erbij. Houd je mening dan alsjeblieft voor je :x


    in het principe heeft hij de vrijheid om die mening uit te spreken halaas, maar dan vind ik toch dat eht netter en beter verwoord mag worden. Een beetje respect voor de mede-mens. :W


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    in het principe heeft hij de vrijheid om die mening uit te spreken halaas, maar dan vind ik toch dat eht netter en beter verwoord mag worden. Een beetje respect voor de mede-mens. :W


    Ja, ik weet het.
    Maar ik werd boos, en dan bedoel ik echt heel erg boos. Ik had ook rustig moeten blijven, gewoon denkend dat iedereen zijn geloof en mening heeft. Maar dit vond ik echt te ziek voor worden, zoiets vergelijken met kanker. En dan ook nog als je klasgenoot homo is.

    Nou, ik ga even mijn frustratie eruit eten. (:


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Ik vind van niet, in mijn ogen kan je maar van één iemand écht zielsveel houden. Maar één iemand waar je zo veel van houdt dat je je hele leven ermee wilt delen. Maar dat is just my oppinion.


    Ex astris, sciencia

    Escritura schreef:
    (...)

    in het principe heeft hij de vrijheid om die mening uit te spreken halaas, maar dan vind ik toch dat eht netter en beter verwoord mag worden. Een beetje respect voor de mede-mens. :W


    Bij sommigen moeten mede-mensen het veld ruimen voor de eigen mening D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Escritura schreef:
    Lol, en nu heb ik een Cellblock Tango moment...

    Maar, ik ga moeilijk doen: Ja.
    Ja, mits alle andere vrouwen/mannen het er ook mee eens zijn. En mits ze ook gewoon kunnen scheiden als ze dat willen.
    Mijn point of view is dat iedereen zou moeten/kunnen doen was hem/haar gelukkig maakt. Zelf zou ik het niet kunnen, maar anderen geloven er wel in, hebben zogezegd 'genoeg liefde voor meerdere personen in zich'.


    Ja, dat is waar. Want het gaat niet om wat jezelf vind. Nou eigenlijk wel, maar ik bedoel dat het niet gaat om wat je zelf zou willen. Als mensen daarin toestemmen, waarom dan verbieden? Zìj hebben er dan toch geen problemen mee?!


    --

    Nee. Trouwen is het ultieme bewijs van liefde tussen twee mensen. En ware liefde vind je maar in 1 persoon.

    IfOnly schreef:
    Nee. Trouwen is het ultieme bewijs van liefde tussen twee mensen. En ware liefde vind je maar in 1 persoon.


    Wat nou als die ene persoon plots overreden word? Blijf je dan altijd alleen? (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Wat nou als die ene persoon plots overreden word? Blijf je dan altijd alleen? (cat)


    Echt he? Leuk al dat ware-gedoe, maar het is niet alsof er alleen maar één ware is. In mijn mening, kies je de ware zelf in een persoon en dat kan altijd veranderen. En je trouwt niet altijd met de 'ware', zolang je niet verliefd genoeg bent op hem/haar. Je neemt er een persoon gewoon uit waarbij je het meeste voelt. En dat kan méérdere personen zijn.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    IfOnly schreef:
    Nee. Trouwen is het ultieme bewijs van liefde tussen twee mensen. En ware liefde vind je maar in 1 persoon.


    Oh jezus. Trouwen is VOOR JOU aleen mogelijk bij één persoon.
    Niet. Iedereen. Heeft. Dezelfde. Gevoelens. En. Meningen. Als. Jij.
    Dus sommige mensen zijn anders, sommige mensen hebben WEL genoeg liefde in zich voor meerdere eprsonen en hebben wij dan het recht om zulke mensen dat te verbieden?
    Maar wat, het is wel mogelijk om met je enef, je bloed eigen familie te trouwen?
    In mijn mening zou iedereen met wie dan ook mogen trouwen zolang ze beiden menselijk zijn en beiden toestemming geven,.

    Jij hebt het recht op je mening, maar denk eens goed na over de dingen die je zegt, ook uit het standpunt van andere mensen en wees niet zo narrowminded. dat geld voor zeer veel mensen hier.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.