• Ik gebruikte de zoekfunctie en kwam geen topic hierover tegen. Wel kwam ik een aanverwant topic tegen, nml 'Anorexia' dus ik neem aan dat het openen van dit topic toegestaan is. Zo niet, dan hoor ik het vanzelf van de Mods of een van jullie. Ik heb dit op een andere site gezien en las dat veel mensen hier baat bij hebben (gehad).
    De bedoeling: Het is de bedoeling dat jullie antwoord geven op de volgende vraag: Kennen jullie iemand die zichzelf in welke zin dan ook beschadigt en hoe gaan jullie hiermee om? Of heb je er zelf ervaring mee? Ook kun je reageren op andere users door ze tips te geven.
    Doel: Het doel van dit topic is dus om bij elkaar steun te vinden. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hiermee in aanraking zijn gekomen, in zowel directe als indirecte zin (via anderen). Als jullie behoefte hebben om in een meer gesloten sfeer te spreken, kunnen jullie ook terecht bij de users 'hulppersonen' hier op Quizlet.
    Het is niet de bedoeling om triggerende dingen hier neer te zetten. Dat is onnodig en ook niet toegestaan. [neem ik aan]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb er direct en indirect ervaring mee gehad. Hoe ik ermee omga. Weet niet. Voor mezelf is het naja een oplossing, van anderen wil ik het eigenlijk niet hebben. Dat zeg ik ze ook gewoon en ik zeg ze dat ze met me kunnen praten enzo en dat doen de meeste ook wel veel.


    Why don't you break my heart

    Ik ken iemand die zichzelf beschadigd : een van mijn beste vriendinnen.
    ik hou me groot voor haar maar ik ga van binnen kapot . ik wil haar niet kwijt en dat heb ik haar verteld en nu wil ze proberen te stoppen voor mij.. dus dat is wel fijn :)


    We can only learn to love by loving.

    Ik ken iemand die zichzelf beschadigd : een van mijn beste vriendinnen.
    ik hou me groot voor haar maar ik ga van binnen kapot . ik wil haar niet kwijt en dat heb ik haar verteld en nu wil ze proberen te stoppen voor mij.. dus dat is wel fijn :)

    Dat is super. maar ze moet wel in haar achterhoofd houden dat ze moet stoppen voor zichzelf.
    Ik had ongeveer hetzelfde; een vriendin beschadigde zichzelf ook maar via school kwam er toch steun voor haar. Het was heel maf, ik wist mezelf geen houding te geven.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hmm, echte automutilatie heb ik nooit contact mee gehad, wel een soort ervan, wel het zelf doen, bewust.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik heb het zelf gedaan, een poosje geleden. Maar ik ben gestopt, dankzij mijn beste vriendin. Ik ben haar eeuwig dankbaar, alleen zij is gestorven. :'[ Verder snijdt een andere vriendin van mijn nu, en zij heeft al een keer poging tot zelfmoord ondernomen. Helaas is dit mislukt, maar ze snijdt nog altijd, tot bloedens toe. Ik wil haar graag helpen, net zoals mijn beste vriendin mij geholpen heeft, maar ik weet niet hoe! ><


    Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...

    Een paar die ooit vriendinnen van mij waren, maar in mijn ogen was dat puur om de aandacht. En nu nog steeds mensen in mijn omgeving, maar die ken ik maar vaag.


    blame the bully.

    Ik heb het zelf gedaan, een poosje geleden. Maar ik ben gestopt, dankzij mijn beste vriendin. Ik ben haar eeuwig dankbaar, alleen zij is gestorven. :'[ Verder snijdt een andere vriendin van mijn nu, en zij heeft al een keer poging tot zelfmoord ondernomen. Helaas is dit mislukt, maar ze snijdt nog altijd, tot bloedens toe. Ik wil haar graag helpen, net zoals mijn beste vriendin mij geholpen heeft, maar ik weet niet hoe! ><

    je zou het kunnen doen zoals ik heb gedaan : gwoon rechstreeks seggen dat je niet wilt dat ze zichzelf snijd en dat je haar niet kwijt wilt. zo heb ik het ook gedaan


    We can only learn to love by loving.

    (...)
    je zou het kunnen doen zoals ik heb gedaan : gwoon rechstreeks seggen dat je niet wilt dat ze zichzelf snijd en dat je haar niet kwijt wilt. zo heb ik het ook gedaan


    Dat heb ik al vaker gedaan. Ze zegt iedere keer netjes ja, maar ze doet nee. Iedere keer zie ik wel weer een paar nieuwe sneetjes.


    Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...

    (...)
    je zou het kunnen doen zoals ik heb gedaan : gwoon rechstreeks seggen dat je niet wilt dat ze zichzelf snijd en dat je haar niet kwijt wilt. zo heb ik het ook gedaan

    Ik zou willen dat ik daar ooit het lef voor had maar destijds wist ik mezelf geen houding gegeven. Iemand uit m'n klas probeerde ook zelfmoord te plegen en dat zorgde voor een heleboel ophef in de klas. Iedereen schreeuwde door elkaar heen, een paar huilden en ik zat erbij alsof het me niks kon schelen. En dat was natuurlijk niet zo maar ik.. ik was zo vol met van alles dat ik niet wist wat te doen. Zo raar heb ik me nog nooit gevoeld.


    No growth of the heart is ever a waste

    (...)
    Ik zou willen dat ik daar ooit het lef voor had maar destijds wist ik mezelf geen houding gegeven. Iemand uit m'n klas probeerde ook zelfmoord te plegen en dat zorgde voor een heleboel ophef in de klas. Iedereen schreeuwde door elkaar heen, een paar huilden en ik zat erbij alsof het me niks kon schelen. En dat was natuurlijk niet zo maar ik.. ik was zo vol met van alles dat ik niet wist wat te doen. Zo raar heb ik me nog nooit gevoeld.

    Ja ik snap het, je wilt wel helpen, maar je bent bang dat ze je raar vinden. Ofzo. Dat had ik destijds ook, ik durfde tegen niemand te zeggen wat er gebeurde, ik schaamde me dood voor de krassen op mij armen. Tot die vriendin er achter kwam. Ze zei dat het niet verder kon zo, en samen hebben we het toen proberen te stoppen. En het is verdomme nog gelukt ook! :O


    Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...

    ik vertelde aan mijn hartsvriendin dat ik mezelf snij en zij dat ze het niet mogt vertellen en wat doet ze?GAAT ZE NAAR MN OUDERS:8ik heb het haar vergeven omdat ze alleen maar bezorgt was maar ik heb er wel ven geleert dat je zelfs je vriendinnen niet helemaal kunt vertrouwen en ik ga egt niet stoppen voor haar!ik ga zoiezo niet stoppen k heb het geprobeert het is niet gelukt!weetje het is gwoon een verslaving,geestelijk dan,maar mijn ouders denken steeds dat ik het niet meere doe als ik een tijdje niet gesneden heb maar bij het eerst het beste probleem begin ik weer opnieuw!


    take me away

    ik vertelde aan mijn hartsvriendin dat ik mezelf snij en zij dat ze het niet mogt vertellen en wat doet ze?GAAT ZE NAAR MN OUDERS:8ik heb het haar vergeven omdat ze alleen maar bezorgt was maar ik heb er wel ven geleert dat je zelfs je vriendinnen niet helemaal kunt vertrouwen en ik ga egt niet stoppen voor haar!ik ga zoiezo niet stoppen k heb het geprobeert het is niet gelukt!weetje het is gwoon een verslaving,geestelijk dan,maar mijn ouders denken steeds dat ik het niet meere doe als ik een tijdje niet gesneden heb maar bij het eerst het beste probleem begin ik weer opnieuw!

    Ik kan haar actie anders prima begrijpen.


    blame the bully.

    ik vertelde aan mijn hartsvriendin dat ik mezelf snij en zij dat ze het niet mogt vertellen en wat doet ze?GAAT ZE NAAR MN OUDERS:8ik heb het haar vergeven omdat ze alleen maar bezorgt was maar ik heb er wel ven geleert dat je zelfs je vriendinnen niet helemaal kunt vertrouwen en ik ga egt niet stoppen voor haar!ik ga zoiezo niet stoppen k heb het geprobeert het is niet gelukt!weetje het is gwoon een verslaving,geestelijk dan,maar mijn ouders denken steeds dat ik het niet meere doe als ik een tijdje niet gesneden heb maar bij het eerst het beste probleem begin ik weer opnieuw!


    Ik snap je punt, maar het kan waarschijnlijk niet zo doorgaan! Het is fijn ja, op het moment zelf. Maar achteraf ga je er zo een spijt van hebben! Ik zweer het je! Je moet proberen te stoppen, echt.


    Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...

    Een vriendin van mij doet( of deed) dat, maar haar leven is ook heel moeilijk (kan niet zeggen wrm).
    Het was al lang geleden dat ik haar zag, en toen vertelde ze mij dat. Ze heeft beloofd dat ze het niet meer gaat doen. Ik vertrouw het niet echt maarjah. Ik zal het wel controleren.
    Als ze dan al niet zelfmoord heeft gepleegd :( (jah, dat heeft ze ook al eens geprobeerd)


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Snijden is iets helemaal apart vind ik. Ik doe het soms, als ik alleen ben op mijn kamer, als ik zo opeens voor weet ik veel begin te wenen. Het is wel raar, moet ik zeggen. Daarna klinkt het dan zo raar, "ik heb mezelf gewoon gesneden!", maar, als je het dan weer opnieuw doet besef je dat gewoon niet. Of, gewoon eens iets rond mijn nek doen, klinkt gewoon belachelijk, maar 't is zoals ik al zei: Speciaal.

    Eten durf ik ook wel is een paar keer over te slagen. Naarmate de tijd word je zoiets wel gewoon. Het is volgens mij wel niet gezond, maar, na een tijd haal je dat zo weer in! En, 't is niet dat ik een wandelend skelet ben, integendeel! :)

    Als ik het zo bezie, ik heb een raar en afwisselend leven...


    007