• Ik gebruikte de zoekfunctie en kwam geen topic hierover tegen. Wel kwam ik een aanverwant topic tegen, nml 'Anorexia' dus ik neem aan dat het openen van dit topic toegestaan is. Zo niet, dan hoor ik het vanzelf van de Mods of een van jullie. Ik heb dit op een andere site gezien en las dat veel mensen hier baat bij hebben (gehad).
    De bedoeling: Het is de bedoeling dat jullie antwoord geven op de volgende vraag: Kennen jullie iemand die zichzelf in welke zin dan ook beschadigt en hoe gaan jullie hiermee om? Of heb je er zelf ervaring mee? Ook kun je reageren op andere users door ze tips te geven.
    Doel: Het doel van dit topic is dus om bij elkaar steun te vinden. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hiermee in aanraking zijn gekomen, in zowel directe als indirecte zin (via anderen). Als jullie behoefte hebben om in een meer gesloten sfeer te spreken, kunnen jullie ook terecht bij de users 'hulppersonen' hier op Quizlet.
    Het is niet de bedoeling om triggerende dingen hier neer te zetten. Dat is onnodig en ook niet toegestaan. [neem ik aan]


    No growth of the heart is ever a waste

    (...)
    Vreselijk gewoon. Neem dan een echte tattoo want er zijn mensen die echt met dit probleem worstelen en om er volgens zo mee te koop te lopen doet buitenstaanders al snel automatisch denken dat iemand die zichzelf beschadigt een emo is of zich aanstelt. En vooral dat laatste zorgt ervoor dat mensen nog banger worden en maar geen hulp zoeken.

    Nou, zij is echt het tegenovergestelde van emo. ik denk dat het een schreeuw om aandacht ofzo is.. Want als ze met al haar vriendinnen is doet ze heel stoer en alles, maar als ze alleen is doet ze opeens aardig enzo O.O'


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    (...)
    Whoot o.O
    Dat doe je toch niet?!
    Ik zei nog; Ik wil 1000× liever een tattoo voor je betalen dan dat je dit doet!

    (...)
    Nou, zij is echt het tegenovergestelde van emo. ik denk dat het een schreeuw om aandacht ofzo is.. Want als ze met al haar vriendinnen is doet ze heel stoer en alles, maar als ze alleen is doet ze opeens aardig enzo O.O'

    *knikt* Deze persoon is echt diep onzeker als ik dit zo lees.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik beschadig mezelf. Niet op de manier van snijden, maar wel iets met bloed. Ik heb namelijk van kleins af aan van mezelf zegmaar aangeleerd om te krabbelen aan wondjes. Bij mij is dat erger geworden, en nu heb ik dus allemaal littekens op mijn benen. Ik durf nu niet meer in het zwembad te zwemmen of om een korte broek aan te trekken. Maar op de basisschool gingen ze er goed mee om en ze pestten me niet. Gelukkig. Maar ik ga nu naar het GGZ en daar word ik dan zegmaar onderzocht ofzo en dan gaan we een manier vinden om te stoppen
    vervelend voor je :(
    Ik ken dat, ik hbe ook zoiets :S
    Ik pulk aan mijn nagels, dat heeft ongeveer hetzelfde effect als nagelbijten... :( het is een soort zenuwtrakje van me :S:S :(:(
    en het lastige is dat ik er amper iets aan kan doen :(
    behalve handschoenen dragen, want van die vies-smakende nagellak helpt niet :(

    Arme Mandy..

    ^^ ik bijt nagels,trek aan velletjes bij mijn nagels EN krab wondjes los.. x3 dus ik heb lelijke korte afgebeten nagels,veel litteken en kapotte vingers ;l


    We can only learn to love by loving.

    Ik hbe nu van die repair&grow nagellak van de hema ^^ dat trekt in je nagels en daar gaan ze mooi van glimme+ze groeien veel sneller :D
    Bovendien probeer ik te stoppen met pulken ^^

    Ik hbe nu van die repair&grow nagellak van de hema ^^ daar gaan je nagels mooi van glimme+ze groeien veel sneller :D
    Bovendien probeer ik te stoppen met pulken ^^


    ik probeer te stoppen met nagelbijten en al die shit mr ik doe dat al sinds ik klein ben n_n mr het is wel minder geworden door mijn nagellak obsessie x3


    We can only learn to love by loving.

    (...)
    *knikt* Deze persoon is echt diep onzeker als ik dit zo lees.

    Jhup, dat dacht ik ook. Maar wie ben ik om er wat over te zeggen..?
    Ze heeft alleen al een grote bek als ik mijn geo-driehoek terug wil, die ze stiekem had gepakt, van mij..
    En ik wil zo hard geen problemen en alles veroorzaken.. Ze is echt zo'n typ van :'Als je wat tegen mij zegt, sla ik je keihard op je bek'
    En ja, daar wil ik geen ruzie mee..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Nagelbijten heb ik nooit als gewoonte gehad. Best vreemd, want ik barst van de vervelende gewoontes :']


    No growth of the heart is ever a waste

    (...)

    ik probeer te stoppen met nagelbijten en al die shit mr ik doe dat al sinds ik klein ben n_n mr het is wel minder geworden door mijn nagellak obsessie x3
    hmhm, ik doe het ook al sinds mijn 4e ofzo...

    Arme Mandy..

    ^^ ik bijt nagels,trek aan velletjes bij mijn nagels EN krab wondjes los.. x3 dus ik heb lelijke korte afgebeten nagels,veel litteken en kapotte vingers ;l

    Meeh, die velletjes op je vingers zijn irri. Maar ik kan niet eens nagels bijten, vind het te vies x33


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    En nee, snijden is er gelukkig niet een van...


    No growth of the heart is ever a waste

    Nagelbijten heb ik nooit als gewoonte gehad. Best vreemd, want ik barst van de vervelende gewoontes :']


    ik lijk op jou O_o ik heb ook veelsteveel rare en vervelende gewoontes x3


    We can only learn to love by loving.

    (...)
    Jhup, dat dacht ik ook. Maar wie ben ik om er wat over te zeggen..?
    Ze heeft alleen al een grote bek als ik mijn geo-driehoek terug wil, die ze stiekem had gepakt, van mij..
    En ik wil zo hard geen problemen en alles veroorzaken.. Ze is echt zo'n typ van :'Als je wat tegen mij zegt, sla ik je keihard op je bek'
    En ja, daar wil ik geen ruzie mee..

    Das lastig. Heel lastig. Ze gebruikt provocerend gedrag om haar eigen onzekerheid te onderdrukken, zoals veel mensen doen. Hopelijk vindt ze ooit de moed/motivatie om hulp te zoeken.


    No growth of the heart is ever a waste

    (...)

    ik lijk op jou O_o ik heb ook veelsteveel rare en vervelende gewoontes x3

    Ik moet mijn pluk haar eens loslaten. Ik pluk er al de halve dag aan. Best vervelend. :']


    No growth of the heart is ever a waste