• Ik gebruikte de zoekfunctie en kwam geen topic hierover tegen. Wel kwam ik een aanverwant topic tegen, nml 'Anorexia' dus ik neem aan dat het openen van dit topic toegestaan is. Zo niet, dan hoor ik het vanzelf van de Mods of een van jullie. Ik heb dit op een andere site gezien en las dat veel mensen hier baat bij hebben (gehad).
    De bedoeling: Het is de bedoeling dat jullie antwoord geven op de volgende vraag: Kennen jullie iemand die zichzelf in welke zin dan ook beschadigt en hoe gaan jullie hiermee om? Of heb je er zelf ervaring mee? Ook kun je reageren op andere users door ze tips te geven.
    Doel: Het doel van dit topic is dus om bij elkaar steun te vinden. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hiermee in aanraking zijn gekomen, in zowel directe als indirecte zin (via anderen). Als jullie behoefte hebben om in een meer gesloten sfeer te spreken, kunnen jullie ook terecht bij de users 'hulppersonen' hier op Quizlet.
    Het is niet de bedoeling om triggerende dingen hier neer te zetten. Dat is onnodig en ook niet toegestaan. [neem ik aan]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ja. Dat heb ik gedaan. Stom. Niet zo heel vaak, maar toch stom. Ik raad het iedereen af. Krijg je naderhand spijt van. Leek toen een oplossing, is het niet. Sinds ik het niet meer doe ben ik veel gelukkiger!


    Mew <3

    ik ga zoiezo niet stoppen k heb het geprobeert het is niet gelukt!weetje het is gwoon een verslaving,geestelijk dan,maar mijn ouders denken steeds dat ik het niet meere doe als ik een tijdje niet gesneden heb maar bij het eerst het beste probleem begin ik weer opnieuw!

    Dit zal je misschien al tig keer verteld zijn maar voor elk probleem is er een oplossing, mits je er zelf voor open staat. Je kan overal mee stoppen, zelfs met snijden als je het ook echt wil en er toe aan bent. Niemand kan jou dwingen om te stoppen maar jij zelf kan wel de motivatie en de wilskracht voor op brengen. Een goed begin is het halve werk...


    No growth of the heart is ever a waste

    (...)

    Ik snap je punt, maar het kan waarschijnlijk niet zo doorgaan! Het is fijn ja, op het moment zelf. Maar achteraf ga je er zo een spijt van hebben! Ik zweer het je! Je moet proberen te stoppen, echt.

    neej tis heel vaag maar van datsoort dingen heb ik egt nooit spijt!ook niet van dat ik gerookt heb maar das nu afgesloten dat was gwoon proberen
    bovendien...wat maakt het mij nou uit mijn lichaam is ook al lelijk zonder littekens en nou en dat ik die dan heb ff leuk armbandje erom en weg scars!
    en als ik mensen er mee verdrietig maak nou en dikke kans dat ze er niet agter komen als ik un iets om mn armen heen heb ik vin dhet erger om met een slecht cijver thuis te moeten komen....


    take me away

    (...)
    neej tis heel vaag maar van datsoort dingen heb ik egt nooit spijt!ook niet van dat ik gerookt heb maar das nu afgesloten dat was gwoon proberen
    bovendien...wat maakt het mij nou uit mijn lichaam is ook al lelijk zonder littekens en nou en dat ik die dan heb ff leuk armbandje erom en weg scars!
    en als ik mensen er mee verdrietig maak nou en dikke kans dat ze er niet agter komen als ik un iets om mn armen heen heb ik vin dhet erger om met een slecht cijver thuis te moeten komen....


    Als jij niet wilt stoppen, kan niemand je helpen om te stoppen. Het is jou keuze, jou wil.
    Alleen raad ik het je af!
    Het is vreselijk.
    Mijn littekens staan er nog altijd,
    Terwijl dat hoofdstuk van mijn leven allang is afgesloten. Maar ik kan je niet helpen om te stoppen, dat kan je alleen zelf.


    Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...

    (...)

    Als jij niet wilt stoppen, kan niemand je helpen om te stoppen. Het is jou keuze, jou wil.
    Alleen raad ik het je af!
    Het is vreselijk.
    Mijn littekens staan er nog altijd,
    Terwijl dat hoofdstuk van mijn leven allang is afgesloten. Maar ik kan je niet helpen om te stoppen, dat kan je alleen zelf.

    Je hebt gelijk. Die stomme littekens doen van binnen meer zeer dan het maken ervan deed. =l


    Mew <3

    (...)
    Ja ik snap het, je wilt wel helpen, maar je bent bang dat ze je raar vinden. Ofzo. Dat had ik destijds ook, ik durfde tegen niemand te zeggen wat er gebeurde, ik schaamde me dood voor de krassen op mij armen. Tot die vriendin er achter kwam. Ze zei dat het niet verder kon zo, en samen hebben we het toen proberen te stoppen. En het is verdomme nog gelukt ook! :O

    Geweldig! Ik ben blij dat dit hoofdstuk van je leven afgesloten is.
    Ikzelf heb er nooit mee te maken gehad in directe zin. Ik had wel wat opstapelende problemen gehad maar mezelf gedwongen andere dingen te doen. En op zich kan ik niet klagen over mijn leven; er zijn altijd andere mensen die het veel slechter hebben.


    No growth of the heart is ever a waste

    Vandaag, zat ik op school, en zo'n meisje, Alice, is echt zo'n kind met een té grote mond en alles. Ik zat dus achter haar. Draaid zij zich om, en doet haar mouw naar boven. Zo'n 5 cm in de lengte helemaal rood van de krassen met een passer. Ik schrok mee dood Ö


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Vandaag, zat ik op school, en zo'n meisje, Alice, is echt zo'n kind met een té grote mond en alles. Ik zat dus achter haar. Draaid zij zich om, en doet haar mouw naar boven. Zo'n 5 cm in de lengte helemaal rood van de krassen met een passer. Ik schrok mee dood Ö


    O_o


    We can only learn to love by loving.

    (...)

    O_o

    tsjaah, I Know...
    Maar ze had eerder ook al iets in haar pols gezet O.O


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    (...)
    tsjaah, I Know...
    Maar ze had eerder ook al iets in haar pols gezet O.O

    dan is se NOG erger dan ik vroeger.. n_n


    We can only learn to love by loving.

    (...)
    dan is se NOG erger dan ik vroeger.. n_n

    Jupz. en ze had een Lippiercing laten zetten. Was die kwijt geraakt en mocht ze geen nieuwe, heeft ze die een paar dagen geleden doorgeprikt. ZELF.
    En ze had ook een paar sneeen in haar, dat zag ik bij gym..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    (...)
    Jupz. en ze had een Lippiercing laten zetten. Was die kwijt geraakt en mocht ze geen nieuwe, heeft ze die een paar dagen geleden doorgeprikt. ZELF.
    En ze had ook een paar sneeen in haar, dat zag ik bij gym..


    O_o.. gestoord kind ;l
    iedereen beschuldigde mij datk me sneed toenk krassen in mijn arm had door mijn konijnen,, ;l ik toen heel dramatisch gedaan van ''JAA ! IK DOE DAT! IK BEN TOG SOO HET LEVEN SAT! nou goed ?'' x3 en toen hielden se op


    We can only learn to love by loving.

    (...)

    O_o.. gestoord kind ;l
    iedereen beschuldigde mij datk me sneed toenk krassen in mijn arm had door mijn konijnen,, ;l ik toen heel dramatisch gedaan van ''JAA ! IK DOE DAT! IK BEN TOG SOO HET LEVEN SAT! nou goed ?'' x3 en toen hielden se op

    Zij is een beetje gestoord, ik weet het..
    en ze zat naast iemand anders, iemand die zegmaar 'gewoon' is. en toen was Alice dus bezig met die passer, ging Britt [/dat meisje] ook opeens een beetje snijden in haar hand o.O


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    (...)
    Zij is een beetje gestoord, ik weet het..
    en ze zat naast iemand anders, iemand die zegmaar 'gewoon' is. en toen was Alice dus bezig met die passer, ging Britt [/dat meisje] ook opeens een beetje snijden in haar hand o.O


    Omfg.. dan is die britt evengoed gestoord.. ;l
    bij mij sitten alleen mr lieve huppelkiddo's die mij beschermen tegen snijden wnt se willen mij nei kwijt [na 6 weken al mensen das een nieuw record n_N]


    We can only learn to love by loving.

    (...)

    Omfg.. dan is die britt evengoed gestoord.. ;l
    bij mij sitten alleen mr lieve huppelkiddo's die mij beschermen tegen snijden wnt se willen mij nei kwijt [na 6 weken al mensen das een nieuw record n_N]

    volgens mij is mijn klas besmet met snijdende kiddo's omdat iemand anders het dacht ik ook doet n_n


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42