• De stelling van deze week luidt:
    Het behouden van een kind terwijl je er niet voor kunt zorgen is beter dan abortus.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ananananas schreef:
    Niet mee eens.
    Als je er niet voor kunt zorgen, leeft het kind ook niet echt goed op. En dat is juist wat een kind nodig heeft. Het kind heeft dan ook veel kans om gepest te worden, omdat hij/zij versleten kleren draagt, door het weinige geld van de moeder of om andere redenen. GEwoon omdat de moeder niet voor haar kind kan zorgen. De moeder mag het dan wel leuk vinden, een kind. Maar dat hoeft niet te gelden voor het kind zelf.


    En ook van zulke kinderen komen soms de grootste sterren, wetenschappers of anderzijds belangrijke mensen in de wereld op latere leeftijd. Alleen daarom een kind geen kans geven is dus ook oneerlijk.



    Verder vind ik het geheel aan de situatie en de keuze van vooral de moeder liggen, al hoop ik wel dat ze i.i.g voorzorgsmaatregelen neemt in zulke situaties om zwangerschap te voorkomen als ze geen kind wilt. Dit is niet overal ter wereld 'mogelijk', maar vaak toch erg makkelijk te verkrijgen op geen of erg goedkope kosten. Als je geen kinderen wilt, hoeft dat in principe ook niet (in de Westerse wereld i.i.g zeker niet).


    Til hug og blod.

    Oneens, bij abortus is een kind nog geen volledig mens, maar nog in ontwikkeling, en het moet binnen 3 maanden gebeuren. Als je weet dat je er niet voor kunt zorgen, is een abortus wel een betere optie vind ik. Anders krijg je een ongelukkig kind. Dan kan je het beter weg laten halen dan dat je zo'n kindje geen geluk en goede basis voor een leven kunt gunnen.
    Maar dat is mijn mening hierover ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Deels. Je kan ook het kind houden tot het is geboren. En als je egt niet kan zorgen voor het kind kan je het ook aan andere mensen geven die het wel kunnen. Maar abortus? NEE


    FBI U.S.A. story

    DarkSavior schreef:
    Oneens. Een kind moet een goed leven kunnen leiden en alles kunnen krijgen wat het nodig heeft voor zijn of haar opvoeding. Als je dan echt geen abortus wilt doen geef het dan weg, maar houden moet je het zeer zeker niet.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    ik ben er wel mee eens dat je het kind beter kan houden.
    maar het kind een heel naar leven tegeven is ook niet leuk het is wel moeilijk


    draken zijn mooi

    Elly4ever schreef:
    Eens want als je er niet voor kan zorgen kan het nog naar pleegouders die wel de goede jeugd kunnen bieden, de overheid ksn ook steun geven en je familie kan ook helpe


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Dit is een moeilijke. Ik denk dat je het dan beter kan laten adopteren. Abortus zie ik als moord, dus het blijft wel erg. Maar het houden als je er niet voor kan zorgen is ook erg. Adoptie is dan het beste volgens mij.


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    Cybele schreef:
    Ik ben zwaar tegen abortus, dus puur en alleen daarom al eens met de stelling. Daarbij valt overal wel een mouw aan te passen, en als je echt niet voor het kindje kunt zorgen is er ook nog zoiets als adoptie.


    (Be)lieve in (you)rself

    ik ben tegen abortus het is gewoon moord je kunt het ook altijd laten adopteren of er toch alles aan doen en proberen om er toch voor te zorgen

    Uneventful schreef:
    Gewoon helemaal niet aan kinderen beginnen. Heb je gelijk dit gezeik ook niet.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    het ligt aan de omstandigheden, als die zo slecht zijn dat je zelf er amper van kunt leven en je ook niet nog een kind er bij kunt hebben, dan kun je beter abortus plaatsen.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Oneens. Dan wordt het kind verwaarloosd. Een kind krijgen als je er echt klaar voor bent lijkt me de beste optie.


    Life is all about having a good time.

    Uneventful schreef:
    Gewoon helemaal niet aan kinderen beginnen. Heb je gelijk dit gezeik ook niet.


    enwat als je verkracht word?


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    mwa....

    je kan ook geen abortus plegen, en je kind laten adopteren.
    dan vermoord je niet, en laat je je kind een beter leven leiden.
    maar ik vind dan wel dat je contact moet houden met je kind.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik denk dat het vooral ligt aan het liefde wat het kind krijgt, geld maakt niet heel erg veel uit, geloof ik..
    Maar als er echt armoedig is, dat de moeder/vader/ouders het moeilijk krijgen om hun kind te kunnen onderhouden en zichzelf, zou ik zeggen: misschien is een abortus een betere keus en wacht een paar jaar totdat je voor een kind kan zorgen. ;)
    Wat ben ik toch wijs ineens! komt denk ik door de hoeveelheid cassis!


    Am i an bad person if i wanna be a vampire? :)