• De stelling van deze week luidt:
    Het behouden van een kind terwijl je er niet voor kunt zorgen is beter dan abortus.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    ik weet niet.. het is ook zielig als je het kind geen eens een bed kan geven, en kleren, luiers, speelgoed, etc. dus of dat je dat wel allemaal geeft en zelf niks meer hebt? en het verschilt ook per leeftijd, ben je 14 ofzo, ja dan zou ik toch eerder aan abortus denken, dan dat als je 20 bent ofzo.

    Opzich vind ik abortus beter. Ik ben sowieso niet echt tegen abortus (tenzij het is omdat het geslacht van een kind je niet aanstaat), omdat het meestal om een logische reden gebeurt. Een kind dat opgroeit in een slechte situatie zal daar altijd last van blijven hebben, dus het verwaarlozen van een kind kan beter niet gebeuren. Het kind zal het zich altijd herinneren, maar het kind merkt er niks van als je het laat weghalen. (dat denk ik tenminste) Dus abortus is beter.(:


    Be Your Own Anchor

    Ananananas schreef:
    Niet mee eens.
    Als je er niet voor kunt zorgen, leeft het kind ook niet echt goed op. En dat is juist wat een kind nodig heeft. Het kind heeft dan ook veel kans om gepest te worden, omdat hij/zij versleten kleren draagt, door het weinige geld van de moeder of om andere redenen. GEwoon omdat de moeder niet voor haar kind kan zorgen. De moeder mag het dan wel leuk vinden, een kind. Maar dat hoeft niet te gelden voor het kind zelf.


    Life is full of fake people

    Ik denk dat een abortus beter is.. Wat heb je liever een kind die ongelukkig is, maybe zijn echte ouders wilt zien terwijl hij weet dat ze hem niet willen. Een kind dat zich maybe niet thuis voelt in zijn nieuwe pleeg gezin en dus niet lekker in zijn vel zit ?
    Dan heb ik liever een abortus ( ben een man, dus verplaats me ff in een vrouw).
    Maarja, je kan nooit weten wat er met dat kind gebeurt... Misschien wordt het wel gelukkig ?

    Ik zeg abortus voor de gevoelens van het kind... tot dat we in de toekomst kunnen kijken en kunnen zien wat er met de baby gaat gebeuren.

    Oneens, niks is zo slecht voor iemand als een slechte jeugd. Dat verpest je hele leven en daar krijg je later veel last mee,denk maar aan verslaving, criminaliteit, depressie en andere geestelijke ziektes. Die dingen komen vaak door een slechte jeugd. Dan nog liever geen jeugd.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Page394 schreef:
    Ik denk dat abortus beter is want een kind die niet goed wordt verzorgd, herinnert zich dat later nog en abortus weet het kind niet, hoewel het natuurlijk wel moord is.


    None but ourselves can free our minds.

    oneens ik vind dat er niks mis is met abortus iedereen kiest er zelf voor om het te houden of weg te laten halen ook vind ik als je het kind niet goed kan opvoeden door invulbaren redenen en je weet dat van te voren vind ik dat onverantwoordelijk maar aan de enen kant als je het echt graag wil is er altijd wel een oplossing


    karma is only a bitch if you are i'll always shine

    Nefie schreef:
    Je kan het altijd bij de geboorte afstaan voor adoptie. In dat geval: eens.

    Als ze het kind zelf wilt houden, ookal kan ze er niet voor zorgen: oneens.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Ik wil even tegen alle mensen zeggen die vinden dat abortus moord is, dat is het NIET! op het moment dat abortus wordt gepleegd is er nog geen 'echt' kind opdat moment zijn het alleen maar een paar cellen die bij elkaar zitten en is er nog geen sprake van een echt mensen leven


    Vas Happenin?

    Obscurus schreef:
    Ik wil even tegen alle mensen zeggen die vinden dat abortus moord is, dat is het NIET! op het moment dat abortus wordt gepleegd is er nog geen 'echt' kind opdat moment zijn het alleen maar een paar cellen die bij elkaar zitten en is er nog geen sprake van een echt mensen leven

    Dat is een mening, geen feit, hoewel ik het zelf met je eens ben.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Zamaskowane schreef:
    (...)
    Dat is een mening, geen feit, hoewel ik het zelf met je eens ben.


    moord
    Opzettelijk en met voorbedachten rade iemand van het leven beroven.



    En aangezien een foetus nog geen leven heeft, is het een feit en dus geen mening.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Abortus, sowieso.


    Pretty is just a pretty word.

    Obscurus schreef:
    Ik wil even tegen alle mensen zeggen die vinden dat abortus moord is, dat is het NIET! op het moment dat abortus wordt gepleegd is er nog geen 'echt' kind opdat moment zijn het alleen maar een paar cellen die bij elkaar zitten en is er nog geen sprake van een echt mensen leven

    Zamaskowane schreef:
    (...)
    Dat is een mening, geen feit, hoewel ik het zelf met je eens ben.

    Jullie hebben beide gelijk in mijn ogen. Een hoop cellen is alsnog een levend iets, maar ik vind dat, heel eerlijk gezegd, geen reden om geen abortus te plegen.
    Een baby is een baby zodra het voldoende gegroeid is om te reageren op de omgeving en zelf reageert op zijn omgeving. Dan pas zie ik het als echte moord. Daarvoor merkt en registreert het niks. Verder vind ik abortus kunnen als de levensomstandigheden waarin hij of zij terechtkomt niet goed zijn om een kind in op te voeden en de ouders het kind niet willen weg geven.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    moord
    Opzettelijk en met voorbedachten rade iemand van het leven beroven.



    En aangezien een foetus nog geen leven heeft, is het een feit en dus geen mening.

    Niet iedereen is het erover eens dat een foetus geen leven heeft (: Veel mensen zien het toch al als een levend iets. Nogmaals, zelf vind ik het ook geen moord.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Obscurus schreef:
    Ik wil even tegen alle mensen zeggen die vinden dat abortus moord is, dat is het NIET! op het moment dat abortus wordt gepleegd is er nog geen 'echt' kind opdat moment zijn het alleen maar een paar cellen die bij elkaar zitten en is er nog geen sprake van een echt mensen leven


    Het mag dan nog wel geen vorm van een echte baby hebben, het hartje klopt dus het leeft.. In mijn ogen neem je dus een leven weg op het moment dat je er voor kiest om het weg te laten halen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'