• De stelling van deze week luidt:
    Het behouden van een kind terwijl je er niet voor kunt zorgen is beter dan abortus.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ten eerste zou mijn moeder helemaal boos en gek worden als ik bijvoorbeeld nu al zwanger ben U_U . maar ik denk dat ik het kind dat toch zou houden, want achter af gaat mijn moeder me dan toch helpen :)


    Spijt Is Verstand Dat Te Laat Gekomen Is.

    Adores schreef:
    Niet mee eens.
    Onder welke omstandigheden dan ook. Als jij denkt niet goed voor je eigen kind te kunnen zorgen vind ik abortus de beste optie. Het gaat er hier niet om of abortus nou moord is of niet. Als jij je kind niet alle benodigdheden voor een goede jeugd kan geven kun je het net zo goed helemaal niet krijgen.

    Adores schreef:
    Niet mee eens.
    Onder welke omstandigheden dan ook. Als jij denkt niet goed voor je eigen kind te kunnen zorgen vind ik abortus de beste optie. Het gaat er hier niet om of abortus nou moord is of niet. Als jij je kind niet alle benodigdheden voor een goede jeugd kan geven kun je het net zo goed helemaal niet krijgen.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Adores schreef:
    Niet mee eens.
    Onder welke omstandigheden dan ook. Als jij denkt niet goed voor je eigen kind te kunnen zorgen vind ik abortus de beste optie. Het gaat er hier niet om of abortus nou moord is of niet. Als jij je kind niet alle benodigdheden voor een goede jeugd kan geven kun je het net zo goed helemaal niet krijgen.


    “Things never happen the same way twice.”

    Hmm abortus vind ik maar niets, maar als je er niet voor kunt zorgen wegens omstandigheden, zou ik toch abortus plegen denk ik... Dus oneens. x


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Als je verkracht zou worden, zou je het dan nog houden? Ik denk dat dan de meeste mensen er anders over zullen denken. Je wilt geen kind van een verkrachter, en zo heeft het kind ook geen echte vader die voor haar kan zorgen. Maar als je beslissing is om het kind te houden, is dat helemaal je eigen keuze. Je kan altijd nog kiezen voor adoptie, maar dan wordt het wel een zware periode voor diegene.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Hmm, abortus is in mijn ogen een moord.
    Maar je kind ongelukkig maken omdat je in een bepaalde situatie zit is ook niet goed (N)

    Moest ik zwanger zijn en ik heb geen huis, of wel een huis maar een verlaten pand. Geen familie aan mijn zijde hebben. Een alleenstaande moeder zijn. Geen geld hebben voor eten want ik eet uit een vuilbak. En ik ben een 15-jarig meisje die verslaafd is aan heroïne.
    Ja dan zou ik abortus doen omdat ik niet zou willen dat mijn kind een slecht leven zou lijden als mij want ik ben een persoon die daar mee moet aan helpen, maar het niet zal kunnen. Een slecht voorbeeld ben ik dan.

    Adoptie? Wie wilt een kind van een junk. Ja ik, maar er zijn mensen die daar moeilijk over doen. Ik zou ik die omstandigheden dan pas een abortus doen. Anders niet.


    Live your life now!

    Mee eens, ik vind dat je een kind een goed tehuis moet bezorgen, en als je er niet voor kan zorgen, kan je het kind laten adopteren maar om dan abortus te nemen, dan zou ik het kind eerder laten adopteren zodat het nog een goed tehuis heeft.

    ik ben pro abortus, dus... zuig die foetussen er maar uit!


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    eens
    Als een meisje er alleen voor staat en niet goed voor een kind zal kunnen zorgen, maar ze wil het wel, heeft ze het recht om haar kind te houden, er is altijd wel IEMAND die je wil helpen.
    ik ben zowieso tegen een abortus.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Moeilijk...
    Maar je kunt een kind altijd nog laten adopteren.
    Ik ben dus voor.

    oneens


    You can't not look cool with a crossbow.

    Bayle schreef:
    Ik ben zwaar tegen abortus, dus puur en alleen daarom al eens met de stelling. Daarbij valt overal wel een mouw aan te passen, en als je echt niet voor het kindje kunt zorgen is er ook nog zoiets als adoptie.


    Ivar Oosterloo.