• De stelling van deze week luidt:
    Het behouden van een kind terwijl je er niet voor kunt zorgen is beter dan abortus.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Neh ik heb een dubbel gevoel daarbij. Ik wil heel graag kinderen, maar nu nog niet en moest ik nu plots zwanger zijn, is het mijn eigen schuld en zou abortus niet gepast zijn. Ik zou er voor kunnen zorgen en ik geef toe dat ik het verdomd lastig zou hebben en dat ik waarschijnlijk mijn studies er voor zou moeten opgeven.
    Ik heb niks tegen abortus indien je weet dat je kindje niet lang zal leven en zal lijden alle dagen dat het leeft of het syndroom van down zou hebben. Ik zou dat als ouder zelf niet aankunnen en dan zou ik overwegen om abortus te plegen, maar omdat je een kind krijgt door je eigen stommiteiten is abortus een zwak excuus. (verkrachting is een ander verhaal). Steek je kind dan desnoods in een pleeggezin of je gaat voor adoptie.

    Dus nee abortus is zeker niet beter in zo'n gevallen. Als je oud genoeg bent om te poepen, moet je de consequenties er bij nemen.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 0:44 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wow, zoveel mensen dat voor abortus hier zijn, had ik niet verwacht sinds in de meeste topic over dit onderwerp iedereen altijd "heel gelovig" is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Er bestaat zo iets als adoptie? Ik ben het dus met de stelling eens. Had de moeder maar moeten nadenken voordat ze zwanger werd. Hard, maar wel de waarheid.


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    Errin schreef:
    Ik heb niks tegen abortus indien je weet dat je kindje niet lang zal leven en zal lijden alle dagen dat het leeft of het syndroom van down zou hebben. Ik zou dat als ouder zelf niet aankunnen en dan zou ik overwegen om abortus te plegen, maar omdat je een kind krijgt door je eigen stommiteiten is abortus een zwak excuus. (verkrachting is een ander verhaal). Steek je kind dan desnoods in een pleeggezin of je gaat voor adoptie. .


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    Haha, oneens dus. Waarom is iedereen tegen abortus? Abortus is een goede 'uitvinding' hoor. Ik zie er echt geen nadelen aan.


    If we had not a soul, music would have created it.

    MoonAngel schreef:
    (...)

    enwat als je verkracht word?


    It's called reading comments, you should try it out.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Óf je bezorgd het kind een rotleven, om het zo maar even te zeggen.
    Óf je zorgt ervoor dat het kind hier helemaal geen weet over krijgt.

    Abortus lijkt mij dan een goeie optie, want zeg nou zelf, heeft dit kind het door dat hij weggehaald wordt? Nee. Je hebt geen geheugen als je zo miniscuul klein bent. Ik vind abortus sowieso geen moord. Iedereen zegt van wel, en dat kan het misschien ook zijn, maar ik denk daar zo niet over. Je haalt tenslotte een klein ding weg. Het 'ding' heeft nog geen échte menselijke vormen, nog geen naam, kan nog niet op zichzelf leven. Nee, abortus is voor mij geen moord, maar een goeie oplossing.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Farore schreef:
    Óf je bezorgd het kind een rotleven, om het zo maar even te zeggen.
    Óf je zorgt ervoor dat het kind hier helemaal geen weet over krijgt.

    Abortus lijkt mij dan een goeie optie, want zeg nou zelf, heeft dit kind het door dat hij weggehaald wordt? Nee. Je hebt geen geheugen als je zo miniscuul klein bent. Ik vind abortus sowieso geen moord. Iedereen zegt van wel, en dat kan het misschien ook zijn, maar ik denk daar zo niet over. Je haalt tenslotte een klein ding weg. Het 'ding' heeft nog geen échte menselijke vormen, nog geen naam, kan nog niet op zichzelf leven. Nee, abortus is voor mij geen moord, maar een goeie oplossing.


    Eindelijk iemand met een realistische kijk op abortus. Ik sluit me helemaal aan bij jouw mening. Abortus is geen moord en vaak zelfs een goede oplossing.


    If we had not a soul, music would have created it.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    Eindelijk iemand met een realistische kijk op abortus. Ik sluit me helemaal aan bij jouw mening. Abortus is geen moord en vaak zelfs een goede oplossing.
    Maar geef nu eerlijk toe, als je de rond bent om seks te hebben zonder voorbehoedsmiddelen en je wordt zwanger is abortus toch wel een gemakkelijke uitweg. Daar ben ik het dus niet mee eens. Abortus is voor mij een oplossing voor verkrachting en ziektes, niet voor dommigheden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Maar geef nu eerlijk toe, als je de rond bent om seks te hebben zonder voorbehoedsmiddelen en je wordt zwanger is abortus toch wel een gemakkelijke uitweg. Daar ben ik het dus niet mee eens. Abortus is voor mij een oplossing voor verkrachting en ziektes, niet voor dommigheden.


    Maar het lijkt me nog steeds beter om het kind weg te halen, dan het kind te laten grootbrengen door twee duidelijk onverantwoordelijke mensen.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 1:16 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    Maar het lijkt me nog steeds beter om het kind weg te halen, dan het kind te laten grootbrengen door twee duidelijk onverantwoordelijke mensen.
    Ja het is een feit dat dat onverantwoord is om te doen. En dat is heel jammer voor dat kind dan ook, maar dan kan adoptie of een pleeggezin ook een oplossing zijn. Tegenwoordig is abortus een hele gemakkelijke uitweg geworden en daar ben ik het gewoon niet mee eens.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ja het is een feit dat dat onverantwoord is om te doen. En dat is heel jammer voor dat kind dan ook, maar dan kan adoptie of een pleeggezin ook een oplossing zijn. Tegenwoordig is abortus een hele gemakkelijke uitweg geworden en daar ben ik het gewoon niet mee eens.


    En wat is er dan precies erg aan het feit dat abortus gemakkelijk is? De morning-after pil nemen wordt toch ook sociaal aanvaard? Mensen maken van abortus zo'n groot probleem, terwijl dat -in mijn ogen- totaal niet nodig is.


    If we had not a soul, music would have created it.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    En wat is er dan precies erg aan het feit dat abortus gemakkelijk is? De morning-after pil nemen wordt toch ook sociaal aanvaard? Mensen maken van abortus zo'n groot probleem, terwijl dat -in mijn ogen- totaal niet nodig is.
    De morning-after pil is nog iets anders vind ik. Die kan je nemen voor de zekerheid als er iets fouts is gebeurt, zeg maar een gescheurd condoom. Dan neem je nog altijd verantwoordelijkheid op voor je daden en het kan dan zelf zijn dat er totaal nog geen sprake was van bevruchting.
    Abortus is voor mij geen probleem, het is zelf een goede uitvinding, maar de manier waarop men soms naar die oplossing grijpt is niet altijd correct. Vaak is het een zwak excuus voor de fouten die je gemaakt hebt.
    Een kind van 13 is inderdaad niet geschrikt om moeder te worden, maar een kind van 13 is ook niet gemaakt om al seks te hebben. Op die leeftijd hoor je nog in de tuin te spelen. Als het echt een incidentje is terwijl je je goed beschermd had en als je er echt nog niet klaar voor bent, begrijp ik dat je die keuze maak, maar sommige mensen hebben het verstand van een pindanoot en dan is abortus een de oplossing voor hun idioot gedrag en daar ga ik niet mee akkoord omdat de keuze in eerste instantie al bij henzelf lag.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)De morning-after pil is nog iets anders vind ik. Die kan je nemen voor de zekerheid als er iets fouts is gebeurt, zeg maar een gescheurd condoom. Dan neem je nog altijd verantwoordelijkheid op voor je daden en het kan dan zelf zijn dat er totaal nog geen sprake was van bevruchting.
    Abortus is voor mij geen probleem, het is zelf een goede uitvinding, maar de manier waarop men soms naar die oplossing grijpt is niet altijd correct. Vaak is het een zwak excuus voor de fouten die je gemaakt hebt.
    Een kind van 13 is inderdaad niet geschrikt om moeder te worden, maar een kind van 13 is ook niet gemaakt om al seks te hebben. Op die leeftijd hoor je nog in de tuin te spelen. Als het echt een incidentje is terwijl je je goed beschermd had en als je er echt nog niet klaar voor bent, begrijp ik dat je die keuze maak, maar sommige mensen hebben het verstand van een pindanoot en dan is abortus een de oplossing voor hun idioot gedrag en daar ga ik niet mee akkoord omdat de keuze in eerste instantie al bij henzelf lag.


    Hmm... Je hebt me niet echt kunnen overtuigen. Ik blijf erbij dat iedereen het zelf maar moet weten. Als iemand bewust onbeschermd gemeenschap heeft, dan moet zij daar de gevolgen maar van dragen en mag ze zelf kiezen wat die gevolgen zijn (abortus of moeder worden). Dus mij kan het niet veel schelen dat er domme mensen zijn die onbeschermd seks hebben. Ze doen maar wat ze willen. En ik vind het niet erg dat mensen gebruik maken van abortus. Liever dat dan dat zo'n mensen kinderen gaan opvoeden.

    (Eigenlijk is een kind van 13 wel gemaakt om seks te hebben, aangezien dat de eerste menstruatie rond de 12 jaar ligt. Maar in onze maatschappij is dat niet de gewoonte uiteraard. Maar oké, sorry, dit was muggenziften. :'D )


    If we had not a soul, music would have created it.

    Errin schreef:
    (...)De morning-after pil is nog iets anders vind ik. Die kan je nemen voor de zekerheid als er iets fouts is gebeurt, zeg maar een gescheurd condoom. Dan neem je nog altijd verantwoordelijkheid op voor je daden en het kan dan zelf zijn dat er totaal nog geen sprake was van bevruchting.
    Abortus is voor mij geen probleem, het is zelf een goede uitvinding, maar de manier waarop men soms naar die oplossing grijpt is niet altijd correct. Vaak is het een zwak excuus voor de fouten die je gemaakt hebt.
    Een kind van 13 is inderdaad niet geschrikt om moeder te worden, maar een kind van 13 is ook niet gemaakt om al seks te hebben. Op die leeftijd hoor je nog in de tuin te spelen. Als het echt een incidentje is terwijl je je goed beschermd had en als je er echt nog niet klaar voor bent, begrijp ik dat je die keuze maak, maar sommige mensen hebben het verstand van een pindanoot en dan is abortus een de oplossing voor hun idioot gedrag en daar ga ik niet mee akkoord omdat de keuze in eerste instantie al bij henzelf lag.

    Domme mensen zijn er altijd geweest, en verwacht niet dat dat zal verminderen. Je zult moeten accepteren dat jonge meisjes nou eenmaal zwanger kunnen worden om stommiteiten. Dan is abortus een prima oplossing. En ja, het is wel makkelijk gezegd om dan abortus te plegen. Maar die kinderen zijn vaak al geschrokken met het feit dat ze zwanger zijn, ik weet wel zeker dat ze hier in het vervolg beter op gaan letten (al heb je er ook natuurlijk een paar tussen zitten die het gewoon tot drie keer toe weer doen), dan is het toch wel handig dat zo'n 'makkelijke' oplossing als abortus bestaat. Hoe stom het verhaal erachter ook is.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"