• De stelling van deze week luidt:
    Het behouden van een kind terwijl je er niet voor kunt zorgen is beter dan abortus.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sjiriki schreef:
    Meh, kinderen zijn stom. Kill it with FIYAH


    Hopelijk meen je dat niet. (:.

    OT:

    Ik ben het eens met Nefie.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Eens, ben sowieso tegen abortus. Anders kan er altijd nog een regeling plaatsvinden zoals bijv. adoptie.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 16:03 ]


    Fear doesn't shut you down; it wakes you up

    Oneens. Adoptie lijkt me dan de beste optie, maar abortus is sowieso beter dan verwaarlozing, vanuit mijn oogpunt dan.
    Ik ben het over het algemeen sowieso wel eens met abortus, maar niet als een soort voorbehoedsmiddel. Als je bijvoorbeeld de pil slikt, maar toch zwanger wordt, of je wordt verkracht of je condoom knapt of iets, tja, dan kan je iemand niet verplichten het kind te houden.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik denk het wel, want dan kan het kind altijd nog naar een pleeggezin, en heeft het nog een leven om op te bouwen. En die moeder zorgt er vast niet expres slecht voor. Misschien speelt geld ook wel een rol, hoewel het kind nogsteeds alle liefde krijgt.


    [crooked]

    Nee echt niet, beter geen leven dan een slecht leven....
    Maak er een eind aan voor dat het echt volgroeid is voor dat hij/zij het zelf doet!


    ©1998

    Square schreef:
    Oneens. Een kind is een grote verantwoordelijkheid en hij of zij moet een goede omgeving hebben om in op te groeien. Je kunt wel zeggen dat iedereen het recht moet hebben om te leven, maar is het nou echt beter als zo'n kind wel wordt geboren en dan wordt verwaarloosd?


    “Things never happen the same way twice.”

    DarkSavior schreef:
    Oneens. Een kind moet een goed leven kunnen leiden en alles kunnen krijgen wat het nodig heeft voor zijn of haar opvoeding. Als je dan echt geen abortus wilt doen geef het dan weg, maar houden moet je het zeer zeker niet.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Ananananas schreef:
    Niet mee eens.
    Als je er niet voor kunt zorgen, leeft het kind ook niet echt goed op. En dat is juist wat een kind nodig heeft. Het kind heeft dan ook veel kans om gepest te worden, omdat hij/zij versleten kleren draagt, door het weinige geld van de moeder of om andere redenen. GEwoon omdat de moeder niet voor haar kind kan zorgen. De moeder mag het dan wel leuk vinden, een kind. Maar dat hoeft niet te gelden voor het kind zelf.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    als je niet ervoor kan zorgen zijn er twee opties, abortus of adoptie.
    Als je tegen abortus bent is adoptie een heel goed alternatief.

    Ik zou abortus doen , u kind heeft toch recht op eten en school en als ge da ni kunt betalen ja dan is het beter dat je het laat weg halen


    Fools set the rules in this world, just take a look around. it's undeniable!

    Zamaskowane schreef:
    Oneens. Adoptie lijkt me dan de beste optie, maar abortus is sowieso beter dan verwaarlozing, vanuit mijn oogpunt dan.
    Ik ben het over het algemeen sowieso wel eens met abortus, maar niet als een soort voorbehoedsmiddel. Als je bijvoorbeeld de pil slikt, maar toch zwanger wordt, of je wordt verkracht of je condoom knapt of iets, tja, dan kan je iemand niet verplichten het kind te houden.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Het ligt aan de situatie en zelfs dan durf ik er niet over te oordelen, want ik weet niet hoe ik zelf zou reageren.


    Life is hard and then we die

    Een abortus. Als je het kin houdt maar je kan er niet voor zorgen, komt het kind niet goed terecht en kan jet misschien later ook niet goed voor zijn kinderen zorgen. Het kind moet wel in goede omstandigheden opgroeien.


    Everything is right at the end, if it's not allright, it's not the end.

    Wie zegt dat 'er niet voor kunnen zorgen' betekent dat je het verwaarloosd. Kennen jullie de defenitie van verwaarlozen wel?

    [ bericht aangepast op 17 juli 2012 - 14:29 ]

    Nowhere schreef:
    Wie zegt dat 'er niet voor kunnen zorgen' betekent dat je het verwaarloosd. Kennen jullie de defenitie van verwaarlozen wel?

    Sorry hoor maar ik zou nooit zwanger willen worden om daarna geen kind te hebben..


    Shit happens but pee happens a lot more.