• De stelling van deze week luidt:
    Het behouden van een kind terwijl je er niet voor kunt zorgen is beter dan abortus.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het ligt er ook nog aan in welke situatie het meisje is zwanger geworden. Of ze zelf seks wou met iemand of gedwongen seks.
    Bij het eerste is het je eigen keus, dus je eigen schuld. Ook als het een "ongelukje" was.
    Bij het tweede kun je er zelf weinig tot niets aan doen.
    Maar ik persoonlijk vind abortus moord, dus ik ben het met de stelling eens.


    Kiwi

    Het behouden van een kind terwijl je er niet voor kunt zorgen is beter dan abortus. Oneens
    1. Abortus is geen moord. In de eerste maanden in het alleen nog maar een embryo. Zoiets leeft wel, en het hartje klopt. Maar het kan geen besef hebben, dus noem ik het geen moord.
    En dan kun je beter abortus doen. Want je kind moet op de 1e plaats komen, en als je daar geen tijd voor hebt, gaat dat kind er heel erg onder lijden.
    Meeste mensen hebben een schudgevoel als ze een abortus hebben gedaan, maar een kind verwaarlozen heeft vele ergere gevolgen


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Oh ik vind het discusseren over abortus altijd zo moeilijk.. :x
    Ik kan gewoon geen goede mening vormen omdat beide kanten wel goede punten hebben. Ik ben zelf tegen abortus, ik vind het iets onnatuurlijks en er zijn zoveel andere mogelijkheden waar een kindje normaal op kan groeien (adoptie). Waar ik ook mee zit, ik ben bang dat door abortus mensen veel te gemakkelijk gaan denken over seks. Ik las ooit in een tijdschrift dat een meisje drie keer een abortus heeft gepleegd en ja, dat vind ik ernstig.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Cybele schreef:
    Ik ben zwaar tegen abortus, dus puur en alleen daarom al eens met de stelling. Daarbij valt overal wel een mouw aan te passen, en als je echt niet voor het kindje kunt zorgen is er ook nog zoiets als adoptie.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    Hmm... Je hebt me niet echt kunnen overtuigen. Ik blijf erbij dat iedereen het zelf maar moet weten. Als iemand bewust onbeschermd gemeenschap heeft, dan moet zij daar de gevolgen maar van dragen en mag ze zelf kiezen wat die gevolgen zijn (abortus of moeder worden). Dus mij kan het niet veel schelen dat er domme mensen zijn die onbeschermd seks hebben. Ze doen maar wat ze willen. En ik vind het niet erg dat mensen gebruik maken van abortus. Liever dat dan dat zo'n mensen kinderen gaan opvoeden.

    (Eigenlijk is een kind van 13 wel gemaakt om seks te hebben, aangezien dat de eerste menstruatie rond de 12 jaar ligt. Maar in onze maatschappij is dat niet de gewoonte uiteraard. Maar oké, sorry, dit was muggenziften. :'D )
    Nouja een kind van 13 hoeft daar ook niet echt mee bezig te zijn. Ik weet dat ik je ook niet van je standpunt zal krijgen en ik respecteer je keuze ook. Ik ga ook niet zeggen dat zij het kind moeten houden omdat ze die fout gemaakt hebben, want dat zou niet eerlijk van mij kant zijn. Ik vind gewoon dat sommige mensen er te laks in zijn. De uitdrukking 'God straft meteen' is wel van toepassing op zo'n mensen. Het zou ook heel erg voor die kinderen zijn om dan eventueel in een marginaal gezin te komen, want zij kunnen er uiteindelijk niet aan doen. Maar in mijn ogen blijf het een zwakke oplossing voor de fouten die ze met besef gemaakt hebben.
    Uiteindelijk moesten wij niet zoveel compassie hebben met zo'n mensen, waren die al lang verdwenen volgens natuurlijke selectie. (irrelevant stukje)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    DarkSavior schreef:
    Oneens. Een kind moet een goed leven kunnen leiden en alles kunnen krijgen wat het nodig heeft voor zijn of haar opvoeding. Als je dan echt geen abortus wilt doen geef het dan weg, maar houden moet je het zeer zeker niet.


    I Love You

    Er worden altijd de 13 jarige besproken.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Farore schreef:
    (...)
    Domme mensen zijn er altijd geweest, en verwacht niet dat dat zal verminderen. Je zult moeten accepteren dat jonge meisjes nou eenmaal zwanger kunnen worden om stommiteiten. Dan is abortus een prima oplossing. En ja, het is wel makkelijk gezegd om dan abortus te plegen. Maar die kinderen zijn vaak al geschrokken met het feit dat ze zwanger zijn, ik weet wel zeker dat ze hier in het vervolg beter op gaan letten (al heb je er ook natuurlijk een paar tussen zitten die het gewoon tot drie keer toe weer doen), dan is het toch wel handig dat zo'n 'makkelijke' oplossing als abortus bestaat. Hoe stom het verhaal erachter ook is.
    Oh marginaliteit. Dat zijn mensen die niet leren uit hun fouten en die jou en kind moeten geven om die fouten te beseffen. Voor dat kind is dat natuurlijk een ander verhaal.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb zelf een abortus gehad, dus ik ben het er mee eens. Het is pas zielig om een kindje ter wereld te laten komen die je niet alles kunt bieden voor een goed leven.
    Abortus is NIET makkelijk. Het heeft een hele grote impact en je vergeet het nooit weer. Abortus is ook GEEN moord. Het kindje is niet levensvatbaar, het zou niet kunnen leven. Het kindje heeft nog geen enkel besef dat jij het laat weghalen. Het is gewoon geen moord.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Nefie zei op 15 juli 2012 - 11:51:

    Je kan het altijd bij de geboorte afstaan voor adoptie. In dat geval: eens.

    Als ze het kind zelf wilt houden, ookal kan ze er niet voor zorgen: oneens.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Ik zou serieus abortus plegen als ik zwanger was, maakt niet uit welke leeftijd. Ik zou het gewoon niet willen uitpoepen en dan willen weggeven.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Heel, heel, héél erg mee oneens.
    Ik ben het trouwens helemaal eens met Voiceless, zo'n embryo is nog niet levensvatbaar, waardoor je geen moord pleegt.
    Maar ik ga waarschijnlijk als een maagd dood, dus ik heb dat probleem niet. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Als het kind zelf zich er echt slecht bij voelt, oneens.
    Liever geen leven, dan een leven vol depressie's en verdriet.(vind ik)

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 13:01 ]

    Ik ben het er mee oneens.

    Als iemand abortus pleegt, is dit vrijwel altijd een wel overwogen keuze. En als mensen dan toch al niet het kind écht willen hebben, is het in mijn ogen gewoon slecht om het kind te houden. Als je het kind niet wíl opvoeden zul je er ook veel minder moeite in steken wat ergere gevolgen heeft. Ook al is iemand dom geweest en had diegene zich beter moeten beschermen, vind ik dat je alsnog abortus mag plegen. Een kind moet je niet krijgen als een straf. Een kind krijgen hoort een gift te zijn en dat hoort niet als een straf gebruikt te worden.

    Ook ben ik het er mee eens dat het geen moord is. Zo'n embryo heeft nog geen besef.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 13:12 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik denk dat je dan Liever abortus kan plegen. Als ze niet genoeg geld hebben om kind op te voeden of goede leefomstandigheden te gunnen

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 15:19 ]


    Love You >3<