• De stelling van deze week luidt:
    Het behouden van een kind terwijl je er niet voor kunt zorgen is beter dan abortus.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Cybele schreef:
    Ik ben zwaar tegen abortus, dus puur en alleen daarom al eens met de stelling. Daarbij valt overal wel een mouw aan te passen, en als je echt niet voor het kindje kunt zorgen is er ook nog zoiets als adoptie.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens, als je niet voor een kind kunt zorgen kun je beter abortus plegen. Dat is geen moord, want zolang dat kan, is het nog bijna niks.

    Iedereen die hier zo makkelijk over adoptie praat, heeft volgens mij ook niet helemaal door wat dat in houdt. Zo'n procedure is ontzettend lastig en daarbij moet de moeder 9 maanden een kind bijdragen, om het vervolgens af te staan. Niet iedereen heeft door hoe moeilijk dat is, geloof ik.


    Tell me about it, stud.

    Foxx schreef:
    Iedereen die hier zo makkelijk over adoptie praat, heeft volgens mij ook niet helemaal door wat dat in houdt. Zo'n procedure is ontzettend lastig en daarbij moet de moeder 9 maanden een kind bijdragen, om het vervolgens af te staan. Niet iedereen heeft door hoe moeilijk dat is, geloof ik.

    Daarom is abortus soms de betere keus.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eens. Adoptie kan altijd, en anders hulp. Maar niet moorden. Absoluut niet.


    A closed rose will never bloom, so open up your heart. <3

    Als je abortus doet, is het eigenlijk nog geen echt kind. Ik vind dat een abortus beter zal zijn dan het ongelukkig laten opgroeien. Dan maar een adoptie.


    This is me.

    Foxx schreef:
    Iedereen die hier zo makkelijk over adoptie praat, heeft volgens mij ook niet helemaal door wat dat in houdt. Zo'n procedure is ontzettend lastig en daarbij moet de moeder 9 maanden een kind bijdragen, om het vervolgens af te staan. Niet iedereen heeft door hoe moeilijk dat is, geloof ik.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Cybele schreef:
    (...)

    Het mag dan nog wel geen vorm van een echte baby hebben, het hartje klopt dus het leeft.. In mijn ogen neem je dus een leven weg op het moment dat je er voor kiest om het weg te laten halen.


    het heeft dan nog geen hart


    Vas Happenin?

    Rozzy schreef:
    (...)
    Niet iedereen is het erover eens dat een foetus geen leven heeft (: Veel mensen zien het toch al als een levend iets. Nogmaals, zelf vind ik het ook geen moord.


    Het is inderdaad zo dat een foetus een 'leven' heeft maar het heeft opdat moment nog geen mensenleven en niet alleen een reactie op jou maar op vele het is een FEIT dat een foetus nog geen echte baby is en dus is abortus geen moord


    Vas Happenin?

    Obscurus schreef:
    (...)

    het heeft dan nog geen hart



    In de 5de week van de zwangerschap, overgaand op de 6de week, begint het hartje te kloppen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ligt eraan. Als je geen abortus wilt plegen, maar er ook niet goed voor kan zorgen, is adoptie ook nog een optie.

    Maar als je niet wil dat een baby/kind ongelukkig leeft, omdat je er niet voor kan zorgen en je wil ook niet dat iemand hem adopteerd zou ik gaan voor een abortus.


    Just be who you are. If people really love you, they will accept that.

    Ik ben tegen abortus. Als je er niet voor kunt zorgen,moet het toch niet dood? Je kunt het nog steeds laten adopteren.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Eens. Ik zal er niet te diep op in gaan, want het feit dat ik eens ben, heeft alles met mijn religie te maken. Een kind is een gift van God. Of er nou goed of slecht voor gezorgd wordt, het heeft recht om te leven.


    Intersectional feminist

    Mee eens,ik bedoel het is toch een leven dat in je groeit en ondanks dat het kindje nog niks weet zou ik niet voor abortus kiezen.
    het kind mag soms dan wel niet welkom zijn ,maar het is je eigen vlees en bloed en een kind heeft ook leuke dingen.daarbij zijn er altijd wel mensen die je willen helpen.
    een abortus vind ik net een moord op je eigen vlees en bloed!!!!!!!


    here i am!

    niet zo moeilijk, er is geen rede voor abortus je kunt het kind ook ter adoptie afstaan. Op die manier heeft het kind toch een goed leven en je maakt ook ouders die kinderen willen maar dat niet kunnen krijgen blij.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 23:43 ]


    No Need To Be Easy , Be Worth It x