• A twisted fairytale

    Beeld je een wereld in waar alles mogelijk is, waar sprookjes op magische wijze tot leven komen en jij er een grote rol in speelt.
    Dat je een pion bent van een hoger doel, opgejaagd door duistere dingen in een poging je weg naar de vrijheid te vinden.
    In deze RPG, komt een groep mensen vast te zitten in de magische wereld vol raadsels, gevaren en bloedstollende gebeurtenissen.
    Omgetoverd tot levende sprookjesfiguren, proberen ze te achterhalen waarom ze vast zitten en hoe ze weer terug naar hun eigen leefwereld kunnen.
    Niets is echter wat het lijkt en niet iedereen is zo betrouwbaar als ze laten uitschijnen.

    Een RPG op basis van de gebroeders Grimm, Hans Christian Andersen en Disney gemaakt door Merrow en Mohawk.


    Regels:

    - Er geldt een minimum van 10 regels.
    - 16+ is toegestaan, maar houdt het uiteraard netjes
    - De voorkeur gaat uit naar het schrijven in de hij/zij/ik vorm verledentijd
    - Probeer minstens 1 post per week te schrijven
    - Reservering vervalt na 5 dagen
    - Powerplay is niet toegestaan
    - Er bestaan geen perfecte personages
    - Let op spelling en interpunctie
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Afwezigheden melden
    - Alleen Merrow of Mohawk maken de topics aan


    Meedoen:

    Het is de bedoeling dat je een eigen personage creëert, afkomstig uit de gewone wereld. Deze komt terecht in Fairtalia en schrijvende weg wordt ontdekt dat ieder personage een bestaand sprookjesfiguur voorstelt.

    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:

    Innerlijk:
    Uiterlijk mét foto:
    Geschiedenis:

    Fairytale:
    Uitleg:


    Bij Fairytale schrijf je zowel het sprookje als het exacte sprookjesfiguur. Bij uitleg leg je uit in hoeverre jou personage overeenkomt met het sprookjesfiguur. Dit kan door middel van bijvoorbeeld uiterlijke trekken, karaktereigenschappen, gedragingen, enzo zijn.



    Personages:

    Vrouwen: 10/10
    MerrowKierra Ashford – Puss In Boots
    MohawkScarlett Jane Hunter – Rapunzel
    Semele - Marlaina Ferryn Chevalier - Ariël
    AgentP - Emma Lynn Smith - Sneeuwwitje
    Appelboompje - Katherine Pierce - Roodkapje
    Porcelaneous - Melaney Kacia - Megara (Hercules)
    Rider - Sunita “Sunny” Evelynne Cleveland - Pocahontas
    RememberYoux - Jillie Jo Knight - Tinkerbell
    Curlies - Mikayla Evelynn Carter - Assepoester
    Tortura - Aisha Nadya Ripoll Esmeralda

    Mannen: 8/10
    Sindarin - Fynn Sion Rhine - Peter Pan
    AgentP - Dylan Bjorn Green - Woody (Toy Story)
    Sindarin - Jason Barnes - Beest (Belle en het beest, Prins Adam)
    Tortura - Bai Donghai Wong - "BD Wong" - Li Shang (Mulan)
    Twilightzone - Ryan Levitt - Jim Hawkins (Treasure Planet)
    Realist - Andrew Eric Parker - Prins Eric (De kleine zeermeermin)
    DreamerN - Tristan Mylan Diamond - Jager (Sneeuwwitje)
    Realist - Reservatie - Prins Caspian (Narnia)
    Xerces - Korey Pio Wittingh - Pinokkio



    Klik hier voor de Rollenstory


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 20:06 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    SaphireStar schreef:
    Kan ik nog meedoen? =3

    Natuurlijk (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dan maak ik zometeen een character, als ik het hele topic doorgelezen heb, want de rollenstory is nog niet helemaal bijgewerkt, geloof ik. =3 Voor het geval ik een dubbel fairytale-character zou doen, bedoel ik.


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    Naam: Andrew Eric Parker
    Leeftijd: 20
    Geslacht: Man

    Innerlijk: Andrew is een beetje een terug trokken jongenman met een interesante persoonlijkheid. Hij is slim maar schept niet op. Hij is sportief en musicaal maar vind het lastig om nieuwe vrienden te maken of zich open te stellen naar anderen. Echter als hij je goed genoeg kent en je ook vertrouwd is hij een goeie vriend en laat hij je niet zo snel meer gaan. Zoals zovelen ken je vast wel het 'liefde op het eerste gezicht' fenomeen. Ja.. Andrew geloofd daar niet in. Hij gelooft helemaal niet in liefde. Hij vind het een emotie voor de zwakke aangezien hij er niet aan mee doet. Andrew kan niet goed over zijn gevoelens praten, als hij gestrest of van streek is maakt hij muziek of gaat hardlopen.
    Uiterlijk mét foto:




    Andrew heeft donker bruin bijna zwart haar met opvallend blauwe ogen. Hij heeft een lieve lach die je maar af en toe zult zien. Hij is 1.92 en heeft een goed afgetraint lichaam. Hij is echter niet zo'n jongen die zichzelf er goed uit vind zien. Hij vind zichzelf normaal.
    Geschiedenis:
    Andrew heeft een slechte band met zijn ouders. Beide zijn druk bezetten advocaten ze reizen de wereld over en zijn maar af en toe thuis. Al voor zover Andrew kan herinneren heeft hij een kinderjuf en een nanny gedad die voor hem zorgde. Als hij klaagde waar zijn ouders waren werden er cadeautjes gestuurd zodat hij zijn mond zou houden. Ondanks ook nog toen hij over zijn verleden wilde praten, zijn vader kocht een auto en zei dat hij met wat 'klein geld' iets leuks mocht gaan doen.

    Fairytale: Prins Eric uit Ariël
    Uitleg: Andrew is opgevoed als een prinsje maar dan wel met een donkere draai eraan. Hij zou alles krijgen wat hij maar zou willen behalve de aandacht en liefde van zijn ouders.

    De rollenstory is inderdaad nog niet aangepast omdat ik gewoonweg nog geen tijd heb gehad.
    De dubbele sprookjesfiguren kunnen wel vermeden worden aangezien ze in dit topic allemaal vernoemd staat.
    Deze lijst is wel in orde gebracht.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik kan morgen wel een gedeelte van de rollenstory in orde brengen. De kleine zit toch op school en zoveel poetswerk heb ik gelukkig niet aangezien ik vandaag gepoetst heb (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Oh, het was geen kritiek. =3 Ik zal gewoon even kijken, er zijn vast nog genoeg leuke. =3

    Trouwens, het is gebaseerd op Grimm en HCA, maar Disney-personages zijn dus ook toegestaan?


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    SaphireStar schreef:
    Oh, het was geen kritiek. =3 Ik zal gewoon even kijken, er zijn vast nog genoeg leuke. =3

    Trouwens, het is gebaseerd op Grimm en HCA, maar Disney-personages zijn dus ook toegestaan?

    Ik vatte het ook niet op als kritiek (:
    En klopt het is zowel Grimm, HCA als Disney omdat er anders niet genoeg keuze was.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Okidoki. =3 Aargh, het is zo moeilijk, ik heb zoveel ideeen voor personages! D:
    Hier komt mijn form:

    Naam: Kynthia Stroud
    Leeftijd: 17
    Geslacht: Vrouwelijk

    Innerlijk: Kynthia is onafhankelijk, energiek en speels. Ze is erg wantrouwig naar (nieuwe) mensen, maar dat verbergt ze met een grote mond en speelse brutaliteit. Ze zal zelden ruzie zoeken, al heeft ze niets tegen een stoeipartij, vooral met mensen die sterker zijn dan zij. Ze staat bekend als 'Die Idioot', omdat ze geen moeite heeft 'rare' dingen te doen, zoals huppelen in het openbaar, of gekke bekken trekken of stemmetjes opzetten. Kynthia benadert het leven met humor, maar als je haar uiteindelijk beter leert kennen wordt ze rustiger, en laat ze haar intelligente, lieve kant zien. Ze doet haar uiterste best iedereen te helpen.
    Kynthia's valkuilen zijn onder andere haar onzekerheid; ze blaast dingen liever vantevoren al af, dan dat ze iets doet wat niet perfect is. Daardoor heeft ze al heel veel dingen afgeblazen. Daarnaast vindt ze het erg moeilijk hulp te accepteren, omdat ze het nooit als 'gemeend' kan zien.
    Uiterlijk mét foto:



    Ze heeft rood krullend haar, is 1,80 meter lang en heeft een goed (niet perfect) figuur. Ze draagt meestal simpele kleding, al moet het niet helemaal standaard zijn. Ze houd van rood/roze combineren met zwart/grijs. Paars werkt ook. Ze draagt zelden make-up omdat ze daar te 'lui' voor is.
    Geschiedenis: Kynthia komt uit een groot gezin. Ze heeft drie oudere broers en een oudere zus, en heeft twee jongere broertjes (een tweeling). Ze heeft haar hele leven al geleerd dat ze moet opboksen tegen iedereen, maar dat vond ze in het begin nog erg moeilijk. Haar ouders zijn aardige mensen, maar ook erg sterk met hun mening, waardoor Kynthia zich snel 'onvoldoende' voelt. Verder was het een liefhebbend gezin, doch erg vermoeiend en druk. Op school is Kynthia een tijdlang gepest, waar veel van haar wantrouwen vandaan komt. Ze heeft pas later geleerd ook terug te vechten tegen buitenstaanders, en dat heeft veel schade opgeleverd. Ze heeft een tijdlang een depressie gehad, maar daar is ze doorheen gekomen. (Niet met automutilatie of iets dergelijks). Ze heeft vanuit het doel 'zelfverdediging' een aantal vechtsporten geleerd, en daar was ze redelijk goed in.

    Fairytale: Brave, Merida (Mag dat? Is niet een officieel sprookje. I'm happy to change?)
    Uitleg: Merida en Kynthia hebben veel overeenkomsten, zowel qua uiterlijk als qua karakter. Kynthia is echter wat wantrouwiger en wat minder 'brutaal' tegen mensen.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 14:48 ]


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    SaphireStar schreef:
    Okidoki. =3 Aargh, het is zo moeilijk, ik heb zoveel ideeen voor personages! D:
    Hier komt mijn form:

    Naam: Kynthia Stroud
    Leeftijd: 17
    Geslacht: Vrouwelijk

    Innerlijk: Kynthia is onafhankelijk, energiek en speels. Ze is erg wantrouwig naar (nieuwe) mensen, maar dat verbergt ze met een grote mond en speelse brutaliteit. Ze zal zelden ruzie zoeken, al heeft ze niets tegen een stoeipartij, vooral met mensen die sterker zijn dan zij. Ze staat bekend als 'Die Idioot', omdat ze geen moeite heeft 'rare' dingen te doen, zoals huppelen in het openbaar, of gekke bekken trekken of stemmetjes opzetten. Kynthia benadert het leven met humor, maar als je haar uiteindelijk beter leert kennen wordt ze rustiger, en laat ze haar intelligente, lieve kant zien. Ze doet haar uiterste best iedereen te helpen.
    Kynthia's valkuilen zijn onder andere haar onzekerheid; ze blaast dingen liever vantevoren al af, dan dat ze iets doet wat niet perfect is. Daardoor heeft ze al heel veel dingen afgeblazen. Daarnaast vindt ze het erg moeilijk hulp te accepteren, omdat ze het nooit als 'gemeend' kan zien.
    Uiterlijk mét foto:



    Ze heeft rood krullend haar, is 1,80 meter lang en heeft een goed (niet perfect) figuur. Ze draagt meestal simpele kleding, al moet het niet helemaal standaard zijn. Ze houd van rood/roze combineren met zwart/grijs. Paars werkt ook. Ze draagt zelden make-up omdat ze daar te 'lui' voor is.
    Geschiedenis: Kynthia komt uit een groot gezin. Ze heeft drie oudere broers en een oudere zus, en heeft twee jongere broertjes (een tweeling). Ze heeft haar hele leven al geleerd dat ze moet opboksen tegen iedereen, maar dat vond ze in het begin nog erg moeilijk. Haar ouders zijn aardige mensen, maar ook erg sterk met hun mening, waardoor Kynthia zich snel 'onvoldoende' voelt. Verder was het een liefhebbend gezin, doch erg vermoeiend en druk. Op school is Kynthia een tijdlang gepest, waar veel van haar wantrouwen vandaan komt. Ze heeft pas later geleerd ook terug te vechten tegen buitenstaanders, en dat heeft veel schade opgeleverd. Ze heeft een tijdlang een depressie gehad, maar daar is ze doorheen gekomen. (Niet met automutilatie of iets dergelijks). Ze heeft vanuit het doel 'zelfverdediging' een aantal vechtsporten geleerd, en daar was ze redelijk goed in.

    Fairytale: Brave, Merida (Mag dat? Is niet een officieel sprookje. I'm happy to change?)
    Uitleg: Merida en Kynthia hebben veel overeenkomsten, zowel qua uiterlijk als qua karakter. Kynthia is echter wat wantrouwiger en wat minder 'brutaal' tegen mensen.


    Hij is goed, maar ik wilde je vragen of je een echte foto hebt in plaats van een tekening?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Alvast een begin, de rest komt nog ^_^

    Naam: Caleb Morris
    Leeftijd:25 jaar
    Geslacht: Man

    Innerlijk: -
    Uiterlijk mét foto:



    Geschiedenis: -

    Fairytale:Tarzan
    Uitleg: -


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb de rollenstory volledig geupdate

    Dus de personages die in de story staan, zijn in orde. Toch zijn er nog enkele personages die nog enkele dingen missen. Ik zal ze hier op een rijtje zetten:

    - Isuzu - Bai Donghai Wong - "BD Wong" - Li Shang (Mulan)
    Geschiedenis & uitleg fairytale

    - Isuzu - Aisha Nadya Ripoll - Esmeralda
    Geschiedenis

    - N4I5 - Joshua Jack Harries - Happy (Dwerg Sneeuwwitje)
    Uiterlijk beschrijving & geschiedenis

    - Lexus - reservering Robin Hood
    Volledig personage nog maken

    - SaphireStar - Kynthia Stroud - Merida (Brave)
    Foto veranderen

    - Merrow - Caleb Morris - Tarzan
    Innerlijk & uiterlijk beschrijving & geschiedenis & uitleg fairytale


    Wanneer bovenstaande personages volledig in orde zijn gebracht, kunnen ze in de rollenstory en kan je beginnen met de rpg. Bij mijn weten heb ik alle personages nu gehad en verwerkt. Mocht ik toch nog een personage over het hoofd gezien hebben - die dus niet in de story staat of in bovenstaand lijstje vernoemd - laat het me dan weten, dan kan ik deze toevoegen.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 15:04 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mohawk schreef:
    (...)

    Hij is goed, maar ik wilde je vragen of je een echte foto hebt in plaats van een tekening?


    Sure, ik kan mijn best doen. Ik baseer alleen vaak personages op plaatjes, dus vandaar. =)
    Ik edit asap. =)

    Edit: Ge-edit. Is dezelfde actrice, alleen dr haarkleur lijkt anders. Ach ja.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 14:50 ]


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    Hij is helemaal in orde dus ik zal hem zo aan de rollentopic toevoegen (: Even bezien of de kleine nog even braaf wilt buiten spelen XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Haha, oke, thanks. =3
    En vast wel, zeg dat ie dan een extra lekker toetje krijgt ofzo, hihi! Werkte bij mij altijd. :P
    Oke, offtopic.
    Ik ga de daadwerkelijk RP maar eens doorlezen.


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    Ik heb de geschiedenis van Aisha ge-update en een andere foto gedaan. Deze paste er meer bij.
    Edit: Aangepast. Beide personages.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 15:45 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.