• A twisted fairytale

    Beeld je een wereld in waar alles mogelijk is, waar sprookjes op magische wijze tot leven komen en jij er een grote rol in speelt.
    Dat je een pion bent van een hoger doel, opgejaagd door duistere dingen in een poging je weg naar de vrijheid te vinden.
    In deze RPG, komt een groep mensen vast te zitten in de magische wereld vol raadsels, gevaren en bloedstollende gebeurtenissen.
    Omgetoverd tot levende sprookjesfiguren, proberen ze te achterhalen waarom ze vast zitten en hoe ze weer terug naar hun eigen leefwereld kunnen.
    Niets is echter wat het lijkt en niet iedereen is zo betrouwbaar als ze laten uitschijnen.

    Een RPG op basis van de gebroeders Grimm, Hans Christian Andersen en Disney gemaakt door Merrow en Mohawk.


    Regels:

    - Er geldt een minimum van 10 regels.
    - 16+ is toegestaan, maar houdt het uiteraard netjes
    - De voorkeur gaat uit naar het schrijven in de hij/zij/ik vorm verledentijd
    - Probeer minstens 1 post per week te schrijven
    - Reservering vervalt na 5 dagen
    - Powerplay is niet toegestaan
    - Er bestaan geen perfecte personages
    - Let op spelling en interpunctie
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Afwezigheden melden
    - Alleen Merrow of Mohawk maken de topics aan


    Meedoen:

    Het is de bedoeling dat je een eigen personage creëert, afkomstig uit de gewone wereld. Deze komt terecht in Fairtalia en schrijvende weg wordt ontdekt dat ieder personage een bestaand sprookjesfiguur voorstelt.

    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:

    Innerlijk:
    Uiterlijk mét foto:
    Geschiedenis:

    Fairytale:
    Uitleg:


    Bij Fairytale schrijf je zowel het sprookje als het exacte sprookjesfiguur. Bij uitleg leg je uit in hoeverre jou personage overeenkomt met het sprookjesfiguur. Dit kan door middel van bijvoorbeeld uiterlijke trekken, karaktereigenschappen, gedragingen, enzo zijn.



    Personages:

    Vrouwen: 10/10
    MerrowKierra Ashford – Puss In Boots
    MohawkScarlett Jane Hunter – Rapunzel
    Semele - Marlaina Ferryn Chevalier - Ariël
    AgentP - Emma Lynn Smith - Sneeuwwitje
    Appelboompje - Katherine Pierce - Roodkapje
    Porcelaneous - Melaney Kacia - Megara (Hercules)
    Rider - Sunita “Sunny” Evelynne Cleveland - Pocahontas
    RememberYoux - Jillie Jo Knight - Tinkerbell
    Curlies - Mikayla Evelynn Carter - Assepoester
    Tortura - Aisha Nadya Ripoll Esmeralda

    Mannen: 8/10
    Sindarin - Fynn Sion Rhine - Peter Pan
    AgentP - Dylan Bjorn Green - Woody (Toy Story)
    Sindarin - Jason Barnes - Beest (Belle en het beest, Prins Adam)
    Tortura - Bai Donghai Wong - "BD Wong" - Li Shang (Mulan)
    Twilightzone - Ryan Levitt - Jim Hawkins (Treasure Planet)
    Realist - Andrew Eric Parker - Prins Eric (De kleine zeermeermin)
    DreamerN - Tristan Mylan Diamond - Jager (Sneeuwwitje)
    Realist - Reservatie - Prins Caspian (Narnia)
    Xerces - Korey Pio Wittingh - Pinokkio



    Klik hier voor de Rollenstory


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 20:06 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Relaaáx. Geduld is een schone zaak.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik doe mijn reservering weg, heb echt absoluut geen tijd, sorry :/


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Isuzu wilt graag een meisje reserveren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sorry sorry sorry mensjes dat ik zo weinig gereageerd hebt tot dusver. In de weekendes heb ik het minste tijd aangezien de kleine dan niet op school zit en m'n vriend niet werken is. Ik hoop ook zo snel mogelijk te beginnen met de rpg want ik heb er ook echt zin in!
    Ik heb alleen Mohawk nog niet gesproken, dus het is nog eventjes wachten op haar (;

    En echt waar, van zodra we starten laten we het jullie zeker wel weten (;

    Betreft de kwestie over Tinkerbell, dat ze dus opeens vleugels krijgt en magische krachten wanneer ze in de sprookjeswereld terecht komt.. dat is niet de bedoeling, voor zover ik weet. Het gaat hier om gewone mensen, en dat zijn ze ook in deze sprookjeswereld, ondanks dat ze een sprookjesfiguur voorstellen.
    Natuurlijk staan we altijd open voor iedereens ideeën en kunnen we heus nog wel kleine dingetjes aanpassen en veranderen. Ik beslis hier echter niet alleen in en als het iets is wat iedereen zou willen, dus dat hun personage echte overeenkomsten gaan tonen in hun sprookjesfiguur zoals bij Tinkerbell met vleugels enzo en weet ik het even wat je bij de andere personages kan verzinnen... Ben door de drukke dag inspiratieloos dus kan niet 1 2 3 andere dingen bedenken en het zal ook wel aan het uur liggen.

    Ik ga er voor vandaag ook mee stoppen en ik hoor wel wat jullie willen en dan kan ik het met Mohawk overleggen van zodra ze er is (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Het kan altijd zijn dat -als het personage magisch is- het uiteindelijk na een tijdje een kleine aanleg krijgt voor een aantal dingetjes, niets groots, maar toch iets wat nog meer bij diens werkelijke sprookjespersonage past.


    Credendo Vides

    Merrow schreef:
    Sorry sorry sorry mensjes dat ik zo weinig gereageerd hebt tot dusver. In de weekendes heb ik het minste tijd aangezien de kleine dan niet op school zit en m'n vriend niet werken is. Ik hoop ook zo snel mogelijk te beginnen met de rpg want ik heb er ook echt zin in!
    Ik heb alleen Mohawk nog niet gesproken, dus het is nog eventjes wachten op haar (;

    En echt waar, van zodra we starten laten we het jullie zeker wel weten (;

    Betreft de kwestie over Tinkerbell, dat ze dus opeens vleugels krijgt en magische krachten wanneer ze in de sprookjeswereld terecht komt.. dat is niet de bedoeling, voor zover ik weet. Het gaat hier om gewone mensen, en dat zijn ze ook in deze sprookjeswereld, ondanks dat ze een sprookjesfiguur voorstellen.
    Natuurlijk staan we altijd open voor iedereens ideeën en kunnen we heus nog wel kleine dingetjes aanpassen en veranderen. Ik beslis hier echter niet alleen in en als het iets is wat iedereen zou willen, dus dat hun personage echte overeenkomsten gaan tonen in hun sprookjesfiguur zoals bij Tinkerbell met vleugels enzo en weet ik het even wat je bij de andere personages kan verzinnen... Ben door de drukke dag inspiratieloos dus kan niet 1 2 3 andere dingen bedenken en het zal ook wel aan het uur liggen.

    Ik ga er voor vandaag ook mee stoppen en ik hoor wel wat jullie willen en dan kan ik het met Mohawk overleggen van zodra ze er is (:


    Ik had het al veranderd en zat er zelf ook al over te twijfelen.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Mijn excuses dat ik nu pas weer reageer op dit topic D:
    Had namelijk een erg hectisch weekend gehad en had letterlijk geen tijd op achter mijn computer te zitten.
    Dus ik ga me nu snel even verdiepen in alle reacties en de lijsten updaten.
    Het goede nieuws is trouwens dat ik na 3 dagen mijn stem weer terug heb.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [wil alleen even zeggen dat dit heel erg op Once Upon a Time lijkt... Sorry moest ik even zeggen, ik ga niet meedoen want ik heb zelf een RPG over Once Upon a Time]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Naam: Mikayla Evelynn Carter
    Leeftijd: 16
    Geslacht: Vrouw

    Innerlijk: Mikayla , of Kayla. Is een druk meisje met een bom van energie. Ze sport graag en praat ook graag. Ze is best wel slim en haalt ook goeie cijfers. Bovendien is ze ook een van de populairste meisjes op school. Als ze kwaad is , dan is ze echt letterlijk kwaad en is ze niet meer tegen te houden. Ze kan dan zelfs dingen kapotmaken door haar woede.
    Uiterlijk mét foto:


    Kayla heeft blond lang haar en is 1.67. Ze draagt niet graag jurken , maar liever gewoon 'casual' kleding.
    Geschiedenis: Haar moeder is toen ze 7 was overleden. Ze heeft er nog verdriet over. Haar vader heeft een nieuwe vrouw gevonden die letterlijk en figuurlijk een heks is. Ze heeft 1 stiefzusje.

    Fairytale: Asspoetster.
    Uitleg: Ze heeft net al Assepoetster blond haar en een stiefzus en stiefmoeder. De innerlijke kenmerken kun je niet echt met elkaar vergelijken.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Zo, de lijst heeft een update gehad (:
    De limiet is trouwens ook opgetrokken naar 15 aangezien we nu netjes gelijklopen met de mannen en de vrouwen.
    Hou er rekening mee, dat het wel ongeveer zo moet blijven.
    Voor diegene die willen staan er nu dus weer vrouwen beschikbaar.
    Als ik iemand vergeten ben, laat het me dan nog even weten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Flitwick schreef:
    [wil alleen even zeggen dat dit heel erg op Once Upon a Time lijkt... Sorry moest ik even zeggen, ik ga niet meedoen want ik heb zelf een RPG over Once Upon a Time]


    Die rpg ken ik niet. De basis van dit onderwerp komt van een rpg die ik 8 jaar geleden gespeeld heb, alleen toen zat er een iets andere insteek erachter waar je wel het sprookjesfiguur was. Wat leidde tot Bambi als mafiabaas maar soit :'D
    Het is zeker niet dat we het idee van 'Once upon a time' gestolen hebben, mocht je dat insinueren aangezien we zelf hierop zijn gekomen. Natuurlijk is het niet het meest originele onderwerp dus zo moeilijk zal het ook niet zijn dat er overeenkomsten zijn. Dat is tegenwoordig met heel veel rpgs. Je hebt tientallen vampierenrpgs, godenrpgs enzo die allemaal op zichzelf bedacht zijn, maar toch ook zeker wel overeenkomsten vertonen. Dat hou je nu eenmaal, aangezien het dezelfde onderwerpen zijn.
    Zeker niet aanvallend bedoeld, maar ik weet niet of ik me nu aangevallen moet voelen of niet... Vandaar dat ik gewoon wil uitleggen dat we absoluut niet het idee van 'Once upon a time' gestolen hebben.

    Edit: blijkbaar is once upon a time eens serie en ik denken dat het een rpg opzich was waar je het over had :'D Dus ik heb het zoiezo al niet daarvan want het is nu pas dat ik dus weet dat er een serie is :'D

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 15:01 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Curlies schreef:
    Naam: Mikayla Evelynn Carter
    Leeftijd: 16
    Geslacht: Vrouw

    Innerlijk: Mikayla , of Kayla. Is een druk meisje met een bom van energie. Ze sport graag en praat ook graag. Ze is best wel slim en haalt ook goeie cijfers. Bovendien is ze ook een van de populairste meisjes op school. Als ze kwaad is , dan is ze echt letterlijk kwaad en is ze niet meer tegen te houden. Ze kan dan zelfs dingen kapotmaken door haar woede.
    Uiterlijk mét foto:


    Kayla heeft blond lang haar en is 1.67. Ze draagt niet graag jurken , maar liever gewoon 'casual' kleding.
    Geschiedenis: Haar moeder is toen ze 7 was overleden. Ze heeft er nog verdriet over. Haar vader heeft een nieuwe vrouw gevonden die letterlijk en figuurlijk een heks is. Ze heeft 1 stiefzusje.

    Fairytale: Asspoetster.
    Uitleg: Ze heeft net al Assepoetster blond haar en een stiefzus en stiefmoeder. De innerlijke kenmerken kun je niet echt met elkaar vergelijken.


    Leuke tweede naam. Komt me erg bekend voor :')


    Happy Birthday my Potter!

    nee hoor is ook niet erg, maar ik zei het ook OMDAT ik weet dat jullie dat niet hebben gedaan. Het was alleen toevallig... OUAT is niet echt bekend dus logisch dat je het er niet van hebt.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Wanneer denken jullie eigenlijk ongeveer te willen beginnen met de RPG? Niet dat ik ongeduldig ben of zo. Ik vroeg het mij gewoon af.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik wilde net een speeltopic aanmaken (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.