• A twisted fairytale

    Beeld je een wereld in waar alles mogelijk is, waar sprookjes op magische wijze tot leven komen en jij er een grote rol in speelt.
    Dat je een pion bent van een hoger doel, opgejaagd door duistere dingen in een poging je weg naar de vrijheid te vinden.
    In deze RPG, komt een groep mensen vast te zitten in de magische wereld vol raadsels, gevaren en bloedstollende gebeurtenissen.
    Omgetoverd tot levende sprookjesfiguren, proberen ze te achterhalen waarom ze vast zitten en hoe ze weer terug naar hun eigen leefwereld kunnen.
    Niets is echter wat het lijkt en niet iedereen is zo betrouwbaar als ze laten uitschijnen.

    Een RPG op basis van de gebroeders Grimm, Hans Christian Andersen en Disney gemaakt door Merrow en Mohawk.


    Regels:

    - Er geldt een minimum van 10 regels.
    - 16+ is toegestaan, maar houdt het uiteraard netjes
    - De voorkeur gaat uit naar het schrijven in de hij/zij/ik vorm verledentijd
    - Probeer minstens 1 post per week te schrijven
    - Reservering vervalt na 5 dagen
    - Powerplay is niet toegestaan
    - Er bestaan geen perfecte personages
    - Let op spelling en interpunctie
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Afwezigheden melden
    - Alleen Merrow of Mohawk maken de topics aan


    Meedoen:

    Het is de bedoeling dat je een eigen personage creëert, afkomstig uit de gewone wereld. Deze komt terecht in Fairtalia en schrijvende weg wordt ontdekt dat ieder personage een bestaand sprookjesfiguur voorstelt.

    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:

    Innerlijk:
    Uiterlijk mét foto:
    Geschiedenis:

    Fairytale:
    Uitleg:


    Bij Fairytale schrijf je zowel het sprookje als het exacte sprookjesfiguur. Bij uitleg leg je uit in hoeverre jou personage overeenkomt met het sprookjesfiguur. Dit kan door middel van bijvoorbeeld uiterlijke trekken, karaktereigenschappen, gedragingen, enzo zijn.



    Personages:

    Vrouwen: 10/10
    MerrowKierra Ashford – Puss In Boots
    MohawkScarlett Jane Hunter – Rapunzel
    Semele - Marlaina Ferryn Chevalier - Ariël
    AgentP - Emma Lynn Smith - Sneeuwwitje
    Appelboompje - Katherine Pierce - Roodkapje
    Porcelaneous - Melaney Kacia - Megara (Hercules)
    Rider - Sunita “Sunny” Evelynne Cleveland - Pocahontas
    RememberYoux - Jillie Jo Knight - Tinkerbell
    Curlies - Mikayla Evelynn Carter - Assepoester
    Tortura - Aisha Nadya Ripoll Esmeralda

    Mannen: 8/10
    Sindarin - Fynn Sion Rhine - Peter Pan
    AgentP - Dylan Bjorn Green - Woody (Toy Story)
    Sindarin - Jason Barnes - Beest (Belle en het beest, Prins Adam)
    Tortura - Bai Donghai Wong - "BD Wong" - Li Shang (Mulan)
    Twilightzone - Ryan Levitt - Jim Hawkins (Treasure Planet)
    Realist - Andrew Eric Parker - Prins Eric (De kleine zeermeermin)
    DreamerN - Tristan Mylan Diamond - Jager (Sneeuwwitje)
    Realist - Reservatie - Prins Caspian (Narnia)
    Xerces - Korey Pio Wittingh - Pinokkio



    Klik hier voor de Rollenstory


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 20:06 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Isuzu schreef:
    (...)
    Die vierling zijn inderdaad wel irritant ja, ach..
    Ik ken ook celebrity twins die geen irritante mensen zijn. Don't mind me, het was maar iets dat ik er eerder uitspatte. :x
    Ah nice, dat je ook tweeling bent btw. :Y)

    Ik moet het verleden nog verder doen van mijn personage, maar ik hem eerlijk waar geen inspiratie en idee hoe en wat. Pfft.


    Ja, gelukkig wel 2 eiig, want anders lijk je wel veel op elkaar. Ik moet mijn hele personage nog maken , hehe. Goede muziek helpt wel.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik ga vandaag mijn rol invullen c:


    Happy Birthday my Potter!

    dit meisje heeft zin om te beginnen :Y)


    Do what people say you can't.

    AgentP schreef:
    dit meisje heeft zin om te beginnen :Y)


    Dit meisje ook :'D.

    Naam: Sunita “Sunny” Evelynne Cleveland

    Leeftijd: 17, geboren op 21 Maart

    Geslacht: Vrouwelijk

    Innerlijk: Sunny is zeer onafhankelijk. Ze doet graag wat ze zelf wilt en laat zich niet commanderen. Maakt niet uit wie haar zegt wat te doen, ze zou zelfs een koning niet gehoorzamen, als het haar niet zint. Ze is zo koppig als wat en er wordt vaak gezegd, dat ze niet luistert. Toch neemt ze alles wat ze hoort, goed in zich op en baseert haar mening ook vaak op wat ze hoort of ziet. Haar onafhankelijkheid en de drang om haar eigen beslissingen te nemen, maakt Sunny een geboren leider. Volgen is gewoon niet haar ding.
    Sunny is een persoon dat altijd de schoonheid van dingen probeert in te zien en graag positief denkt. Ze heeft respect voor alles wat leeft, maar als je iemand of iets waarom ze geeft, iets aandoet, zal ze toch niet aarzelen om geweld tegen je te gebruiken.
    Sunny is gek op avontuur en hoopt altijd al dat ze iets bijzonders mee zal maken. Het maakt haar niet uit of iets gevaarlijk is, ze doet het gewoon. Ze is nieuwsgierig en zal niet terugdeinzen, als ze iets wilt weten.

    Uiterlijk mét foto:



    Sunny heeft lange donkerbruine haren met wat slag erin. Ze is 1.67m en heeft een lichte huid. Haar ogen zijn amandelvormig en hebben een grijs/blauwe kleur.
    Sunny draagt graag makkelijke kleren en heeft niks met mode. Ze doet gewoon lekker aan wat ze zelf leuk vindt en wat anderen daarvan vinden, boeit haar vrij weinig. Ze heeft verder ook niks met make-up. Dat is haat teveel moeite.

    Geschiedenis: Sunny heeft haar moeder nooit gekend en woont nu alleen met haar vader. De twee kunnen goed met elkaar opschieten, al hebben ze soms wel eens ruzie, omdat Sunny nou eenmaal niet naar hem luistert. Haar vader zegt dan ook vaak, dat ze op haar moeder lijkt.
    Sunny en haar vader verhuizen heel vaak, omdat haar vader een rijke zakenman is met verantwoordelijkheden op vele plekken. Ze maakt gelukkig wel snel vrienden, maar omdat ze ook snel weer weg moet, heeft ze geen beste vrienden. Sunny heeft ook niks met jongens. Ze heeft namelijk geen tijd voor ze en verhuist toch binnen een jaar weer. Een liefde zou gewoon onhandig zijn.

    Fairytale: Sunny wordt Pocahontas, uit Pocahontas. Het is dan wel gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, maar Disney heeft er een prachtig sprookje van gemaakt.

    Uitleg: Sunny haar karakter is één en al Pocahontas. Vrij en opzoek naar avontuur, met respect voor alles wat leeft. Bovendien is ze zo koppig dat dat haar, net als Pocahontas, wel vaker in de problemen brengt. Pocahontas is toen ze klein was, dan ook altijd haar favoriete film geweest en ze kijkt hem nu nog graag.
    Ook haar geschiedenis heeft wat overeenkomsten met Pocahontas: het gemis van haar moeder een de goede band met de belangrijke vader.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2012 - 13:05 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Hoeveel personages mag je eigenlijk per persoon ?


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Hoeveel personages mag je eigenlijk per persoon ?


    Dat hebben we eigenlijk niet besproken... maar het lijkt me logisch dat je het aantal personages aanmaak waarvan je zeker weet dat je er geen verwaarloos. Voor de ene is dat 1, voor een ander 3. Over het algemeen zie je niet vaak een groter aantal dan 3 maar als je zeker bent van je zaak dan mag je altijd nog een personage nemen. Zolang je maar met allemaal regelmatig post, per personage 1 post per week (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Dat hebben we eigenlijk niet besproken... maar het lijkt me logisch dat je het aantal personages aanmaak waarvan je zeker weet dat je er geen verwaarloos. Voor de ene is dat 1, voor een ander 3. Over het algemeen zie je niet vaak een groter aantal dan 3 maar als je zeker bent van je zaak dan mag je altijd nog een personage nemen. Zolang je maar met allemaal regelmatig post, per personage 1 post per week (:


    Oké bedankt ^^ dan neem ik er denk ik twee, ik kan namelijk geen keuze maken tussen wie ik nou kies XD


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Oké bedankt ^^ dan neem ik er denk ik twee, ik kan namelijk geen keuze maken tussen wie ik nou kies XD


    Leuk, hoe meer personages hoe meer vreugd :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    RememberYoux schreef:
    Naam: Jillie Jo Knight
    Leeftijd: 17
    Geslacht: vrouwelijk
    Innerlijk: Jill is een humeurig persoon. Haar glimlach is zeldzaam, en alleen als ze iets reuze grappig vindt lacht ze luid op. Als iets haar niet zint, verschijnt er een norse uitdrukking op haar gezicht. Ze houdt van sarcasme. Als je haar beledigd kan het zo zijn dat ze je een lange tijd hardnekkig negeerd. Ze wil graag en snel de leiding. Ze is er verschrikkelijk kwaad om dat ze juist is verkozen als Tinkerbell, omdat dat haar klein en nietig maakt. En misschien zelfs, tot haar afgunst, schattig.
    Uiterlijk mét foto:


    Jill heeft lange, blonde haren, die meestal in een knot gedragen worden. Haar ogen zijn helder groen. Ze maakt haar ogen vaak zwartomrand met oogpotlood. Ze is een klein beetje slank, het lichaam van de gemiddelde zeventienjarige. Ze houdt van hakken dragen (het liefst Jeffrey Campbell) aangezien ze een lengte heeft van maar 1,67m.
    Geschiedenis: Haar moeder en vader waren erg gelukkig samen, tot haar broertje (13) zelfmoord pleegde. Jill was 15. Ze gingen uit elkaar en Jill en haar ouders waren er kapot van. Sinds haar broertje er niet meer is is ze eigenlijk zo chagerijnig en nors. Haar moeder heeft ze een sinds dien niet meer gezien, en ze woont momenteel nog bij haar vader.
    Fairytale: Tinkerbell (Peter Pan)
    Uitleg: Omdat het innerlijk van Jill eigenlijk precies het tegenovergestelde is van Tinkerbell zelf, lijkt ze daar niet echt op. Haar uiterlijk daarintegen komt redelijk overeen met het sprookjesfiguur. In de sprookjeswereld heeft ze dezelfde vleugels als Bell op haar rug. Ze kan ook tot het formaat van het elfje slinken, maar als ze net in de magische wereld komen heeft ze het nog niet onder controle en gebeurt het op ongewone, ongemakkelijke momenten.


    No offence, maar als ze in de sprookjeswereld komen, kan dat dan toch niet? Ze veranderen daar toch niet helemaal in, alleen qua karakter eigenschappen of zo? Sorry, maar ik vind het nogal raar. :x


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Is mijn personage goed en ik heb een vraag:
    Wat zijn ze precies in de sprookjeswereld? veranderen ze qua uiterlijk? Volgen ze de sprookjes verhaallijn? Veranderd hun karakter?


    Happy Birthday my Potter!

    Isuzu schreef:
    (...)

    No offence, maar als ze in de sprookjeswereld komen, kan dat dan toch niet? Ze veranderen daar toch niet helemaal in, alleen qua karakter eigenschappen of zo? Sorry, maar ik vind het nogal raar. :x


    Idunno. Kan het wel veranderen, ik zat er namelijk ook wel over te twijfelen.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    waarneer gaan e nou beginne-hen?? Want deze rpg is echt leuk verzonnen! En nu stop ik met zeuren $:

    [ bericht aangepast op 13 okt 2012 - 19:56 ]


    Do what people say you can't.

    Je moet even geduld hebben, want er zijn nog mensen die hun rol nog in moeten vullen/ veranderen of weet ik veel wat. Zo moet ook ik nog een verleden verzinnen, aangezien ik het wel origineel wil hebben.
    En sowieso moet Mohawk eerst de beginpost bijwerken. Ik weet zeker dat degene die het RPG besturen wel zeggen wanneer het begint.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    ja i know, maar dat ligt gewoon aan mij hoor, ik ben sowiso al redelijk ongeduldig (zip)


    Do what people say you can't.