• A twisted fairytale

    Beeld je een wereld in waar alles mogelijk is, waar sprookjes op magische wijze tot leven komen en jij er een grote rol in speelt.
    Dat je een pion bent van een hoger doel, opgejaagd door duistere dingen in een poging je weg naar de vrijheid te vinden.
    In deze RPG, komt een groep mensen vast te zitten in de magische wereld vol raadsels, gevaren en bloedstollende gebeurtenissen.
    Omgetoverd tot levende sprookjesfiguren, proberen ze te achterhalen waarom ze vast zitten en hoe ze weer terug naar hun eigen leefwereld kunnen.
    Niets is echter wat het lijkt en niet iedereen is zo betrouwbaar als ze laten uitschijnen.

    Een RPG op basis van de gebroeders Grimm, Hans Christian Andersen en Disney gemaakt door Merrow en Mohawk.


    Regels:

    - Er geldt een minimum van 10 regels.
    - 16+ is toegestaan, maar houdt het uiteraard netjes
    - De voorkeur gaat uit naar het schrijven in de hij/zij/ik vorm verledentijd
    - Probeer minstens 1 post per week te schrijven
    - Reservering vervalt na 5 dagen
    - Powerplay is niet toegestaan
    - Er bestaan geen perfecte personages
    - Let op spelling en interpunctie
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Afwezigheden melden
    - Alleen Merrow of Mohawk maken de topics aan


    Meedoen:

    Het is de bedoeling dat je een eigen personage creëert, afkomstig uit de gewone wereld. Deze komt terecht in Fairtalia en schrijvende weg wordt ontdekt dat ieder personage een bestaand sprookjesfiguur voorstelt.

    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:

    Innerlijk:
    Uiterlijk mét foto:
    Geschiedenis:

    Fairytale:
    Uitleg:


    Bij Fairytale schrijf je zowel het sprookje als het exacte sprookjesfiguur. Bij uitleg leg je uit in hoeverre jou personage overeenkomt met het sprookjesfiguur. Dit kan door middel van bijvoorbeeld uiterlijke trekken, karaktereigenschappen, gedragingen, enzo zijn.



    Personages:

    Vrouwen: 10/10
    Merrow – Kierra Ashford – Puss In Boots
    Mohawk – Scarlett Jane Hunter – Rapunzel
    Semele - Marlaina Ferryn Chevalier - Ariël
    AgentP - Emma Lynn Smith - Sneeuwwitje
    Appelboompje - Katherine Pierce - Roodkapje
    Porcelaneous - Melaney Kacia - Megara (Hercules)
    Rider - Sunita “Sunny” Evelynne Cleveland - Pocahontas
    RememberYoux - Jillie Jo Knight - Tinkerbell
    Curlies - Mikayla Evelynn Carter - Assepoester
    Tortura - Aisha Nadya Ripoll Esmeralda

    Mannen: 8/10
    Sindarin - Fynn Sion Rhine - Peter Pan
    AgentP - Dylan Bjorn Green - Woody (Toy Story)
    Sindarin - Jason Barnes - Beest (Belle en het beest, Prins Adam)
    Tortura - Bai Donghai Wong - "BD Wong" - Li Shang (Mulan)
    Twilightzone - Ryan Levitt - Jim Hawkins (Treasure Planet)
    Realist - Andrew Eric Parker - Prins Eric (De kleine zeermeermin)
    DreamerN - Tristan Mylan Diamond - Jager (Sneeuwwitje)
    Realist - Reservatie - Prins Caspian (Narnia)
    Xerces - Korey Pio Wittingh - Pinokkio



    Klik hier voor de Rollenstory


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 20:06 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mohawk schreef:
    (...)
    Ja, ze komen op de één of andere manier in de sprookjeswereld terecht in het "gedaante" van hun sprookjesfiguur.


    Houdt dit in dat we de kleren aankrijgen, of dat we er ook zo uit komen te zien?


    Happy Birthday my Potter!

    Sindarin schreef:
    (...)

    Ja is goed. En dan zijn Peter Pan en Tinkerbell natuurlijk al wel samen.. ?
    Ik kom nu pas met mijn vragen, sorry.

    Dat kan je kiezen.
    Zolang niet iedereen op dezelfde plek staat, is het goed voor mij.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ow goodie het speeltopic staat er!!! :3

    De bedoeling is dat je dus in je eerste post schrijft hoe je personage in de sprookjeswereld terecht komt. Mohawk heeft al enkele voorbeelden gegeven, maar je kan natuurlijk zelf ook creatief zijn en iets bedenken. Spiegels zijn ook altijd leuke voorwerpen om te gebruiken wanneer je in een andere wereld terecht komt.

    Eenmaal in de sprookjeswereld is je personage dus gewoon zichzelf. Je kan/mag in deze zelf beslissen of ze hun eigen kleren aan hebben of dat ze de kleren van hun sprookjesfiguur dragen. Het is maar net hoe je je persoonlijk plotje wilt laten ontwikkelen. Lijkt je personage direct op zijn/haar sprookjesfiguur zal hij/zij al rapper doorhebben welk sprookjesfiguur deze voorstelt.

    Ook kan je zelf beslissen of je je personage al bij anderen laat aankomen of niet. Dit maak je ook gewoon voor jezelf uit. Ik geloof wel dat het uiteindelijk de bedoeling is, dat de meesten wel samenkomen in een groep, maar gezien het aantal personages is het misschien ook haalbaar om twee groepen te houden, alleen even bezien hoe deze met elkaar verwikkeld raken.
    Het begin kan het dus evengoed zijn dat je personage helemaal alleen terecht komt, of met een paar anderen.

    Voor zover ik mee ben, belanden alle personages wel in een woud (correct me if i'm wrong, Mohawk).

    En ik hoop vanavond al een post te schrijven, maar kan niks beloven. Als de kleine op tijd op bed ligt en m'n vriend niet veeleisend is, dan komt er vandaag al één en anders is dat morgen het eerste ding dat ik ga doen (:

    [ bericht aangepast op 14 okt 2012 - 15:45 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Ow goodie het speeltopic staat er!!! :3

    De bedoeling is dat je dus in je eerste post schrijft hoe je personage in de sprookjeswereld terecht komt. Mohawk heeft al enkele voorbeelden gegeven, maar je kan natuurlijk zelf ook creatief zijn en iets bedenken. Spiegels zijn ook altijd leuke voorwerpen om te gebruiken wanneer je in een andere wereld terecht komt.

    Eenmaal in de sprookjeswereld is je personage dus gewoon zichzelf. Je kan/mag in deze zelf beslissen of ze hun eigen kleren aan hebben of dat ze de kleren van hun sprookjesfiguur dragen. Het is maar net hoe je je persoonlijk plotje wilt laten ontwikkelen. Lijkt je personage direct op zijn/haar sprookjesfiguur zal hij/zij al rapper doorhebben welk sprookjesfiguur deze voorstelt.

    Ook kan je zelf beslissen of je je personage al bij anderen laat aankomen of niet. Dit maak je ook gewoon voor jezelf uit. Ik geloof wel dat het uiteindelijk de bedoeling is, dat de meesten wel samenkomen in een groep, maar gezien het aantal personages is het misschien ook haalbaar om twee groepen te houden, alleen even bezien hoe deze met elkaar verwikkeld raken.
    Het begin kan het dus evengoed zijn dat je personage helemaal alleen terecht komt, of met een paar anderen.

    Voor zover ik mee ben, belanden alle personages wel in een woud (correct me if i'm wrong, Mohawk).

    En ik hoop vanavond al een post te schrijven, maar kan niks beloven. Als de kleine op tijd op bed ligt en m'n vriend niet veeleisend is, dan komt er vandaag al één en anders is dat morgen het eerste ding dat ik ga doen (:

    Zo is het maar net (:
    Ik ben trouwens bezig aan de eerste post van mijn personage.
    Misschien dat dit anderen kan inspireren.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Naam: Tristan Mylan Diamond
    Leeftijd: 19
    Geslacht: Mannelijk
    Innerlijk: Vaak is hij redelijk teruggetrokken en neemt hij de situatie altijd goed in zich op, hij is slim, wekt makkelijk het vertrouwen op van de mensen om zich heen, daarnaast is hij enorm Loyaal naar zijn vriendengroep toe en er is weinig wat hij niet voor zijn beste vrienden zou doen.
    Hij is onafhankelijk en is dol op dieren, daarom werkt hij ook in een dierenwinkel en is vrijwilliger bij het dierenasiel twee avonden per week.
    Hij heeft een zachtaardig karakter en weet altijd heel makkelijk zijn grenzen te trekken.
    Hij heeft altijd wel een luisterend oor maar door zijn koppigheid kan hij van mensen die hij niet goed kent makkelijk dingen verdringen die gezegd worden.
    Tristan heeft, sinds dat hij klein was ook een enorme interesse gehad in de scouting, waar hij nog steeds in het weekend af en toe groepsleider is van de 10 tot 12 jarigen.

    Uiterlijk met foto:


    Tristan is gespierd door het vele sjouwen en sporten en met zijn sensueel groenblauwige ogen laat hij menig hart op hol slaan, alleen heeft hij het zelf nooit echt door.
    Zijn gezicht vertoond al enige vorm van baardgroei wat hij altijd kort of stekelig houd, altijd verzorgd.
    Zijn lichtbruine haar staat altijd speels warrig maar toch verzorgd op zijn hoofdhuid en bestaat meestal uit een grote bos.
    Geschiedenis: Sinds dat hij klein was weet hij al niets anders dan dat zijn vader hem opgevoed heeft, over zijn moeder wilt hij nooit iets kwijt, maar Tristan kan dan altijd aan hem zien dat het zijn vader pijn doet dus houd hij zijn mond, maar enig giswerk heeft ertoe gezorgd dat hij erachter is gekomen dat zijn moeder weg is gelopen met een andere man en Tristan is vastberaden om haar te vinden.
    Daarnaast is Tristan enig kind, zijn vader is ook nooit hertrouwd en heeft nimmer ook een relatie met een andere vrouw gehad.
    Sinds Tristan zijn tiende zijn ze verhuisd naar het rand van het bos, waar Tristan vaak doorheen wandelend of zijn scoutinggroepje mee naartoe neemt.

    Fairytale: Snow White ; Hij is de Huntsman.
    Uitleg: Tristan heeft een aantal overeenkomsten met de huntman, ze zijn allebei graag buiten en houden ervan om de wildernis te ontdekken.
    Ze zijn beiden loyaal aan diens vrienden/ werk, maar hun eigen hart spreekt ook nog sterk tot hen waardoor ze begrip kunnen tonen voor andermans problemen.
    Hij is even slim, snel en behendig als de huntsman en kan ook heel goed spoorzoeken.
    Zowel Tristan als de huntsman zijn allebei koppig, alleen is de huntman nog wat agressiever dan Tristan is.
    Ze zijn beide zelfstandig en houden er niet van om in groepen te werken, aangezien hij dan alleen maar denkt dat hij te beschermend word over zijn reisgenoten en dat ze hem ophouden in zijn werk.

    Zo een beetje goed ?


    Credendo Vides

    Voor degenen die er geen erg in hebben, reservaties voor vrouwelijke personages zijn weer open :3

    En echt waar,ik lief gewoon al jullie personages (H)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mag ik een vrouwelijke personage aanmaken? Esmeralda (The Hunchback of Notre Dame)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Isuzu schreef:
    Mag ik een vrouwelijke personage aanmaken? Esmeralda (The Hunchback of Notre Dame)


    Dat mag (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mijn rol komt laat waarschijnlijk, en het duurt ook wel even voordat ik post, ik moet echt even bezig met school..


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    Mijn rol komt laat waarschijnlijk, en het duurt ook wel even voordat ik post, ik moet echt even bezig met school..


    School gaat voor he (; Dus neem gewoon je tijd (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    School gaat voor he (; Dus neem gewoon je tijd (:


    Ja, het vervelende is alleen dat ik wel heel erg veel zin heb om een rol en reactie te maken x3


    Aan niets denken is ook denken.

    Naam: Aisha Nadya Ripoll.
    Leeftijd: Negentien jaar, verjaart op 26 Januari.
    Geslacht: Vrouwelijk.

    Innerlijk:
    Aisha is een eerlijk meisje en zal je altijd vertellen wat zij ervan vindt, zonder te liegen en zonder erom heen te draaien. Wel probeert ze eerst na te denken voordat ze iets zegt wat een ander mogelijk zou kunnen kwetsen, echter kan ze het er wel soms uitfloepen, wat dan niet persé haar bedoeling is, maar als ze zich dan bedenkt dat het eerlijk is, maakt het haar niet uit. Ze zal het misschien niet zo tactvol zeggen, maar je krijgt het in ieder geval eerlijk op je bordje. In een argument of discussie is ze dan ook eerlijk als ze niet gelijk heeft in haar standpunt en verontschuldigt zichzelf dan, vaak.
          Aisha heeft een grondige hekel aan mensen die naïeve en arrogant zijn en wilt dit soort mensen dan ook het liefste vermijden, want als zij deze tegen komt, zal en kan zij zeker tegen je uitvallen. Als ze eenmaal een doel voor ogen heeft, zal ze niet stoppen voordat ze dit bereikt heeft, waar ze vaak een beetje in doordraaft. Ze mag er dan wel lieflijk en charmant uitzien, laat uiterlijk je echter niet bedriegen, want ze is geen meisje waar je ruzie mee wilt, want ze is zeker niet bang om haar vuisten te gebruiken als het nodig is.
          Voor haar vrienden is ze lief en behulpzaam, heeft ze een luisterend oor klaar als je problemen hebt en zal er altijd voor je zijn. Altijd zal zij voor haar vrienden door het vuur gaan en het voor hen opnemen, zelfs als de groep groter is. Als er iemand een stomme vraag stelt of iets wat zij dom vind klinken, zal zij sarcastisch erop terug reageren.
          Verder heeft ze een heel los karakter, wilt graag bijna altijd dansen en is meer dan de helft van de tijd enthousiast, tenzij je haar boos hebt gemaakt of beledigd natuurlijk. Al is dat een ander verhaal. Ze heeft zo haar gekke buien en is niet bang om dingen te doen waarbij anderen zich vaak schamen, zo gaat zij rustig skinny-dippen, in de regen dansen langs de snelweg om vervolgens doodleuk om een lift te vragen en ga zo maar door… Niets is haar te gek! Aisha heeft een onbevreesd, pittig karakter. Al is ze wel humoristisch en erg onafhankelijk.
    Uiterlijk mét foto:

    Donkere chocoladebruine, bijna zwarte haren komen tot onder haar borsten, haarlokken die vaak golvend zijn en van zichzelf. Bijna altijd heeft ze deze los hangen, aangezien ze niet houd van strikjes en gefrutsel in haar haar. Ze zal een uitzondering maken als er een feestje is waar ze zich graag voor opmaakt, want dan haalt ze graag alles uit de kast.
          Haar ogen zijn heldere kijkers, poelen van smaragdgroen irissen die echter wel kunnen veranderen naar een stormachtige kleur als je haar boos hebt gemaakt. Ze laat dat dan ook duidelijk merken via haar ogen en haar handelingen.
          Alleshia haar huid heeft een licht getinte huidskleur, een tint waar vaak een glans over lag die niemand echt uit kon leggen. Ze was niet blank, zoals velen van haar vriendinnen wel waren, maar ze was ook niet bruin, zoals haar vader was geweest.
          Als je naar haar lippen zou kijken, zou je denken dat deze niet van haar waren. Haar lippen zijn namelijk vol en sensueel gevormd, lippen die van haar eigen kleur al rood waren, echter niet te rood als de felle lippenstift. Het was mooi en natuurlijk, vol en echt.
          Haar lengte is ongeveer 172cm, al draagt ze ook vaak nog hakken als ze dit wilt. Ze heeft duidelijke vrouwelijke vormen, maar pronkt er niet mee.
    Geschiedenis:
          Aisha komt oorspronkelijk uit Colombia en kan dan ook vloeiend Spaans spreken, wat ze de helft van de tijd dus ook uitkraamt. Op een erg vroege leeftijd is ze al begonnen met dansen om zo niet meer aan haar problemen te denken, eveneens aan haar strenge ouders van wie zij eigenlijk niet mocht dansen (of überhaupt iets anders mocht doen).
          Haar ouders vonden het tijdverspilling en zo was zij vaak in een ruzie met hun te vinden: ze rende vaak weg van huis en kwam zo ook in achterbuurten terecht, echter heeft zij nooit en te nimmer drugs gebruikt. Iets dat ze zo graag wilt houden, aangezien ze er een gegronde hekel aan heeft.
          Op een dag zei ze letterlijk gedag tegen haar ouders en Colombia, al hadden haar ouders er niets tegen in te brengen, want toen de zestienjarige wegging, was haar vader al overleden aan een hartstilstand en haar moeder liet Aisha alleen. Om de doodsimpele reden dat ze niet voor haar kon zorgen, wat Aisha natuurlijk heel veel pijn deed. Nu wist zij hoeveel zij voor haar betekende, maar om er over te treuren deed zij niet, want dat zit niet in haar aard.

    Fairytale: Esmeralda; The Hunchback of Notre Dame.
    Uitleg: Hoewel ze sommige trekken van Esmeralda's uiterlijk heeft, lijkt ze er niet totaal op. Wat ze echter wel heeft, zijn haar karaktertrekken, waar ze echter geen weet van heeft.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 14:54 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    [vraagje: hoe ziet de sprookjeswereld er ongeveer uit? ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    RememberYoux schreef:
    [vraagje: hoe ziet de sprookjeswereld er ongeveer uit? ]

    Het tegenovergestelde zoals wij het kennen.
    Daar zit het sprookjesbos vol gevaren, het is eng, duister en je hoort er dingen die er misschien niet zijn, of juist wel.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Kan ik nog meedoen? =3


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!