• A twisted fairytale

    Beeld je een wereld in waar alles mogelijk is, waar sprookjes op magische wijze tot leven komen en jij er een grote rol in speelt.
    Dat je een pion bent van een hoger doel, opgejaagd door duistere dingen in een poging je weg naar de vrijheid te vinden.
    In deze RPG, komt een groep mensen vast te zitten in de magische wereld vol raadsels, gevaren en bloedstollende gebeurtenissen.
    Omgetoverd tot levende sprookjesfiguren, proberen ze te achterhalen waarom ze vast zitten en hoe ze weer terug naar hun eigen leefwereld kunnen.
    Niets is echter wat het lijkt en niet iedereen is zo betrouwbaar als ze laten uitschijnen.

    Een RPG op basis van de gebroeders Grimm, Hans Christian Andersen en Disney gemaakt door Merrow en Mohawk.


    Regels:

    - Er geldt een minimum van 10 regels.
    - 16+ is toegestaan, maar houdt het uiteraard netjes
    - De voorkeur gaat uit naar het schrijven in de hij/zij/ik vorm verledentijd
    - Probeer minstens 1 post per week te schrijven
    - Reservering vervalt na 5 dagen
    - Powerplay is niet toegestaan
    - Er bestaan geen perfecte personages
    - Let op spelling en interpunctie
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Afwezigheden melden
    - Alleen Merrow of Mohawk maken de topics aan


    Meedoen:

    Het is de bedoeling dat je een eigen personage creëert, afkomstig uit de gewone wereld. Deze komt terecht in Fairtalia en schrijvende weg wordt ontdekt dat ieder personage een bestaand sprookjesfiguur voorstelt.

    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:

    Innerlijk:
    Uiterlijk mét foto:
    Geschiedenis:

    Fairytale:
    Uitleg:


    Bij Fairytale schrijf je zowel het sprookje als het exacte sprookjesfiguur. Bij uitleg leg je uit in hoeverre jou personage overeenkomt met het sprookjesfiguur. Dit kan door middel van bijvoorbeeld uiterlijke trekken, karaktereigenschappen, gedragingen, enzo zijn.



    Personages:

    Vrouwen: 10/10
    MerrowKierra Ashford – Puss In Boots
    MohawkScarlett Jane Hunter – Rapunzel
    Semele - Marlaina Ferryn Chevalier - Ariël
    AgentP - Emma Lynn Smith - Sneeuwwitje
    Appelboompje - Katherine Pierce - Roodkapje
    Porcelaneous - Melaney Kacia - Megara (Hercules)
    Rider - Sunita “Sunny” Evelynne Cleveland - Pocahontas
    RememberYoux - Jillie Jo Knight - Tinkerbell
    Curlies - Mikayla Evelynn Carter - Assepoester
    Tortura - Aisha Nadya Ripoll Esmeralda

    Mannen: 8/10
    Sindarin - Fynn Sion Rhine - Peter Pan
    AgentP - Dylan Bjorn Green - Woody (Toy Story)
    Sindarin - Jason Barnes - Beest (Belle en het beest, Prins Adam)
    Tortura - Bai Donghai Wong - "BD Wong" - Li Shang (Mulan)
    Twilightzone - Ryan Levitt - Jim Hawkins (Treasure Planet)
    Realist - Andrew Eric Parker - Prins Eric (De kleine zeermeermin)
    DreamerN - Tristan Mylan Diamond - Jager (Sneeuwwitje)
    Realist - Reservatie - Prins Caspian (Narnia)
    Xerces - Korey Pio Wittingh - Pinokkio



    Klik hier voor de Rollenstory


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 20:06 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    of zal ik toch nog zijn fairytale veranderen want ik vind hem eigenlijk niet zo leuk :/ juppp ik verander hem in woody van toy story ..denk ik

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 15:04 ]


    Do what people say you can't.

    :c wat is er mis met Prins Eric?

    Realist schreef:
    :c wat is er mis met Prins Eric?


    niks, toch?


    Do what people say you can't.

    Naam: Jillie Jo Knight
    Leeftijd: 17
    Geslacht: vrouwelijk
    Innerlijk: Jill is een humeurig persoon. Haar glimlach is zeldzaam, en alleen als ze iets reuze grappig vindt lacht ze luid op. Als iets haar niet zint, verschijnt er een norse uitdrukking op haar gezicht. Ze houdt van sarcasme. Als je haar beledigd kan het zo zijn dat ze je een lange tijd hardnekkig negeerd. Ze wil graag en snel de leiding. Ze is er verschrikkelijk kwaad om dat ze juist is verkozen als Tinkerbell, omdat dat haar klein en nietig maakt. En misschien zelfs, tot haar afgunst, schattig.
    Uiterlijk mét foto:


    Jill heeft lange, blonde haren, die meestal in een knot gedragen worden. Haar ogen zijn helder groen. Ze maakt haar ogen vaak zwartomrand met oogpotlood. Ze is een klein beetje slank, het lichaam van de gemiddelde zeventienjarige. Ze houdt van hakken dragen (het liefst Jeffrey Campbell) aangezien ze een lengte heeft van maar 1,67m.
    Geschiedenis: Haar moeder en vader waren erg gelukkig samen, tot haar broertje (13) zelfmoord pleegde. Jill was 15. Ze gingen uit elkaar en Jill en haar ouders waren er kapot van. Sinds haar broertje er niet meer is is ze eigenlijk zo chagerijnig en nors. Haar moeder heeft ze een sinds dien niet meer gezien, en ze woont momenteel nog bij haar vader.
    Fairytale: Tinkerbell (Peter Pan)
    Uitleg: Omdat het innerlijk van Jill eigenlijk precies het tegenovergestelde is van Tinkerbell zelf, lijkt ze daar niet echt op. Haar uiterlijk daarintegen komt redelijk overeen met het sprookjesfiguur. In de sprookjeswereld heeft ze dezelfde vleugels als Bell op haar rug.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2012 - 17:09 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    RememberYoux schreef:
    Naam: Jillie Jo Knight
    Leeftijd: 18
    Geslacht: vrouwelijk
    Innerlijk: Jill is een humeurig persoon. Haar glimlach is zeldzaam, en alleen als ze iets reuze grappig vindt lacht ze luid op. Als iets haar niet zint, verschijnt er een norse uitdrukking op haar gezicht. Ze houdt van sarcasme. Als je haar beledigd kan het zo zijn dat ze je een lange tijd hardnekkig negeerd. Ze wil graag en snel de leiding. Ze is er verschrikkelijk kwaad om dat ze juist is verkozen als Tinkerbell, omdat dat haar klein en nietig maakt. En misschien zelfs, tot haar afgunst, schattig.
    Uiterlijk mét foto:


    Jill heeft lange, blonde haren, die meestal in een knot gedragen worden. Haar ogen zijn helder groen. Ze maakt haar ogen vaak zwartomrand met oogpotlood. Ze is niet dik en niet dun, en het lichaam van de gemiddelde achtienjarige. Ze houdt van hakken dragen (het liefst Jeffrey Campbell) aangezien ze een lengte heeft van maar 1,67m.
    Geschiedenis: RPG
    Fairytale: Tinkerbell (Peter Pan)
    Uitleg: Omdat het innerlijk van Jill eigenlijk precies het tegenovergestelde is van Tinkerbell zelf, lijkt ze daar niet echt op. Haar uiterlijk daarintegen komt redelijk overeen met het sprookjesfiguur. In de sprookjeswereld heeft ze dezelfde vleugels als Bell op haar rug. Ze kan ook tot het formaat van het elfje slinken, maar als ze net in de magische wereld komen heeft ze het nog niet onder controle en gebeurt het op ongewone, ongemakkelijke momenten.


    Hey cool. Tinkerbell.

    RememberYoux schreef:
    Naam: Jillie Jo Knight
    Leeftijd: 18
    Geslacht: vrouwelijk
    Innerlijk: Jill is een humeurig persoon. Haar glimlach is zeldzaam, en alleen als ze iets reuze grappig vindt lacht ze luid op. Als iets haar niet zint, verschijnt er een norse uitdrukking op haar gezicht. Ze houdt van sarcasme. Als je haar beledigd kan het zo zijn dat ze je een lange tijd hardnekkig negeerd. Ze wil graag en snel de leiding. Ze is er verschrikkelijk kwaad om dat ze juist is verkozen als Tinkerbell, omdat dat haar klein en nietig maakt. En misschien zelfs, tot haar afgunst, schattig.
    Uiterlijk mét foto:


    Jill heeft lange, blonde haren, die meestal in een knot gedragen worden. Haar ogen zijn helder groen. Ze maakt haar ogen vaak zwartomrand met oogpotlood. Ze is niet dik en niet dun, en het lichaam van de gemiddelde achtienjarige. Ze houdt van hakken dragen (het liefst Jeffrey Campbell) aangezien ze een lengte heeft van maar 1,67m.
    Geschiedenis: RPG
    Fairytale: Tinkerbell (Peter Pan)
    Uitleg: Omdat het innerlijk van Jill eigenlijk precies het tegenovergestelde is van Tinkerbell zelf, lijkt ze daar niet echt op. Haar uiterlijk daarintegen komt redelijk overeen met het sprookjesfiguur. In de sprookjeswereld heeft ze dezelfde vleugels als Bell op haar rug. Ze kan ook tot het formaat van het elfje slinken, maar als ze net in de magische wereld komen heeft ze het nog niet onder controle en gebeurt het op ongewone, ongemakkelijke momenten.


    Lieve schat, je haalt 2 rpgs door elkaar (flower) ik zat hem door te lezen en toen zag ik het

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 16:58 ]


    Do what people say you can't.

    AgentP schreef:
    (...)

    Lieve schat, je haalt 2 rpgs door elkaar (flower) ik zat hem door te lezen en toen zag ik het


    Ik kort Tinkerbell daar af als Bell, ;x

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 17:10 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    RememberYoux schreef:
    (...)

    [Ik kort Tinkerbell daar af als Bell, ;x]



    OOWWWHHH ;O


    Do what people say you can't.

    Realist schreef:
    :c wat is er mis met Prins Eric?

    Hehe, de naam. (':


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik reserveer een mannenrol. Ben er nu mee bezig, dus in de loop van de avond krijg je 'm binnen.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Naam:
    Bai (White) Donghai (Eastern Sea) Wong, maar omdat hij het eigenlijk verschrikkelijke namen vind, stelt hij zichzelf voor als BD Wong.
    Leeftijd:
    21 jaren jong.
    Geslacht:
    Mannelijk.

    Innerlijk:
    BD heeft een onstuimige uitstraling, wat mede komt door zijn heldhaftige en uitdagende handelingen. Hoewel hij ook een erge bedeesde en gereserveerde kant heeft, dit verwacht lang niet iedereen van hem. Zo is hij ook sociaal onhandig en kan lang niet vaak met iedereen goed omgaan, waardoor hij liever zwijgzaam blijft en iedereen analyseert. Als hij echter praat en deze onhandigheid aan de kant zet, praat BD alsof hij de leider is en met een zelfverzekerde stem.
    Hierop kunnen mensen een kant kiezen: hem niet mogen of juist wel. Niet dat het hem uitmaakt welke kant je kiest, maar toch wilt hij liever dat mensen naar hem luisteren en is hij snel op zijn tenen getrapt, zeker als je dierbaar voor hem bent. Hij durft veel, maar denkt wel eerst na over wat handig is voordat hij het überhaupt uitvoert. Zo peinst hij veel en is vaak serieus, zelfs als je een grapje maakt, hij vat het nog altijd serieus op en zal het ook op die manier beantwoorden.
    Uiterlijk mét foto:
    BD heeft een lengte van 1,90 en doordat hij vaak in de sportschool te vinden is, heeft hij een sixpack gekregen. Toch heeft hij een vrij slendere bouw, maar wanneer hij een strak shirt aan heeft of geen, kun je gemakkelijk zijn spieren zien. Vaak draagt hij witte/ zwarte kleding en is bijna nooit te zien in een kleurrijk shirt, hoewel je dat misschien zou denken. Zo heeft hij ook geen lievelings kleur, maar als hij zou moeten kiezen, zou dat rood zijn.
    Zijn huidskleur heeft een hele lichte tint erover heen, iets waar je goed op moet kunnen letten, mocht je dit zien. Hij heeft een zwarte haarkleur en donkerbruine ogen, welke vaak donkerder lijken dan het daadwerkelijk is.


    Geschiedenis:
    Zijn ouders, Bolin en Meixiang, zijn gescheiden toen hij twaalf jaar oud was, maar hielden nog steeds contact met elkaar, echter betekend dit niet dat het goed gaat met hun gezin. Hierna kreeg Meixiang een nieuwe relatie met een man die Huojin heet en een paar jaar jonger was dan zijn moeder. BD vond het moeilijk eraan te geloven dat zij nu iemand anders had dan Bolin, de echte vader. Zijn vader wou niets meer van hem horen, want hij wist dat BD met verkeerde vrienden om ging en zo ook van school skipte, maar zijn moeder juichte hem aan het beter te doen, zij zei namelijk dat het goed voor hem zou zijn, maar dat ging langzaam aan slechter aangezien de vrouw een auto ongeluk had gekregen en in het ziekenhuis terecht was gekomen.
          BD komt zo vaak mogelijk bij haar op bezoek als hij kan, maar heeft het vaak druk met alles waardoor hij vaak geen tijd had. Huojin komt vaak op bezoek in het ziekenhuis en hield haar gezelschap, terwijl BD met zichzelf in de knoei zat. Zijn ouders waren al heel vroeg gescheiden, zijn moeder had daarna gelijk een ander, die hij trouwens niet mag, en bovenop al dat sloeg zijn vader de kinderen soms ook. BD heeft één jonger broertje, Chao, van elf. Deze jongeman is levendig en houdt er niet van als zijn familie in de dip zit, dus red hij de situatie vaak met sullige grapjes te maken en zijn enthousiasme voor alles. Hij woont bij zijn vader nu, maar jeugdzorg wil ervoor zorgen dat hij weg gaat bij zijn vader en bij Huojin komt te wonen. Chao en BD hebben een erg goede, hecht band als broers.
    Fairytale: Li Shang; Mulan.
    Uitleg: BD heeft veel dezelfde karaktereigenschappen als Li Shang, maar hoewel hij ook deels op hem lijkt, neemt het leiderschap in hem het over. Hij gelooft niet in sprookjes en staat met beide voeten stevig op de grond.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 15:45 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het is actief hier, echt super :3

    De bedoeling in deze rpg is dat je personage een sprookjesfiguur representeert, niet dat deze exact het sprookjesfiguur is. Daarom is het gewoon mogelijk om een vrouwelijk personage te hebben met een mannelijk sprookjesfiguur (dat heb ik ook met mijn personage want Puss is bij mijn weten nog altijd een kater XD)
    In de rpg komen de personages terecht in een sprookjeswereld en langzamerhand komen ze erachter dat ze eigenlijk een sprookjesfiguur voorstellen. Natuurlijk mogen er uiterlijke overeenkomsten zijn, maar deze overeenkomsten kunnen evenzeer ergens anders liggen, zo lang je personage maar te associëren valt met het sprookjesfiguur dat hij/zij representeert.

    Dan nog een kleine opmerking voor RememberYoux, het is helemaal niet erg dat je een personage van een andere rpg gebruikt , maar er zullen vast wel mensen meedoen aan deze rpg die jou personage en haar geschiedenis niet kennen. Dus deze zou je voor hier toch nog even moeten invullen zodat iedereen mee is (;

    En verder... vind ik het dus echt wel tof dat er al zoveel enthousiasme is voor de rpg en ik kan niet wachten om te beginnen :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Het is actief hier, echt super :3

    De bedoeling in deze rpg is dat je personage een sprookjesfiguur representeert, niet dat deze exact het sprookjesfiguur is. Daarom is het gewoon mogelijk om een vrouwelijk personage te hebben met een mannelijk sprookjesfiguur (dat heb ik ook met mijn personage want Puss is bij mijn weten nog altijd een kater XD)
    In de rpg komen de personages terecht in een sprookjeswereld en langzamerhand komen ze erachter dat ze eigenlijk een sprookjesfiguur voorstellen. Natuurlijk mogen er uiterlijke overeenkomsten zijn, maar deze overeenkomsten kunnen evenzeer ergens anders liggen, zo lang je personage maar te associëren valt met het sprookjesfiguur dat hij/zij representeert.

    Dan nog een kleine opmerking voor RememberYoux, het is helemaal niet erg dat je een personage van een andere rpg gebruikt , maar er zullen vast wel mensen meedoen aan deze rpg die jou personage en haar geschiedenis niet kennen. Dus deze zou je voor hier toch nog even moeten invullen zodat iedereen mee is (;

    En verder... vind ik het dus echt wel tof dat er al zoveel enthousiasme is voor de rpg en ik kan niet wachten om te beginnen :3


    Voor duidelijkheid, ik heb niet het personage van een andere rpg gebruikt. Ik zal mijn geschiedenis dan nog even invullen (:


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    AgentP schreef:
    (...)


    aaffff (A)


    Je lijstje is helemaal in orde op één klein puntje na. Ik mis nog een kleine beschrijving van het uiterlijk. Het is namelijk de bedoeling dat er een korte beschrijving staat en een foto (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Naam: Ryan Levitt.
    Leeftijd: 19 jaar. 26 Juli is hij jarig.
    Geslacht: Mannelijk.

    Innerlijk: Ryan is een stoere, onafhankelijke jongeman en is erg avontuurlijk. Hij zoekt het gevaar op en houdt van de adrenalinekick dat door zijn lichaam gaat. Hij is zichzelf en het kan hem niets schelen wat ze van hem vinden.
    Hij behandeld mensen precies hoe ze hem behandelen, dus als je aardig tegen hem doet – doet hij ook gewoon aardig tegen jou. Af en toe kan er een sarcastische antwoord uit zijn mond komen, net zoals de scheldwoorden. Hij scheldt niet vaak en houdt er niet van als iemand hem bedreigt. Zelf is hij niet het type dat snel boos word, maar hierdoor kan hij boos worden.
    Maar met dit al is hij toch een zorgzame jongen dat vaak voor zijn moeder zorgt en voor anderen, behalve zijn vijanden. Ryan kan goed met mensen overweg en is graag in een groep dan dat hij alleen zit, maar hij heeft is wel een dromer.
    Hij rookt niet en vind mensen die wel roken nogal dom.

    Uiterlijk mét foto:


    Hij heeft een blanke huid dat nog net geen bleke kleur heeft. Zijn halflange haar is donkere kleur bruin wat mooi past bij zijn donkerblauwe ogen. Ryan is een 1.85 m en hij dan ziet hij er misschien niet uit als een sterke jongeman, maar dit is hij echter wel. Dus schat hem niet verkeerd in, want hij is sterker dan je denkt.
    Geschiedenis: Toen Ryan vier jaar was is zijn vader overleden tijdens een vliegtuigongeluk. Zijn vader was een belangrijke zakenman en was weinig thuis. Hij was vaak op pad. Ryan kon hier niet goed mee omgaan, net zo min als zijn moeder. Zijn moeder raakte aan de drank en Ryan zorgde toen voor zijn moeder, omdat ze dit gewoonweg niet zelf kon.
    Zelf kon Ryan er ook niet mee omgaan is veranderde totaal. Van een lieve, luisterende jongeman is hij veranderd naar een stoere, gewaagde jongeman.

    Fairytale: Jim Hawkins, Treasure Planet.
    Uitleg: Ryan heeft de uiterlijk als Jim Hawkins. Net zoals zijn karakter.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 18:22 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki