• The City Games || 86th annual Hunger Games

    24 tributen, in gevecht op leven en dood in de arena. Maar deze is compleet veranderd. Geen bos, geen woestijn, geen kale ijsvlakte. Deze spelen bevinden zich in een stad, een doodnormale stad zo als wij die tegenwoordig kennen, met huizen, winkels, ziekenhuizen, enzovoort. De gebruikelijke wapens zitten natuurlijk verwerkt in de nieuwe arena, maar je kunt ook gebruik maken van andere dingen. Slaappillen en injecties in de ziekenhuizen. Vorken en grote keukenmessen in de keukens. Zware kandelaars in de sjofele woonkamers. Misschien vind je in die ene plantenbak wel dat grote, kolossale zwaard waar je naar op zoek was. Maar er is een motto voor de nieuwe arena, die door bijna alle mentoren wordt gebruikt.
    Maak gebruik van wat je hebt.




    Regels:
    - GEEN perfecte personages. Iedereen heeft wel een zwaktepunt, en niet iedereen is goed met wapens. Ook is niet iedereen 16 of ouder, ik zou graag ook wat jongere tributen willen.
    - Minimaal vijf regels.
    - Geen anime-plaatjes gebruiken, Er zijn genoeg mensen om te gebruiken op internet.
    - Ik leg in het eerste topic duidelijker uit wat de bedoeling is van de stad en hoe die er uit gaat zien. Dit komt ook in de (nog aan te maken) Info-story te staan.
    - +16 mag, maar bedenk wel dat een "gezellige" nacht in de arena niet kan. Zo wel, maak ik daar graag gebruik van (:
    - Maximaal 2 characters per persoon, maar je moet niet één gaan verwaarlozen.
    - Uiterlijk bekende personen mogen, ook als ze in de hungergames film mee hebben gespeeld.
    - Omdat er weer meisjes in overvloed zijn, mag je er alleen een aanmaken als je ook een jongen maakt.
    - heb je nog meer, zeg het dan.



    District 1 - luxeproducten voor het Capitool
    - Thomas Cooper || 230710
    - Emrald Ninna Fea Keaver || Overexposed

    District 2 - Wapens en vredesbewakers
    - Ayden Jonathan Witlow || Memoria
    - Harriet Rianne Bushwell || xClove

    District 3 - Technologie
    - Jackson (Jack) 'Willow' Anderson || Nyan
    - Ellayn (Ella) Silas Nuria Crampton || Xerces

    District 4 - Visserij
    - Oliver Jackson || Bloedbad
    - Julyp Maryline McCloud || Rider

    District 5 - Medisch onderzoek:
    - Andrew Justin Cole || quin98
    - Fiona Laura Skies || CatnipFire

    District 6 - DNA mutaties en manipulaties:
    - Drew Mitchell Henderson || BlueHope
    - Roxie Louisa Jones || Scatach

    District 7 - Hout:
    - Levi Thomas Clarckson || Nyan
    - Lorena Maysilee Adams || sweetteen

    District 8 - Textiel:
    - Robin McDrown || Bloedbad
    - Mackenzie Lowlands || Bloedbad

    District 9 - Graan:
    - Yerik Lartius Webb || Treelo
    - Lila Chiara Chambers || BlueHope

    District 10 - Vee:
    - Beau Lucas Mayer || AgentP DOOD
    - Julietta Zoey Mainstreet || Bloedbad

    District 11 - Landbouw:
    - Jorn Alex Stevens || AgentP
    - Briony Flora Linnea || Kwijt

    District 12 - Steenkool:
    - Damian Layar || Bloedbad
    - Alice Green || Adlington

    Happy City Games, and may the odds be ever in your favor.


    PS: ik gooi alle tribuutnamen in een bakje en trek er dan wekelijks een uit; die sterft. Ik stuur diegene een PB. Ik doe zelf ook mee, maar denk niet dat ik mijn personage nu voor ga trekken.
    Rollentopic
    Praattopic
    Doorlezen!


    Groter.

    Dit is de stad. De blauwige lijn is de rand van de arena, en de rest loopt in die hoek zeg maar. Sionsberg is het ziekenhuis, en de rest mag je wel verzinnen. Gelieve bij elke post te zeggen in welke straat je bent.

    In de arena:
    - De meeste kranen werken niet, dus je hebt geluk als je eentje hebt die wel werkt.
    - Niet iedereen heeft evenveel geluk. Dus de ene heeft een tas en een wond, de andere heeft niks (ook geen verwondingen dus).
    - De hoorn des overvloeds is bij het woordje "Dokkum". Dit is een soort plein. Net als in de normale hungergames zijn de spullen hoe dichter bij de hoorn hoe waardevoller.
    - Het begin van de RPG is als ze bijna de arena in gaan. Als gebruikelijk hebben de Beroeps (behalve als degene dat echt niet wil) een team gevormd. Ook bij andere districten kan dit gebeurd zijn. Doe dit liever niet in het speeltopic maar in elkaars gastenboek.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2012 - 9:02 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Jackson 'Willow' Anderson
    Fijn ze gingen op jacht,kon ik lekker even alleen zijn.Ik voelde echt dat die gast van 1 le niet mocht en ik mocht hem niet,de aandachtszoeker.Ze namen al wat eten mee en wapens.Mischien kon ik toch iets hun vertrouwen winnen,dan gingen ze me minder rap achterna zitten."Wel,als jullie het handig vinden,ik heb een map van dit terein."zeg ik tegen niemand in het bijzonder en haal de kaart uit mijn rugzak.Ik zwaaide er even mee en wachte tot iemand hem nam.Ik had de kaart al in me opgenomen,dus ik hoefde hem niet meer.ik was mischien niet sterker dan hen,maar ik ben vast gewoon slimmer.Trouwens als ze me hier alleen laten kon ik hier ook gewoon alles slopen en wegrennen,maar dat ging ik niet doen.Dat is slecht voor mijn reputatie.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    [RememberYoux -> xClove ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    [Ik reageer vandaag weer, het weekend was ik weg en gisteren had ik het te druk met school D:]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    CatnipFire schreef:

    Fiona Laura Skies||District 5||Huis aan de Hogepol
    'Au!' toen Maysilee de plant van me af probeerde te trekken, sloot die zich nog dichter om me heen. Bah, wat stelde ik me weer zwak op.
    Ik schudde mijn hoofd. Nee, ik had geen lucifers. Ze had wel gelijk. Alleen met vuur konden we deze rotplant bestrijden.
    Maar hoe kwamen we daaraan?
    Shit. Die stomme plant deed echt pijn om mijn heup. Ik probeerde met mijn mes hem eraf te hakken. Na veel gepriegel lukte het. Ik smeet hem woedend weg.
    Toen keek ik wanhopig naar boven, in de hoop dat daar camera's hingen. 'We hebben lucifers nodig!' riep ik. Nu maar hopen dat mijn mentor me had gehoord. Want tot de keukenkastjes zou ik nooit komen, in die wirwar van planten. Zou mijn mentor me het kunnen geven? Anders hadden we toch echt een andere oplossing nodig.
    Ik keek om me heen, opzoek naar takjes of vuurstenen. In ieder geval, iets waarmee we vuur konden maken. Misschien lag er dichtbij een aansteker?


    Lorena Maysilee Adams || district 7 || huis aan de Hoge Pol
    Net toen ik richting de keukenkastjes wou lopen kwam er een gat in het plafond waaruit een zilverkleurige parachute kwam. ik probeerde hem op te vangen. te parachute bleef net aan mijn pink hangen, ik maakte hem open en keek wat er in zat. er zat één lucifer in maar niks om hem mee aan te steken. ik keek teleurgesteld naar de lucifer en ging nadenken. omdat het niet slim was om te gaan zitten en ook niet om lang na te denken vroeg ik aan Fiona: "weet jij waarmee we deze lucifer mee kunnen aansteken, want we hebben alleen een lucifer gekregen en niks om hem mee aan te steken." ik dacht nog eens na, als er hier ergens steen of stuk hout lag dan moest het lukken om de lucifer aan te steken.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Harriet Bushwell
    Grijnzend keek ik naar Ayden. Ik had wel even zin in op iets anders gooien dan lijken, en de jacht was een goede afleiding. Ik lik over mijn lippen en grijp een mes uit mijn riem, een mooi, scherp exemplaar. Afwachtend kijk ik hem aan. Ineens hoor ik het volkslied, en ik kijk omhoog. De gezichten van de dode tributen verschijnen, en ik zie dat er ook een jongen is gestorven die niet bij het bloedbad betrokken was. Die van tien. Fijn, District 8 en 10 zijn dus bijde volledig uitgeschakeld. De lucht werd weer donker.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ayden Jonathan Witlow || District 2

    Grijnzend kijk ik omhoog, naar de sterrenhemel. Of wat ej het ook kan noemen, het is en blijft een arena. Alle doden krijgen even hun laatse momenten van glorie, waarna ze voor altijd en eeuwig verdwijnen. Ik zie Harriet al denken, district 8 en 10 zijn al gelijk helemaal uitgeschakeld. Dit gebeurt bijna elk jaar, maar ik had het niet helemaal verwacht dat sommige tributen het hebben overleefd. Ik zet dat egvoel ban me af, binnenkort hangen ze met hun gezicht ook boven mijn hoofd.'Zullen we vertrekken?' Ik kijk alle beroepsleden aan, ik ben er klaar voor. Noch een keer knoop ik mijn veters goed vast en hijs mijn rugzak op mijn rug. Tijd om te gaan.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    [Adlington -> 230710
    Sorry dat ik even niet gereageerd heb, maar ik heb het druk met school. D: ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Thomas Cooper- District 1 - De Hoorn
    Toen Ayden vroeg of we konden vertrekken, checkte ik een laatste keer m'n uitrusting. Alles zat nog perfect, terwijl ik m'n rugzak over m'n schouder gooide en antwoordde: "Ik ben klaar." Ik nam een slok water uit één van de flesjes die bij de Hoorn lagen en stopte nog wat voedsel in m'n zakken. Daarna keerde ik me naar de anderen, die nog geen antwoord hadden gegeven. Ik hoopte maar dat iedereen akkoord zou zijn, want ik had echt geen zin hier de hele tijd te zitten. Ik wilde avontuur, en hier zou je dat sowieso niet krijgen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    sweetteen schreef:

    Lorena Maysilee Adams || district 7 || huis aan de Hoge Pol
    Net toen ik richting de keukenkastjes wou lopen kwam er een gat in het plafond waaruit een zilverkleurige parachute kwam. ik probeerde hem op te vangen. te parachute bleef net aan mijn pink hangen, ik maakte hem open en keek wat er in zat. er zat één lucifer in maar niks om hem mee aan te steken. ik keek teleurgesteld naar de lucifer en ging nadenken. omdat het niet slim was om te gaan zitten en ook niet om lang na te denken vroeg ik aan Fiona: "weet jij waarmee we deze lucifer mee kunnen aansteken, want we hebben alleen een lucifer gekregen en niks om hem mee aan te steken." ik dacht nog eens na, als er hier ergens steen of stuk hout lag dan moest het lukken om de lucifer aan te steken.


    Fiona Laura Skies || District 5 || Huis aan de Hoge Pol
    Ik probeer helder na te denken, wat moeilijk is met die pijn, en kijk om me heen. Is er echt niks om vuur mee te maken? Een beetje afwezig sla ik de volgende plantensteel van me af. Dan hoor ik zes kanonschoten. Ik schrik en kijk naar boven, hopend dat mijn districtgenoot er niet tussen zit. Maar ik zie alleen het grijze plafond. Zo snel als ik kan loop ik naar het raam. Ik zie als eerste de jongen van district 8. Als ik nog even blijf kijken komen er nog vier andere tributen langs. Dat betekent dat ik er eentje gemist heb. Shit. Zou Andrew er nog zijn?
    Ik kijk naar Maysilee. Omdat ze uit district 7 komt en het eerste wat ik zag district 8 was, kan ik tegen haar niet met zekerheid zeggen wie er dood is gegaan.
    'District 8 en 10 volledig. Jongen district 12. Meer weet ik niet,' zeg ik dus maar. Dan ga ik weer verder met het zoeken van iets om de lucifer mee aan te steken. 'Misschien de grond?' De grond is gemaakt van beton. Ik heb geen idee of dat brandt. 'Of de muren. Die zijn gemaakt van bakstenen, volgens mij brandt dat wel.' Ik heb eigenlijk geen idee, ik hoop het alleen. Ik worstel verder met de plant, die opnieuw een been vast heeft getrokken. Maar als ik eindelijk de plant van me af krijg, merk ik dat ik moe ben. Buiten is het ook al donker, en opeens raak ik uitgeput en bedenk ik me dat we vandaag nog niks gegeten of gedronken hebben. Ik zak een beetje door mijn knieën, maar werk mezelf weer overeind. Als ik nu slaap zal de plant me wurgen. 'Alsjeblieft, maak snel vuur!' roep ik dus maar. Hoe sneller we van deze mutilantplant afzijn hoe beter.


    :)

    BlueHope schreef:
    (...)

    Lila Chiara Chambers || District 9 || De dijk
    Ik hoorde wat aan de andere kant vande deur. Voetstappen. Ik schrok waardoor het klipje onder mijn nagel schoof. Ik vloekte binnenmonds en duwde de deur een stukje open. Ik wachtte met naar binnen gaan.Ik hield mijn mes stevig vast en ging om het hoekje staan. Ik ademde diep in en uit. Mijn hart klopte in mijn keel en het voelde alsof ik elk moment flauw kon vallen. Ik haalde mijnhandover mijn gezicht en sloot mijn ogen. Heel even luisterde ik alleen maar, zoals ik dat thuis ook vaak deed, of gedaan had. Ik had geen idee wat me te wachten zou staan, maaar ergens kon het mij ook niet schelen. Wat het ook was, ik zou het proberen te verslaan. Ik draaide mij om en ging in de deuropening staan. Ik keek snel de kamer rond en alles wat ik zag was een oud huis en Yerik. Ik liet het me langzaam zakken.
    "Oh my je leeft nog." Zei ik met een klein glimlachje

    [Muh, Q liep gisteren vast, en toen was ik mijn stukje kwijt D;]
    Yerik Lartius Webb - 9 - De dijk

    'Het was de bedoeling dat ik niet opgemerkt zou worden, eigenlijk,' mompel ik naar haar, terwijl ik uit mijn schuilplaats omhoog kom. 'Maar goed, ik ben blij dat jij het was en niet een andere tribuut. Ik heb namelijk nul komma nul nul niks hier.'
    Ik spreid mijn armen en zwaai er wat mee, alsof het mijn huis is en ik het aan een belangstellende laat zien.
    'Dit huis is waardeloos. Niks. Geen eten, geen verborgen spullen... Ik had beter naar een winkel kunnen gaan. Heb jij trouwens nog wat kunnen bemachtigen, op dat mes na?'
    Ik besluit dat ik haar maar beter te vriend kan houden omdat zij immers een wapen heeft waarmee ze mij in één keer kan doden en ik helemaal niks.
    'Pas trouwens op voor de mogelijke huisdieren. Ik was net bezig het huis te ontruimen,' zeg ik, terwijl ik de stofdoek waar de spin in zit gepropt voorzichtig openvouw, zodat de spin er niet tussenuit kan knijpen.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Jackson 'Willow' Anderson
    De dode tributen verschenen aan de sterren hemel,ik had best wel medelijden met hen,en hun districkt,maar dat was nu eenmaal het spel.Ik wilde er niet aan denken dat mijn gezich mischien ook ooit daar word afgebeeld.µik keek naar de anderen die al op punt stonden om weg te gaan,aangezien ze me negeerden had ik de kaart al weggestoken."Dus,moet ik hier op wacht blijven ofzo?"zei ik deze keer wat luiçder zodat ze me wel konden horen,ik had geen zin in jacht,ik had al genoeg bloed gezien.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    (Sorry, ik zag het net pas...)

    Lila Chiara Chambers || District 9 || De dijk
    Vrolijk lachte ik en sloeg mijn armen om me heen. "Ja, ik heb een waterfles met water natuurlijk." Zei ik en wees naar de fles. Ik keek even rond en besloot dat het best een veilig, maar nutteloos huis was. "We kunnen het huis hiernaast proberen? Want het is 'we' toch?" Vroeg ik en keek even naar de paar spullen die er stonden en haalde mijn hand over de muren. Veiligheid was niet alles. Honger was ook iets waar je dood aan kon gaan en momenteel was ik banger voor de hongersdood dan voor een dood alsgvolg van een gevecht.


    We've lived in the shadows for far too long.

    CatnipFire schreef:
    (...)

    Fiona Laura Skies || District 5 || Huis aan de Hoge Pol
    Ik probeer helder na te denken, wat moeilijk is met die pijn, en kijk om me heen. Is er echt niks om vuur mee te maken? Een beetje afwezig sla ik de volgende plantensteel van me af. Dan hoor ik zes kanonschoten. Ik schrik en kijk naar boven, hopend dat mijn districtgenoot er niet tussen zit. Maar ik zie alleen het grijze plafond. Zo snel als ik kan loop ik naar het raam. Ik zie als eerste de jongen van district 8. Als ik nog even blijf kijken komen er nog vier andere tributen langs. Dat betekent dat ik er eentje gemist heb. Shit. Zou Andrew er nog zijn?
    Ik kijk naar Maysilee. Omdat ze uit district 7 komt en het eerste wat ik zag district 8 was, kan ik tegen haar niet met zekerheid zeggen wie er dood is gegaan.
    'District 8 en 10 volledig. Jongen district 12. Meer weet ik niet,' zeg ik dus maar. Dan ga ik weer verder met het zoeken van iets om de lucifer mee aan te steken. 'Misschien de grond?' De grond is gemaakt van beton. Ik heb geen idee of dat brandt. 'Of de muren. Die zijn gemaakt van bakstenen, volgens mij brandt dat wel.' Ik heb eigenlijk geen idee, ik hoop het alleen. Ik worstel verder met de plant, die opnieuw een been vast heeft getrokken. Maar als ik eindelijk de plant van me af krijg, merk ik dat ik moe ben. Buiten is het ook al donker, en opeens raak ik uitgeput en bedenk ik me dat we vandaag nog niks gegeten of gedronken hebben. Ik zak een beetje door mijn knieën, maar werk mezelf weer overeind. Als ik nu slaap zal de plant me wurgen. 'Alsjeblieft, maak snel vuur!' roep ik dus maar. Hoe sneller we van deze mutilantplant afzijn hoe beter.


    lorena maysilee adams || district 7 || huis aan de hoge pol
    ik zag dat Fiona naar buiten keek,ze zei alleen maar alles vanaf district 8 dus ik wist niet of Levi dood was. voor het eerst deze dag dacht ik aan hem, hij was wel mijn districtgenoot dus het liefste had ik dat hij bleef leven maar ik had, op een paar ontmoetingen na niks met hem te maken. Fiona bracht me weer bij mijn bijzijn. ik gaf haar de lucifer en zelf liep ik richting de steel van de plant. "mis je iemand of wil je het gewoon niet tegen mij zeggen wie de mede dood is?" het klonk misschien arrogant maar als het Levi was begreep ik best dat ze het niet wou zeggen. maar we moesten er niet te lang bij stil staan, wij leefden nog. ik pak mijn bijl en probeer de plant bij de steel eraf te halen.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    sweetteen schreef:
    (...)

    lorena maysilee adams || district 7 || huis aan de hoge pol
    ik zag dat Fiona naar buiten keek,ze zei alleen maar alles vanaf district 8 dus ik wist niet of Levi dood was. voor het eerst deze dag dacht ik aan hem, hij was wel mijn districtgenoot dus het liefste had ik dat hij bleef leven maar ik had, op een paar ontmoetingen na niks met hem te maken. Fiona bracht me weer bij mijn bijzijn. ik gaf haar de lucifer en zelf liep ik richting de steel van de plant. "mis je iemand of wil je het gewoon niet tegen mij zeggen wie de mede dood is?" het klonk misschien arrogant maar als het Levi was begreep ik best dat ze het niet wou zeggen. maar we moesten er niet te lang bij stil staan, wij leefden nog. ik pak mijn bijl en probeer de plant bij de steel eraf te halen.


    Fiona Laura Skies || District 5 || Huis aan de Hoge Pol
    Maysilee gaf me de lucifer aan en ik liep naar de muur om hem aan te steken. 'Mis je iemand of wil je het gewoon niet tegen mij zeggen wie de mede dood is?' vroeg ze aan me. Ik zuchtte. 'Ik weet niet wie het is. Het zou iedereen kunnen zijn.'
    Bij de muur stond ik stil en aarzelde. Ik moest deze lucifer goed gebruiken. Ik telde van vijf naar nul. Toen scheerde ik met de lucifer langs de muur. De lucifer brandde even, maar toen doofde het vlammetje weer. 'Stom ding,' mompelde ik.
    Nog een keer probeerde ik het. Ik vloekte luid toen de lucifer brak. Boos gooide ik de ene helft van de lucifer weg. De andere bestond nog uit een centimeter lang staafje hout met een zwartgeblakerd stompje. Dit was mijn enige kans. Voorzichtig ging ik langs de muur. Er gebeurde niks, maar toen ik het nog een keer probeerde, brandde het stokje. Het vuur likte over mijn vingers en van schrik gooide ik de lucifer weg. Meteen had ik daar spijt van, want in plaats van uit te gaan liet de lucifer een strook vuur achter. Bang keek ik naar Maysilee. 'Wat nu?' Vroeg ik toen de vlammen steeds hoger oplaaiden en kringen om de mutilantplant vormden. Maar er was geen tijd om te wachten op antwoord, dus ik sprong door het ingegooide raam naar buiten.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 13:52 ]


    :)

    [mag ik de laatste reactie van Levi?]