• The City Games || 86th annual Hunger Games

    24 tributen, in gevecht op leven en dood in de arena. Maar deze is compleet veranderd. Geen bos, geen woestijn, geen kale ijsvlakte. Deze spelen bevinden zich in een stad, een doodnormale stad zo als wij die tegenwoordig kennen, met huizen, winkels, ziekenhuizen, enzovoort. De gebruikelijke wapens zitten natuurlijk verwerkt in de nieuwe arena, maar je kunt ook gebruik maken van andere dingen. Slaappillen en injecties in de ziekenhuizen. Vorken en grote keukenmessen in de keukens. Zware kandelaars in de sjofele woonkamers. Misschien vind je in die ene plantenbak wel dat grote, kolossale zwaard waar je naar op zoek was. Maar er is een motto voor de nieuwe arena, die door bijna alle mentoren wordt gebruikt.
    Maak gebruik van wat je hebt.




    Regels:
    - GEEN perfecte personages. Iedereen heeft wel een zwaktepunt, en niet iedereen is goed met wapens. Ook is niet iedereen 16 of ouder, ik zou graag ook wat jongere tributen willen.
    - Minimaal vijf regels.
    - Geen anime-plaatjes gebruiken, Er zijn genoeg mensen om te gebruiken op internet.
    - Ik leg in het eerste topic duidelijker uit wat de bedoeling is van de stad en hoe die er uit gaat zien. Dit komt ook in de (nog aan te maken) Info-story te staan.
    - +16 mag, maar bedenk wel dat een "gezellige" nacht in de arena niet kan. Zo wel, maak ik daar graag gebruik van (:
    - Maximaal 2 characters per persoon, maar je moet niet één gaan verwaarlozen.
    - Uiterlijk bekende personen mogen, ook als ze in de hungergames film mee hebben gespeeld.
    - Omdat er weer meisjes in overvloed zijn, mag je er alleen een aanmaken als je ook een jongen maakt.
    - heb je nog meer, zeg het dan.



    District 1 - luxeproducten voor het Capitool
    - Thomas Cooper || 230710
    - Emrald Ninna Fea Keaver || Overexposed

    District 2 - Wapens en vredesbewakers
    - Ayden Jonathan Witlow || Memoria
    - Harriet Rianne Bushwell || xClove

    District 3 - Technologie
    - Jackson (Jack) 'Willow' Anderson || Nyan
    - Ellayn (Ella) Silas Nuria Crampton || Xerces

    District 4 - Visserij
    - Oliver Jackson || Bloedbad
    - Julyp Maryline McCloud || Rider

    District 5 - Medisch onderzoek:
    - Andrew Justin Cole || quin98
    - Fiona Laura Skies || CatnipFire

    District 6 - DNA mutaties en manipulaties:
    - Drew Mitchell Henderson || BlueHope
    - Roxie Louisa Jones || Scatach

    District 7 - Hout:
    - Levi Thomas Clarckson || Nyan
    - Lorena Maysilee Adams || sweetteen

    District 8 - Textiel:
    - Robin McDrown || Bloedbad
    - Mackenzie Lowlands || Bloedbad

    District 9 - Graan:
    - Yerik Lartius Webb || Treelo
    - Lila Chiara Chambers || BlueHope

    District 10 - Vee:
    - Beau Lucas Mayer || AgentP DOOD
    - Julietta Zoey Mainstreet || Bloedbad

    District 11 - Landbouw:
    - Jorn Alex Stevens || AgentP
    - Briony Flora Linnea || Kwijt

    District 12 - Steenkool:
    - Damian Layar || Bloedbad
    - Alice Green || Adlington

    Happy City Games, and may the odds be ever in your favor.


    PS: ik gooi alle tribuutnamen in een bakje en trek er dan wekelijks een uit; die sterft. Ik stuur diegene een PB. Ik doe zelf ook mee, maar denk niet dat ik mijn personage nu voor ga trekken.
    Rollentopic
    Praattopic
    Doorlezen!


    Groter.

    Dit is de stad. De blauwige lijn is de rand van de arena, en de rest loopt in die hoek zeg maar. Sionsberg is het ziekenhuis, en de rest mag je wel verzinnen. Gelieve bij elke post te zeggen in welke straat je bent.

    In de arena:
    - De meeste kranen werken niet, dus je hebt geluk als je eentje hebt die wel werkt.
    - Niet iedereen heeft evenveel geluk. Dus de ene heeft een tas en een wond, de andere heeft niks (ook geen verwondingen dus).
    - De hoorn des overvloeds is bij het woordje "Dokkum". Dit is een soort plein. Net als in de normale hungergames zijn de spullen hoe dichter bij de hoorn hoe waardevoller.
    - Het begin van de RPG is als ze bijna de arena in gaan. Als gebruikelijk hebben de Beroeps (behalve als degene dat echt niet wil) een team gevormd. Ook bij andere districten kan dit gebeurd zijn. Doe dit liever niet in het speeltopic maar in elkaars gastenboek.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2012 - 9:02 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Roxie Louisa Jones || district 6

    Als de buis boven de grond is open ik net mijn ogen; ik was even flauwgevallen. Ik kijk mijn verdwaast rond, ik sta niet op een koude ijsvlakte, of in een dorre woestijn, zelfs niet in een b


    (foutje!)

    [ bericht aangepast op 5 nov 2012 - 16:47 ]


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Roxie Louisa Jones || district 6

    Als de buis boven de grond is open ik net mijn ogen; ik was even flauwgevallen. Ik kijk mijn verdwaast rond, ik sta niet op een koude ijsvlakte, of in een dorre woestijn, zelfs niet in een bos, ik ben in een stad. Zoeen van 100 jaar geleden. Opeens krijg ik rillingen. Ik voel me missilijk worden, en kots mijn maag inhoud in mijn buis, die net weg trekt.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Harriet Rianne Bushwell
    Even sta ik wat onzeker als ik de buis uitkom. Ik had alles behalve dit verwacht. Ik kijk de kring rond, en zie dat er iemand overgeeft. De grijns op mijn gezicht is onbeschrijfelijk. Ik neem haar goed in me op, zo dat ik meteen weet wie ik moet hebben. Mijn blik vangt Julyp. Ik zie aan haar dat zij het eigenlijk wil doen. Ik haal mijn schouders naar haar op. Mijn lippen vormen geluidloos de woorden als jij dat wilt. '10... 9... 8... 7...' ik ga alvast klaarstaan, en besluit wat ik ga pakken. Niet heel ver van me weg ligt een prachtige boog met een fraai set pijlen. Van mij. Als ik vervolgens naar links afwijk, ligt er een schitterend messenset, en ik kan niet anders dan denken dat dit ook voor mij bedoeld is. Boog, pijlen, messen. '6... 5... 4... 3... 2... 1... 0!' zo snel als ik kan ren ik naar de pijl en boog, die ik gauw van de grond gris. De boog stop ik onder het rennen in de pijlenkoker, waar die makkelijk in past. Ik sprint door naar de messen, en de anderen die aan komen rennen gooi ik neer met de kleinere messen. Gooi. Dood. Gooi. Dood. De grijns op mijn gezicht is breder geworden, en ik ga in de afgesproken Beroeps-opstelling staan.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Scatach schreef:
    [



    het gele rondje is de hoorn des overvloeds zegmaar (toch?) en het roode rondje is waar Louisa heen vlucht en de vechtstok pakt.]


    (Huh, maar dit ging toch over de wapens bij de hoorn en dat is dus niet bij de hoorn? )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    (Huh, maar dit ging toch over de wapens bij de hoorn en dat is dus niet bij de hoorn? )


    [De wapens liggen bij de hoorn. De overige (bijna onvindbare) wapens, liggen veeeeel verder van de hoorn af. ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    RememberYoux schreef:
    (...)

    [De wapens liggen bij de hoorn. De overige (bijna onvindbare) wapens, liggen veeeeel verder van de hoorn af. ]


    (Ja, dat snapte ik, maar dan kan die vechtstok daar toch helemaal niet liggen, of wel soms?)


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    (Ja, dat snapte ik, maar dan kan die vechtstok daar toch helemaal niet liggen, of wel soms?)


    [Dat probeerde ik duidelijk te maken :') ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Yerik Webb - 9 - Harddraversdijk

    De stad strekt zich over mijn gehele blikveld uit, hoewel ik er niet zeker van ben alsof deze echt zo groot is als hij lijkt. De aftellende stem dringt niet tot me door, ik heb me gefocust op de omgeving en zoek een plaats waar ik heen kan vluchten. Ik heb van te voren al besloten dat ik geen wapens moest pakken. Dat zou mijn dood betekenen, ik haal eventueel wel wapens in een huis of een ander gebouw.
    Het enige geluid dat me uit mijn gedachten wekte was de zware knal van de gong die echode door de straten. Zo snel als ik kan sprint ik van de hoorn weg en duik ik een zijstraatje in. Ik gooi mijn benen over een muurtje en mijn lichaam volgt. Met een doffe knal kom ik op de stenen ondergrond van een tuin terecht. Mooi, hier kan ik schuilen tot het bloedbad over is.
    Ik krabbel overeind, klop het stof af en loop via de openstaande achterdeur het huis in.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Julyp Maryline McCloud - District 4

    Langzaam kwam ik boven de grond uit. Ik knipperde even met mijn ogen tegen het felle licht en bestudeerde daarna de omgeving. Het was een oude stad, iets wat ik nog niet eerder had gezien in de spelen. Tot mijn opluchting zag ik nu al zat water. Of het drinkbaar was, wist ik nog niet maar het was vast wel zwembaar. In ieder geval was het er en dat stelde mij wat meer op mijn gemak.
    Mijn ogen gingen langs de kring en ik merkte dat de andere beroeps redelijk op hun gemak waren. Ik deed dan wel met ze mee, maar ik was eigenlijk niet echt één van hen. Het was meestal gewoon het veiligst in de beroepstroep. Tot er natuurlijk nog weinig tributen over zijn, maar als ik het tot dat moment zou redden, maakte ik mij daar dan wel zorgen om.
    Mijn maag draaide om, toen ik een meisje zag kotsen. Bleg, weg ermee. Kotsen in een arena doe je gewoon niet. Je verliest ten eerste heel veel sponsors en het maakt je een doelwit voor vele tributen.
    Ik zag Harriet erom grijnzen en ik wist dat zij één van die tributen was. Ik had haar alleen nodig om mijn district genootje af te maken. Hij kon er niks van en anders zou hij mij waarschijnlijk als een puppy gaan volgen of zo. Dat kon ik er echt niet bij hebben. Zelf vermoorden was ook niet echt een optie, want dan zou ik gehaat worden door de rest van mijn district.
    Ik gebaarde dus maar dat ik haar wel af zou maken en probeerde duidelijk te maken dat zij mijn district genoot moest vermoorden. Hopelijk ving ze dat laatste nog op, want ze richtte zich al op de wapens. Ik deed hetzelfde en zag bijna gelijk zo goed als in het midden een drietand liggen. Hij straalde in het licht van de zon en deed mijn gezicht opklaren. Die was van mij.

    De gong ging en ik rende gelijk richting de drietand. Ik negeerde alle andere tributen en rende recht op mijn doel af. Ik kon misschien zelfs wel winnen als ik hem kon bemachtigen. Sterker nog, het was mijn enige kans op winnen.
    Ik ontweek iets scherps, dat een grote scheur in mijn jas achterliet. Fijn, nu al kapotte kleren. Ik zette het echter maar uit mijn hoofd en sloot mijn handen om de drietand. Een zachte kreet van vreugde kwam uit mijn mond en meteen keek ik om mij heen of er iemand zo dom was geweest om mij te volgen.


    Happy Birthday my Potter!

    (Ik bied Louisa aan om als een van de eerste na het bloedbad dood te gaan.)


    Roxie Louisa Jones || district 6

    Als de knal klinkt ren ik snel weg, van de Hoorn Des Overvloeds vandaan. Ik sprint een zijstraatje in, en zie daar een vechtstok staan. Ik oak hem. Maar het gaat te makkelijk, ik heb zonder kleerscheuren een mooi wapen te pakken. Het klopt niet. Als ik zie dat het straatje doodloopt en er iemand achter me aankomt word het logischer.
    (nu klopt mijn plaatje niet meer... Maar how cares)


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Jackson 'Willow' Anderson
    De buis ging omhoog en algauw verscheen er een fel licht dat me even verblinde,daarna zag ik dat de arena anders was dan al die andere jaren.Het was een oud dorpje of stadje.Ik liet even mijn blik glijden over de andere tributen en daarna weer naar de hoorn.Ik zag nog niet meteen wat ik wilde,maar wel iets in de aard ervan.Een groot mes ,die kon ik wel gebruiken.De stem bebgon de laatste tien seconden af te tellen en ik zette me in een positie voor de lopen.Ik ga dit halen herhaalde ik zoveel mogelijk in mijn hoofd en toen ging de gong af,ik liep zo snel mogelijk naar het mes en pikte ook nog een rugzak mee,maar een pijnelijke steek in mijn zij ,zei niet veel goed.Gauw maakte ik me uit de voeten en had toch had ik iets kunnen meenemen.Ik rende de koningstraat in blijkbaar.

    Levi 'Thomas' Clarckson
    De buis kwam boven en ik zag de andere tributen al staan.Ik werd nu echt angstig en zag zelfs een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd als mij kotsen,ik werd er zelf misselijk van.Ik schudde het vlug uit mijn hoofd en dacht over andere dingen na.Het geluid van de gong liet me opschrikken en zo rap mogelijk rende ik weg van de hoorn.Ik passeerde verschillende straten en had nu pas door dat ik in een soort van stad zat.Ik nam een zijweggetje en zag daar een miesje staan,zo vlug mogelijk rende ik ergens anders heen en kwam dan in een andere straat terecht.

    (Levi zit in de baantjebolwerkstraat en wie wil Jackson die snee geven?)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    [Ik reageer als ik terug ben wel, dat is om 22 uur ongeveer.]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Scatach schreef:
    (Ik bied Louisa aan om als een van de eerste na het bloedbad dood te gaan.)
    ...


    [Is goed. Overleg je dan met iemand anders wie je gaat vermoorden? ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Nyan schreef:
    ...
    (Levi zit in de baantjebolwerkstraat en wie wil Jackson die snee geven?)


    [Here's Harriet C: ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    {Iemand die Briony aan haar schouder een lichte wond wil geven?
    Klinkt zo fout dit...}

    Briony Flora Linnea
    Een paar lichtstralen vangen mijn oogblik. De buis komt boven de grond uit. Even ben ik van de wereld.
    Wat zal het zijn?
    Wat zal het zijn?
    Een bos? Een ijsvlakte? Een woestijn? Een weiland?
    Ik open mijn ogen.

    Wat is-
    5... 4... 3... 2... 1... Het signaal begint; we zijn begonnen.

    Zonder na te denken schiet ik op de Hoorn af. Ik pak de nachtkijker, maar struikel over een voorwerp. Ik beland pijnlijk, op mijn elleboog en mijn dij, en ik voel hoe de stoeptegel een schaafplek aanricht. Ik zie meer en meer mensen aan komen rennen, en ik merk dat het nu een kwestie is van snel wegkomen. Ik sta snel op, en begin te rennen. Vlak langs iemand. Ik zie een korte flits van hem, maar snel ren ik verder. Even kijk ik achterom, en ik kijk recht in de ogen van een andere jongen. Volgens mij District 2. Even staat de tijd stil, maar dan zie ik de sadistische blik in zijn ogen. Hij heeft messen. Ik ren zo hard weg als ik kan, als ik ineens een suizend geluid hoor. Ik wil net achterom kijken, als een stekende pijn zorgt dat ik voorover val. Met mijn rechterhand hou ik mezelf nog net van nog een pijnlijke val. Ik kijk met rillerige adem naar het voorwerp. De jongen had zijn eerste mes gegooid. Ik kijk achter me. Hij komt naar me toe gerend, met nog wat wapens. Zo snel als ik kan, grijp ik het mes -net niet bij het lemmet- en ren zo hard als ik kan. Ik schiet overal zijstraatjes in. Kort geef ik me de tijd om om me heen te kijken. Ik sta in een kruispunt.
    Jemig. Het is een stad.
    Ik haal kort en jachtig adem. Dat is niet wat ik had verwacht. Hoe groot zou het zijn? Dan valt mijn oog op een waterpijp, en mijn hele gezicht licht op. Een Waterpijp! Je kunt in plaats van waterpijp ook zeggen: Een langwerpige buis vol met mogelijkheden. Snel ren ik ernaartoe, en klim erin. Ik voel hoe ik weer in mijn element kom. In plaats van een stam, heb ik nu een waterpijp. In plaats van takken, heb ik veranda's en vensters als houvast. Binnen vijf minuten sta ik op het dak. Ik ren over de daken heen, spring van dak tot dak, en blijf dan op een schuin dak zitten. Tot hoever ik dit ga overleven, weet ik niet. Maar dit maakt mijn kans een stuk groter.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2012 - 19:48 ]


    Tijd voor koffie.