• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Gancanagh| Koningin Camargue | Paard (1)
    - Lyris| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Calantha | Koning Rey Venado | Hert (2)
    - Calantha Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Gancanagh| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Realist| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - Realist| Matthew Douglas Booth | Wachter van Eleanor
    - Aislinn| Faye Melodié Sanchez | Wachter van Rey Venado*
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Aislinn| Faye Melodié Sanchez*

    [ bericht aangepast op 29 nov 2012 - 19:57 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Atreyu

    Bijna meteen draait Fedea zich om en duwt ze zich stevig tegen me aan.
    "Ikbenniemooi. Als ik op dat strand ga rondlopen, gaat iedereen kijken, want ik ben dik en lelijk en jij gaat iemand mooier leren kennen-"
    Hoewel ik haar bloedserieus neem, ontsnapt er even een lachje aan mijn lippen. Ik neem haar gezicht in mijn handen en wrijf zachtjes de tranen weg. Ik moet toegeven dat dat gesnotter en gesnuit niet het meest charmant was, maar het is menselijk en dat geeft het wel iets.
    "Hé, kijk me even aan, Fé," zeg ik zachtjes. "Je bent niet dik, je bent zwanger. Van mijn kindje, ons kindje. En dat maakt jou voor mij de mooiste vrouw op de hele wereld. Gedeeltelijk dan, het feit dat ik stapelgek op je ben en hoe dan ook mijn leven met je wil delen zit daar zeker weten ook voor iets tussen."
    Ik druk een kusje op haar neus en neem haar linkerhand in de mijne. Ik draai een beetje aan haar verlovingsring.
    "Jij draagt hem, Fedea, niemand anders," fluister ik haar toe.
    Ik neem haar weer in mijn armen en laat mijn handen naar haar kont glijden. Ik knijp er even in.
    "Nog steeds staalhard, Fé," fluister ik met een lachje in haar oor.
    Ik druk liefdevol mijn lippen op haar wang en kijk haar voorzichtig in de ogen. Ik meende wat ik zei, het was niet enkel bedoeld om haar te troosten. Zelfs al zou ze enkele kilo's zwaarder blijven na haar zwangerschap, ik hou van haar om haar persoonlijkheid, dat ze -in mijn ogen nog steeds- bloedheet is is bijkomstig.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Hé, kijk me even aan, Fé. Je bent niet dik, je bent zwanger. Van mijn kindje, ons kindje. En dat maakt jou voor mij de mooiste vrouw op de hele wereld. Gedeeltelijk dan, het feit dat ik stapelgek op je ben en hoe dan ook mijn leven met je wil delen zit daar zeker weten ook voor iets tussen. Jij draagt hem, Fedea, niemand anders. Nog steeds staalhard, Fé."
    Ik lach even door mijn tranen heen en veeg de laatste van mijn wangen.
    "Dank je," zeg ik zacht.
    Ik leg een arm om zijn middel en druk een kusje op zijn lippen. Zuchtend kijk ik naar de verlovingsring en glimlachend kijk ik weer naar hem.
    "Ik hou van je," fluister ik, "meer dan ik je ooit kan zeggen."
    Ik verberg mijn gezicht in zijn hals, voordat ik weer ga beginnen huilen door de emoties die me overspoelen. Het mag belachelijk klinken, maar soms wil ik gewoon gaan wenen omdat ik zoveel van hem hou en gefrustreerd ben omdat ik het hem niet kan zeggen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Een golf van opluchting overspoelt me als ze toch even moet lachen en ik vervolgens een kusje krijg.
    "Ik hou van je," fluistert ze. "Meer dan ik je ooit kan zeggen."
    Vertederd kijk ik haar aan, maar lang kan ik niet staren. Ze verbergt haar gezicht in mijn hals en ik ril even van haar warme adem. Bijna vanzelf glijden mijn vingers door haar haren.
    "Heb je dan nog niet gemerkt hoe ik met je buikje loop te pronken? Er is niks om je voor te schamen," verzeker ik haar zachtjes nog een keer.
    Het is waar. Ik kan amper van die bolle buik afblijven. Ik vind het trouwens heel schattig hoe haar navel een beetje naar buiten begint te steken, alsof die kleine er tegen zat te duwen. Ik moet me altijd inhouden er niet op te gaan duwen en intercom te spelen met de baby.
    Ik druk mijn lippen tegen haar voorhoofd en laat ze er even tegen liggen.
    Als die bus zonder ons vertrekt, dan nemen we maar een taxi.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Heb je dan nog niet gemerkt hoe ik met je buikje loop te pronken? Er is niks om je voor te schamen."
    Zachtjes glimlachend kijk ik hem aan.
    "Trey, je kan niet geloven hoe blij ik ben dat ik je heb leren kennen," zeg ik zacht.
    Ik bijt even op mijn lip en druk nog een klein kusje op zijn lippen. Ik verstrengel onze vingers en zucht.
    "Onze eerste vakantie," zucht ik nogmaals. Ik kijk hem even aan en glimlach.
    "Vind jij het ook zo spannend en speciaal?" vraag ik zacht en voel dat ik lichtjes bloos omdat het een vrij vreemde vraag is.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Trey, je kan niet geloven hoe blij ik ben dat ik je heb leren kennen. Onze eerste vakantie. Vind jij het ook zo spannend en speciaal?"
    Ik bijt even op mijn onderlip, haal mijn schouders op en grinnik even. Eerlijk gezegd zou ik er net zoveel plezier aan hebben gewoon met haar te gaan winkelen of een weekendje naar de zee te gaan.
    "Ik heb het snikheet en ik moet mijn kleren aanhouden van jou, vraag het me later nog een keer," lach ik.
    Ik stop een lokje van haar haren achter haar oor en kijk haar aan alsof ik haar voor de eerste keer zie. Soms kan ik er echt niet bij dat ze niet doorhad wat ik al die tijd al voor haar voelde. Misschien ben ik wel te subtiel geweest, maar als een jongen als een halve gare naar een meisje staat te staren dan betekent dat doorgaans maar één ding en ik ben er zeker van dat ik veel gestaard heb. Ik trek haar wat dichter tegen me aan en fluister,
    "En geloof me liefje, deze vakantie begint pas echt als we alleen zijn."
    Met de ondeugd duidelijk op mijn gezicht, kijk ik haar in de ogen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Ik heb het snikheet en ik moet mijn kleren aanhouden van jou, vraag het me later nog een keer."
    Ik grinnik even en kijk hem onschuldig aan.
    "En geloof me liefje, deze vakantie begint pas echt als we alleen zijn."
    Lipbijtend wiebel ik even heen en weer en onderdruk wat gegiechel.
    "Ongelooflijk dat je me nog altijd knap en sexy vindt, met dit," grinnik ik en wijs even naar mijn buik.
    Toch kan ik het niet laten er even liefdevol over te wrijven en zucht.
    "Maar ik zou het voor geen geld van de wereld willen missen of ongedaan maken."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Ongelooflijk dat je me nog altijd knap en sexy vindt, met dit. Maar ik zou het voor geen geld van de wereld willen missen of ongedaan maken."
    Ik grinnik even en trek haar terug tegen me aan zodat haar buik tussen ons in zit. Mijn handen leg ik op de zijkanten en ik wrijf er zachtjes over terwijl ik mijn voorhoofd tegen dat van Fé laat rusten.
    "Gelukkig maar want daar is het nu wel een beetje te laat voor," lach ik zachtjes. "Maar ik snap wat je bedoelt. Wil je me alleen één ding beloven? Dat we het babysit-aanbod van Cam af en toe aan zullen nemen zodat we met z'n tweetjes iets leuks kunnen doen?"
    Op dit moment is Fé nog altijd de belangrijkste in mijn leven en ik weet niet of de baby daar verandering in zal kunnen brengen. Als je nagaat hoeveel ik nu al van die kleine dreumes houd, dan is het wel duidelijk hoe ik tegenover Fé sta.
    "We moeten naar de bus," zucht ik zachtjes.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Gelukkig maar want daar is het nu wel een beetje te laat voor. Maar ik snap wat je bedoelt. Wil je me alleen één ding beloven? Dat we het babysit-aanbod van Cam af en toe aan zullen nemen zodat we met z'n tweetjes iets leuks kunnen doen?"
    Glimlachend knik ik zachtjes.
    "We moeten naar de bus."
    Ik druk nog even een kus op zijn lippen.
    "Ik hou van je," fluister ik zacht.
    Ik neem zijn hand in de mijne en loop langzaam naast hem weer terug naar Faye en Rey.
    "Sorry," zeg ik verontschuldigend.
    Beide kijk ik even glimlachend aan. Ik ga zo dicht mogelijk bij Trey staan, en houd zijn hand stevig vast. Ik wil hem nooit meer laten gaan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    Ik zie Trey met zijn hoofd schudden en zuchten. Ik glimlach verontschuldigend en haal mijn schouders op.
    Aan Fedea's gezicht zie ik dat ze ieder moment in tranen uit kan barsten, wat ze plots heeft weet ik niet en kijk dan ook verbaasd op als ze uit het niets wegloopt en een eindje verderop net uit het zicht blijft stilstaan.
    "Wat is er nou met haar?" vraag ik nog, maar een degelijk antwoord krijg ik niet en ik weet heus wel waarom. Niemand weet wat er aan de hand is. Ik durf te wedden dat het de zwangerschapshormonen zijn, die van vrijwel iedere vrouw een hopeloos wrak maken wanneer ze een kindje verwachten. Ik zal er nooit problemen mee hebben, maar Fedea lijkt er wel drie keer zoveel last van te hebben als anderen.
    In de tussentijd dat het tweetal verdwenen is, pulk ik wat aan mijn shirtje en leun zuchtend tegen Rey zijn schouder aan waarna ik mijn zonnebril lachend op zijn hoofd zet. Ik merk hoe de minuten voorbij strijken en aan de drukte om ons heen dat we waarschijnlijk niet de enige zijn die naar het hotel willen.
    Na een tijdje merk ik hoe het tweetal hand in hand terug komt lopen, een geruststellende zucht verlaat mijn lippen en laat me naast de vrije plek op het bankje naast Rey zakken, omdat het toch wel erg warm is.
    "Sorry," Hoor ik Fedea nog zeggen, een klein glimlachje staat er op haar gezicht, haar ogen zijn nog wat rood van de tranen, maar ik negeer het en knik.
    "Maakt niet uit, Fé. Alles is goed, toch?" Ik laat mijn blik zowel over Fedea als Trey glijden ter bevestiging en trap dan tegen mijn koffer aan. De bus kan ieder moment aankomen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Atreyu

    "Ik hou van je."
    Braafjes laat ik haar me weer naar de anderen leiden. Daar aangekomen verontschuldigt ze zich meteen. Er verschijnt een kleine glimlach op mijn gezicht als ik merk hoe ze een beetje dichter bij me komt staan. Het zijn nog steeds zulke kleine dingen waardoor mijn hart wat sneller gaat slaan. Die ellenlange maanden van wachten op haar zijn het meer dan waard geweest. Mijn hand houdt de hare net zo stevig vast als andersom.
    "Maakt niet uit, Fé. Alles is goed, toch?"
    Als ik merk dat Faye haar blik niet alleen bij Fedea blijft hangen, wrijf ik subtiel even met mijn hand over mijn buik en knik zachtjes.
    Tenminste, ik hoop dat het door haar zwangerschap komt. Ik zou het jammer vinden mocht ze dat zelfzekere stukje voorgoed kwijt zijn. Ik leun een beetje tegen mijn koffer aan waardoor ik plots een stukje kleiner ben dan Fedea. Met een grappige snoet kijk ik haar aan.
    Ik kan haast niet wachten om het hotel te zien. Hopelijk is het buffet lekker. Terwijl mijn gedachten naar het eten afdwalen, begint mijn buik luid te grommen.
    "Volgens mij heb ik ook een babybeer zitten," lach ik.
    Met dat kleine beetje vliegtuigvoedsel en die twee punten pizza eerder heb ik lang niet genoeg gehad.
    Gelukkig zit het gevaar dat ik een dikke grijzaard zal worden er niet in. Lang leve mijn jeugdig metabolisme.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Maakt niet uit, Fé. Alles is goed, toch?"
    Ik knik even en glimlach iets zelfverzekerder.
    "Volgens mij heb ik ook een babybeer zitten."
    Grinnikend kijk ik hem aan.
    "Anders nemen we gewoon een taxi," stel ik voor. Dan zitten we toch al iets rustiger dan op een muffe bus.
    Ik kijk even op mijn horloge en stel meteen de tijd goed, met het uurverschil.
    "En het is nu middag, dus als je geluk hebt, staat het lunchbuffet op je te wachten."
    Lachend druk ik een kusje op zijn lippen. Stiekem moet ik toegeven dat ik ook wel wat honger begin te krijgen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Anders nemen we gewoon een taxi. En het is nu middag, dus als je geluk hebt, staat het lunchbuffet op je te wachten."
    Bij het woord "lunchbuffet" begint mijn maag weer meteen luid te grommen. Het kusje van Fedea wekt dan weer een andere honger op.
    Ergens zou ik het wel zonde vinden om een taxi te betalen terwijl die bus in de prijs van de reis inbegrepen zat. De reis zelf was nou niet superduur maar spotgoedkoop is dan ook wel weer wat anders.
    Ik haal mijn schouders even op en kijk naar Rey, Faye, Matthew en Eleanor.
    "Wat denken jullie?" vraag ik ze. Mijn buik gromt nogmaals. "Laat babybeer jullie vooral niet beïnvloeden," grinnik ik.
    Ik leg mijn hand op mijn buik en wrijf er even over, hoewel ik weet dat dat niet zal helpen.
    Dat zou nog wat zijn, mocht ik het kind dragen in plaats van Fé. Ik heb geen idee hoe ik er mee om zou gaan.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    Wanneer Trey knikt en subtiel over zijn buik wrijft, voel ik me al een stuk meer op mijn gemak en ben ervan overtuigd dat er dus niets aan de hand is. Ik zucht opgelucht en wanneer ook Fedea knikt, weet ik dat het is opgelost, uitgepraat in ieder geval - voor nu.
    Ik kijk op als Trey zijn buik uit het niets begint te grommen. Ik grinnik zachtjes, maar moet toegeven dat ik zelf ook mijn maag bijeen moet houden en het meest voorname onderwerp liever wil ontwijken. Aangezien zowel Rey als ik geen pizza gegeten hebben en het enkel overleefd hebben op wat droog vliegtuigvoer, kan ik wel wat energie gebruiken in de vorm van goed voedsel.
    "Volgens mij heb ik ook een babybeer zitten," Ik steek mijn duim naar hem op en knik instemmend.
    "Ik heb echt trek," geef ik dan ook toe en strek mijn lichaam even van de lange zit. God, wat wil ik graag dat we nu al in het hotel kunnen zijn.
    "Anders nemen we gewoon een taxi," stelt Fedea plots voor. Ik kijk haar even stom aan en vraag me dan af waarom we dat niet veel eerder besloten hebben. Zelf ben ik namelijk alles behalve dol op busritten en raak er al snel kotsmisselijk in.
    "En het is nu middag, dus als je geluk hebt, staat het lunchbuffet op je te wachten." zegt ze hierna tegen Trey. Het kan me niet schelen dat ze het tegen hem heeft, want meteen sta ik op en pak mijn koffer beet. Ik wacht niet op antwoord van de anderen want het is mij al vrij duidelijk. We gaan met de taxi.
    "Wat denken jullie?" vraag Trey dan net voor mij. "Laat babybeer jullie vooral niet beïnvloeden,"
    "Aangezien dat ook veel beter is voor de baby, stel ik voor dat we met de taxi gaan en daarna een 'all you can eat' buffet zoeken." Lachend draai ik me om en wacht op de rest. De slechtste smoes die ik ooit gebruikt heb.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 15:56 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Wat denken jullie? Laat babybeer jullie vooral niet beïnvloeden."
    Grinnikend kijk ik Trey aan.
    "Zo erg ben ik zelfs nog niet," fluister ik tegen Faye.
    Dan haal ik mijn schouders op.
    "Aangezien dat ook veel beter is voor de baby, stel ik voor dat we met de taxi gaan en daarna een 'all you can eat' buffet zoeken," stelt Faye voor.
    "Of we kunnen ook gewoon meteen de bus opstappen?" zeg ik grijnzend.
    Ik wijs naar de bus die net komt aangereden. Over timing gesproken.
    "Het was maar een ideetje," zeg ik nonchalant.
    Ik grinnik wanneer Fedea lachend haar ogen rolt en haar koffer alvast neemt.
    "Gaan we dan?" stelt ze voor.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 15:58 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Aangezien dat ook veel beter is voor de baby, stel ik voor dat we met de taxi gaan en daarna een 'all you can eat' buffet zoeken."
    Ik kijk Faye ongelovig aan en schiet in de lach. Ik wil haar wel geloven, maar het ligt er gewoon zo dik op dat ze zelf honger heeft. Ik rol mijn ogen en schud mijn hoofd even.
    Ondertussen lijken ook Rey en Fedea tot een besluit te zijn gekomen.
    "Gaan we dan?"
    Ik knik en neem haar koffer opnieuw van haar over. Ik wacht braafjes tot iemand begint te lopen want door Rey's opmerking ben ik ietwat in de war. Nemen we nou een taxi of de bus die komt aangereden?
    Het liedje, Dance, dance, dat ik al de hele dag in mijn hoofd heb, loop ik zachtjes te neuriën.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.